Verwijderen van topics

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 07:16

Brainless schreef:
Dus stel ik wil waarschuwen voor een slechte manege, mag ik niet een topic openen met:
Ik was vorige week bij manege X en wat gaat het er daar slecht aan toe, paarden worden slecht behandeld, staan hele dagen in een vieze stal, krijgen slecht te eten, diverse kreupele paarden in de les en zadels passen niet.

Wat wel mag:
Hé ik zoek voor mijn dochter een manege.
Nu heb ik manege X gevonden in de buurt, wie heeft daar ervaringen mee?

En dan een andere (voor mij bekende) Bokker laten reageren met dat het een super slechte manege is.
}:0

Ik denk persoonlijk dat dat dikgedrukte wel mag, als je dat afsluit met iets als:
"Heb ik dit goed gezien, of zijn er bokkers die hele andere ervaringen met deze manege hebben?" En als topic titel gewoon de naam van de manege gebruikt...

Maar dat denk ik.. Geen idee of dit waar is..

lnvdh

Re: Verwijderen van topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:40

Ik zou zeggen naar TS van de desbetreffende topic, maak een nieuwe topic aan met alleen de vraag welke ervaringen er zijn en dan volgt de rest vanzelf.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:01

Of je maakt er een “verslag van de dag” van.

Wat ik Nu toch heb beleefd. Ik kom op manege xyz en ……….

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:05

lnvdh schreef:
Ik zou zeggen naar TS van de desbetreffende topic, maak een nieuwe topic aan met alleen de vraag welke ervaringen er zijn en dan volgt de rest vanzelf.

Dit zou kunnen helpen toch?
Vragen naar ervaringen, dus niet zelf al je ervaring plaatsen in de openingspost. Als het dan alleen maar negatieve ervaringen zijn dan is dat toch gewoon een feit?
TS mag dan zelf ook onder de openingspost reageren met zijn/haar ervaring.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:49

Bokt zou er wel op varen om eens een jurist in handen te nemen die een hoop zaken kan duiden. Want ik krijg het sterke vermoeden dat veel regels en beperkingen zijn gebaseerd op grond van juridische onjuiste informatie.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:37

Vanuit bokt kijkt een jurist mee naar de regels die wij hanteren op bokt. De regels die gelden op bokt en specifiek op Ervaringen en diensten waar dit topic stond voldoen aan de wettelijke regels die gelden hier in Nederland.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:56

Marjo schreef:
Kabayo schreef:
Omdat zwartpraten niet mag

Waarheid uitspreken valt imo niet onder hetzelfde als zwartpraten en ik was in de veronderstelling dat het delen van werkelijke ervaringen wel mogelijk is.

Zoek voor de grap eens op Paard Zoekt Baas, dan zie je ook hoeveel negatieve berichten daarover geschreven worden wat niet weg gecensureerd wordt.

Dus ofwel Bokt meet met twee maten, ofwel zijn er hier gewoonweg fouten gemaakt.

En Paard Zoekt Baas is gewoon een fijne organisatie, dat weet ik uit eerste hand.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:39

Waarom mogen bijvoorbeeld het postnl afzeiktopic en het ov afzeiktopic dan wel? Uit die laatste wordt je letterlijk weggestuurd als je probeert iets te relativeren of iets positiefs post "want dit topic is bedoeld om te klagen".

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:00

Ik zou een andere jurist zoeken. Jullie hanteren regels die, pardon my English, echt nergens op slaan. Laat het eens nakijken want jullie leggen restricties op die echt onnodig zijn.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:59

Dat is niet nodig, wij zijn heel erg content met de adviezen van onze juriste, haar adviezen helpen bij het opstellen van onze richtlijnen. Deze regels & richtlijnen zijn aan Bokt.nl om te bepalen en worden daarbij goed geadviseerd door haar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:02

Tazzey schreef:
Ik zou een andere jurist zoeken. Jullie hanteren regels die, pardon my English, echt nergens op slaan. Laat het eens nakijken want jullie leggen restricties op die echt onnodig zijn.

Wettelijk zal je gelijk hebben, maar Bokt mag zelf regels opstellen.
Als Bokt ineens beslist: alleen paar gerelateerde dingen en alle andere topics moeten weg, is dat hun goed recht.
Of je daar blij van wordt is een 2de, maar het is hun platform waar zij de regels (mogen) bepalen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:09

Ik snap wel dat jullie content zijn, maar er zijn in de afgelopen paar weken al drie goedlopende topics gestart met klachten over het (juridische) beleid, voornamelijk op het gebied van privacy... ;) Zou toch ergens een belletje moeten gaan rinkelen dan zou je zeggen!

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:16

VuurVleugels schreef:
Ik snap wel dat jullie content zijn, maar er zijn in de afgelopen paar weken al drie goedlopende topics gestart met klachten over het (juridische) beleid, voornamelijk op het gebied van privacy... ;) Zou toch ergens een belletje moeten gaan rinkelen dan zou je zeggen!

Dit vooral idd!
Er zijn nu zoveel klachten dat er toch wel iets verkeerd is aan het beleid?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:28

Ods schreef:
Dat is niet nodig, wij zijn heel erg content met de adviezen van onze juriste, haar adviezen helpen bij het opstellen van onze richtlijnen. Deze regels & richtlijnen zijn aan Bokt.nl om te bepalen en worden daarbij goed geadviseerd door haar.

Wat een onwijs vreemd antwoord... Gebruikers klagen al jaren, de privacy is om te huilen. Maar jullie zijn 'heel erg content'.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:31

Ods schreef:

En wie zegt dat dat niet nodig is?
De gebruikers, die er immers voor zorgen dat Bokt geld krijgt van reclames etc.
Of jullie. Die er voor zijn om het hier zo leuk mogelijk te maken wat duidelijk niet lukt. Aangezien er al zoveel klachten zijn.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:47

Ods schreef:

Jammer dat er geen opening tot gesprek lijkt te zijn...
Los van of jullie content zijn met jullie juriste (want dat kan en dat is prima) blijven gebruikers keer op keer aangeven dat er ruimte is voor verbetering op het beleid zelf. Maar puntje bij paaltje verandert er weinig.

Ook in dit topic wordt er een bepaalde behoefte uitgesproken, net als in de vorige topics. Maar de deur wordt gewoon dicht gegooid.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:48

Vjestagirl schreef:
Waarom mogen bijvoorbeeld het postnl afzeiktopic en het ov afzeiktopic dan wel? Uit die laatste wordt je letterlijk weggestuurd als je probeert iets te relativeren of iets positiefs post "want dit topic is bedoeld om te klagen".

Ik ben hier toch nog wel benieuwd naar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:45

Met zulk beleid gooi je vanzelf je eigen glazen in. Hoe groot je als forum ook bent, als je totaal niet meebeweegt met de wensen van je gebruikers, houdt het een keer op. Mensen vinden vanzelf uit ergernis wel een ander medium om informatie te vinden en gelijkgestemden. Of haken gewoon af en zoeken een andere hobby om tijd aan te besteden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:51

Ods schreef:

Blijkbaar is dat wel nodig. Het juridische advies lijkt niet te kloppen of wordt verkeerd geïnterpreteerd. Dit is wel heel typisch Bokt, onze regels en gebruikers hebben het maar te slikken. In essentie heb je natuurlijk volledig gelijk maar erg netjes naar je gebruikers, die jullie inkomsten genereren, is het alles behalve.

Ruimte voor een constructief gesprek is er niet, de deur wordt dichtgegooid en je zoekt het maar uit. Het is maar hoe je je bedrijf wilt voeren, mijn keus zou het niet zijn. Ik vind het vrij respectloos naar de gebruiker.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 18:18

Best veel reacties binnen dit topic, waarvan een hoop inhoudelijk sterk. Ergens snap ik het beheer wel, als een topic met zo'n specifiek doel wordt geopend, en dat mag blijkbaar niet. Dan kan ik dat begrijpen.

Wat ik echter niet begrijp is dat er hier vanuit groen en rood reacties komen, die in mijn optiek, geen enkele mogelijkheid tot een dialoog bieden, berichten worden herhaald en dat is het eigenlijk wel. Jammer, en een gemiste kans. Ik benoemde het in een ander topic ook al, ik heb ook zeker goede ervaringen met team groen.

Maar als je dan kijkt naar het onderwerp van die topics, dan kan ik niet begrijpen waarom groen/rood dan niet mee willen denken. Zeker op een paardenforum lijkt me dit meer dan gewenst, hier op het forum zit een bak aan ervaring en een groot netwerk, benut dat zou ik zeggen. Nogmaals, zeker met zulke onderwerpen, die paarden en mensen een hoop leed en verdriet aandoen, lijkt het mij beter om het per onderwerp te bekijken, in plaats van al geldende regels. Waarvan ook ik overigens betwijfel of het juridisch allemaal up2date is, dan zal ik het stuk waar de inkomsten vandaan komen/omgang met leden soms niet altijd juist lijkt, maar verder achterwege.

En dat zulke topics wél zonder enige moeite/aanvraag vanuit gebruiker(s) worden verwijderd, dat vind ik (zeker gevoelsmatig) écht niet okay.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:39

Er zijn hier een aantal vragen en opmerkingen geplaatst waarop een antwoord is gekomen en waarop ook is gereageerd hoe we daar tegenwoordig mee omgaan. Voor mijn gevoel komen we daarin redelijk bij elkaar waar de mogelijkheden wel liggen. En nee, niet strak bij elkaar maar naar mijn idee wel heel werkbaar.

Deur daarmee dicht? Volgens mij wanneer iets werkbaar is voor beide partijen, iets waar we beide blij mee zijn, lijkt mij dat toch prima? Ik zie geen dichte deur en wil ik hem ook niet dichtgooien of dichthouden. Wat niet wil zeggen dat we overal het over eens hoeven te zijn maar we wel reiken naar werkbaarheid voor beide partijen binnen de mogelijkheden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:47

Ods schreef:
Er zijn hier een aantal vragen en opmerkingen geplaatst waarop een antwoord is gekomen en waarop ook is gereageerd hoe we daar tegenwoordig mee omgaan. Voor mijn gevoel komen we daarin redelijk bij elkaar waar de mogelijkheden wel liggen. En nee, niet strak bij elkaar maar naar mijn idee wel heel werkbaar.

Deur daarmee dicht? Volgens mij wanneer iets werkbaar is voor beide partijen, iets waar we beide blij mee zijn, lijkt mij dat toch prima? Ik zie geen dichte deur en wil ik hem ook niet dichtgooien of dichthouden. Wat niet wil zeggen dat we overal het over eens hoeven te zijn maar we wel reiken naar werkbaarheid voor beide partijen binnen de mogelijkheden.

Ik denk dat jouw gevoel van bij elkaar komen dan nog wat te verbeteren valt :o
Er wordt antwoord gegeven als in "we doen het zo, niet anders" ondanks dat eigenlijk iedereen in het topic zonder kleurtje beargumenteerd waarom het scheef is en ook terechte vragen stelt (waarom Postnl topic?)

Als bokt in het beginsel een paardenforum is vanuit liefhebbers van paarden en herhaaldelijk blijkt dat een organisatie daar niet voor staat en dit besproken wordt met eigen ervaringen, dus niet van de zus van de buurvrouw en daar het kind van, dan is daar weinig anders van te maken. En toch mag het niet. Tenzij bokkers het dus anders formuleren dan mag het ineens wel, maar ook niet teveel want dan gaat het topic ook op slot (ook al eerder meegemaakt).

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:48

Ods schreef:

Dan verschillen we daarin van mening :D Want wat jij benoemt is niet hoe ik het voel.
Er is door jullie meerdere malen aangegeven dat jullie tevreden zijn met het beleid, het topic is niet voor niks geopend en er zijn meerdere mensen die TS hier in steunen.

Er worden meerdere ideeën aangedragen maar deze worden allemaal weer de koelkast in gezet.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:00

De wens zou dan zijn dat alles gezegd mag worden, of het nu een tweede, derde, vierde of twaalfgraadse ervaring is? Naar mijn idee begrijpt een ieder met een beetje gezond verstand dat we dit niet kunnen doen. Daarin beschermen wij idd meerdere partijen, niet alleen onszelf maar ook de besproken partij en misschien wel iets met een streng oog maar naar ons idee ook vanuit een stuk degelijk fatsoen.

Er is wel aangegeven op welke wijze iets wel is toegestaan en daarbij altijd hulp gevraagd kan worden om een OP op te stellen, daarvoor zijn er ook Moderators, om daarbij ook te kunnen helpen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:04

Sorry maar het is blijkbaar niet werkbaar voor veel mensen anders waren er ook geen klachten over. Je trekt nu goed onderbouwde kritieken van de dames boven mij uit verband. Je gooit de deur wel degelijk dicht. Sorry maar zo kun je geen goede discussie voeren.