Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SjonnieZ schreef:Nee, het voortborduren en een negatieve tendens staat niet gelijk aan smaad.Polar schreef:De meeste reacties in het topic gaan wel echt in op dingen die PZB zelf plaatst op social media.
Het zijn echt 9 van de 10 keer geen zelf verzonnen beschuldigingen of aannames.
Maar het is echt de manier van formuleren: "Ik vind", "naar mijn mening", "volgens mij" vs. "Zij zijn...", "Wat een vieze handel", etc.
De weinige berichten die eventueel onder smaad zouden kunnen vallen, zouden daar zeer waarschijnlijk niet onder vallen als het als mening zou zijn opgeschreven.
Maar als die weinige reacties er vervolgens voor zorgen dat daar op voortgeborduurd wordt en een negatieve tendens veroorzaken dan sterkt dat de zaak van PzB alleen maar.
Ben eigenlijk wel benieuwd welk percentage van de gevraagde teams van PZB gehonoreerd zijn.
Polar schreef:Het klopt dat een negatieve tendens een bedrijf schade kan toebrengen, maar dat betekent niet automatisch dat er sprake is van smaad of laster.
Het (juridische) verschil zit in hoe iets wordt geformuleerd en of het onderbouwd kan worden d.m.v bewijsmateriaal.
Een negatieve tendens op zichzelf is niet strafbaar en de meeste reacties in het topic worden gedaan op basis van tekst, video of foto, die PZB zelf openbaar maakt.
Citaat:Wat PZB doet is eigenlijk nog veel erger. Ze delen een foto van stal Sans Souci zonder toestemming. En met een beschuldiging van verwaarlozing. Een foto die niet ergens "openbaar" heeft gestaan. Als Sans Souci dit juridisch zou aanpakken geef ik ze veel kans.
Emilevv schreef:Niet op z’n plaats??
Zeg je dat ook als iemand een review plaatst over een restaurant waar je eten wil bestellen, zeg je dan ook dat het niet op z’n plaats is.
Respecteer gewoon ieder z’n mening!!!!!
Emilevv schreef:Gezellig zo op de maandagavondSelina schreef:Heb je nou 2 accounts aangemaakt speciaal hiervoor?
Nee ik ben de man van Silvia
Tieneke schreef:Ik snap niet hoe het woord "ambieert" past in die zin, allicht bedoel je wat anders.
Maar hoog spel spelen en hoog van de toren blazen betekent niet automatisch dat ze sterk staan. Wij hebben ook geen verdere details, het is niet aan ons om daar inschattingen over te maken. Compleet nutteloos om over te speculeren.