Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:09

oji schreef:
Bizar dit. Vraag me werkelijk af waarom hier zo spastisch door de nieuwsredactie over gedaan wordt?
Wat is toch dat heilige taboe op Rhino. Ik snap er niets van.

Er voltrekt zich een ware paardenramp in Valencia en Bokt durft hier niet over te verslaan en moet dagen nadenken over de vorm??? Te zot voor woorden dit. Alle niet paardenmedia springen er bovenop omdat dit belangrijk en ernstig nieuws is, maar op HET paardenforum bij uitstek wordt er gezwegen in alle talen. 8)7

Ik sluit me hierbij aan.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:11

JPitty schreef:
Het klopt inderdaad dat we hier vanuit de NR nog niet iets over gepost hebben. Wij hebben de berichten hierover die per PB of email naar de NR gestuurd zijn, zeker weten gezien. Achter de schermen zijn we nog in overleg op welke manier we dit het beste kunnen posten, in welke vorm. Vandaar dat er daar nog niks over is verschenen. Wij hopen hierover zsm duidelijkheid te hebben.

Ik hoop dat jullie de ernst inzien van de situatie, waarvan begin afgelopen weekend al duidelijk was dat het ernstig is. Dat betekent dat we inmiddels 4 dagen verder zijn en de NR/het team nog steeds niet klaar is met overleggen over het wat en hoe va de berichtgeving.

Ik ben het eens dat je speculaties moet voorkomen, maar nieuwswaarde heb je zo ook niet echt meer te pakken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:13

JPitty schreef:
Het klopt inderdaad dat we hier vanuit de NR nog niet iets over gepost hebben. Wij hebben de berichten hierover die per PB of email naar de NR gestuurd zijn, zeker weten gezien. Achter de schermen zijn we nog in overleg op welke manier we dit het beste kunnen posten, in welke vorm. Vandaar dat er daar nog niks over is verschenen. Wij hopen hierover zsm duidelijkheid te hebben.

Wat dacht je van net zoals elk ander nieuwsbericht? Zo moeilijk moet het toch niet zijn?

Anoniem

Re: Is er een ban op nieuws over de rhino uitbraak in Valencia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:19

Ik las het net op AD.. Nergens op Bokt tegen gekomen, heel vreemd idd..

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:23

Ben toch benieuwd welke kunstzinnige en exclusieve vorm er straks mee gekomen gaat worden dat hier al 4 dagen over nagedacht moet worden. 1 dag om bronnen te verifiëren kan ik me iets bij voorstellen, maar dit.

Maar zou het fijn vinden als iemand van de nieuwsredactie uit zou kunnen leggen, waarom dit zo moeilijk ligt? Wat maakt dat dit kennelijk 4 dagen discussie nodig heeft om te bedenken hoe dit te brengen. Waarom kan dit niet gewoon gebracht worden zoals het is. Er gaan paarden dood, er zijn heel veel topsportpaarden vanuit heel Europa geïnfecteerd, en er vechten tientallen topsportpaarden voor hun leven. Het is de grootste uitbraak sinds tijden en doordat het op een internationale wedstrijd was is er risico voor verspreiding over heel Europa door dit gebeuren. Maar vooral dat laatste moet denk ik in de doofpot worden gestopt of is waar Bokt zijn vingers niet aan wil branden...stel je toch voor dat we zouden weten wie daar geweest zijn en welke stallen paarden uit Valencia terug hebben gebracht. Maar goed, die info is op alle andere media wel te vinden.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:32

Elke keer als ik erover lees krijg ik koude rillingen. Ook ik had verwacht dat er al lang iets op bokt zou staan. Een topic waar de nieuwste updates in staan vind ik alleen maar handig. En nee dat is geen paniek zaaien maar informeren. Je hoeft niet alles klakkeloos aan te nemen maar het is wel fijn om ‘iets’ te weten en dan zelf daar over na te denken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:32

Ik las het net pas in een online krant. Lees ik hier dat het al 4 dagen speelt -O- .

Bokt gebruikt zeker postduiven.
Ze kunnen die hele nieuwspagina dan maar beter opdoeken.

Het nieuws kan toch gewoon geplaatst worden met daaronder een doorverwijzing naar het centrale topic :?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:37

Ik heb wel vaker het gevoel dat de nieuws redactie verdwaald op een buitenritje. En dus even uit beeld. Of dat men als team uitje op pony kamp is. Nou is dat laatste nu niet mogelijk dus ik zet in op verdwaald }:0

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:38

Jullie kunnen opgelucht herademen want er is een topic nu. ;)

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:38

_San87_ schreef:
oji schreef:
Bizar dit. Vraag me werkelijk af waarom hier zo spastisch door de nieuwsredactie over gedaan wordt?
Wat is toch dat heilige taboe op Rhino. Ik snap er niets van.

Er voltrekt zich een ware paardenramp in Valencia en Bokt durft hier niet over te verslaan en moet dagen nadenken over de vorm??? Te zot voor woorden dit. Alle niet paardenmedia springen er bovenop omdat dit belangrijk en ernstig nieuws is, maar op HET paardenforum bij uitstek wordt er gezwegen in alle talen. 8)7

Ik sluit me hierbij aan.

En ik ook.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:45

Mensen de nieuwsredactie is een groep welwillende vrijwilligers die dit naast hun baan doet. Het is vrij logisch dat zij het correct willen doen en daar nu eenmaal veel minder tijd voor hebben dan de professionals van bijv rtl. Dat is een keuze van de baas van bokt.

In dit geval zie je helaas dat het bijzonder onnozel uitpakt dat het meest urgente nieuws in jaren op het grootste paardenforum dagen vertraging oploopt tov de reguliere media. Misschien zou het aardig zijn als Bart wel een professional aanneemt op deze belangrijke post? Of wat geld erin steekt op een andere manier, de journalisten die in Valencia al aanwezig zijn zijn vast zzp-er en willen ook voor bokt vast dit wel verslaan...

Het is gewoon jammer dat er wel een nieuwssectie is maar dat die totaal niet op een serieuze manier gerund wordt!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:47

Misschien is het wel iets wat ook door de new world order in de wereld is gebracht om nog meer controle te hebben over mens en dier. :+ :=
Goed dat bokt dan kritisch is. :P

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:49

troi schreef:
Mensen de nieuwsredactie is een groep welwillende vrijwilligers die dit naast hun baan doet. Het is vrij logisch dat zij het correct willen doen en daar nu eenmaal veel minder tijd voor hebben dan de professionals van bijv rtl. Dat is een keuze van de baas van bokt.

In dit geval zie je helaas dat het bijzonder onnozel uitpakt dat het meest urgente nieuws in jaren op het grootste paardenforum dagen vertraging oploopt tov de reguliere media. Misschien zou het aardig zijn als Bart wel een professional aanneemt op deze belangrijke post? Of wat geld erin steekt op een andere manier, de journalisten die in Valencia al aanwezig zijn zijn vast zzp-er en willen ook voor bokt vast dit wel verslaan...

Het is gewoon jammer dat er wel een nieuwssectie is maar dat die totaal niet op een serieuze manier gerund wordt!

Nou elke scheet die totilas liet stond anders direct op de voorpagina.
Ik las in een ander artikel dat het in Valencia al op 18 feb is begonnen.

Maar goed het staat inmiddels op de voorpagina.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:50

troi schreef:

Als ze er nou nog een journalistiek kunstwerk van zouden maken, maar dit is gewoon knip en plak van de knhs. Dat zou nog geen minuut werk moeten zijn. Ik neem aan dat bokt afspraken heeft met diverse nieuwssites.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:53

Troi, ik denk dat iedereen snapt dat je van welwillende vrijwilligers een andere tijdsinvestering mag verwachten. En ook dat iets wat speculaties op kan leveren, een extra slag vraagt voor je een topic op VN zet. De vraag is waarom dat dan 4 dagen moet duren.

Fijn dat er nu wel een topic is in elk geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:56

Oh fijn, bokt heeft eindelijk na veel onderlinge discussie besloten welk nieuwsbericht ze gingen kopiëren en plakken.

Prima dat je voor het zoveelste paard-in-sloot eens na 4 dagen een nieuwsbericht plakt. Maar dit is wel iets ander soort nieuws. Verbazingwekkend dat je daar niet vlot genoeg op in kan spelen. Als zelfs de gewone media er al over spreken.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:04

Moderatoropmerking:
Hoewel het toegestaan is om een vraag te stellen over het nieuws, en er ook best kritiek mag zijn, is het niet de bedoeling dat dit een Nieuwsredactie 'bash' topic word. Er is inmiddels een nieuwsbericht geplaatst op de voorpagina en er word gekeken hoe dit de volgende keer effectiever opgepakt kan worden.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:08

Wat wel het leuke is aan nieuws... In elk bericht is er wel iets wat niet klopt ;)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:15

Jullie weten dat deze uitbraak niet pas 4 dagen, maar al sinds vorige week zondag (dus 9 dagen) is hè? Toen zijn de eerste nieuwsberichten naar buiten gekomen. Bokt heeft er dus iets langer voor nodig gehad dan die 4 dagen waar jullie het over hebben

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:16

Sica schreef:
Hoewel het toegestaan is om een vraag te stellen over het nieuws, en er ook best kritiek mag zijn, is het niet de bedoeling dat dit een Nieuwsredactie 'bash' topic word. Er is inmiddels een nieuwsbericht geplaatst op de voorpagina en er word gekeken hoe dit de volgende keer effectiever opgepakt kan worden.

Hoezo wordt er in dit topic gebasht? Dat zie ik hier nergens. Ja, mensen zijn kritisch want hier zijn dagen overheen gegaan. Mogen er dan geen vragen worden gesteld waarom dat zo lang moet duren? In mijn tijd als mod (ha, vroegah!) was je dan wel vrijwilliger, maar wel een vrijwilliger met verplichtingen. Als je daar 4 dagen liet afweten kreeg je waarschijnlijk ook wel commentaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:19

Goh, als je een kritische blik indeelt tot de categorie bashen...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:21

Nou idd bashen zie ik hier ook niet gebeuren. Wel veel kritiek en negativiteit. Maar wel terecht lijkt me, ongeacht de reden.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:24

Dit is niet de eerste keer dat ik te maken heb met een scheve blik waar het kritiek op de nieuwsredactie aangaat. Ik heb een keer oprechte, doordachte vragen gesteld, dat mocht niet. Toen ik vroeg waarom niet werd mij verteld dat kritiek heel graag privé ontvangen wordt maar niet openbaar, zowel de kritiek op het artikel zelf als de reactie waarom niet.

Ik ben zelf beheerder van een relatief grote Nederlandse organisatie dus ik weet hoeveel moeite het achter de schermen kost waar 9 van de 10 gebruikers geen weet van hebben, maar dit is wel echt een beetje bijzonder.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 02-03-21 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:26

Op zich interessant dat opmerken dat onzin nieuws wel wordt gepost, maar echt nieuws pas wordt gepost als de complete landelijke media ons al heeft geïnformeerd als bashen wordt bestempeld.

Misschien moet bokt eens nadenken wat ze als platform willen met Voorpagina Nieuws. Nu doet het voor mij in elk geval niet wat de naam insinueert. Er is nu écht iets ernstigs aan de hand. Ik verwacht niet van bokt dat er een livefeed komt waar alle updates realtime in komen, maar dat het nieuws er minstens op komt te staan op het moment dat het nieuws is.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:29

Sica, het is niet bashen, maar oprechte en totale verontwaardiging over de gang van zaken. En ja, het zijn vrijwilligers, maar vrijwillig is niet vrijblijvend in mijn ogen. Als je je aanmeldt voor een nieuwsredactie, of moderator, dan weet je dat soms de vlam in de pan kan schieten en dat je daar tijd voor moet hebben/maken of afspraken maken, wie heeft tijd om dit asap op te pakken.

En de eerdere posts vanuit de nieuwsredactie in dit topic doen vermoeden dat de nieuwsredactie dit een precair onderwerp vinden, waar kennelijk alleen heel gecensureerd over gepubliceerd kan worden. En dan blijft mijn vraag, waarom is dit onderwerp zo precair dat Bokt hier lang niets over plaatst, terwijl alle andere media dit allang doen. Hier zitten de paardenliefhebbers, hier zitten de eerst belanghebbende bij dit nieuws. Dan is het toch vreemd dat een paardenliefhebber het eerst op RTL Nieuws, op Hart van NL en weet ik waar moet lezen of horen, voordat Bokt met een publicatie komt?

Dus mijn vraag aan de nieuwsredactie, waarom is dit zo'n gevoelig onderwerp dat er zo lang over de vorm nagedacht moet worden? Waarom wordt een totaal onbelangrijk nieuws, hooguit een leuk weetje, over bv de nieuwe amazone van Charmingwood een hogere prioriteit om op de VP te komen als dit belangrijke wereldnieuws wat elke paardenliefhebber bezig houdt?
Laatst bijgewerkt door oji op 02-03-21 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt