Lieve Mods....toelichting??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:33

een stukje in de krant = een beetje waarheid en de eigen gedachten van de schrijver + eindredacteur. (kijk- en verkoopcijfers zijn belangrijker dan de waarheid)

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:36

Alane schreef:
een stukje in de krant = een beetje waarheid en de eigen gedachten van de schrijver + eindredacteur. (kijk- en verkoopcijfers zijn belangrijker dan de waarheid)

Niet alleen kranten denken er zo over.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:46

ThePast03 schreef:
Het nivo ging inderdaad omlaag maar dan kan er toch eerst gewaarschuwd worden?

Want jullie wisten nog niet dat het on-topic moest blijven?

Er is vooraf gewaarschuwd en het lijkt me dat iedereen lang genoeg op Bokt zit om de regels te kennen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:59

Nou dat is dan fijn voor de mensen die wel on-topic zijn gebleven....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:03

@Katja: Dan horen de moddies toch ook te weten dat offtopics reacties verwijderd horen te worden volgens de "nieuwe aanpak" op FA en niet het topic op slot

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:06

Het is helaas zo dat een groep het voor de rest kan verpesten.

Maar niemand heeft er voor gekozen om op de TEM-knop te drukken toen het topic wéér de verkeerde kant opging.
Dat is ook een keuze geweest.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:10

@ Alane; Die kans had men in het vorige topic al gehad.
Gail heeft dit topic en het nieuwe Lowina topic gestart met de vraag om ontopic te blijven.
En hier het resultaat.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:15

De regels zijn veranderd om de sfeerr te verbeteren:
Citaat:
Om de sfeer te verbeteren zal vanaf heden door het moderatorteam strenger worden opgetreden. Dit om de discussies ontopic te houden en om het uitvechten van persoonlijke vetes via het forum uit te bannen.

Hoe kun je een topic weer ontopic krijgen als je die op slot zet?
Moet je ook maar de kans krijgen om op de TeM-knop te drukken, anderszijds kunnen de offtopic reacties mischien wel niet als storend zijn ervaren door de andere posters van dat topic en kan het soms zijn dat een offtopic reactie (of meerdere) juist een andere insteek geven qua denken....
Nu werd er wederom netjes met elkaar omgegaan en "pats" slotje.
Je zou bijna denken dat er geen lol mag zijn op FA en dat niet het "imago" van FA veranderd moet worden maar eerder FA zich moet inpassen in het imago dat het wordt gegeven....

vwb die groepen theorie....er zijn 2 groepen bokkers: de bokkers en de moderators (3 als je de beheerders apart gaat rekenen) moet ik dan nu lezen dat de bokkers het voor de moddies hebben verpest? of andersom Haha! Tong uitsteken

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:18

Dyslectie is geen lol, vooral als men daar op door timmert.

Als dat de humor is, nou dan maar geen humor.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:19

adriana schreef:
@ Alane; Die kans had men in het vorige topic al gehad.
Gail heeft dit topic en het nieuwe Lowina topic gestart met de vraag om ontopic te blijven.
En hier het resultaat.
en jij zet dat topic op slot met de mededeling:
Citaat:
Alles is denk ik nu wel gezegd over de kwestie Lowina en zolang DWR niet terugkomt, blijft het speculeren.

Zondag komt dwr terug en dan mag hij z'n zegje doen, in dit topic.

dan kan je heel bokt wel opdoeken....
Want alles is speculeren...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:21

Dat is zeker waar.

Alleen 2 pag. vullen over niet relevante zaken zoals dyslectie vinden wij als moderators niet juist.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:30

als ze het niet naar school toe zijn geweest en dyslectie door elkaar halen....ach dan zie ik daar wel de humor van in...
want een analfabeet hoeft geen last te hebben van dyslectie en andersom... dat heet ook wel onwetendheid.

Dat aanhalen van dyslectie was het zoeken naar een verklaring hoe Faldo als vader op het papier terecht is gekomen...
storende vond ik het aanhalen van het niet naar school laten gaan van de kinderen....maar je zit met de vrijheid van meningsuiting. Een ieder mag zijn/haar mening geven Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:43

Katja schreef:
Het is helaas zo dat een groep het voor de rest kan verpesten.

Maar niemand heeft er voor gekozen om op de TEM-knop te drukken toen het topic wéér de verkeerde kant opging.
Dat is ook een keuze geweest.

Dan moet je toevallig wel achter je pc zitten. Toen ik weer terug kwam was het topic op slot.
Je kan er ook voor kiezen de off topic reacties te verwijderen, desnoods degene die elke keer off topic gaan te waarschuwen, en het topic gewoon te laten bestaan.
Ik zie dat op andere forums ook gebeuren. Zie bijvoorbeeld hoe het is opgelost op Wedstrijden in het Pavo topic. Dat vind ik nu een hele goede manier OK dan!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:19

ThePast03 schreef:
Dan moet je toevallig wel achter je pc zitten. Toen ik weer terug kwam was het topic op slot.
Je kan er ook voor kiezen de off topic reacties te verwijderen, desnoods degene die elke keer off topic gaan te waarschuwen, en het topic gewoon te laten bestaan.
Ik zie dat op andere forums ook gebeuren. Zie bijvoorbeeld hoe het is opgelost op Wedstrijden in het Pavo topic. Dat vind ik nu een hele goede manier OK dan!

Het is niet zo dat mods niets anders te doen hebben dan de hele dag achter de pc zitten en off-topic reactie verwijderen.

Het Pavo-topic bevatte 2 reacties die verwijderd zijn.
In het vorige Lowina topic zijn 2 pagina's verwijderd en toen nog wat losse reacties.
In dit topic kwam het ook wel tot twee pagina's.

Er is veel gewaarschuwd maar als er onder een waarschuwing gelijk 3 off-topic reacties komen heeft dat blijkbaar geen zin.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:58

Hmmm waar is er dan gewaarschuwd in dat vervolg topic?
op blz. 1 schrijft Apple dat dit een vervolg topic is
halverwege reageerd Adriana een keer in het topic
en op blz. 9 gaat het topic op slot vanwege speculatief reageren.... en mag alleen DWR reageren als ie terug is op zondag....
Er is dus helemaal niet gewaarschuwd.....of ik lees heel selectief, kan natuurlijk ook Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:04

Ook ik kan nergens een waarschuwing terugvinden Verward

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:13

Dit is nu echt een topic om naar FZ te verplaatsen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:17

Ik kreeg toch ook even een aanval hoor, nu dit ook weer op slot moest.
Ik heb een aantal keer in het topic aangegeven dat het niet leuk is om met vingertjes te gaan wijzen naar familie zoer over opleidingen enz.
Helaas zijn er toch mensen die het heel normaal vinden dat dat wel kan.
Dat vind ik erg kinderachtig en echt niet nodig.
Dan word er gezegt, een geintje mag toch zeker wel. Tuurlijk want lol moet je ook kunnen hebben. Er is om het hele lowina verhaal toch ook gewoon gelachen en over gegrapt, en waarom niet eigenlijk. Het is ook een raar verhaal.
Maar ik had niet echt zin om als een juf te gaan vertellen welk grapje leuk is, en welke kwetsend. Zo dom zijn bokkers dacht ik ook weer niet.
Ik vond het een heel interesant topic, en wilde graag er dieper op in gaan.
Want niet alleen Zoer speelt het raar, maar er zijn zoveel andere mensen die er bij betrokken zijn en gewoon het spel mee hebben gespeelt.
En nu? Nu niks meer?
Had ik dit misschien zelf niet mogen zeggen, maar op de Tem knop moeten drukken?
Kan iemand zelf niet bedenken dat je niet zomaar iets kan gaan lopen roepen?
En waarom werden die mensen niet aangesproken door de mods.
Ik zit er nu mee dat ik dit graag wil volgen maar dat het niet meer kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:26

Wohhooooow, er was géén ruzie!!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:27

Nee dat ben ik met je eens, ruzie is er zeker niet geweest!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:31

Sterker nog, volgens mij is er nog nooit zo'n lang topic zonder ruzie geweest op FA Knipoog
Af en toe een beetje lol trappen erger ik mezelf niet aan, lees ik gewoon over heen, en ik vind het jammer dat daardoor een topic gesloten wordt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:33

Lol trappen heb ik ook geen enkele moeite mee, want ook ik doe daar gezellig aan mee.
Waar ik wel een beetje moeite mee had is dat er nogal hard gelachen kon worden over hele andere zaken dan waar het orrspronkelijk over had moeten gaan.
Ik vond een beetje een trieste wending krijgen. Je gaat namelijk niet iemand uit zitten lachen.
Ieder ander geintje wat ik heb gelezen in het topic vond ik gewoon net zo grappig als ieder ander.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:34

nu worden alle speculatieve topics gesloten.....
hoezo vrijheid van meningsuiting op bokt.....op FA kom je wel een hele erge beperking tegen vwb die vrijheid.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:35

Zoals ik al zei net: ik lees er overheen.
Maar als er mensen worden uitgelachen vind ik dat ook niet kunnen. Maar spreek desbetreffende gebruiker daar dan op aan en sluit niet een heel topic.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:36

holly schreef:
Nee dat ben ik met je eens, ruzie is er zeker niet geweest!

Daar Zoer zich niet kon verweren.