EA - week proefdraaien nieuwe stijl/regels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 15:36

Onduidelijke titels is de keus van de topicstarter, dmv een pb kan dit altijd aangepast worden.
Dat de zoekfunktie niet altijd goed werkt is bekend bij Bart en wordt aangewerkt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:36

Tja ik vind hte ook een beetje raar dat er een prijs in MOET staan hoor. Ik heb dat bij mijn advertentie expres niet gedaan om opmerkingen te voorkomen heb er duidelijk bij gezet dat de vraagprijs via pb beschikbaar was.
Ik vind deze regels helemaal niks, vind hte veel te streng worden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:50

SAKKIA schreef:
Tja ik vind hte ook een beetje raar dat er een prijs in MOET staan hoor. Ik heb dat bij mijn advertentie expres niet gedaan om opmerkingen te voorkomen heb er duidelijk bij gezet dat de vraagprijs via pb beschikbaar was.

Hier ben ik het volledig mee eens. Als ik een paard te koop zet, zet ik er bij dat de prijs via pb op te vragen is. Ik vind niet dat iedereen hoeft te weten wat ik voor mijn paard vraag. Ik vind zoiets als lagere, normale of hogere prijsklasse dan al voldoende.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:53

sakkia schreef:
Ik vind deze regels helemaal niks, vind hte veel te streng worden

kijk een beetje regels moet je altijd hebben anders wordt het een zooitje, maar ik vind inderdaad dat jullie nou wel een beetje te streng worden....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 16:52

Uit andere meldingen en topics is gebleken dat dat wel eens nodig werd. Dat niet iedereen er gelukkig mee is kan ik me wel wat bij indenken. Maar zoveel mensen zoveel meningen.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:54

ja maar van die andere nemen jullie schijnbaar de mening serieuzer dan die van ons... maarja zo is bokt

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:09

Lijkt me opzich zo een goede regeling zo lang iedereen zich er aan houd Lachen
Ben benieuwd hoe deze proefweek zal verlopen.

Te streng? (Heb deze pagina's doorgelezen, ben dat een paar keer tegen komen)
Zeker niet!
Met zo veel gebruikers, zo veel wensen en zoveel aangeboden/gezochte spullen moet je het duidelijk houden en consequent blijven.

Betreft het verkopen van paarden etc.
Kan me ergens indenken dat je liever niet de prijs van je paard plaatst, maar aan de andere kant meteen duidelijk voor iedereen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:01

Ja kijk dat zal wel zo zijn, maar met de pennyinfase van de laatste tijd krijg je dan van die reacties van, oh nou dat vind ik wel duur hoor of jemig nou dat is ook niet veel geld zal wel wat mis mee zijn, anders gaat ie niet zo goedkoop weg.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:14

SAKKIA schreef:
Ja kijk dat zal wel zo zijn, maar met de pennyinfase van de laatste tijd krijg je dan van die reacties van, oh nou dat vind ik wel duur hoor of jemig nou dat is ook niet veel geld zal wel wat mis mee zijn, anders gaat ie niet zo goedkoop weg.

Maar ik denk dat niemand blij is (indien je een paard aanbiedt) dat je een prijs moet vermelden in je topic... Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 20:29

Een prijs voor een paard hoeft niet meer te zijn dan een richtprijs. Onderhandelen kun je altijd per PB.
Nu weet je iig dat bij een bepaalde prijs sommigen niet hoeven te reageren en hou je dus de serieusere mensen over.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:21

Maar dat houdt je dan toch ook met lagere, gemiddelde en hogere prijsklasse? Ik snap niet waarom er nou persé een vraagprijs bij moet staan Scheve mond

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 21:24

De term laag-gemiddeld-hoog zijn voor iedereen anders invulbaar afhankelijk van de inhoud van je portemonnee.
Een bedrag is voor iedereen duidelijk.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:25

Ik vind het niet meer dan logisch dat er een prijs de verkoop van een paard moet staan, een foto zou eigenlijk wel verplicht kunnen worden, kijk maar naar de reacties die je ziet bij paarden die tekoop staan, alleen maar *foto?* en *richtprijs?* , dan kun je het netzogoed verplichten, is juist alleen maar makkelijker voor de verkoper, hoeft die dat ook niet naar iedereen te pb-en.

Dat wanneer je na 10 dagen nog niet hebt verkocht en dan pas na 14 dagen weer opnieuw te koop mag zetten vind ik wel een goede regel Lachen , ik erger me soms behoorlijk aan topics die gesloten worden om wat voor rede dan ook en even later gewoon opnieuw te koop worden aangeboden in een nieuw topic terwijl dat andere gewoon nog op dezelfde pagina staat.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:27

ik weet niet of het al eerder is gezegd, maar de ** topics mag nu niet in geschopt worden en alle andere nog wel, lijkt me niet echt eerlijk...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:31

IcePrincess schreef:
Ik vind het niet meer dan logisch dat er een prijs de verkoop van een paard moet staan, een foto zou eigenlijk wel verplicht kunnen worden, kijk maar naar de reacties die je ziet bij paarden die tekoop staan, alleen maar *foto?* en *richtprijs?* , dan kun je het netzogoed verplichten, is juist alleen maar makkelijker voor de verkoper, hoeft die dat ook niet naar iedereen te pb-en.

Dat wanneer je na 10 dagen nog niet hebt verkocht en dan pas na 14 dagen weer opnieuw te koop mag zetten vind ik wel een goede regel Lachen , ik erger me soms behoorlijk aan topics die gesloten worden om wat voor rede dan ook en even later gewoon opnieuw te koop worden aangeboden in een nieuw topic terwijl dat andere gewoon nog op dezelfde pagina staat.

Ik vind dit toch niet echt opgaan voor paarden. Stel de vorige eigenaar van je paard zit hier ook op Bokt. Kun je automatisch geen advertentie meer zetten als je niet wil dat die dit weet.
Kijk, ik snap best dat het soms lastig is die reacties om de prijs, maar ik vind het ronduit onzin om de vraagprijs bij een paard te vermelden.

Je kunt dan zelf toch ook richtlijnen maken, in de regels of een sticky ofzo. Onder de 2500 is lagere, 2500 - 5000 is gemiddeld, en hogere is boven de 5000 euro. Problem solved.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:34

Yessy schreef:
ik weet niet of het al eerder is gezegd, maar de ** topics mag nu niet in geschopt worden en alle andere nog wel, lijkt me niet echt eerlijk...

in die andere mag ook maar 1 keer worden geschopt. als er vaker word geschopt verdwijnt het topic naar de MH. dus dat is nog maar voor korte duur dat die topics nog zichtbaar zijn, zodra alles in nieuwe stijl word geplaats verdwijnen die oudere topics vanzelf en heb je daar geen last meer van.

XxSwEeTy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:56

ik vond de oude regels toch leuker.....
Scheve mond nu blijven de topics zo kaal, en heb je niks meer te lezen van wat een ander vindt of zegt... btje jammer.. maarja.
als je je paard verkoopt op bokt, dan is het altijd leuk bv om de reacties of vragen van een ander te lezen, dan kan je die in 1 keer beantwoorden in dat topic zonder dat je al die 30 pb'tjes met dezelfde vraag moet beantwoorden... ik noem maar wat hoor haha.
maar de oude bevielen me beter dus. OK dan!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 02:00

Tja ook aan deze opzet zitten wel wat nadelen.

het grootste voordeel is niet dat je topic meteen naar pagina drie verdwijnt omdat er veel andere topic omhoog geschopt worden. Of door een schop of door een nutteloos antwoord.

"Leuke pony" Kan immers ook via pb.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:10

ja maar ik weet niet of dit helpt voor het snelle zakken van topics..
ik zou E.A duidelijker vinden als het gespitst werd...

en ik blijf er bij dat niet iedereen hoeft te weten vooe hoeveel je je paard verkoopt...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:15

waarom bij bv. paarden verkopen niet in prijsklasses (A, B, C, D en E) werken? bij IJslanders zie je dat ook heel vaak....

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:11

zou het dan wat zijn als jullie zelf kunnen bepalen of je je prijs erin zet, en als je het erin zet dat je aangeeft of dit per opbod is of vaste prijs? als je geen prijs in je topic zet moet er wel bij dat die prijs dan per pb opgevraagd kan worden. als jullie dit een beter idee lijkt zullen we dat nog even overleggen, ik heb daar niet zo veel bezwaar tegen alleen moet de rest het ook goed vinden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:06

lonneke schreef:
zou het dan wat zijn als jullie zelf kunnen bepalen of je je prijs erin zet, en als je het erin zet dat je aangeeft of dit per opbod is of vaste prijs? als je geen prijs in je topic zet moet er wel bij dat die prijs dan per pb opgevraagd kan worden. als jullie dit een beter idee lijkt zullen we dat nog even overleggen, ik heb daar niet zo veel bezwaar tegen alleen moet de rest het ook goed vinden.

Lijkt me een goed plan OK dan! Met een kleine maar... Hoe vaak zie ik niet in een topic staan: "Vraagprijs via pb", "foto's via mail", enz... En hoevaak zie ik in diezelfde topics staan: Foto's? Prijs?

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:58

Ik heb nog een opmerking...
Ik vind het niet echt storend als er iemand voor een vriend/vriendin een advertentie op EA zet om een paard te verkopen (normaalgezien als je het voor vrienden doet is het niet commercieel).
Bereik je door dit te verbieden niet dat er meer aanmeldingen op bokt komen gewoon om op EA wat te verkopen en daarna hun account nooit meer gebruiken? Lijkt me ook niet dat dit de bedoeling is?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:48

lonneke schreef:

Dat vind ik dan weer een goed idee OK dan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 14:17

Natalie schreef:
Bereik je door dit te verbieden niet dat er meer aanmeldingen op bokt komen gewoon om op EA wat te verkopen en daarna hun account nooit meer gebruiken? Lijkt me ook niet dat dit de bedoeling is?

Dit kan niet want er zit een bepaalde grens voordat je kunt posten op EA en er wordt in de gaten gehouden of dit zinnige berichten zijn.
Zoniet dan worden ze of verwijderd of Bart draait het tellertke terug.