Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lizz schreef:
Of me paardje(en dan heb ik het nog niet eens over muh paardje)
Pervinco schreef:Maar hoe denk jij ooit te kunnen ontdekken dat bv Sorane echt dyslectie heeft of dat ze dat maar zegt om er vanaf te zijn (Sorane, het is maar een voorbeeld he!)?
Citaat:omdat ik bang ben dat ze dan ook aangesproken wordt op haar spelling.
Hoe denken jullie daar over, een jong meisje wat het gewoon echt nog niet kan?
coydog schreef:Ze is pas 9,vandaar.
Ze doet haar best maar het is nog niet vlekkeloos.
Laura"]
Omdat dyslectische mensen geen paardjuh-fouten maken. De fouten waarvan ik vind dat ze 'bestreden' moeten worden zijn echt vooral MSN-en breezerfouten, en onzorgvuldigheidsfouten. Imo kan je best het verschil zien tussen een stukje tekst dat geschreven is door iemand die gewoon niet zo goed in nederlands is of iemand die er bewust een rommeltje van maakt.
[/quote]
Idd, hier ben ik het ook mee eens. Mij zal je feitelijk nooit betrappen op dat soort fouten betrappen(misschien als het toevallig een typfout is die zo uit komt, maar anders niet).
[quote="DeesDeBest schreef:Ik vind dat tegenwoordig ook iedereen maar dyslectie heeft, niet banketstaaflig bedoeld, maar men neemt volgens mij vaak niet eens meer de moeite om regels te leren en gebruiken. Nee, men heeft op eens dyslectie.
nickyu schreef:Okee , ik kan mij heel goed voorstellen dat sommige van jullie zich heel erg kunnen ergeren aan taalfouten.Ik ben zelf ook helaas dislectisch, en doe mijn best om de fouten tot een minimum te beperken.Dit is ruim 20 jaar geleden al vast gesteld dus bespaar me aub het welles nietes spelletje van tegenwoordig zijn 80% van de mensen ...
Het probleem van dislectie is dat je het leeuwendeel van je eigen fouten NIET ziet.En moet eerlijk toegeven als ik moe ben is het een stuk erger dan als ik tip top in orde ben.
Waar ik meer moeite mee heb , is de SMS taal en mensen die trachten in hun dialect iets te typen. Met name sommige belgen die dan ook nog SMS ; MSN en dialect door elkaar gebruiken .
Dan is er soms echt geen touw meer aan vast te knopen.Idem door overmatig gebruik van afkortingen.
En ook ik maak me regelmatig schuldig aan het niet gebruiken van hoofdletters;punten;komma's ed. Meestal ben ik dan in zo'n lichamelijke staat dat ik blij ben dat ik uberhaubt nog met enig tempo kan typen.
Mijn excuses voor het plaatsen van mijn persoonlijke mening , maar ik denk dat sommige zich iets te druk maken over dit item.Er zijn nog zoveel ergere dingen in deze wereld om je druk over te maken .
Ik denk dat als we allemaal n beetje coulant zijn , maar wel op zijn minst
trachten al die hippe taalgebruiken zoveel mogelijk te vermijden en mensen die dit iets te overmatig gebruiken hierop wijzen.
En een poging doen tot het plaatsen van een leesbaar bericht , dat we dan toch een heel eind op de juiste weg zijn.