Commentaar op commentaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:36

Avalanche81 schreef:
Ik vind een fenomeen als victim blaming hier ook totaal niet opgaan trouwens. Commentaar geven is geen crime. Ik vind het vergelijkbaar met zeggen dat mensen aan de weg waar ik woon, 20 km per uur moeten rijden, want ik vind het niet fijn, harder rijden gaat over mijn grenzen.

En dan vervolgens vriendjes hebben die iedereen gaan aanvallen die mij erop wijzen dat 50 hier gewoon mag. Dat is niet redelijk imo.

Precies. Iris82 omschrijft het ook mooi.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:40

Maria, serieus, ga je hier je gram ook weer proberen halen ?!
Jij bent zo’n typische bokker die blijft zagen en doordrammen. Dus ook even een mod van jou reactie op de hoogte gebracht. Over op de bal sprekend. Bah

Ontopic:
Ik snap dat een TS na 10x hetzelfde advies hier chagrijnig, spottend of totaal niet meer, op reageert.
Als je ziet dat er al 2-3man hetzelfde advies gegeven heb kan je toch ook het besluit maken om op je handen te gaan zitten en niet te reageren. Wetende dat dit nu wel bij TS aangekomen is.
Waarom dan 10-20x het zelfde herhalen?
En zeker na een mod opmerking nog blijven doorgaan ?

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:41

Boras schreef:
@elvirakelan

Je mag niet alles schrijven wat je maar wilt.
Maar je kunt als ts ook niet bepalen wat je niet wilt lezen. Of alleen maar wilt lezen. Of hoe vaak.

Als TS kan je geen invloed uitoefenen op wat de ander doet. Eens.
Als TS kan je nog wel altijd vragen om geen commentaar te plaatsen. Iets van recht op meningsuiting. Als daar dan geen gehoor aan word gegeven is dat altijd nog een gebrek aan respect voor TS. Bokt regels omschrijven nl niet dat je rij technische tips moet geven. Die mag je geven. Als TS dan al heeft aangegeven liever geen commentaar krijgt dan kan dat toch gerespecteerd worden

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:41

Oneens. Dat is namelijk feitelijk te onderbouwen: bij jou staat er een verkeersbord met 50 km zone, jij wil liever 20 maar mensen wijzen je erop dat je wettelijk bepaald 50 mag.

Op Bokt is het niet feitelijk. Je beoordeelt vanaf een aantal foto's.
Je kan niet op basis van foto's bepalen of een paard altijd niet over de rug loopt/een ruiter in stoelzit zit gedurende elke training etc. Etc.

Victim blaming zou ik het ook niet noemen, maar feitelijke waarheden benoemen vanaf foto's kán sinpelweg niet. Tenzij je dus meer kennis hebt en bijvoorbeeld elke week met iemand in de clubles rijdt. Dan zou je kunnen onderbouwen wat je elke week ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:48

Deze discussie heb ik al zo vaak langs zien komen de afgelopen jaren in diverse topics. En er verandert daarna heus nooit iets.

Iedereen heeft nou eenmaal een andere mening over wat gepast/waar/onbeschoft enz is. Het is een openbaar forum waarop allerlei vreemden naar je foto's kijken, dan heb je niet in de hand hoe er gereageerd zal worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:53

upendo schreef:
Maria, Maar moet je daarom blijven doorzagen? Leg het naast je neer. Als een TS niet reageert hoef je niet tot vervelend aan toe door te miepen over wat jij dan wel niet vindt.

GUSTIxBILL schreef:
Jij bent zo’n typische bokker die blijft zagen en doordrammen. Dus ook even een mod van jou reactie op de hoogte gebracht. Over op de bal sprekend. Bah

Wie is Maria dan? :o?
Of is het toevallig 2x een mislukte maar?

Nies_

GUSTIxBILL schreef:

Niet om het een of ander, maar mensen lokken het wel uit ook. Telkens wordt zij aangesproken, dan kun je een reactie verwachten. Ik vind het een beetje jammer dat zo langzamerhand elk topic om Offline90 moet draaien en daar zijn toch echt meerdere partijen bij betrokken.

Askja

Je kunt er eindeloos over steggelen maar ik denk dat commentaar, ook pittig commentaar, moet kunnen, mits het maar inhoudelijk onderbouwd is en redelijk gebracht wordt zonder persoonlijke aanvallen. Om dat te bewaken zijn er moderators, en de mogelijkheid om te temmen als een moderator even niet zo alert is.

Onder persoonlijke aanvallen schaar ik bijvoorbeeld een ts aanvallen op zijn/haar uiterlijk. Of echt muggenziften om maar iets negatiefs te kunnen zeggen.

Uiteraard is het kort door de bocht om allerlei vergaande conclusies te trekken op basis van een momentopname als een foto, en daar mag in het commentaar best rekening mee gehouden worden, maar anderzijds zijn er best veel Bokkers met een scherp oog die echt zinnige opmerkingen kunnen maken op basis van beeldmateriaal, en dat is gewoon interessant en leerzaam.

Het onderscheid tussen RITP en HAW vind ik daarbij overigens eerlijk gezegd niet (meer) zo relevant, mensen houden zich daar toch niet aan. Als je foto's plaatst kun je reacties verwachten, ook in RITP. De mogelijkheid is er. Dat is nu eenmaal hoe Bokt werkt.

Overigens is één van de topics waar hier naar verwezen wordt, sinds vandaag ineens verdwenen - misschien op verzoek van de ts?

Nies_

Marie_Anne schreef:
Wie is Maria dan? :o?
Of is het toevallig 2x een mislukte maar?

Offline90

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:57

Nies_ schreef:
GUSTIxBILL schreef:

Niet om het een of ander, maar mensen lokken het wel uit ook. Telkens wordt zij aangesproken, dan kun je een reactie verwachten. Ik vind het een beetje jammer dat zo langzamerhand elk topic om Offline90 moet draaien en daar zijn toch echt meerdere partijen bij betrokken.

Dat heeft ze echt geheel over zichzelf heen geroepen.

Wat ze zelf zegt , er zal dan een kern van waarheid in zitten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:58

upendo schreef:
Oneens. Dat is namelijk feitelijk te onderbouwen: bij jou staat er een verkeersbord met 50 km zone, jij wil liever 20 maar mensen wijzen je erop dat je wettelijk bepaald 50 mag.

Op Bokt is het niet feitelijk. Je beoordeelt vanaf een aantal foto's.
Je kan niet op basis van foto's bepalen of een paard altijd niet over de rug loopt/een ruiter in stoelzit zit gedurende elke training etc. Etc.

Victim blaming zou ik het ook niet noemen, maar feitelijke waarheden benoemen vanaf foto's kán sinpelweg niet. Tenzij je dus meer kennis hebt en bijvoorbeeld elke week met iemand in de clubles rijdt. Dan zou je kunnen onderbouwen wat je elke week ziet.

Het gaat er ook niet om of het commentaar wel of niet klopt, maar om het feit dat er commentaar gegeven wordt, ookal wil een TS dat niet. Fora zijn om te discussiëren. Dat er discussie op elke reactie kan volgen is dus een feit. Als je niet wil dat er auto's met 50 km/h langs je huis rijden, ga je niet aan een 50km weg wonen en wil je geen discussie naar aanleiding van je foto's, plaats je ze niet op een forum.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:03

Ook niet eens. Als er commentaar gegeven is, is dat afdoende. Niet iedereen hoeft dan nog tig keer hetzelfde plasje erover te doen.
Laatst bijgewerkt door upendo op 07-03-19 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:04

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:07

upendo schreef:
Ook niet eens. Als er commentaar gegeven is, is dat afdoende. Niet iedereen hoeft dan nog tig keer hetzelfde plasje erover te doen.

Als jij een goed onderbouwde reactie een plasje noemt zegt dat meer over je eigen insteek.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:10

Nies_ schreef:
upendo schreef:

Als jij een goed onderbouwde reactie een plasje noemt zegt dat meer over je eigen insteek.

Daar doel ik niet op.

Ik doel op oneliners die per pagina vaak 5 keer voorkomen.

Onderbouwde commentaren zijn een ander verhaal. Al zou ik ook geen moeite stoppen in een verhaal tikken als dat twee berichten eerder met dezelfde strekking ook gedaan is.

Jammer dat je die sneer geeft zonder uit te vragen hoe ik iets bedoel.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:23

Peanutbutter schreef:

Niet om het een of ander, maar mensen lokken het wel uit ook. Telkens wordt zij aangesproken, dan kun je een reactie verwachten. Ik vind het een beetje jammer dat zo langzamerhand elk topic om Offline90 moet draaien en daar zijn toch echt meerdere partijen bij betrokken.[/quote]

Dat heeft ze echt geheel over zichzelf heen geroepen.

Wat ze zelf zegt , er zal dan een kern van waarheid in zitten.[/quote]

Nogmaals hoe moeilijk is het voor je om niet op mij te reageren plus mij met rust te laten? Want dit begint inmiddels op stalken te lijken.

upendo

Re: Commentaar op commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:26

Wat maakt dat dit jou zo raakt als je zelf precies hetzelfde doet?

Pure interesse.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 11:27

Jolien87 schreef:

Dat is idd mijn doel.

Zeggen wat je denkt, kan ook aardig zijn, en het is niet omdat iemand pittige kritiek geeft, die gewoon toegestaan is, dat daar dan zo agressief op gereageerd moet worden.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:30

Ik denk dat ik zelf kritischer ben op mezelf dan welke bokker dan ook. Ik zou dus zelf ook best foto's durven te plaatsen, mét alvast mijn commentaar. Als mensen daar aanvullend nog iets op hebben, of het niet eens zijn met mijn inschatting, volgt er denk ik alleen maar een interessante discussie of leerpunt voor mij.

Ik denk wel dat je een aardig incasseringsvermogen moet hebben, maar dat in ruil daarvoor kritiek altijd opbouwend en positief gebracht moet worden. We doen allemaal ons best.

Tegelijkertijd: Sommige dingen kunnen duidelijk gewoon niet en gaan ten koste aan het welzijn van het paard. Daar mag best wat van gezegd worden. Ik neem ook altijd mee dat het momentopnames zijn: De beste momenten. Ik denk niet dat iemand ooit de slechtste foto's van zichzelf plaatst.

Wil je écht geen commentaar op jullie als combi? Zet het dan in een Huiskamer topic, Instagram, Facebook, etc. Misschien is er al wel een centraal topic waar je foto's kan delen van jou op je paard, gewoon om te laten zien "dit zijn wij"? Topics zijn imo bedoeld om een completer beeld te geven, en super leerzaam om anderen te zien rijden en het commentaar daarop te lezen!
Laatst bijgewerkt door Nirvana_ op 07-03-19 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:31

upendo schreef:

Pure interesse.

Tussen een kritische reactie en stalken zit een groot verschil plus jij weet niet wat ze zegt via de PB ;) Bemoei jij je er zelf dan ook niet mee als je niet weet wat de gang van zaken is.

upendo

Re: Commentaar op commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:34

Je plaatst niet persé één kritische reactie, maar een hele rij.

Wat mensen via pb doen heb ik geen weet van, klopt. Alsnog wel frappant dat ik me er niet mee mag bemoeien voor het wel zichtbare deel. Ik was oprecht benieuwd. Jammer.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:34

Offline90 schreef:
upendo schreef:

Pure interesse.

Tussen een kritische reactie en stalken zit een groot verschil plus jij weet niet wat ze zegt via de PB ;) Bemoei je er zelf dan ook niet mee als je niet weet wat de gang van zaken is.

Je lokt het zelf uit
In 2 topics heb ik jou ook zien doordrammen en niet stoppen.
En nu haal je 1 van die 2 topics hier ook nog naar boven.
Mischien eens op je handen gaan zitten en nadenken voor je iemand de grond in trapt met je opmerkingen? Of in het algemeen wat netter en minder agressief reageren
Ookal zijn deze mischien niet zo bedoeld voor jou.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:35

Het valt mij op dat zelfs moderatoropmerkingen totaal genegeerd worden, blijkbaar maken die totaal geen indruk meer en blijkbaar heeft het gevolgen van dat negeren geen enkele consequentie meer.
Ik zie (vaak dezelfde) gebruikers onder het motto paardenwelzijn net zolang doordrammen totdat er een slotje op een topic komt. Met dit slotje worden die doordrammers beloond en de topicstarter gestraft.
Heel erg jammer.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:56

Ik weet op welk topic TS doelt in de OP :') Kan je geen ongelijk geven overigens. _O-

Volgens mij hoort discussie gewoon op een forum thuis, en als je dat niet wenst moet je ook geen foto's plaatsen inderdaad.
Helaas is de tendens de laatste jaren zo dat men niet meer kan omgaan met commentaar, lange tenen zijn er in grote getalen en alles wordt direct in het persoonlijke getrokken. Zonde, want dan gaat het hele punt verloren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:58

Iemand afbranden of ongefundeerd commentaar leveren (soms niet expres, maar onhandig geformuleerd) is natuurlijk niet fijn en draagt meestal niet bij aan een verbetering. Toch lees ik vaak voorzichtig/tactvol geformuleerde verbeterpunten naast een leuk compliment en als dát al niet meer kan, dan vind ik dat onredelijk en onrealistisch. Je mag niet verwachten dat iedereen uitsluitend 'oeh, aah, fantastisch en geweldig' zegt. Wat zou het dan saai worden!

Twintig keer dezelfde opmerking door verschillende personen? Dan zou ik daar iets mee willen doen. Is het toegestaan om in een heel topic slechts één keer zo'n opmerking te maken, dan kun je helemaal geen onderscheid maken tussen één mening die uit de toon valt en een vrij algemene mening waar wellicht een kern van waarheid in zit.

Het klopt dat je aan de hand van foto's een vertekend beeld kan geven. Dit kan minder zijn dan het echte beeld, maar ook honderd keer beter. Je kan bij uitsluitend foto's als beeldmateriaal niet anders dan reageren op wat je krijgt voorgeschoteld. Ik vind het daarom flauw dat hier wordt gezegd dat je geen commentaar kan geven aan de hand van de getoonde foto's. Het staat de TS ook vrij om een video te plaatsen voor een beter beeld. :)

Persoonlijk vind ik het niet fijn als ik alleen mag jubelen in een topic, ook al staat het op ITP. Voelt zo censuurachtig... Hoe moeilijker er over wordt gedaan en hoe minder men open staat voor commentaar, hoe meer ik me geneigd voel tot het leveren van commentaar, zelfs al zou ik in eerste instantie een jubelreactie willen plaatsen. Gelukkig kan ik me redelijk beheersen.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 07-03-19 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt