Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:Hier dus ook een oud wijf
OutOfTheWood schreef:Ik denk dat de meeste mensen overgegaan zijn naar bijvoorbeeld discord of whatsapp. Ik game bijvoorbeeld graag maar bijna elke game topic op Bokt bloedt dood omdat iedereen alles via de discord van die game doet, om maar wat te noemen. Het is ook makkelijker om sub-selecties te hebben daar en je kunt ook nog eens bellen met andere mensen en dat heb je hier allemaal niet.
Verder deel ik weinig meer privé en dergelijke omdat ik destijds bijna heb moeten dreigen naar de mods toe om privé informatie van bokt af te krijgen dat ik had gepost toen ik veel jonger was. Dat heeft een enorm nare smaak nagelaten dus zodoende dat ik wel 5x nadenk voor ik iets op bokt zet, gewoon omdat ze meerdere regels niet netjes nakomen betreft weghalen van / verwijderen accounts.
pmarena schreef:Ik denk dat het ook afhankelijk is van waar je je begeeft op Bokt? Ik zie allemaal van die verouderende types die er net als ik al 20+ jaar op zitten en waarvan er steeds meer inmiddels geeneens paarden meer hebben maar die toch uit gewoonte blijven hangen
luxx schreef:Vind dat er al lange tijd slecht/onlogisch/makkelijk/weg van de minste weerstand gemodereerd wordt. Ik geef een recent voorbeeld hiervan. Kort geleden opende iemand een topic met een schaduw, ingewikkelde situatie, nare situatie voor die persoon. In de OP vroeg die persoon of wanneer je haar meende te herkennen je dit alsjeblieft niet kenbaar wilde maken. Hier was geen enkel respect voor, meerdere mensen herkenden haar en zetten ook dingen in hun antwoord waardoor deze persoon op het forum vrij gemakkelijk te vinden was. Ipv dat deze berichten verwijderd werden werd het topic op aanraden van deze respectloze mensen verwijderd. Deze persoon had echt behoefte aan een uitlaatklep en die is haar afgenomen door agressieve medebokkers die blijkbaar hier bepalen hoe er hier gemodereerd wordt.
Vroeger was bokt een veilige plek en dat is het nu niet meer in mijn ogen. De aftakeling van dit forum heeft naar mijn mening veel met incompetente moderatie te maken, dat heb ik al vaker gezegd en ik zeg het gewoon nog een keer. En ik vind bovenstaande situatie daar echt een goed voorbeeld van
Ann schreef:Bokt vind ik na ruim 20 jaar nog steeds een fijne plek om te lezen. Natuurlijk zijn er veel zaken veranderd en ik mis zeker de discussies of 'rel' topics waarbij je tot diep in de nacht bleef lezen om maar niets te missen, maar niets blijft hetzelfde in het leven en nu pik ik gewoon de topics eruit die ik leuk vind ipv álles proberen bij te houden. Wel mis ik sommige bekende bokkers die net wat meer sjeu gaven aan discussies imo.
Verder zijn er natuurlijk ook zaken (subfora die verwijderd zijn of mod acties) waarvan ik denk 'Oké...' maar het voordeel van ouder worden is ook dat je minder drukte maakt van dingen die je toch niet kunt veranderen imo.
Goof schreef:Ik vermaak me er na al die jaren nog steeds prima op.
Het is een hobby he, niet je leven of je baan.
BartVB schreef:Interessant topic dit. En de bottom line is idd dat er in al die jaren heel (heel erg) veel is veranderd. Jullie zijn veranderd, ik ben veranderd, het internet ziet er nu compleet anders uit, in de begindagen had nog maar een deel van de gebruikers uberhaupt een mobiele telefoon (Nokia 3310 ofzo) en was het plaatsen van een foto op internet een onderneming waar je een apart apparaat voor nodig had.
Er waren op internet ook niet veel plekken om gelijkgestemden te vinden of om überhaupt te interacteren met andere mensen behalve via b.v. ICQ of MSN. Ook was er nog niet heel veel tijdverdrijf op 'het net'. Dat is nu allemaal wel anders, Instagram, Whatsapp, Facebook, Youtube, TikTok, etc, etc, etc. Dat heeft op allerlei manieren iets gedaan met Bokt. Ook zijn idd veel mensen tegenwoordig minder gericht op het lezen van discussies en meer op de 'snelle fix' van een korte video of een snelle foto.
Ook hebben veel 'Bokkers van toen' nu een compleet ander leven, inclusief ikzelf. Veel van ons hebben (ander) werk, relaties, kinderen en andere verplichtingen. Ook ik kan niet meer van 10 uur 's ochtends tot 3 uur 's nachts zitten sleutelen aan de code van Bokt of me mengen in een reltopic op de site
Voor een heel groot deel hebben we echter nog steeds een hoop zaken die Bokt sterk maken. Veel gebruikers met een duidelijke/uitgesproken mening. Veel Bokkers met heel veel paardenkennis. Heel veel topics met ontzettend waardevolle informatie. Een plek om paardenmensen tegen te komen buiten je eigen bubbel(s). Een plek waar het niet draait om zoveel mogelijk kijk-minuten en advertentie-geld persen uit de gebruikers.
Dat er ook een hoop verbeterd kan worden, o.a. op technisch vlak, ben ik helemaal met jullie eens. Maar dat verandert niet super veel aan de basis en die basis zijn jullie
BartVB schreef:Voor een heel groot deel hebben we echter nog steeds een hoop zaken die Bokt sterk maken. Veel gebruikers met een duidelijke/uitgesproken mening. Veel Bokkers met heel veel paardenkennis. Heel veel topics met ontzettend waardevolle informatie. Een plek om paardenmensen tegen te komen buiten je eigen bubbel(s). Een plek waar het niet draait om zoveel mogelijk kijk-minuten en advertentie-geld persen uit de gebruikers.
Dat er ook een hoop verbeterd kan worden, o.a. op technisch vlak, ben ik helemaal met jullie eens. Maar dat verandert niet super veel aan de basis en die basis zijn jullie