Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Hoho, hold your horses!
Ik heb nergens gezegd dat mensen "gewist" moeten worden. Wat mij betreft mogen de reacties prima blijven staan, ook met de gebruikersnaam erbij (tenzij iemand om anonimiteit vraagt uiteraard).
Wat dat "recht zetten" betreft: er zijn topics waar desinformatie en complottheorieën aan bod komen. Dat zou ik prima aanvaardbaar vinden als ze worden gebracht als mening en niet worden gebracht als feit. En als er een fatsoenlijke discussie over gevoerd kan worden. Maar vaak zijn het meeuwenflatsen, "zoek zelf maar op" en "wordt wakker" (enz).
Er zijn vervolgens deelnemers in zo'n topic (niet persé ik) die de moeite nemen om, met bronvermelding, de meer algemeen aanvaarde en wetenschappelijk onderbouwde theorie te delen. Ook voor meelezers die wellicht nog zoekende zijn naar informatie. Dat bedoel ik met "rechtzetten".
Als je dan eenvoudig kan zien dat een gebruiker een permanente ban heeft gekregen dan weet je in elk geval dat je er niet op hoeft te rekenen dat er nog een reactie of bronvermelding gaat komen.
En zolang (nieuwe) gebruikers nog kans zien topics van 10+ jaar oud uit de krochten van Bokt te takelen geloof ik niet zo in dat "uitdoven".
Prrrr schreef:Ik heb een aantal berichten onzichtbaar gemaakt in verband met een tem op een bericht en de reacties daarop, in afwachting van een vaste mod die naar de tem kan kijken - voor het geval iemand berichten mist.
ruitje schreef:Nee, deze discussie gaat puur om 'complottheorieën ' . En ik vind het boeiend dar dat dan bij deze gebruikers wel moet, terwijl niemand zich zorgen maakt om andere topics vol foutieve informatie. Is dat om nog even tot op het einde 'het gelijk' te willen halen/ op Bokt te willen laten zien dat een ander fout zat?
ruitje schreef:Ik vind het boeiend... ik maak mij niet zo druk om alle foutieve informatie op Bokt hoor, of gebruikers nou wel of niet meer reageren... daar is het een forum voor toch?
Cer schreef:En als die posts gewoon genegeerd worden?
En 'een storende manier de discussie aangaan' is denk ik best wel relatief.. wat de ene storend vindt, vindt de ander normaal.. Daar kan je denk lastig op modden..
Cer schreef:En als die posts gewoon genegeerd worden?
En 'een storende manier de discussie aangaan' is denk ik best wel relatief.. wat de ene storend vindt, vindt de ander normaal.. Daar kan je denk lastig op modden..
Citaat:Je zou de hoeveelheid tems als graadmeter kunnen nemen (en ik denk zomaar dat dat al gebeurd). Als er veelvuldig op bepaalde posts of bepaalde gebruikers wordt getemd door meerdere, andere gebruikers kan je het er wel over eens zijn dat de posts of gebruikers als storend worden ervaren door meerdere gebruikers.
Exitium schreef:Er hoeft niet gekeken te worden naar samenstelling of wat dan ook. Er hoeft enkel gekeken te worden of er actie nodig is of niet, uiteindelijk is dat een beslissing van de mods. Dat er veel op een post getemd wordt betekent enkel dat er indien mogelijk met voorrang naar gekeken moet worden omdat er mogelijk meer aan de hand is. (het kan bijvoorbeeld ook om een spambot gaan, of over een doodsbedreiging)
Citaat:kan je het er wel over eens zijn dat de posts of gebruikers als storend worden ervaren
Cer schreef:..weet ik niet... als je een groepje mensen laat mass-flaggen omdat iets je niet zint, heb je ook veel gebruikers die ogenschijnlijk 'iets vinden'.. maar de vraag is of dat terecht is of niet.
Dan zou er gekeken moeten worden naar de samenstelling van die groep, zijn het steeds dezelfde of anderen. En wat is veel.. 10 of 1000?
ruitje schreef:Roodvos schreef:Hoho, hold your horses!
Ik heb nergens gezegd dat mensen "gewist" moeten worden. Wat mij betreft mogen de reacties prima blijven staan, ook met de gebruikersnaam erbij (tenzij iemand om anonimiteit vraagt uiteraard).
Wat dat "recht zetten" betreft: er zijn topics waar desinformatie en complottheorieën aan bod komen. Dat zou ik prima aanvaardbaar vinden als ze worden gebracht als mening en niet worden gebracht als feit. En als er een fatsoenlijke discussie over gevoerd kan worden. Maar vaak zijn het meeuwenflatsen, "zoek zelf maar op" en "wordt wakker" (enz).
Er zijn vervolgens deelnemers in zo'n topic (niet persé ik) die de moeite nemen om, met bronvermelding, de meer algemeen aanvaarde en wetenschappelijk onderbouwde theorie te delen. Ook voor meelezers die wellicht nog zoekende zijn naar informatie. Dat bedoel ik met "rechtzetten".
Als je dan eenvoudig kan zien dat een gebruiker een permanente ban heeft gekregen dan weet je in elk geval dat je er niet op hoeft te rekenen dat er nog een reactie of bronvermelding gaat komen.
En zolang (nieuwe) gebruikers nog kans zien topics van 10+ jaar oud uit de krochten van Bokt te takelen geloof ik niet zo in dat "uitdoven".
Ik krijg er een hoog : ' bepaalde mensen moeten beschermd worden tegen misinformatie/complottheorieën' / ' dan kunnen anderen tenminste zien wat juiste informatie is' gevoel van. Heel Bokt staat vol met verkeerde informatie, waar mensen niet meer terugkeren in de discussie.
Andere meningen mogen gewoon, en er hoeft echt niet gemeld te worden dat diegene met die andere mening nooit meer gaat reageren. Of gaan we dan alle topics waar een TS/bepaalde discussie partner niet meer reageert op die manier modden?
Want laten we eerlijk zijn, deze discussie gaat niet over een TS die een topic is gestart met een foutieve mening over boomloos rijden en die na een felle discussie nooit meer reageert...
Nee, deze discussie gaat puur om 'complottheorieën ' . En ik vind het boeiend dar dat dan bij deze gebruikers wel moet, terwijl niemand zich zorgen maakt om andere topics vol foutieve informatie. Is dat om nog even tot op het einde 'het gelijk' te willen halen/ op Bokt te willen laten zien dat een ander fout zat?
Ik vind het boeiend... ik maak mij niet zo druk om alle foutieve informatie op Bokt hoor, of gebruikers nou wel of niet meer reageren... daar is het een forum voor toch?
Cer schreef:Exitium schreef:Er hoeft niet gekeken te worden naar samenstelling of wat dan ook. Er hoeft enkel gekeken te worden of er actie nodig is of niet, uiteindelijk is dat een beslissing van de mods. Dat er veel op een post getemd wordt betekent enkel dat er indien mogelijk met voorrang naar gekeken moet worden omdat er mogelijk meer aan de hand is. (het kan bijvoorbeeld ook om een spambot gaan, of over een doodsbedreiging)
er staat niet 'er moet naar gekeken worden'.. er staat:Citaat:kan je het er wel over eens zijn dat de posts of gebruikers als storend worden ervaren
wellicht wordt dat wel anders bedoelt, dat kan.
dat ernaar gekeken moet worden; eens. Dat als er veel mensen temmen, er dus veel mensen iets vinden wat ook zo is; niet perse mee eens.![]()
maar, dit is teveel offtopic.. (denk ik)
en ik vind het lastig navigeren in dit soort onderwerpen..