KimD schreef:En voordat je uit je slof schiet dat ik nu echt te ver ga, ik heb zelf het formaat van een tuinhuisje.
Even offtopic.... geweldige beeldspraak!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pistasche schreef:Ik zou zeggen geef je mening zoals je dat ook face to face zou doen tegen die persoon. Al mag ik hopen dat de helft van de reacties in sommige topics dan wegvalt
chanicha schreef:Inderdaad San!
Lees weleens topics waar de TS ook commentaar krijgt maar er positief mee omgaat en het is zo over.
antje_vip schreef:Waarom mag je niet zeggen dat iemand te dik is, terwijl dat overduidelijk wel het geval is?
Pepperrr schreef:Nee dat mag niet.
Ruiters die veeeel te dik zijn, kreupele paarden, te strenge/hardhandige ruiters, slechtzittende ruiters, slecht passend tuig, te strakke bijzet, slechte leefomgevingen en slecht bekapte paarden moet je juist aanmoedigen![]()
Want jullie hebben er allemaal geen verstand van en zien alles verkeerd
(Neem deze post maar niet al te serieus!!)
Ailill schreef:En, ik kan het niet laten: Jullie vrouwen blijven zo vreselijk lang in zaken hangen. Daar verbaas ik me steeds weer over. Nee, je hoeft iets niet te vergeten en/of vergeven, maar zaken los laten werkt soms heel erg goed voor de sfeer
Ailill schreef:Heel eerlijk: Ik zie dit veel vaker hier voorbij komen dan ergens anders online, maar dit kan mijn persoonlijke interpretatie zijn. Deel deels de mening van San, het valt of staat met reacties vanuit TS/reacties op TS. Wel vraag ik me steeds vaker af of het nu echt nodig is. Soms blijkt TS de mening te delen/het in te zien en zal er dan wat mee doen. Kan ook zijn dat TS een andere mening heeft en dan helpt een giga lading oliebol vrij weinig, lijkt me.
Waar ik dit veel zie? Inderdaad bij paard-gerelateerde topics wat logisch is, Bokt is toch primair een paarden-forum. Ook zie ik het juist bij alledaage topics, bijv. een relatie/belangrijk gesprek/wat dan ook. En wat dan, in mijn optiek, niet helpt is zaken uit andere fora d'r bij betrekken, ik vind dat toch wel zó enorm flauw.
En, ik kan het niet laten: Jullie vrouwen blijven zo vreselijk lang in zaken hangen. Daar verbaas ik me steeds weer over. Nee, je hoeft iets niet te vergeten en/of vergeven, maar zaken los laten werkt soms heel erg goed voor de sfeer
Ailill schreef:Eens. Sommige niet, maar na 31 jaar leven, kan ik niet anders dan concluderen dan jullie vrouwen veel meer in zaken blijven hangen. Al is het een beetje mijn guilty pleasure aan het worden om hier op Bokt wat te generaliseren
LadyMadonna schreef:Eigenlijk nav twee topics van de afgelopen dagen.
Hierin wordt kritiek gegeven, maar (imo) op een nette manier.
Denk aan
“Jammer dat het paard niet rad loopt”
“Ruiter is wel erg sterk in de hand”
“Ik begrijp niet dat hiervoor gekozen is”
En dit wordt dan gevolgd door:
“Zeg dan niks als je niks aardigs kunt zeggen”
“Weer typisch Bokt”
Met andere woorden, je mag op Bokt enkel je mening geven als deze positief is? En als je het er niet mee eens bent moet je je mond maar houden....
Dat gaat toch nergens over? Je moet toch gewoon (mits op een normale toon) je mening kunnen geven?
Elisa2 schreef:Hobby is een groot woord, maar ik vind het wel rete interessant. Vrouwen an sich ook hoorAilill schreef:Eens. Sommige niet, maar na 31 jaar leven, kan ik niet anders dan concluderen dan jullie vrouwen veel meer in zaken blijven hangen. Al is het een beetje mijn guilty pleasure aan het worden om hier op Bokt wat te generaliseren
Hahaieder zijn of haar hobby
![]()
Ik denk wel dat vrouwen altijd alles uit willen praten waar sommige dingen gewoon niet uit te praten zijn.
beatje schreef:antje_vip schreef:Waarom mag je niet zeggen dat iemand te dik is, terwijl dat overduidelijk wel het geval is?
waarom zou je dat moeten zeggen,dat weten mensen zelf wel.Net als mensen weten of ze te mager of te lelijk zijn.Voelt dat lekker omdat nog even in te wrijven?
Ik ben op bokt net zo recht uit als in het echte leven,en ik moet zeggen dat de mensen het in het echt wel kunnen waarderen en hier niet.
Maar ik kwets niet bewust mensen door te zeggen dat ze dik lelijk of wat dan ook zijn.
Jij kan iemand op dat moment te dik vinden om op een paard te stappen,maar als iemand op dat moment een behoorlijk nivo van rijden behaalt zal ze ondanks haar gewicht wel iets goed doen. En heeft een paard waarschijnlijk doordat iemand een kundige ruiter is minder last van het gewicht.
Anders zou zijn als een heel zware ruiter een topic opent over dat zijn paard niet lekker loopt en rug problemen heeft,dan kan je zeggen belast je hem niet te zwaar.
Ailill schreef:Eens. Sommige niet, maar na 31 jaar leven, kan ik niet anders dan concluderen dan jullie vrouwen veel meer in zaken blijven hangen. Al is het een beetje mijn guilty pleasure aan het worden om hier op Bokt wat te generaliseren
Hahaieder zijn of haar hobby
![]()
Ik denk wel dat vrouwen altijd alles uit willen praten waar sommige dingen gewoon niet uit te praten zijn.
Hobby is een groot woord, maar ik vind het wel rete interessant. Vrouwen an sich ook hoor![]()
Ik weet niet of het echt alles uit willen praten is. Soms is iets uitpraten juist er niet meer over (door)praten. Ik denk steeds meer dat iedereen nog even snel z'n/d'r plasje moet doen.
beatje schreef:antje_vip schreef:Waarom mag je niet zeggen dat iemand te dik is, terwijl dat overduidelijk wel het geval is?
waarom zou je dat moeten zeggen,dat weten mensen zelf wel.Net als mensen weten of ze te mager of te lelijk zijn.Voelt dat lekker omdat nog even in te wrijven?
Ik ben op bokt net zo recht uit als in het echte leven,en ik moet zeggen dat de mensen het in het echt wel kunnen waarderen en hier niet.
Maar ik kwets niet bewust mensen door te zeggen dat ze dik lelijk of wat dan ook zijn.
Jij kan iemand op dat moment te dik vinden om op een paard te stappen,maar als iemand op dat moment een behoorlijk nivo van rijden behaalt zal ze ondanks haar gewicht wel iets goed doen. En heeft een paard waarschijnlijk doordat iemand een kundige ruiter is minder last van het gewicht.
Anders zou zijn als een heel zware ruiter een topic opent over dat zijn paard niet lekker loopt en rug problemen heeft,dan kan je zeggen belast je hem niet te zwaar.