Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche81 schreef:magda_90 schreef:Als het je echt aan het hart gaat... Negeer het dan.
Want dat is in de geschiedenis van de mensheid enorm succesvol geweest idd.
superpony schreef:En als iedereen zo denkt, gebeurt er nooit wat. Mensen hier houden toch van paarden? Bokt is er voor vragen, leuke verhalen, adviezen etc.
Een TS vraagt iets en als mensen uit alle macht proberen te helpen voor een paard, is dat toch meer uit liefde voor de dieren dan iets anders.
Mensen zijn echte kudde dieren. Ik zie dagelijks vreselijke filmpjes van bepaalde trainers voorbij komen en die worden aanbeden door een groep mensen die alleen oeh en ahh roepen en iemand heel onterecht op handen dragen.
Pas als die mensen continu lezen, zien en horen dat het niet oke is, gaan ze ooit misschien nadenken. Al is het er maar 1 die gaat nadenken, kan zij het misschien weer doorgeven.
Tieneke schreef:Een topicverbod is wat mij betreft géén oplossing. Dan blijven deze dingen nog meer onder de radar.
(Silverdapple, ik ga er niet te veel specifiek op in want dit topic gaat over een ruimere zaak dan het voorbeeldtopic dat genoemd is, maar je derde alinea klopt niet helemaal. Er zijn een aantal Bokkers die wel degelijk persoonlijk betrokken zijn geweest bij deze TS haar voorgeschiedenis, waaronder ikzelf.)
silverdapple schreef:Er wordt hier gesteld dat het in desbetreffende topics logisch is dat je emotioneel (en daardoor bv boos) wordt, maar naar mijn mening is dat helemaal niet zo normaal.
Een geërgerde of boze toon zal een ander écht niet aansporen om zijn of haar handelen aan te passen, in het ergste geval doet het het tegenovergestelde.
Daarnaast vind ik dat het ook getuigd van een gebrek aan zelfcontrole. Het gaat nota bene om mensen en dieren die je niet eens kent en waar je voor het topic nog nooit mee te maken hebt gehad.
Je raakt toch ook niet zo van slag bij ieder zielig facebookfilmpje?![]()
(Ik snap wel als het je raakt, maar niet waarom je dan beslist daarnaar te reageren.)
Dat gezegd te hebben... vind ik de oplossing die aangedragen is om als voorwaarde te stellen dat je contact moet opnemen met de DA alvorens je een topic op MD opent, een hele goede. (Sorry, een hele mond vol.)
Pipodipo schreef:superpony schreef:Pas als die mensen continu lezen, zien en horen dat het niet oke is, gaan ze ooit misschien nadenken. Al is het er maar 1 die gaat nadenken, kan zij het misschien weer doorgeven.
Maar waarom wil je zo graag dat iedereen zich voegt naar jouw mening?
superpony schreef:Pipodipo schreef:
Niet mijn mening? Daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat om topics met beeldmateriaal en leugens, waar MEERDERE bokkers reageren met een algemene reactie; haal een veearts/echte paardenarts.
Pipodipo schreef:Je had het over filmpjes van bepaalde trainers waar mensen oooh en aaaah bij roepen en waarvan jij kennelijk vindt dat niet zo oh en ah zijn. Wat heeft dat te maken met veeartsen erbij halen?
Pipodipo schreef:superpony schreef:Pas als die mensen continu lezen, zien en horen dat het niet oke is, gaan ze ooit misschien nadenken. Al is het er maar 1 die gaat nadenken, kan zij het misschien weer doorgeven.
Mars schreef:Het ongezien oordelen vind ik ook niet van toepassing als een TS zelf foto’s en filmpjes blijft plaatsen ter update. Dan zeg je dus als TS ‘zo gaat het nu met mijn dier’ en op basis dáárvan krijg je reacties.
Het gaat hier dus niet om een fototopic met een wat schraal paard dat ‘siehlug’ is maar om een topic wat tijden aan voortsleept en elke update duidelijk verslechtering in toestand laat zien. Bijvoorbeeld vermagering, bepaald gedrag of andere duidelijk uiterlijke kenmerken. Op dat moment vind ik het inderdaad begrijpelijk dat men gefrustreerd raakt en denkt ‘hoe in vredesnaam kun je dit zo door laten sudderen zonder medisch ingrijpen??’
En op dat moment vind ik echt dat een TS verantwoordelijk is voor het verloop van zo’n topic. Nee, je zou niet gefrustreerd moeten gaan reageren. Maar is het begrijpelijk dat dat na langere tijd gebeurd? Imo wel.
Mag je als beheer/mods dan nog van je gebruikers verwachten lief ente reageren? Dát is de kern van mijn vraag. Imo is dat niet helemaal fair namelijk.