VuurVleugels schreef:Dank je wel voor je uitleg, nu snap ik 'm! Ik ben ook absoluut niet uit op geharrewar overigens
Ik snap je denkwijze wel en ik denk er voor een (groot?) gedeelte hetzelfde over. Maar ik denk ook wel dat emoties best meegenomen mogen worden in een afweging. De regels waar inderdaad elke bokker zich aan te houden heeft, die zijn volledig emotieloos en rationeel. Regels zijn regels. Maar zelfs binnen rechtenstudies is doorgaans het eerste wat studenten wordt geleerd dat alles context-afhankelijk is. De situatie wordt altijd meegenomen want regels zijn dan misschien rationeel, mensen zijn dat niet. En ik denk dat dat best meegenomen mag worden in communicatie naar en over iemand die niet rationeel kan kijken/denken op dat moment. Regels handhaven, maar wel met de menselijke maat dus. Maar dat is ook gewoon simpelweg mijn mening, en het is prima als onze meningen afwijken!
Precies dit.
Vanuit mijn tijd als mod weet ik dat het soms ook best lastig was om regels aan te houden terwijl je soms ergens wel snapt waarom iemand een SA aanmaakt.
Het praat niks goed want je overtreedt de regels, maar imo zou meteen het SA bannen niet nodig hoeven zijn. Een slotje op het topic en overleg zeker wel.
Zou hou je de menselijke kant wat meer in acht, in plaats van meteen ''nee mag niet'' te zeggen.