Hoe beter omgaan met lange topics?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:16

Ik ben voorstaander van een apart onderdeel voor grote volgtopics en HK-topics.

Lange topics die wel vooral op inhoud gericht zijn (medisch, seizoensgebonden etc) mogen van mij wel blijven waar ze staan.

Ik blader bokt overigens ook vanuit Actieve onderwerpen maar juist dan ervaar ik de vele (voor mij niet altijd even interessante) volgtopics als irritant doordat ze de rest ergens ver in de achtergrond laten verdwijnen. Eerste pagina of 3 van Actief is vaak beperkt tot volg en HK :\ En ja je kunt er allemaal 1 voor 1 kruisje op zetten maar dat is IMO net zo irritant := plus het is niet zo dat ik die topics nooit wil zien, maar gewoon niet elke dag nadat er paar willekeurige "wat leuk!" reacties zijn gepost :')

Fokkerij en Afstamming lijkt er ook enorm onder te lijden, alle losse hengstenkeuze topics lijken definitief te zijn gesneuveld onder de grote volgtopics.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:26

Misschien is het een idee om topic die langer lopen dan "X" te verplaatsen naar een speciale sectie? Of het overzicht met actieve onderwerpen aanpassen en een splitsing maken tussen langer lopende topics en nieuwere topics?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:43

DuoPenotti schreef:
Dat gaf ik in het andere topic al aan.
Terug naar 2004.
Dat zijn heel wat minder kopjes maar niet zo uitgekleed dan nu.

Zeker uit het zadel, rassenpraat en western lijkt nu gemist te worden

[ [url=m/SIrD7U.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ooNNGn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind dit nog steeds het beste idee denk ik. Je tackelt dan vrijwel alle problemen waar mensen nu tegenaan lopen qua missen van forumdelen en ondersneeuwen van topics. :j

BartVB
Eigenaar

Re: Hoe beter omgaan met lange topics?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 11:00

Maar die aanpassing van de indeling doet toch niets/weinig met lange topics? Of mis ik een deel?

Interessant topic dit, dank voor de input! In ieder geval duidelijk dat heel veel mensen vooral actieve/nieuwe/eigen topics gebruiken om op de hoogte te blijven van wat er op Bokt gebeurt. Veel mensen hebben zich aangepast aan de situatie door de lange topics (x) in die overzichten te verbergen. Aantal vinden het wel prima dat ze sommige topics regelmatig voorbij zien komen, misschien worden deze later interessant, zou jammer zijn als ze 'verstopt' worden. En een andere groep gebruikt hierdoor de forumoverzichten weinig en ergert zich aan de grote hoeveelheid lange topics.

- Apart forum voor langlopende topics
- Tag geven en Filteroptie in de overzichten met 'verberg lange topics'
- Forumindeling uit 2004
- Onderscheid maken tussen volg/kletstopics (naar HK doen) en informatieve lange topics (op eigen forum laten staan)
- Topics die maanden inactief zijn automatisch sluiten
- Terug naar de oude forumstructuur
- 'Nieuwe topics' naast 'Actieve onderwerpen' en 'Eigen berichten'
- Oude forumafkorting in de titel van het topic zetten (BartVB: is deels al gebeurd)
- Los kopje maken voor lange topic op de hoofdpagina

Wat betreft de soorten topics:
- Volgtopics rondom specifiek persoon/paard
- Kletstopics rond een specifiek onderwerp
- Informatieve topics over een specifiek onderwerp

De volgtopics zouden eigenlijk beter in de profielen passen als een soort blog functie. Dan is het makkelijker om de updates van die persoon te zien en kunnen we het b.v. ook mogelijk maken dat de gebruiker zelf de reacties kan modereren (of reacties uitschakelen).

Kletstopics en informatieve topics zijn over het algemeen te groeperen rondom een heel specifiek onderwerp of, samen met wat andere topics rondom een iets breder onderwerp. Zijn dus eigenlijk heel compacte versies van de behoorlijk specifieke sub-forums die we hadden (zoals het Tinker of SGW forum).

Nog een andere oplossingsrichting; we kunnen het sorteren kunnen aanpassen. Op een pagina worden gesloten topics nu onderaan gezet, we zouden hetzelfde kunnen doen met lange topics. Op die manier staan updates in nieuwe/kortere topics bovenaan, zijn ze zichtbaarder.

Ik zoek vooral ook oplossingen die werken/intuïtief zijn voor nieuwe gebruikers. Het (x) kruisje is dat b.v. niet. Een filteroptie voor lange topics kan, maar is ook niet heel intuitief en geeft het risico dat je vrij onbewust een flink deel van Bokt wegfiltert.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 11:42

En bijvoorbeeld de mogelijkheid om in het forumoverzicht/elk subforum topics niet te sorteren op meest recente activiteit maar op moment van openen? Met een dropdownmenu bovenaan waar je kan kiezen hoe je je topics gesorteerd wil hebben, of door waar ook “auteur” en “laatste bericht” staat ook een kolom te maken met “geopend op” en dat de topics gesorteerd worden op de header waar jenop klikt. (Eventueel met pijltjes voor op- en aflopend)
Dat zijn beide methodes die in wel meer programma’s of websites worden toegepast en zou dus wel logisch moeten zijn denk ik?

En dan bij voorkeur zo dat het blijft staan in de instelling die je geselecteerd hebt en dat het niet elke keer opnieuw teruggaat naar de standaard.