Trol accounts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:43

Nou zitten er hier een paar die het duidelijk leuk vinden even los te gaan op ts omdat ze denken dat dit topic zich er tot leent... volwassen zeg _O-

Maar goed, de ene trol die ik denk dat bedoeld word is mij opgevallen.
En heeft van mij ook al een tem gekregen in een van de eerste berichten die zijn geschreven, waarmee ik tem, mooie binnenkomer op bokt.
En ik tem heel weinig, maar daar gingen mijn nekharen direct omhoog staan want het was tegen een bokker die dat totaal niet verdient.
En zeker weten een ouder account.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:47

Muurp schreef:
Fly_high schreef:
Welk gedrag is het dan? Het er niet met jou eens zijn? :')

Joh, is die smiley nou nodig?
Volgens mij gaat het precies om dit soort kleine dingen, los van de inhoud.
Je kunt het niet met TS eens zijn en hier inhoudelijk over discussiëren, maar het is niet nodig om iemand daarover belachelijk te maken of op de persoon te spelen.

TS opent een topic waarin ze gebruikers wiens manier van discussiëren ze niet kan waarderen gericht trolls noemt, dat vind ik eigenlijk best een groot ding.

TS zelf reageert daarbij ook vaak op de manier die ze blijkbaar absoluut onacceptabel vindt bij anderen dus ik snap haar behoefte om anderen daar nu op aan te spreken gewoon niet zo.

DuoPenotti schreef:
En ik tem heel weinig, maar daar gingen mijn nekharen direct omhoog staan want het was tegen een bokker die dat totaal niet verdient.

Met alle sympathie en zonder sarcastische smileys - hoezo zou het moeten uitmaken of een reactie op een oud account is en of de bokker in kwestie "het niet verdient"? Op welke bokkers mag men dan wel bot reageren en wie bepaalt het?
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 23-07-24 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Re: Trol accounts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 11:48

Nee ik open een topic omdat degene juist NIET discussieert op een discussie forum maar alleen maar op de persoon speelt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:52

DuoPenotti schreef:
Nou zitten er hier een paar die het duidelijk leuk vinden even los te gaan op ts omdat ze denken dat dit topic zich er tot leent... volwassen zeg _O-

En heeft van mij ook al een tem gekregen in een van de eerste berichten die zijn geschreven, waarmee ik tem, mooie binnenkomer op bokt.

Vraag me echt af of we t over dezelfde hebben, nu :=.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 11:53

MyWishMax schreef:
Elisa2 schreef:
Insinueren dat iets confronterend zou zijn.

Ik open dit topic omdat deze persoon bij verschillende mensen zo reageert. Op de persoon, niet op de inhoud en dan staat er zo,n reactie.

Sorry maar als ik de berichten lees staan er wel inhoudelijk reacties? En ja, sommige niet maar dat is precies wat ik ook schreef; ook van jou zie ik diezelfde reacties soms.
Dan kan je aangeven dat het niet over jou gaat, maar het is imo niet correct om over te klagen en het alleen bij die persoon niet oké te vinden.

Als het om het beleid gaat, je vindt dat er niks gebeurd met de tems. Dat weet je niet, want dat gebeurt achter de schermen. Het enige zichtbare is als ze geband zijn of bericht echr leeggehaald wordt. En voor leeghalen vind ik het echt niet ernstig genoeg, dan zouden er veel meer reacties leeggehaald moeten worden. Ook van jou persoonlijk.

Je legt me allerlei woorden in de mond die ik niet zeg. Ik vind helemaal niet dat er niks gebeurd. Ik weet niet wat er gebeurd en vroeg me alleen af wat het beleid is wbt dit soort zaken op Bokt.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 23-07-24 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:55

Elisa2, dat vind ïk nu een persoonlijke aanval richting MWM. Ze probeert je er alleen op te wijzen dat je zelfs soms ook onaangenaam uit de hoek kunt komen, al heb je dat wellicht niet eens door.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:56

Elisa2 schreef:
Nee ik open een topic omdat degene juist NIET discussieert op een discussie forum maar alleen maar op de persoon speelt.

Als we het over dezelfde hebben, dan zie ik idd een paar reacties die in een grijs gebied zitten, maar ook genoeg waar dingen onderbouwd worden, of met een vraag om onderbouwing/informatie.

Elisa2 schreef:
MyWishMax schreef:
Sorry maar als ik de berichten lees staan er wel inhoudelijk reacties? En ja, sommige niet maar dat is precies wat ik ook schreef; ook van jou zie ik diezelfde reacties soms.
Dan kan je aangeven dat het niet over jou gaat, maar het is imo niet correct om over te klagen en het alleen bij die persoon niet oké te vinden.

Als het om het beleid gaat, je vindt dat er niks gebeurd met de tems. Dat weet je niet, want dat gebeurt achter de schermen. Het enige zichtbare is als ze geband zijn of bericht echr leeggehaald wordt. En voor leeghalen vind ik het echt niet ernstig genoeg, dan zouden er veel meer reacties leeggehaald moeten worden. Ook van jou persoonlijk.

Je legt me allerlei woorden in de mond die ik niet zeg. Ik vind helemaal niet dat er niks gebeurd. Ik weet niet wat er gebeurd en vroeg me alleen af wat het beleid is wbt dit soort zaken op Bokt.

Daarnaast val jij mij nu de hele tijd persoonlijk aan terwijl ik jou bijna twee jaar gratis en voor niets geholpen heb met je paard wat betreft rij adviezen.
Want toen was het kennelijk wel nuttig.

Ze valt jou niet aan, ze constateert gedrag waar jij anderen van beticht.

Dikgedrukte is wél een persoonlijke aanval.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:57

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Vraag me echt af of we t over dezelfde hebben, nu :=.

Dat is altijd de vraag in dit soort topics :D

Fly_high schreef:
knip
DuoPenotti schreef:

Met alle sympathie en zonder sarcastische smileys - hoezo zou het moeten uitmaken of een reactie op een oud account is en of de bokker in kwestie "het niet verdient"? Op welke bokkers mag men dan wel bot reageren en wie bepaalt het?

Een ouder account als in een geband account of een SA.

Nou of een bokker het verdient, daar geef jij het hele topic al voorbeelden van :P
Jij vind dat Elisa best wel eens een flink weerwoord verdient.

Deze bokker is een hele zachte bokker, doet altijd 1001 en keer haar best met alle tips en heeft daarin nooit een discussie.
Dus nee die verdient geen harde post.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:57

Op enkele berichten na zijn het toch gewoon inhoudelijke reacties? Wel behoorlijk bot maar dat is wat anders dan op de man spelen of trollen.

Sommige bokkers zijn zodanig aanwezig en overweldigend in bepaalde topics btw dat je bij afwijkende mening al gauw met elkaar gaat lopen botsen.

En je speelt nu zelf heel gemeen op de man.

Paard van MWM en wat ze er wel en niet mee doet heeft hier toch al helemaal niets mee te maken :?
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 23-07-24 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 12:01

Jullie hebben gelijk, ik heb het verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 23-07-24 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:01

het account waar het nu volgens mij over gaat heeft 2 mogelijkheden, of idd denigrerend overkomen (vooral de eerste paar berichten) of idd een normaal antwoord en als je nog maar weinig berichten hebt kan ik me voorstellen dat mensen daar hun bedenkingen bij hebben als het 50/50 is tegen iemand met meer berichten die je normaalgesproken 'kent' als iemand die normale berichten stuurt en nu 1x niet zo netjes reageert.

Maar echt een trolaccount vind ik het ook niet echt, dat zijn in mijn opzicht meer de accounts die soms als paddenstoelen naar boven komen om positieve berichten over een bedrijf te plaatsen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:03

DuoPenotti schreef:
Fly_high schreef:

Een ouder account als in een geband account of een SA.

Nou of een bokker het verdient, daar geef jij het hele topic al voorbeelden van :P
Jij vind dat Elisa best wel eens een flink weerwoord verdient.

Deze bokker is een hele zachte bokker, doet altijd 1001 en keer haar best met alle tips en heeft daarin nooit een discussie.
Dus nee die verdient geen harde post.

Denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen ;)

Waar ik op doelde is dat het zo kan zijn dat dezelfde persoon die in Pietje zijn oordeel alleen hele nuttige tips geeft in Jantje d'r oordeel altijd alleen maar onzin loopt te spugen. Wie beslist nou of die dan wel of geen harde post verdient?

En voor de duidelijkheid, ik heb het nu écht niet over een specifieke gebruiker, want volgens mij denken we aan hele andere topics en gebruikers om mee te beginnen :P

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:10

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om gebruikers te bespreken, linkjes naar berichten van gebruikers worden dan ook verwijderd.
Wij hebben geen specifiek beleid omtrent trolaccounts. Mocht je accounts tegenkomen waarvan je denkt dat deze niet voldoet aan de regels van Bokt dan kan je een TeM plaatsen dan gaan wij dat onderzoeken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:13

Goh wat laat jij je kennen nu zeg. Dat valt me echt enorm tegen. :n

Daarbij was het sparren omdat we op dezelfde golflengte zaten qua trainen, ja. Doe ik met meer mensen over en weer, omdat ik dat leuk vind. Dat wil niet zeggen dat ik het in elk bericht met je eens moet zijn. Ik lees berichten en oordeel niet anders op de persoon.
Ik vind dat ik heel netjes heb aangegeven wat mij opvalt en ik zag geen reden om dat via pb te doen, omdat het voor mij normaal is om mensen ergens op aan te spreken on topics op een normale manier. En juist omdat het voor mij dus niet persoonlijk is tegen jou en je er misschien voor open zou staan.

Duidelijk niet dus.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 12:19

Het gaat er ook niet om dat je het met me eens moet zijn. Maar juist van jou had ik verwacht dat je me dan gewoon pb zou aanspreken en niet via een topic die niet over mij gaat maar mensen wel graag over mij persoonlijk maken gaat mee doen daar aan.

Dus sorry, ik had dat niet moeten doen/zeggen in het topic hier maar dat viel mij vies tegen.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:24

Ik denk dat een deel van het probleem hier ook is dat iets wordt geïnterpreteerd als een persoonlijke aanval, waar dat absoluut niet het geval is. Het is voor iedereen goed om te beseffen dat mensen het vaak niet persoonlijk bedoelen, maar op de tekst. Op de inhoud. Dat is discussiëren.

Je kan iemand wijzen op bijvoorbeeld tegenstellingen in uitspraken, zonder dat het een persoonlijke aanval is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:29

@Fly

Natuurlijk je hebt altijd mensen die elkaar niet liggen en altijd discussie zouden houden.
Maar vaak zijn die mensen ook beide niet vies van een potje steggelen :P

Zie het als touwtrekken, laat de ene het touw los is het spelletje voorbij.
Maar die blijven hard trekken.

En je hebt mensen die altijd aan dezelfde kant van het touw staan. Tegenover andere

Klopt mijn metafoor nu met wat je bedoeld?

In deze die ik nu in gedachte heb die valt gewoon aan, met zeer zelden een onderbouwing.
En ook bij bokkers die helemaal niet aan het touw trekken.
En als dat dan een nieuwe bokker is trek ik de wenkbrauwen ook op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:37

Firelight schreef:
[]Het is niet de bedoeling om gebruikers te bespreken, linkjes naar berichten van gebruikers worden dan ook verwijderd.
Wij hebben geen specifiek beleid omtrent trolaccounts. Mocht je accounts tegenkomen waarvan je denkt dat deze niet voldoet aan de regels van Bokt dan kan je een TeM plaatsen dan gaan wij dat onderzoeken.[/]

Maar dit topic blijft wel open?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:42

Elisa2 schreef:
Really?

Jij bevestigd alleen maar mijn punt door hetzelfde gedrag te laten zien. En nee dat is niet confronterend. :+

Kortom, als je niet voor jou bent ben je per definitie tegen.

Lekker makkelijk.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:44

Elisa2 schreef:
Het gaat er ook niet om dat je het met me eens moet zijn. Maar juist van jou had ik verwacht dat je me dan gewoon pb zou aanspreken en niet via een topic die niet over mij gaat maar mensen wel graag over mij persoonlijk maken gaat mee doen daar aan.

Dus sorry, ik had dat niet moeten doen/zeggen in het topic hier maar dat viel mij vies tegen.

Wil niet aanvallend nu overkomen maar jij vraagt nu op de man MWM waarom er niet via PB gereageerd wordt... heb jij betreffende "troll" account(s) al zelf per PB eens gevraagd of er misschien meer speelt wat jouw of anderen betreft?

Ik lees vaker botte, soms gewoon one-liners zonder onderbouwing in topics.
Soms van nieuwe accounts, maar uiteraard veel vaker van oude.

Op de man spelen hetzelfde
( dit heb je ja zojuist zelf gedaan.
Ook dat je het verwijderd heeft veranderd niets eraan dat het gebeurt is)

En puur dat iemand een ander mening heeft en die uit of dat er op botte ( en dat bot ligt maar net hoe je het leest) manier een comment geeft, gegeven wordt, betekend echt nog geen troll

Een troll is imo iemand die topics binnenvalt om deze op te blazen of te rellen of onzin uit te kramen ( "groentesoep)
En dit heb ik in de laatste tijd niet gezien.

Niemand heeft de wijsheid in pacht, niemand heeft dezelfde communicatieve eigenschappen.

Als je nu denkt, een troll gevonden te hebben, dan is in mijn oogen de correcte weg om dit met de persoon in questie te bespreken.

Of :
als je je daadwerkelijk afvraagd hoe het beleid van bokt betreffend trollen is, de basis - namelijk het bokt-moderatoren team ,of zelfs Bart te raadplegen.

Een topic starten ,waar het eigenlijk alleen maar om een account gaat die als "troll" ervaren wordt
(en zodanig dat de rest van bokt redelijk snel erachter komt, wie er bedoeld wordt), heeft niets met vraag naar algemeen beleid te maken.

Maar dat is mijn bescheiden mening

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:09

Firelight schreef:
Het is niet de bedoeling om gebruikers te bespreken, linkjes naar berichten van gebruikers worden dan ook verwijderd.
Wij hebben geen specifiek beleid omtrent trolaccounts. Mocht je accounts tegenkomen waarvan je denkt dat deze niet voldoet aan de regels van Bokt dan kan je een TeM plaatsen dan gaan wij dat onderzoeken.

is het niet een idee om daar wel een beleid voor te maken of kan ik dat ergens anders aangeven? Als je in zo'n topic actief bent waar het gebeurd valt het wel op, maar iemand die later recensies van iets zoekt heeft het misschien niet door.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 13:19

sasja0705 schreef:
Elisa2 schreef:

Wil niet aanvallend nu overkomen maar jij vraagt nu op de man MWM waarom er niet via PB gereageerd wordt... heb jij betreffende "troll" account(s) al zelf per PB eens gevraagd of er misschien meer speelt wat jouw of anderen betreft?

Ik lees vaker botte, soms gewoon one-liners zonder onderbouwing in topics.
Soms van nieuwe accounts, maar uiteraard veel vaker van oude.

Op de man spelen hetzelfde
( dit heb je ja zojuist zelf gedaan.
Ook dat je het verwijderd heeft veranderd niets eraan dat het gebeurt is)

En puur dat iemand een ander mening heeft en die uit of dat er op botte ( en dat bot ligt maar net hoe je het leest) manier een comment geeft, gegeven wordt, betekend echt nog geen troll

Een troll is imo iemand die topics binnenvalt om deze op te blazen of te rellen of onzin uit te kramen ( "groentesoep)
En dit heb ik in de laatste tijd niet gezien.

Niemand heeft de wijsheid in pacht, niemand heeft dezelfde communicatieve eigenschappen.

Als je nu denkt, een troll gevonden te hebben, dan is in mijn oogen de correcte weg om dit met de persoon in questie te bespreken.

Of :
als je je daadwerkelijk afvraagd hoe het beleid van bokt betreffend trollen is, de basis - namelijk het bokt-moderatoren team ,of zelfs Bart te raadplegen.

Een topic starten ,waar het eigenlijk alleen maar om een account gaat die als "troll" ervaren wordt
(en zodanig dat de rest van bokt redelijk snel erachter komt, wie er bedoeld wordt), heeft niets met vraag naar algemeen beleid te maken.

Maar dat is mijn bescheiden mening

Het ging mij om het beleid, achteraf had ik beter niets kunnen delen denk ik. Het is niet in mij opgekomen om moderators of Bart zelf een prive bericht te sturen en ik weet ook niet of dat de bedoeling is bij dit soort zaken? Zo, ja dan zal ik het onthouden voor een eventuele volgende keer.

Ik heb geen enkele intentie gehad om deze persoon een prive bericht te sturen, aangezien dit a. een "nieuwe" bokker is. En b. de berichten niet uitlokten tot het gevoel daar een serieus normaal gesprek mee te kunnen voeren.

Of het een trol is of niet, dat weet ik niet maar dat gevoel kreeg ik wel uit de berichten die de persoon plaatst.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:24

Omdat die persoon het niet met je eens is, is diegene een trol?

Dat slaat alle discussies wel dood...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 13:25

Houdt aub eens op met te verdraaien wat ik zeg..er zijn op Bokt 100en mensen die het niet met me eens zijn en dat is helemaal prima. Echter discussieren die op de inhoud. En dit is het laatste wat ik er over zeg.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:27

_San87_ schreef:
Omdat die persoon het niet met je eens is, is diegene een trol?

Dat slaat alle discussies wel dood...

Naar wat ik begrijp gaat het niet over dat deze persoon niet alleen niet met Elisa eens is.
Denk dat Elisa mans genoeg is dat aan te kunnen.
Maar dat die persoon van de 10 berichten 5 lelijke berichten maakt naar random bokkers.
En dan zeker niet onderbouwd, maar sneert.
En ja als dat dan bij een nieuwe bokker is krijg je daar toch een gevoel van, welke SA zit hier achter?
Wie kan of durft niet "openbaarlijk" met zijn hoofdaccount hetzelfde te zeggen.