IMANDRA schreef:Maar Germie, dat je dat bezorgde niet leest, kan dat dan niet gewoon door je opvatting van de tekst komen? Dat het je inderdaad tegen de borst stoot en daardoor niet ziet dat het niet gemeen of vals is bedoeld? Snap wel dat zoiets gevoelig ligt hoor. Maar ken de situatie wel waar je naar verwijst, en ik vatte die in ieder geval echt niet op als gemeen bedoeld. Overigens vind ik het niet onder de noemer 'topic verpesten' vallen als iemand daar dan niet mee eens is / tegenin gaat hoor.
Het zenden komt zo nu en dan voor. Zeker bij topics als Corona, abortus etc, dingen die wellicht maatschappelijk-gezien wat gevoeliger liggen. Dan komen er mensen met een... hoe moet ik dat netjes zeggen haha... erg sterke van de mainstream afwijkende mening (zonder bronnen of van bronnen die aantoonbaar fout zijn) die totaal geen respect hebben voor de discussiepartners en zo steeds blijven stieren. Maar zoals ik al zei, vaak worden die mensen door de mods wel op de vingers getikt/geband, dus dat zijn geen bokkers die je vaak zal terugzien zeg maar.
En mwah, een schuldige aanwijzen is imo toch lastiger dan je zegt hoor. Als iemand iets gevoeliger oppakt dan bedoeld, is degene die het bericht getypt heeft dan de schuldige? Ik vind van niet. Is iemand de schuldige als er miscommunicatie ontstaat over iemands intentie? Ik vind van niet.
Ik weet niet of jij denkt aan hetzelfde topic als ik. Maar ik weet wel dat het gebeurt is en dat het echt beledigend was, echt absoluut ver over de grens en notdone. Er was in de topics die ik voor de geest heb absoluut niets bezorgds, het was meer dan 100% beledigend en toch mocht dat maar doorgaan. Ik vind echt elk ongevraagd advies op psychologisch vlak ver over een grens gaan en altijd beledigend. Want het is nooit goed bedoelt, het is altijd bedoelt om iemand zwart te maken en dus onterecht een stempeltje te geven. Dus je zou wat mij betreft zgn. psychologisch advies uit een forum mogen weren. Want daarmee kwets je echt mensen vind ik.
Bij corona werd er meer dan met 2 maten gemeten. Daar mocht je echt niet zeggen dat je tegen maatregelen was. Die periode heb ik echt als verhardend ervaren, je had echt 2 kampen. Maar alleen de msm-kant werd of mocht uitgebreid besproken worden, want de rest werd monddood gemaakt. Ik hoop dat die periode nooit meer terugkomt, want ik krijg nog koude rillingen als ik aan die periode terugdenk, het is een periode die bij velen echt een zwarte periode was, en zeker niet alleen omdat ze iemand hebben verloren, de maatregelen hebben er bij nog veel meer mensen in negatieve zin ingehakt.
Vergeten zal niet gaan, maar laten we hopen dat zoiets nooit meer gebeurt.
Negeren van berichten die je niet aanstaan is in mijn ogen het beste. Dan krijg je ook geen onjuiste beweringen of interpretaties.