Hoe denken jullie over [FA] ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe denken jullie over [FA] ??

Ik kom graag op F&A en vind het precies goed zoals het nu gaat: alle rassen, stamboeken krijgen evenveel ruimte.
34 (17%)
Ik kom nooit of zelden op F&A, omdat het Nederlandse sportpaard voortdurend wordt aangevallen door een kleine groep.
7 (3%)
Ik kom nooit of zelden op F&A, ik heb het gevoel niet serieus genomen te worden.
4 (2%)
Ik kom niet meer op F&A omdat het meer over personen, wedstrijden en organisaties gaat dan over het fokken van paarden.
10 (5%)
Ik kom nooit of zelden op F&A, de sfeer staat me niet aan.
17 (8%)
Ik kom nooit of zelden op F&A, het interesseert me niet.
65 (33%)
Ik durf niet in FA te posten, omdat mijn vragen als onkundig bestempeld worden. Ik ben bang dat het mijn huidige niveau te boven gaat, terwijl ik heus wel wil leren. Vragen lijken te ontaarden in bekvechten tussen andere bokkers en op het eind weet ik abs
35 (17%)
Ik kom niet op FA, omdat er toch niemand is geinteresseerd is in mijn ras en omdat het toch ondergesneeuwd wordt door rijpaardverhalen.
23 (11%)

Totaal aantal stemmen: 195

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:58

wat is FA???

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:05

Aan de ene kant denk ik, laat ik maar niks meer zeggen. Aan de andere kant; ik kan het niet laten Haha!
Wel of geen leek, wanneer ben je eigenlijk een kenner?
Iedereen heeft toch een mening en iedereen is wel eens met iets begonnen waar hij/zij 0,0 vanaf wist.
Op Bokt worden kliekjes gevormd, dat is zo in de hele maatschappij en berichten die je niks doen of niet interesseren. Die lees je gewoonweg niet. De topics met gekissebis lees ik amper en reageren doe ik daarin nog minder.
Ik kom op FA om te leren, even als Luvdatossa en zo vind ik het ook leuk dat als er iets over een bepaalde afstamming gevraagd wordt om informatie te geven in hoeverre ik kan.
Wat ik dan wel jammer vind is dat je dat voor sommige mensen doet en er niet eens een bedankje van af kan (niet iedereen hoor, maar een paar). Want je steekt er enorm veel tijd in.
Overigens heb ik totaal niet gestemt in de pol aangezien ik deze niet objectief vind.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:13

ik vind dat er idd een paar bokkers zijn die HUN mening vreselijk opdringen , alle andere meningen of tips worden weggewuift
alhoewel het aantal wel veel minder is geworden
een enkele bokker verziekt nog wel eens de sfeer daar ...

maar ja het blijft een forum he Knipoog
gelukkig zijn topicstartsters zo slim om even verder te vragen via de PB omdat ze door bepaalde personen de antwoorden in hun topic mislopen
want antwoorden worden zo vaak weggewuift
is zo jammer !!

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:37

Shetty schreef:
wat is FA???

oeps.. ben er al achter Schijnheilig

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:44

Het interesseert mij niet, voor de rest weinig aan toe te voegen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:47

ThePast03 schreef:
Ik vind de sfeer helemaal niet verbeterd Verward
Wat er verandert is, is dat een groep personen niet meer deelneemt aan F&A. Hierdoor blijven bepaalde mensen tot in de treure hun verhalen herhalen. Simpelweg omdat er geen tegengas meer op komt.
Ik wil dat geen verbetering noemen.
Zelf heb ik helaas ook geen zin meer om deel te nemen. Het eindeloze gekraak op kwpn hengsten, de eindeloze verhalen over achterbeen eerst die in bijna alle topics opduiken, elke keer maar weer moeten horen hoe goed dat ene kleine stamboekje is etc. etc.
Nee dank je.

Ben het 100% met je eens!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:50

Ik twijfel tussen:

Ik kom nooit of zelden op F&A, het interesseert me niet.

Ik durf niet in FA te posten, omdat mijn vragen als onkundig bestempeld worden. Ik ben bang dat het mijn huidige niveau te boven gaat, terwijl ik heus wel wil leren. Vragen lijken te ontaarden in bekvechten tussen andere bokkers en op het eind weet ik abs

Ik heb echter voor de eerste gekozen. Met fokkerij heb ik helemaal niets van doen, ik heb geen eigen paard. Mocht ik dat wel hebben en ik zou fok-plannen hebben, dan gaat de onderste keuze in. Het gaat af en toe aardig hard eraan toe, ik krijg vaak het idee dat alles wat afwijkt van de perfectie helemaal fout is; dat je daar gewoon voor opzij gezet wordt.

Ik heb geloof ik 1 topic op FA geopend, omdat ik iets wilde weten over Kelvins vader. Daar kreeg ik eigenlijk alleen maar opmerkingen over 'die en die rijdt ook een afstammeling ervan en die...' of 'pb MissHis even'. Niets ten nadele van de laatste, absoluut niet, ze heeft me goed geholpen. Maar ik ga niet voor mijn vragen bepaalde personen een pb sturen, dan kan ik voor RT RunningKawa gaan pb'en - en vervolgens les nemen -, enz enz... Dat is niet het doel van een forum lijkt me.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:28

Ik mis een beetje een tussenweg in de poll, ik vind FA best heel interessant, maar mis de kennis om werkelijk iets toe te voegen. Maar ik blijf daar wel steeds komen en lezen.

Wat ik wel vervelend vind is dat sommige topics bijna niet meer te lezen zijn door alle theoretische kennis die er geschreven wordt waar een "normaal" iemand niet door heen kan komen. Op dat moment blijven de "kenners" over en dan houdt het voor mij op, terwijl ik best wat meer over het onderwerp zou willen weten.

Wat ook waar is, is dat er bepaalde gebruikers zijn die bijna alles aangrijpen om hun visie en ideeën te uiten. Zo langzamerhand weet heel bokt wel wat die mening is en zouden ze zich beter kunnen beperken tot praktische adviezen of zaken. Op deze manier blijven de topics te volgen voor iedereen en kunnen mensen hun eigen mening beter vormen omdat het te begrijpen is.

Vwb de verschillende rassen. Feit is nu eenmaal dat het warmbloed paard het meest vertegenwoordigd is in dit forum. Als je vragen stelt over andere rassen is de kans dat een kenner/deskundige antwoorden geeft kleiner omdat er veel minder van zijn. Dit is, denk ik, niet te veranderen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:35

ik vind dit een raar topic.

Ik kom eigenlijk altijd als eerste op FA als ik Bokt open.
En hoewel er soms idd wel merkbare kliekvorming is, en de hoofdmoot warmbloedpaard-gericht is, ervaar ik het zeker niet al beperkt of vervelend.
Interessant is voor mij het juiste woord.
Of het beter zou kunnen? Wellicht een scheiding tussen kwpn-achtigen en overige stamboeken. Quarters zijn er al leuk uitgefilterd met het Western-forum, maar kan me goed voorstellen dat mensen met Fjordenfokkerij en Welsh-ponies zich wat ondergesneeuwd voelen.

ik zal dat deel met de kwpn-achtigen blijven bezoeken. Beetje gekat kan ik wel negeren, zit er niet zo mee wat een ander denkt van mijn voorkeuren. Pb's naast FA zouden wel verboden moeten worden, al die onderliggende agenda's... maken het niet makkelijker.

Maar nogmaals; ik vind DIT een raar topic. Helemaal met reacties als "ik kom er nooit want het interesseert me niets". Waarom dan wel nu reageren?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:54

Om aan te tonen dat het een niet erg zinvol/druk bezocht forum is?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:09

Voor cijfers kun je bij de forum indexen kijken, dat het dus wel een druk bezocht forum is Haha!

En wat Dees zegt is inderdaad een afspiegeling van Nederland.

Ik neem een voorbeeld aan de nieuwe topics over Franse hengsten, ook weinig respons.
Maar is toch een warmbloed.
De 9 van de 10 topics die ik open levert ook geen respons op, want mijn passie Holstein is bij velen ook niet bekend.

Van 5 regels tekst leer ik weinig.

Een stom voorbeeld; Ik heb dit jaar organisatiekunde gehad en daarbij maakten we gebruik van het boek wat met metaforen werkt.
Een gigantisch dik boek en het leek me enorm saai. De docent zei dat de eerste 2 hoofdstukken het zwaarst waren.
Maar dat de andere hoofdstukken steeds moeilijker zouden worden.
Waarom dan minder zwaar?

Omdat je de teksten leert lezen en begrijpen. Voor deze module moest ik het lezen. Dat is op FA wat anders.

Maar probeer de teksten van iedereen op FA eens anders te bekijken, hoe zou jij er iets uit kunnen halen?

Dat maakt jou al FA gebruiker al tot een andere lezer.
Laatst bijgewerkt door Adriana op 30-06-04 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:16

lis schreef:
FA is volkomen ontoegankelijk voor een leek. Door constante offtopic wendingen, reacties waar cryptologen nog een puntje aan kunnen zuigen en ellenlange onbegrijpelijke posts.

Ik begrijp er iig niets van, helaas Clown

En daar sluit ik me bij aan. Ik heb FA een poos wel aardig gevolgd, omdat ik het wel erg interessant vind. Boverstaande reactie is de belangrijkste reden waarom ik FA nu meestal oversla of snel over lees.

Maar de volgende ook:
*Ik kom nooit of zelden op F&A, omdat het Nederlandse sportpaard voortdurend wordt aangevallen door een kleine groep.

*Ik kom nooit of zelden op F&A, de sfeer staat me niet aan.

*Ik durf niet in FA te posten, omdat mijn vragen als onkundig bestempeld worden. Ik ben bang dat het mijn huidige niveau te boven gaat, terwijl ik heus wel wil leren. Vragen lijken te ontaarden in bekvechten tussen andere bokkers en op het eind weet ik abs...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:35

Ik vind de pollvragen vrij suggestief....of je bent voor of tegen KWPN...lijkt het.
ik ben niet voor en niet tegen.....
topics die beginnen met: welke hengst op deze merrie: dat vind ik intressant waarom wordt een bepaalde keuze aangedragen en waarom afgewezen....en dan boeit het mij absoluut niet of het over shetten, welshjes, kwpn, holsteiner, shires of geef het naam gaat....Als je denkt dat je alleen kunt leren van je eigen ras of voorkeur..dan zal je altijd tegen de deurpost rennen en nooit door de deur van het klaslokaal dat ervaring heet....de ervaring die anderen hebben en met je willen delen ongeacht welk ras....
Wat is de gemiddelde leeftijd op bokt? hoeveel zijn er die daadwerkelijk wat willen en kunnen inbrengen.. ik kom nooit op medisch..ben geen arts kom nooit op rijtechnisch: rijdt niet meer en kan niets overbrengen kom nooit op western...ken net de voor en achterkant onderscheiden en vind het ook niet leuk en kom nooit op aangespannen/vrijheidsdressuur en iedergeval dat mengelmoes forum....eerder wel op aangespannen/menforum maar heb geen zin om uit tepluizen/lezen wat waar over gaat...weer splitsen dat forum...(waar kan ik zeuren over een splitsing van dat forum? iedergeval mennen weer apaprt.....) is grapje, zou het wel leuk vinden...

Ik ztel op FA ook wel eens vraag of maak een opmerking waar niet op gereageerd wordt... of ik stel hem nogmaals...of peebee wel iemand die in dat topic reageerd want soms zijn reacties zo snel achter elkaar dat mensen het gewoon niet zien (ik bijvoorbeeld)

gaan we dan nu ook dat sticky verwijderen over zadelmarkt? waar gewoon open en bloot een bedrijf de grond in geboort wordt..mensen die hun brood ermee verdienen.... Als ik ergens over val is dat dat wel...
En als een KWPN of KWPN-lid klaagt over de negatieve publiciteit zou ik dat zien als promotie....als een klein groepje bokkers zeurt....en de rest schijnbaar tevreden is....so what..

of gaan we hier de film "the Wave" na spelen....digitaal dan.
1 zegt spring en de rest moet vragen hoe hoog?

Gurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:52

sarabande schreef:
Ik kan me dat gevoel voorstellen, maar als iemand iets vraagt waar ik geen verstand van heb, dan kan ik daar niet op antwoorden.
De vragensteller heeft niets aan mijn onkunde.

Het probleem met het huidige F&A is ik kan ook niets meer kan zeggen over hetgeen waar ik wel verstand van heb.

Ik zie het verband niet waarom juist die zaken waar jij verstand van hebt niet besproken kunnen worden.

Ik ben je al een tijdje niet meer tegen gekomen. Nu lees ik ook niet alles dus daar zal het wel aan liggen.

Kortom ik zie de problemen absoluut niet om tot een zinvolle dicussie te komen. Ik heb ook een KWPN'ers en laat die soms ook 'vreemd' dekken. Dat daar beargumentering aan ten grondslag ligt moge duidelijk zijn.
Stel je open op en niet met van die lange tenen.

Het gaat niet om het gelijk hebben of het gelijk krijgen. Waar het wel om gaat naar mijn idee is het luisteren naar elkaars beargumentering en redenen om te komen tot beslissingen.

Heb dan ook geen problemen met het huidige FA. Juist de laagdrempeligheid zou voor velen te reden kunnen zijn om juist wel mee te doen aan de dicussie. Ik denk dat een ieder ook leert van fouten die men maakt. Wie niet instaat is fouten te maken is tot niets in staat.

Als je niet wilt vallen met je fiets moet je ook niet leren fietsen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:08

Zou het misschien zo kunnen zijn dat eigenaren (en overige geinteresseerden) van bepaalde warmbloeden méér met fokkerij, bloedlijnen, combinaties etc. bezig zijn dan de mensen die met sommige andere rassen bezig zijn? Het KWPN stamboek is dan nog een hele grote en ik denk dat heel veel mensen er wel een beetje iets van weten, vandaar dat daar erg veel aandacht naar uit gaat.

Op een voetbalforum gaat het ook vooral over kampioenen in vooraanstaande landen en veel minder over de landskampioen uit een minder opvallend land. Niet omdat ze slechter of beter zijn, maar gewoon omdat het een meer opvalt dan het ander.

Men moet eens wat minder miepen over dat het KWPN haantje de voorste zou zijn.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:36

ik denk dat men meer de namen van de stamboeken moet vergeten en de aangehaalde voorbeelden niet moet zien als punten voor een bepaald stamboek....
Ik ben bezig met het fokken van welshjes..maar lees wel mee over de fok ideeen van de holsteiner fokker of kwpn fokker...en laat ze negatief doen over weet ik wat voor stamboek...als ik dat intressanter vind dan het fokken tja.....dan moet ik niet zeuren over het fokken maar petjes gaan verkopen op keuringen en zieltjes winnen...

is dit stiekum de variant op het 2 kampen topic? het KWPN versus de rest

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 01:04

Ik heb geen antwoord op de poll kunnen geven. Ik kom namelijk dagelijks op FA en lees erg veel mee. Ik post bijna nooit op FA, ik fok met Paints en kan daarvoor, gelukkig, op WN goed terecht.

Ik vind de sfeer op moment prima, ook tijdens de mindere periodes stoor ik me er niet aan, ik lees mee en leer wat er voor mij te leren valt, plus dat sommige "discussies" erg leuk zijn om te volgen, als buitenstaander.

Ik vind het wel erg jammer dat wanneer een vraag, of antwoord, een ander ras dan de "Warmbloeden" betreft er niet echt een reactie komt, om die reden reageer ik ook verder niet meer veel.

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:39

Ik kom nooit of zelden op F&A, omdat het Nederlandse sportpaard voortdurend wordt aangevallen door een kleine groep.

En de sfeer staat me niet aan heb ik gekozen.

Ik heb vroeger meerdere malen op F&A gepost. Met de vraag bijvoorbeeld welke hengst bij een bepaalde merrie past. Voordat ik dan zo'n topic starte was ik er me soms al van bewust dat je bepaalde groeperingen kreeg met bepaalde reacties.

Zo is en blijft er op F&A meerdere groepen. En ik denk dat dat de sfeer voor de andere mensen de "kleinere" zeg maar zo verpest dat zij er niet meer zullen komen. Want als "kleintje" durven veel niet op tegen de "groten". En daar bedoel ik de mensen met een grote bek mee. Of ze er ook daadwerkelijke verstand van hebben vraag ik me af! Bloos

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:25

Ik heb voor de bovenste optie gekozen, al vind ik vaak de sfeer een beetje aanvallend.

Ook worden er té vaak antwoorden gegeven die niet (goed) onderbouwd zijn.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:36

Ik kom graag op FA om te lezen en bij te leren, maar ik ben bang dat ik weinig heb toe te voegen aan de discussies (wat de reden is dat ik haast nooit iets post).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:40

Citaat:
Maar ik ga niet voor mijn vragen bepaalde personen een pb sturen, dan kan ik voor RT RunningKawa gaan pb'en - en vervolgens les nemen -, enz enz... Dat is niet het doel van een forum lijkt me.

Als je mij pb't geef ik echt wel meer antwoord dan ga les halen Haha!
Denk dat het als je iemand op fokkerij pb't dat ook wel zou zijn.

Maar het blijft natuurlijk moeilijk om rijtechnisch iets te zeggen van alleen verhalen, zonder het echt te zien.
Dat zal op fokkerij niet anders zijn
Hoe kun je nu goed hengsten advies geven, zonder de merrie te zien (om maar ff een voorbeeld te geven)

Ik vind verder fokkerij heel interesant om te lezen
Heb er totaal geen verstand van, maar hoop er zo toch wat van op te steken.
echter het opsteken blijft vaak beperkt tot de eerste pagina, dan word er gebek vecht en totaal offtopic gegaan aan de orginele vraag.

Wat betreft de andere rassen
het is denk ik niet dat die niet meetellen, maar er zijn gewoon minder mensen op FA die andere rassen hebben, dus ook logischerwijs minder antwoorden.

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:50

Ik kom ook nooit op FA.

Dit omdat ik alleen maar geïnteresseerd ben in ijslanders, en als ik daar iets over wil zeggen/vragen ga ik naar een ander (ijslander)forum Lachen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:06

Ik heb niet alles gelezen maar wil toch reageren.

Ik kom er alleen om dingen te bekijken die over de rassen gaan die mij intereseren. Helaas is daar weinig over te vinden.
En als ik mij in algemene discussies probeer te mengen en een voorbeeld geef uit een stamboek/ras waar ik in geintereseerd ben word er meestal gereageerd dat het 'maar van die kleintjes zijn'. Dat is dan wel zo, maar net als een rijpaard kan een kleintje slecht gebouwd zijn of voor geen meter bewegen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:11

ik vind juist de laatste tijd van niet, eerder wel....de welshjes die ik heb zijn toch ook niet zo groot...

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:16

Mijn keuze staat er niet tussen Boos!

"Ik kom vaak op FA en kan me rot lachen om de onzinnige dingen, ruzietjes en belachelijke insinuaties die er daar gedaan worden" Haha! Haha!