Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:12

Rien ik moest hier echt over nadenken _O-
Laatst bijgewerkt door chanicha op 19-09-23 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:12

MarlindeRooz schreef:
Maar ook ik heb getwijfeld om op anoniem te gaan. Het lijkt wel alsof er een groep bokkers is die alles kan maken en nooit consequenties krijgt. Maar ik kan het toch nog niet over mijn hart verkrijgen om op anoniem te gaan. Wie weet op een dag. Scheelt dat ik geen paardendingen meer doe en daar dus nooit over afgezeken word. Dan was ik denk ik al weg geweest.

Dit is wel heel herkenbaar en ik ken nog enkele mensen die dit zo ervaren. Er zijn ook een paar bokkers waar ik echt de nekharen van overeind krijg, maar juist die personen kunnen alles doen en zeggen wat ze willen. Dat handje vol verziekt de sfeer voor veel andere mensen. Het is voor mij in ieder geval een reden om zelden iets te posten, want ik weet inmiddels precies dat als mijn mening niet aansluit bij dat groepje, je onderhand gelyncht wordt.

Maar hé. Dat is niet zo want op Bokt wordt er altijd rechtvaardig gehandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:14

Ik begrijp het wel. 10 jaar geleden was het nog echt een gezellig forum.
Er heerst nu een heel andere mentaliteit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:17

10 jaar terug gingen er ook al bokkers op unaniem. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:18

Het is altijd al zo geweest volgens mij, in mijn herinnering dan. Moest echt wennen aan de mentaliteit toen ik hier voor het eerst kwam.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:23

DuoPenotti schreef:

Wat ook handig is bij meervoudige persoonlijkheden. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:25

Ibbel schreef:
Er kunnen allerlei redenen zijn. In het onderhavige geval woont en werkt de bokker in de UK in een vakgebied waarover weinig expertise op bokt is.
Misschien heeft ze ondertussen een beter passend Engelstalig forum gevonden. Misschien was haar werkgever toch niet zo blij met de foto's van EV's die ze postte.
Zo maar wat redenen die niets met de tone of voice van bokt hebben te maken.

Sidenote: staat er iets in de boktregels over het bespreken van ex-bokkers? :+ }>

Haar werkgever is extreem perfectionistisch en idd niet altijd blij met de foto's die ze plaatst. Ik denk dat je geen kritischere werkgever kan vinden.

Ze werkt voor zichzelf :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:36

Maar in mijn beleving waren er dit soort topics 10 jaar, 15 jaar geleden ook. Niet perse iets van deze tijd naar mijn idee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:40

MarlindeRooz schreef:
Ik ben een vriendin van Mkango en ze wordt inderdaad gemist op bokt. :(:)

Maar ook ik heb getwijfeld om op anoniem te gaan. Het lijkt wel alsof er een groep bokkers is die alles kan maken en nooit consequenties krijgt. Maar ik kan het toch nog niet over mijn hart verkrijgen om op anoniem te gaan. Wie weet op een dag. Scheelt dat ik geen paardendingen meer doe en daar dus nooit over afgezeken word. Dan was ik denk ik al weg geweest.

Aaaaaah wat een gemis. Dat had ik nog niet gezien. Heel heel jammer vind ik dit om te horen. Doe haar de groeten van mij. Ik vind haar nl een hele fijne bokker die ook echt iets te vertellen had. Ook al was ik het wellicht niet altijd volledig met haar eens, meestal was ik dat toch wel. Iets dat ik niet eens O belangrijk vind.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:56

Anoniem schreef:
Ik begrijp het wel. 10 jaar geleden was het nog echt een gezellig forum.
Er heerst nu een heel andere mentaliteit.

Nou, tien jaar geleden had ik hier geregeld ruzie met mensen. Nu een stuk minder.

Dat kan aan mij liggen en dat zou goed nieuws zijn: dan ben ik me online beter gaan gedragen. Of minder gaan bokken. Maar ik weet nog heel goed dat er destijds ook Bokkers waren die werkelijk het bloed onder iedereens nagels vandaan haalden. En in 2013 waren er ook mensen die riepen: "Toen Bokt nog jong was, in 2003, toen was het tenminste nog gezellig."

Ik klik de paardgerelateerde topics trouwens niet heel veel aan: ik kan er slecht over meepraten en wat ik zelf wil weten, vraag ik wel aan mijn instructrice. Maar juist in de huiskamertopics ging het toen vaak goed fout.

In mijn 11 jaar op Bokt ben ik een paar keer weggegaan en klaarblijkelijk weer teruggekomen. Mocht ik ooit definitief weggaan, dan zal ik hoogstwaarschijnlijk mijn account laten staan omdat ik toekomstige Bokkers geen lacunes in topics wil aandoen. Maar ik zal dan ook niet gauw gestalkt worden, wat voor sommigen zeker de reden is geweest om te willen verdwijnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:01

DuoPenotti schreef:

Ik denk ook niet dat bokt per se anders is dan 10 jaar geleden. 10 jaar terug waren er nog echte reltopics en groepen die echt ruzie hadden. Dat valt nu volgens mij wel mee.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:11

Ik denk idd dat het niet veel anders.
Altijd heb je mensen met dezelfde mening die elkaar toch opzoeken. En mensen met een andere mening die dat ook doen.
Dan heb je ook individuen die elkaar niet liggen. En dat is bokt. Dat is buiten bokt ook zo.

En elkaar in de haren vliegen hoort er wel eens bij.

Zo lang bokt wel bokt blijft.
En niet privé, dus mensen die elkaar kennen, het elkaar hier moeilijk maken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:15

10 jaar terug kon je niet op anoniem, ze hebben HEEL lang volgehouden dat niet te kunnen/willen/doen omdat er dan gaten zouden vallen.........maar ik denk dat ze nu moeten met de avg.

Vroeger heel lang geleden in het stenen tijdperk kende je ook de bokkers met alle ins en outs. Toen werd er ook echt wel ruzie gemaakt. Waren er personen die nare fake acties hadden dus ook toen gekkigheid.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:19

Is ook gewoon internet-eigen denk ik. Persoonlijk vind ik bokt wel fijn en gezellig, maar dat zit 'm ook in de topics die ik opzoek.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:25

Zonnetje81 schreef:
10 jaar terug kon je niet op anoniem, ze hebben HEEL lang volgehouden dat niet te kunnen/willen/doen omdat er dan gaten zouden vallen.........maar ik denk dat ze nu moeten met de avg.

Vroeger heel lang geleden in het stenen tijdperk kende je ook de bokkers met alle ins en outs. Toaen werd er ook echt wel ruzie gemaakt. Waren er personen die nare fake acties hadden dus ook toen al gekkigheid.

Anoniem kan best al lang. Maar hoe lang weet ik niet precies.
Je berichten laten verwijderen niet omdat er dan gaten zouden vallen idd.
Kan dat nu al wel dan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:28

Urbanus schreef:
Is ook gewoon internet-eigen denk ik. Persoonlijk vind ik bokt wel fijn en gezellig, maar dat zit 'm ook in de topics die ik opzoek.

Idem hier en als het mis gaat en ik kan dat niet veranderen, dan ben ik vertrokken uit dat topic. Simpel zat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:29

DuoPenotti schreef:
Zonnetje81 schreef:

Vroeger heel lang geleden in het stenen tijdperk kende je ook de bokkers met alle ins en outs. Toaen werd er ook echt wel ruzie gemaakt. Waren er personen die nare fake acties hadden dus ook toen al gekkigheid.

Kan dat nu al wel dan?

Op bokt niet. Maar dat is omdat ze het niet willen, niet omdat het niet kan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:30

Ja dat is zo.
Ze kunnen met 1 druk op de knop een account plus berichten laten verdwijnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:32

DuoPenotti schreef:
Ja dat is zo.
Ze kunnen met 1 druk op de knop een account plus berichten laten verdwijnen.

Precies :).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:37

DuoPenotti schreef:
Zonnetje81 schreef:

Kan dat nu al wel dan?

Berichten aanpassen kan al een poosje met berichten ouder dan een jaar, besproken na een pilot. In de bokt help kan je hier meer over terugvinden
https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_ ... _of_wissen?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:40

Aaaahh Mkango op anoniem ja?
Ik zit nog helemaal niet lang (opnieuw) op bokt maar wat jammer. De keren dat ik van haar iets voorbij zag komen kon ik waarderen maar ook als dit niet zo was geweest is het ook jammer.

Daarmee bedoel ik te zeggen: zoveel mensen, zoveel meningen. Dat is online en offline zo en het is gewoon heel jammer dat er mensen zich ergens niet meer prettig voelen.

Wat trouwens helemaal niet wil zeggen dat dat voor deze bokker zo was hè. Het kan een hele andere reden hebben.

Maar zolang reacties met respect en goede bedoelingen gebracht worden en als mensen dan ook nog wat rekening houden met het verschil tussen geschreven tekst of gesproken tekst dan komt het over het algemeen wel goed op bokt denk ik.

En alles wat er dan verder nog gepost wordt probeer ik dan maar te negeren.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:53

Ir111 schreef:
Maar in mijn beleving waren er dit soort topics 10 jaar, 15 jaar geleden ook. Niet perse iets van deze tijd naar mijn idee.

Ik denk net wat je zegt dit soort topics er toen ook waren. De hele maatschappij veranderd en blijft veranderen. Net als dat mensen komen en gaan in je leven. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 14:16

Tien jaar geleden was het ook echt af en toe wel ongezellig op bokt. Ben toen de mensen die ik vervelend vind gaan foeien en sindsdien is het een stuk leefbaarder geworden hier voor mij.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 14:22

Het is net als in real life een beetje zoeken waar je wil zijn. Gelukkig kun je op internet een topic gewoon uitzetten en een persoon op de foei. Ik vind bokt een fijn forum, zit er voor mijn ontspanning, dus houdt het ook graag leuk en luchtig. Het is natuurlijk ook een discussieforum maar zelf heb ik niet altijd zin om de discussie steeds weer aan te gaan. Dan trek ik me liever terug.

In mijn beleving is het niet echt veranderd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 14:34

Maar je moet eigenlijk wel onderscheid maken.

Er zijn dus bekende bokkers die overal opduiken en best bepalend zijn voor de sfeer. De niet zo bekende bokkers vallen vaak minder op denk ik, dus die worden dan minder snel gemist.

Er zijn ook heel veel mensen die vooral meelezen en sporadisch reageren. Als ze veel meelezen en de reacties van bepaalde namen zien, nemen ze vaak al de moeite niet meer om te reageren. Zonde, want dat kan best een andere draai geven als mensen dat wel zouden doen en zich niet laten intimideren door de aanwezigheid van bepaalde namen.
Al is intimideren het verkeerde woord, want veel zullen gewoon de tijd en zin niet hebben.

Daarnaast wist ik niet hoeveel er per pb en of whatsapp nog wordt uitgevochten of besproken. Men spreekt hier over groepen, maar mensen laten zich ook verleiden tot ergens bij aan te sluiten door achter de schermen samen kwaad te spreken over bokkers en zich zo gesterkt en gesteund te voelen. Je merkt het vaak als je kritisch bent en een aantal even later terug komen op je opmerking.

En heel naïef ben ik er ook weleens in mee gegaan om mijn mening te geven als iemand me een pb stuurde, zeker als het toch een beetje hoog is opgelopen, maar achteraf denk je toch; als je met mij roddelt, doe je dat ook met anderen.

Dat lijkt onschuldig, maar is het niet. Juist omdat mensen dan een blok willen lijken te vormen tegenover bokkers die ze tegenstaan.

Ik zie ook wel namen die mijn energie en tijd niet waard zijn, maar dan negeer ik zo een topic. Maar je ziet ook dat sommige bokkers keer op keer aangevallen worden. Alsif ze door een soort FBI in de gaten worden gehouden en elke reactie elders hun hele leven blijft achtervolgen. Ik probeer elk nieuw of ander topic weer blanco in te gaan en elke reactie op zich te lezen. Maar soms ben je bepaalde namen ook echt wel zat.

Ik denk dat minder bokken voor veel mensen wel gezonder zou zijn. Mensen zitten echt uren en dagen op Bokt en trekken zich alles heel persoonlijk aan. Volgens mij is dat niet helemaal gezond.

En ik heb altijd zoiets van; als het over paarden gaat neem ik sws niet aan van iemand die de hele dag op internet zit en niet tussen de paarden. Maar je merkt wel dat HOE iemand typt soms meer uitmaakt dan WAT iemand typt. En dat is wel echt zonde als het gaat om kennis en ervaring delen.