Opeens dubbele oranje meldingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:09

GDG schreef:
Marije_jiplover schreef:
Ik heb echt 3x moeten kijken wat er met dubbel bedoeld werd, voor ik het zag.

Ik heb het inmiddels wel gezien en ik heb er geen last van, noch gemak, omdat ik er dus overheen kijk.

Ik kan me er dus ook niet aan ergeren.

Wat ik in de omschrijving van TS niet begrijp is dat je zegt dat je hersenen er 1 ding van maken, als dat zo is ziet het er toch uit zoals de rest en dan is er geen onderscheid meer, toch?
Of begrijp ik niet goed wat jij bedoelt te zeggen met dat je hersenen er 1 ding van maken?

Omdat haar hersenen het beeld dan zó aangepast hebben dat ze de rest dan juist dubbel ziet. Ze passen dus niet alleen maar die icoontjes aan, maar 'gewoon' het hele beeld.

Ok, dank, dat haalde ik niet goed uit de omschrijving van TS.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 18:52

Klopt, mijn hersens zijn continue zo druk bezig met een normaal dubbel binnenkomend beeld (eigenlijk vier dubbelbeeld zowel horizontaal als vertikaal een kijk afwijking (zo ongeveer als de icoontjes schuin versprongen) staan is mijn "normale" beeld zonder correctie (prismaglazen doen de truc maar niet voor 100%) ) te corrigeren dat ze dit dubbele icoontje ook percee enkel willen krijgen, wat gewoon niet lukt zou je zeggen. Maar het lukt wel (door jarenlang moeten corrigeren iets te goed getraind daarin) waardoor de rest dubbel is geworden ik een barstende koppijn krijg, zere ogen, erg moe wordt en niks meer kan lezen -O- zo leuk kapotte hersens en stukke oogzenuwen. %)

Bart ik begrijp een ding niet helemaal. Je had dus liever een bewegend beeld gehad inplaats van dit dubbele? Bewegend beeld trekt helemaal de aandacht en lijdt nogmeer af.

En het waarom is mij nog steeds onduidelijk. Is het niet veel praktischer om het aantal paginas aan te geven ook in bokt mobiel bij staand beeld.

Ik hoop echt niet dat dit zo een blijvend iets is ;(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Opeens dubbele oranje meldingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:58

Nee, Bart wilde juist niet het bewegende icoontje en die 2 blaadjes leken hem juist subtieler dan het bewegend icoontje. :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:20

BartVB schreef:
Suggesties voor een betere en subtiele maar wel duidelijke oplossing zijn zeer welkom!

Zelfde icoontje als topics met <130 posts, maar met een ander kleurtje?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:28

@karuna
Dus 1 zo'n klein icoontje dat nu dubbel is laat voor jou de hele pagina verspringen zeg maar.
Wauw dat is wel heftig zeg. :knuffel:
Dat had Bart ook nooit kunnen voorzien.
Maar dan loop je daar toch met 1001 dingentegen aan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 19:53

Klopt ook helaas, al is in het dagelijks leven wel te doen gelukkig. Maar vandaar ook de continue vermoeidheid. En een simpel klein iets zoals een dubbel icoontje kan inderdaad de boel grondig verstoren -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:14

BartVB schreef:
Belangrijkste reden dat dit icoontje er is gekomen is dat het voor veel gebruikers niet intuitief duidelijk is dat de topics met veel pagina's onderaan de lijst staan.

Is het een mogelijkheid om ze op Actieve onderwerpen/Eigen berichten niet te tonen, omdat die topics daar ook niet uit de volgorde vallen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:21

Ik vind het een irritant icoontje, maar het zal wel wennen. Ik vind het eigenlijk vervelender dat het een trend lijkt te worden dat dingen 'gewoon' veranderen, zonder dat hier een vooraankondiging van is. Of ligt dat aan mij? Volgens mij is de verandering met het camera-icoontje destijds ook niet aangekondigd namelijk. Begrijp best dat je niet voor elk klein dingetje een topic opent, maar wellicht is een topic voor kleine updates dan een idee?

[edit] Wellicht kun je dat zelfs nog combineren met de logo wijzigingen :j
Laatst bijgewerkt door Marjo op 19-11-24 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:23

Ah lig niet aan mij dus.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:36

Marjo schreef:
Ik vind het een irritant icoontje, maar het zal wel wennen. Ik vind het eigenlijk vervelender dat het een trend lijkt te worden dat dingen 'gewoon' veranderen, zonder dat hier een vooraankondiging van is. Of ligt dat aan mij? Volgens mij is de verandering met het camera-icoontje destijds ook niet aangekondigd namelijk. Begrijp best dat je niet voor elk klein dingetje een topic opent, maar wellicht is een topic voor kleine updates dan een idee?

[edit] Wellicht kun je dat zelfs nog combineren met de logo wijzigingen :j

[BZ] [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 23:40

Die melding kwam pas nadat de foto icoontjes al waren geplaatst volgens mij :D .

Deze was me nog niet eens opgevallen, het is zoiets kleins. Maar een vooraankondiging is altijd wel handig.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 23:57

Ik heb er totaal geen last van. Wat mij betreft hoeft er ook niet voor elke kleine aanpassing een topic geopend te worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 00:01

Freyr schreef:
Ik heb er totaal geen last van. Wat mij betreft hoeft er ook niet voor elke kleine aanpassing een topic geopend te worden.

Eens.

Dit is zo’n minuscuul iets, kan toch best in een BBB gecommuniceerd worden. Ik begrijp alle heisa/drama om zo’n icoontje niet. Er zijn wel dringender zaken gaande in de wereld.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 00:04

Freyr schreef:

Dit. Ik erger me inmiddels groen en geel aan dat alles een probleem is tegenwoordig. Kijk, dat je een medisch probleem hebt waardoor sites minder toegankelijk worden, ja dat is ruk voor je. Maar voor elk wissewasje wordt tegenwoordig een topic geopend: "WaARoM iS dIt inEENs Zo, DrAaI HEt TeRUg!!!". Icoontjes. Logo's. Alles.

En het meest bijzondere vind ik nog dat deze topics zich afwisselen met de never ending topics dat men verandering wil zien op bokt, andere topics, ander beleid, andere software... Kudos voor Bart en de mods, David vs. Goliath (héél véél Goliaths) dit.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 00:13

Ohhh, gelukkig ben ik niet de enige die er zo in staat! Ik twijfelde om aan mijn post nog iets toe te voegen over dat het voor mij als zeuren overkomt: Verandering hoort bij het leven en niet alle kleine dingen hoeven zo uitvergroot te worden.

Ik snap dat het vervelend voor jou is Karuna, maar er zijn in totaal 331223 gebruikers (vast niet meer allemaal actief). Het gros horen we niet in de topics over de veranderingen.

Dus ja, ik deel ook jouw mening Vuurvleugels.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 07:39

Ik had het hele icoontje nog niet gespot, omdat ik met name op de eerste pagina (ik bok mobiel en rechtop) blijf hangen met favo topics. Ik vind ook dat veranderingen niet perse aangegeven hoeven te worden, zeker niet die hele kleine. Je bent in principe te gast bij het forum, dan is het niet aan mij om me ongevraagd te bemoeien met de ins en outs van het forum.

Alleen... De veranderingen worden gedaan voor gebruikersgemak. Dit icoontje levert bij meerdere gebruikers, zo te lezen, een minder prettige ervaring.

Dan is het toch een kleine moeite om, met zoveel mensen samen, na te denken over een ander icoontje, wat niet het onrustige beeld geeft, maar wel duidelijk maakt wat het duidelijk moet maken?

@Karuna, wat een vervelend iets dat jouw hersenen dat stug willen samen voegen tot 1 beeld. Ik zie zelf nooit scherp door 1 -oog (-3,50) en 1 +oog (+0,50), waardoor mijn algehele zicht door het slechte oog naar beneden wordt gehaald, maar mijn hersenen schakelen het slechte beeld grotendeels uit. Het moet vervelend zijn om daar dan ineens zo tegenaan te lopen.

Edit: niet bokken op de vroege ochtend, want de spelfouten zijn niet aan te slepen. Amai. _O-

Edit 2: ik vond het idee van een boek icoontje wel een mooie. Wellicht wat rustiger? Andere kleur lijkt me wat heftig, zo'n onrustig regenboog effect.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 08:06

Freyr schreef:

Heb je mijn hele bericht (inclusief edit) gelezen? :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:56

Ik zag het gister ook.. tenminste: er was iets heel irritants aan de hand maar zag nog niet wat. Mijn hersenen registeren dingen ook net anders. Tot ik van iemand las dat die meldingen dubbel waren..

Ik wist dus niet dat dit eerst niet zo was, maar het beeld klopte niet en wekte alleen maar irritatie op. Zo onrustig. Bok altijd mobiel dus wellicht dat dit nog uitmaakt? En misschien went het, geen idee.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:59

VuurVleugels schreef:
Freyr schreef:

Dit. Ik erger me inmiddels groen en geel aan dat alles een probleem is tegenwoordig. Kijk, dat je een medisch probleem hebt waardoor sites minder toegankelijk worden, ja dat is ruk voor je. Maar voor elk wissewasje wordt tegenwoordig een topic geopend: "WaARoM iS dIt inEENs Zo, DrAaI HEt TeRUg!!!". Icoontjes. Logo's. Alles.

En het meest bijzondere vind ik nog dat deze topics zich afwisselen met de never ending topics dat men verandering wil zien op bokt, andere topics, ander beleid, andere software... Kudos voor Bart en de mods, David vs. Goliath (héél véél Goliaths) dit.

Precies dit. Ik blijf me soms echt verbazen op bokt. Ik werk voor een softwarebedrijf waar we een SaaS oplossing bieden, hierbij betalen onze klanten een (behoorlijke) prijs per maand om gebruik te maken van onze software. Grote wijzigingen worden uiteraard gecommuniceerd, maar kleine wijzigingen communiceren we echt niet hoor. Onze kanten zien ons aankomen 'we hebben icoontje X gewijzigd van dit in dat' :+

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:20

VuurVleugels schreef:
Freyr schreef:

Eens!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:45

Neonlight schreef:
Nee, Bart wilde juist niet het bewegende icoontje en die 2 blaadjes leken hem juist subtieler dan het bewegend icoontje. :)

Dat ben ik wel eens met Bart, vind dit een stuk subtieler en rustiger ogen. Ik heb er dan ook geen problemen mee.

Verder ben ik het eens met bovenstaande.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:54

Marjo schreef:
Freyr schreef:

Ja, maar ik reageerde niet op jouw bericht. Het was gewoon een algemene post in dit topic.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 04:46

VuurVleugels schreef:
Freyr schreef:

Ook eens.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:08

Freyr schreef:
Marjo schreef:

Ja, maar ik reageerde niet op jouw bericht. Het was gewoon een algemene post in dit topic.

Ahja, ik dacht meer een algemeen topic voor kleine updates. Dan kunnen de mensen die het fijn vinden dit volgen, en hoeft er niet steeds een topic geopend te worden met "Huh? Is X veranderd?!".
Voor het wisselen van het logo is al een topic, dus zoiets zou denk ik wel fijn zijn voor de mensen die er behoefte aan hebben :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:34

Exitium schreef:
BartVB schreef:
Suggesties voor een betere en subtiele maar wel duidelijke oplossing zijn zeer welkom!

Zelfde icoontje als topics met <130 posts, maar met een ander kleurtje?

Beetje aan het hobbyen geweest met vormen en kleuren.
Ik ben ook bezig geweest met het inkleuren van het blaadje maar dat werd er ook niet duidelijker op.
Mijn favoriet zou zijn om van het rondje een vierkantje te maken. Die past naar mijn mening goed in de rest van de layout en is anders genoeg om op te vallen.
(Geen idee of het te realiseren is)
(Ik kon niet helemaal de goede kleuren vinden, maar het gaat om het idee)
Afbeelding