Paardenleed uit buitenland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:27

Ir111 schreef:
Ik word ook heel naar van al die topics. Ik zet gelijk een kruisje zodat ik er niet mee geconfronteerd hoef te worden maar dan heb ik dus al wél de titel gelezen en zelfs daar heb ik last van.

Wat mij betreft worden die nare topics (zeker de horror uit het buitenland) geclusterd in 1 rubriek en dan héél graag met de optie om die hele rubriek te blokken zodat ik het helemaal niet meer hoef te zien.

Volkomen mee eens.

Thami

Re: Paardenleed uit buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:30

Fijn dat jullie dit oppakken, ik stem ook voor een apart topic, weg van de voorpagina .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:33

Als je kijkt naar nieuwswaarde zijn er enkele criteria die ervoor zorgen of iets nieuwswaardig is.

Onder andere nabijheid is er een van. Maar ook bekendheid en impact bijvoorbeeld. Een mens slaat sneller aan op nieuws als dit in de buurt gebeurt. Of dat het om een beroemdheid gaat.

In het kader hiervan zou ik dus de topics die nu voorbij komen niet plaatsen. Het is niet nabij voor een groot deel van de doelgroep. Er is geen bekend persoon bij betrokken. En de impact.. tsja, wat ik zag is erg maar het heeft geen impact.

Een tip voor de redactie zou wat mij betreft zijn; wees kritischer of er iets nieuwswaarde heeft voor de typische Boktgebruiker en pas daarop de keuzes voor nieuwsartikelen aan.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:44

Bedankt voor jullie input!

We hebben overlegd en we gaan zeker kritischer kijken. Minder naar nieuws en klein uit het buitenland en mocht er groot nieuws zijn dan proberen we de topictitels zo neutraal mogelijk te houden.
Ook gaan we kijken of we inderdaad meer kunnen samenvoegen.

Wij willen zelf ook graag zoveel mogelijk leuk nieuws plaatsen en zouden ook heel graag meer nieuws uit onze eigen community plaatsen.
Als jij iets opmerkelijks of leuks doet met je paard of iets aparts hebt meegemaakt schroom dan niet om contact op te nemen met redactie@bokt.nl

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 16:50

Trek dit topic maar weer omhoog, want het begint weer. Al het paardenleed uit Duitsland oa komt weer enorm vaak op de voorpagina. Is er niet positiever nieuws te melden dan enkel paardenellende?

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:51

Mee eens hoor. Ik vraag me af wat de meerwaarde hiervan is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:57

Ik heb de vraag even doorgezet naar de nieuwsredactie, zij gaan over het selecteren van de nieuwsberichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:58

Mij viel dat vorige week vooral op.
Deze week nog niet zo.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:59

De meeste berichten die we plaatsen lopen goed af. Het wordt ook beter bekeken dan de andere nieuwsberichten die we plaatsen en dat is gelijk dan ook de reden dat we het plaatsen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 17:26

Misschien dan wat luchtiger titels?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:32

Dat is iets waar we beter op kunnen letten. Dat nemen we mee, dank je wel.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:01

Firelight schreef:
De meeste berichten die we plaatsen lopen goed af. Het wordt ook beter bekeken dan de andere nieuwsberichten die we plaatsen en dat is gelijk dan ook de reden dat we het plaatsen.

Is dat? De top 3 in de bbb's van maart, april en mei bevatten geen buitenlandse artikels. Of worden die er sowieso uitgefilterd bij het opstellen van de toplijst?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:10

Laat ik het dan zo zeggen ze worden goed bekeken en beter dan de meeste. Foutje van mij, excuses.
We hebben ook best een aantal Bokkers die in België en Duitsland wonen vandaar dat we van die landen ook paardennieuws plaatsen.
Soms ook uit andere landen als er opvallend nieuws is.