Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:55

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-10-22 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:56

Roodvos schreef:
Hoho, hold your horses!
Ik heb nergens gezegd dat mensen "gewist" moeten worden. Wat mij betreft mogen de reacties prima blijven staan, ook met de gebruikersnaam erbij (tenzij iemand om anonimiteit vraagt uiteraard).

Wat dat "recht zetten" betreft: er zijn topics waar desinformatie en complottheorieën aan bod komen. Dat zou ik prima aanvaardbaar vinden als ze worden gebracht als mening en niet worden gebracht als feit. En als er een fatsoenlijke discussie over gevoerd kan worden. Maar vaak zijn het meeuwenflatsen, "zoek zelf maar op" en "wordt wakker" (enz).
Er zijn vervolgens deelnemers in zo'n topic (niet persé ik) die de moeite nemen om, met bronvermelding, de meer algemeen aanvaarde en wetenschappelijk onderbouwde theorie te delen. Ook voor meelezers die wellicht nog zoekende zijn naar informatie. Dat bedoel ik met "rechtzetten".

Als je dan eenvoudig kan zien dat een gebruiker een permanente ban heeft gekregen dan weet je in elk geval dat je er niet op hoeft te rekenen dat er nog een reactie of bronvermelding gaat komen.

En zolang (nieuwe) gebruikers nog kans zien topics van 10+ jaar oud uit de krochten van Bokt te takelen geloof ik niet zo in dat "uitdoven".

Ik krijg er een hoog : ' bepaalde mensen moeten beschermd worden tegen misinformatie/complottheorieën' / ' dan kunnen anderen tenminste zien wat juiste informatie is' gevoel van. Heel Bokt staat vol met verkeerde informatie, waar mensen niet meer terugkeren in de discussie.

Andere meningen mogen gewoon, en er hoeft echt niet gemeld te worden dat diegene met die andere mening nooit meer gaat reageren. Of gaan we dan alle topics waar een TS/bepaalde discussie partner niet meer reageert op die manier modden?

Want laten we eerlijk zijn, deze discussie gaat niet over een TS die een topic is gestart met een foutieve mening over boomloos rijden en die na een felle discussie nooit meer reageert...

Nee, deze discussie gaat puur om 'complottheorieën ' . En ik vind het boeiend dar dat dan bij deze gebruikers wel moet, terwijl niemand zich zorgen maakt om andere topics vol foutieve informatie. Is dat om nog even tot op het einde 'het gelijk' te willen halen/ op Bokt te willen laten zien dat een ander fout zat?

Ik vind het boeiend... ik maak mij niet zo druk om alle foutieve informatie op Bokt hoor, of gebruikers nou wel of niet meer reageren... daar is het een forum voor toch?

Karl66

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 20:10

Ik zie eigenlijk niet wat het probleem is. Het gebeurt zo vaak dat een discussie doorgaat, terwijl er door iemand niet meer gereageerd wordt. Misschien krijg je nog één of twee keer een reactie op een berichtje van zo'n gebande gebruiker en daarna is het wel klaar en zakken ze weg in de discussie die doorloopt.

Op het moment dat je ze een kleurtje, aangepaste naam of wat dan ook gaat geven, dan zet je ze alleen maar extra aan de schandpaal en zoveel levert het niet op voor de rest van de bokkers. Lekker laten zoals het is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:00

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie was op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-10-22 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op leeggehaald bericht

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:04

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie was op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-10-22 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:06

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie is op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-10-22 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:14

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-10-22 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:16

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-10-22 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:17

Ik heb een aantal berichten onzichtbaar gemaakt in verband met een tem op een bericht en de reacties daarop, in afwachting van een vaste mod die naar de tem kan kijken - voor het geval iemand berichten mist.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:48

Ik vind het wel handig om in het eerste bericht aan te geven dat iemand een ban heeft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:27

Eens met Danique_G, Ruitje en DuoPenotti..

Het is heel dunne lijn om mensen te bannen voor hun vrijheid op hun mening (ook al presenteren ze het als feit)..
Aan de andere kant mag een prive gehouden website zelf bepalen wat ze toestaan op hun platform (doet YouTube ook, en Twitter ook)... In hoeverre dit forum zich dan laat sturen door anderen laat zich aanzien. (als mensen maar genoeg 'temmen' (zijn dat steeds dezelfde mensen, is het mass-flagging, of is er echt wat aan de hand) dan kan je iemand 'uit je community verbannen' omdat hetgeen deze persoon schijft, je niet zint.

De zogenaamde zorg om mensen te behoeden voor mis informatie (en wie bepaalt wat dat is) komt op mij enorm betuttelend over, want dan vindt iemand dus anderen onbekwaam om voor zichzelf te beslissen wat ze met die informatie doen. Dan hou je informatie achter en dan ga je eigenlijk de kant op waarvan je zelf meent dat je dat juist niet wil.

Het is een beetje 'als je aan de goede kant van de lijn meent te staan mag je willekeurig iedereen van beschuldigen'... althans, zo komt het op mij over..

Maar goed, dat is nogal offtopic...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:40

Prrrr schreef:
Ik heb een aantal berichten onzichtbaar gemaakt in verband met een tem op een bericht en de reacties daarop, in afwachting van een vaste mod die naar de tem kan kijken - voor het geval iemand berichten mist.

Moderatoropmerking:
Ik heb dit topic even opgeschoond en wil jullie nogmaals verzoeken om geen andere gebruikers in dit topic te bespreken. Ik snap dat het makkelijker kan zijn om je bericht te versterken door een voorbeeld te noemen, maar dat is niet de bedoeling van dit topic of van FZ.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:02

Permanente bans gebeurt niet zo snel en als het moderator team dat doet dan heeft ze daar hele goede redenen voor en dan moeten er minimaal 7 (geloof ik) moderators eens zijn met die ban. Daar wordt dus heel erg goed over nagedacht, en meestal is er heel erg veel aan vooraf gegaan.

Ik ben naast Bokt nu ook een tijdje beetje actief op een ander forum. Daar is geen moderator team. En het is af en toe echt zo vreselijk verschrikkelijk. Door dat forum, ben ik de inspanningen van ons moderator team hier enorm gaan waarderen. Daar zijn mensen (uiteraard altijd de zelfde) die willens en wetens het forum kapot proberen te maken door hun zure, negatieve reacties. Die bewust altijd uit zijn op ruzie. Het is gewoon vreselijk naar om mee te maken hoe vervelend forumgebruikers kunnen zijn.

Als lid, zie je heel erg veel niet. Ik ken Bokt voornamelijk van een leuke en gezellige sfeer, positiviteit en het met elkaar van mening verschillen waar over het algemeen zeer netjes over gediscussieerd wordt. Dit komt mede en ik denk vooral door het vaak onzichtbare werk van dit moderator team. Jullie krijgen van mij een dikke pluim.

Ik ben het niet eens en ook niet oneens met de permanente ban. Want ik ken de feiten en omstandigheden totaal niet . Van een lid→ verbaast het me wel van het andere totaal niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:12

Man man man
Er is bijna geen doorkomen
Wat een hulken zeg!

Maar ik vind het wel een idee om in hun boktnaam te zetten dat ze geband zijn.
Of idd die streep door de naam

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:25

Ik zie het probleem niet zo? Wanneer de persoon wordt geband is de discussie vaak al geweest, uit de bocht gevlogen en daarna weer gecorrigeerd. Ik zou dit inderdaad dus lekker zo laten.

ruitje schreef:
Nee, deze discussie gaat puur om 'complottheorieën ' . En ik vind het boeiend dar dat dan bij deze gebruikers wel moet, terwijl niemand zich zorgen maakt om andere topics vol foutieve informatie. Is dat om nog even tot op het einde 'het gelijk' te willen halen/ op Bokt te willen laten zien dat een ander fout zat?

Nope. Het gaat (denk ik) om het continu op een zeer storende manier de discussie aangaan. Bijvoorbeeld steeds zonder onderbouwing links topics inflatsen, vervolgens niet ingaan op de discussies die erop volgen (of af doen met de dooddoener "Ja doe zelf maar onderzoek!!" en dan weer een nieuwe link de topics inflatsen). En in sommige gevallen gewoon posts met een behoorlijk racistische ondertoon.

ruitje schreef:
Ik vind het boeiend... ik maak mij niet zo druk om alle foutieve informatie op Bokt hoor, of gebruikers nou wel of niet meer reageren... daar is het een forum voor toch?

Het gaat dus écht niet om foutieve informatie. De ruimte voor verschillende meningen is er gewoon op bokt.
Ik vind het erg fijn dat de mods ingrijpen op racisme en het storend aanwezig zijn (en daar door laten ontsporen) in discussietopics.

*edits: veel quotes verkloot.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:36

En als die posts gewoon genegeerd worden?

En 'een storende manier de discussie aangaan' is denk ik best wel relatief.. wat de ene storend vindt, vindt de ander normaal.. Daar kan je denk lastig op modden..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:50

Cer schreef:

En 'een storende manier de discussie aangaan' is denk ik best wel relatief.. wat de ene storend vindt, vindt de ander normaal.. Daar kan je denk lastig op modden..

Dit soort posts negeren is een utopie. Gaat toch niet gebeuren want mensen zijn nu eenmaal snel getriggerd (op welke wijze dan ook, emotioneel of rationeel) door posts die zo storend zijn opgezet en een controversieel onderwerp beschrijven. Dus makkelijk gezegd, maar niet haalbaar.

Ik ben het trouwens oneens met je tweede opmerking: ik denk dat je prima objectieve guidelines kan opstellen om te bepalen of iemand storend is of niet (oorzaak/gevolg, bepaalde uitspraken). Zie de reactie van NPS, ik vind die voorbeelden best objectief te beoordelen. Of iemand dat storende gedrag normaal vindt is besides the point.

Misinformatie tegengaan vind ik een goed iets, maar dit hier in het topic is puur en alleen het voorkomen van een storende manier van communiceren. Heb nog nooit meegekregen dat iemand een permanente van heeft ontvangen puur vanwege het delen van misinformatie. Het is áltijd de manier waarop die informatie gebracht wordt.

Al zie je inderdaad vaak dat de mensen die deze misinformatie veelvuldig delen ook juist op een storende manier aanwezig zijn. Dus ik begrijp de misvatting.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:02

Cer schreef:

Je zou de hoeveelheid tems als graadmeter kunnen nemen (en ik denk zomaar dat dat al gebeurd). Als er veelvuldig op bepaalde posts of bepaalde gebruikers wordt getemd door meerdere, andere gebruikers kan je het er wel over eens zijn dat de posts of gebruikers als storend worden ervaren door meerdere gebruikers. En dan kan je daarna als modteam eens kijken wat er wel of niet met die gebruiker moet gebeuren.

Verder wat IMANDRA zegt - negeren is inderdaad een utopie. Als je ziet hoe groot de invloed kan zijn van 1 bepaalde gebruiker op een topic is het écht heel lastig om eromheen te lezen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:05

Je kan het oneens zijn, uiteraard.. .. Ik denk dat de duidelijke zaken objectief te beoordelen zijn, maar daarna kom je in heel veel nuances terecht die je naar mijn idee niet heel makkelijk kunt beoordelen. Of althans, daar denken mensen dan anders over..

Dat je aangeeft dat 'mensen nu eenmaal snel getriggerd zijn...." is generaliserend en geeft jouw mening weer, ik denk niet dat het een feit is. En het zegt wat over jouw idee of mensen zichzelf in de hand hebben ja of nee. Ook een beetje waar sommigen het over hebben, namelijk 'wie vind dat ie gelijk heeft'

Citaat:
Je zou de hoeveelheid tems als graadmeter kunnen nemen (en ik denk zomaar dat dat al gebeurd). Als er veelvuldig op bepaalde posts of bepaalde gebruikers wordt getemd door meerdere, andere gebruikers kan je het er wel over eens zijn dat de posts of gebruikers als storend worden ervaren door meerdere gebruikers.

..weet ik niet... als je een groepje mensen laat mass-flaggen omdat iets je niet zint, heb je ook veel gebruikers die ogenschijnlijk 'iets vinden'.. maar de vraag is of dat terecht is of niet.
Dan zou er gekeken moeten worden naar de samenstelling van die groep, zijn het steeds dezelfde of anderen. En wat is veel.. 10 of 1000?

En voor de rest vind ik er niet meer zoveel van :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:11

Er hoeft niet gekeken te worden naar samenstelling of wat dan ook. Er hoeft enkel gekeken te worden of er actie nodig is of niet, uiteindelijk is dat een beslissing van de mods. Dat er veel op een post getemd wordt betekent enkel dat er indien mogelijk met voorrang naar gekeken moet worden omdat er mogelijk meer aan de hand is. (het kan bijvoorbeeld ook om een spambot gaan, of over een doodsbedreiging)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:17

Exitium schreef:
Er hoeft niet gekeken te worden naar samenstelling of wat dan ook. Er hoeft enkel gekeken te worden of er actie nodig is of niet, uiteindelijk is dat een beslissing van de mods. Dat er veel op een post getemd wordt betekent enkel dat er indien mogelijk met voorrang naar gekeken moet worden omdat er mogelijk meer aan de hand is. (het kan bijvoorbeeld ook om een spambot gaan, of over een doodsbedreiging)

er staat niet 'er moet naar gekeken worden'.. er staat:
Citaat:
kan je het er wel over eens zijn dat de posts of gebruikers als storend worden ervaren

wellicht wordt dat wel anders bedoelt, dat kan.

dat ernaar gekeken moet worden; eens. Dat als er veel mensen temmen, er dus veel mensen iets vinden wat ook zo is; niet perse mee eens. :)
maar, dit is teveel offtopic.. (denk ik)
en ik vind het lastig navigeren in dit soort onderwerpen..

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:21

Cer schreef:
..weet ik niet... als je een groepje mensen laat mass-flaggen omdat iets je niet zint, heb je ook veel gebruikers die ogenschijnlijk 'iets vinden'.. maar de vraag is of dat terecht is of niet.
Dan zou er gekeken moeten worden naar de samenstelling van die groep, zijn het steeds dezelfde of anderen. En wat is veel.. 10 of 1000?

En daarvoor is het mod team :) Of jij de beslissing van het mod team terecht vind is een ander verhaal, maar niet echt relevant.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:25

ruitje schreef:
Roodvos schreef:
Hoho, hold your horses!
Ik heb nergens gezegd dat mensen "gewist" moeten worden. Wat mij betreft mogen de reacties prima blijven staan, ook met de gebruikersnaam erbij (tenzij iemand om anonimiteit vraagt uiteraard).

Wat dat "recht zetten" betreft: er zijn topics waar desinformatie en complottheorieën aan bod komen. Dat zou ik prima aanvaardbaar vinden als ze worden gebracht als mening en niet worden gebracht als feit. En als er een fatsoenlijke discussie over gevoerd kan worden. Maar vaak zijn het meeuwenflatsen, "zoek zelf maar op" en "wordt wakker" (enz).
Er zijn vervolgens deelnemers in zo'n topic (niet persé ik) die de moeite nemen om, met bronvermelding, de meer algemeen aanvaarde en wetenschappelijk onderbouwde theorie te delen. Ook voor meelezers die wellicht nog zoekende zijn naar informatie. Dat bedoel ik met "rechtzetten".

Als je dan eenvoudig kan zien dat een gebruiker een permanente ban heeft gekregen dan weet je in elk geval dat je er niet op hoeft te rekenen dat er nog een reactie of bronvermelding gaat komen.

En zolang (nieuwe) gebruikers nog kans zien topics van 10+ jaar oud uit de krochten van Bokt te takelen geloof ik niet zo in dat "uitdoven".

Ik krijg er een hoog : ' bepaalde mensen moeten beschermd worden tegen misinformatie/complottheorieën' / ' dan kunnen anderen tenminste zien wat juiste informatie is' gevoel van. Heel Bokt staat vol met verkeerde informatie, waar mensen niet meer terugkeren in de discussie.

Andere meningen mogen gewoon, en er hoeft echt niet gemeld te worden dat diegene met die andere mening nooit meer gaat reageren. Of gaan we dan alle topics waar een TS/bepaalde discussie partner niet meer reageert op die manier modden?

Want laten we eerlijk zijn, deze discussie gaat niet over een TS die een topic is gestart met een foutieve mening over boomloos rijden en die na een felle discussie nooit meer reageert...

Inderdaad daar gaat het ook om.
Want deze mensen moeten de mond worden gesnoerd.
Want stel je voor dat er meer mensen in gaan geloven.
Dat kunnen we niet hebben.
Net zoals de stempel "Racisme" hou toch op. Dus als je kritisch bent. Ben je meteen een racist.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:30

Cer schreef:
Exitium schreef:

er staat niet 'er moet naar gekeken worden'.. er staat:
Citaat:
kan je het er wel over eens zijn dat de posts of gebruikers als storend worden ervaren

wellicht wordt dat wel anders bedoelt, dat kan.

dat ernaar gekeken moet worden; eens. Dat als er veel mensen temmen, er dus veel mensen iets vinden wat ook zo is; niet perse mee eens. :)
maar, dit is teveel offtopic.. (denk ik)
en ik vind het lastig navigeren in dit soort onderwerpen..

Mwoah, het is bij veel tems ofwel zo dat inderdaad veel mensen iets als storend ervaren, of dat een hele groep aan het samenspannen is tegen iemand. Dat zie je snel genoeg als mod, en veel tems wil natuurlijk niet zeggen dat er ook per definitie actie volgt. Dat is uiteindelijk helemaal afhankelijk van de post(s) zelf.

Je moet de tems en de vervolgactie los van elkaar zien, veel tems betekent enkel dat er met meer spoed naar gekeken moet worden door iemand die kan bepalen of er actie nodig is of niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:34

Ik vind het vaak van 2 kanten erg botsen. Er lijkt in discussies geen tussenweg..
Constant discrimineren kan niet maar constant mensen die anders denken de mond snoeren is ook zwaar irritant. Dat zijn namelijk ook altijd dezelfden persomen die dat doen. Voelen zich vaak verheven ook boven anderen. Arrogantie druipt vaak van hun reacties af. Die mensen die daar voor ,onder doen, worden dan ook getriggerd omdat ze zich niet gehoord voelen. In de hoek gezet door de haantjes die het allemaal beter denken te weten.

Gelukkig kun je internet ook gewoon uit zetten....