Want op zich lijkt me dat dat zou moeten kunnen. Iemand is een fundraiser gestart (al dan niet fake, want dat is niet te controleren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Misschien een herstart doen in een nieuw topic met als titel: "suggestie: centraal topic met fundraise-acties die elders lopen" - zoals er zoveel centrale topics zijn met links naar 'buiten', oa naar advertenties op de markt ed.
Want op zich lijkt me dat dat zou moeten kunnen. Iemand is een fundraiser gestart (al dan niet fake, want dat is niet te controlerenook niet door gofundme en noem ze maar op, en ook niet als ze in een onderschrift staan) en kan dat daar melden. Regels voor het centrale topic: alleen link naar de fundraiser plaatsen plus uitleg van reden en doel etc, reacties er op worden verwijderd. Klaar.
MoniqueT schreef:Quera, ik krijg het gevoel dat je dit als een persoonlijke aanval voelt en ik snap dat je kwetsbaar bent nu. Maar voor zover ik het zie, staat het mod team achter de actie en gunnen ze het je volledig.
Maar nu het doel is bereikt, enthousiasme gedeeld en dankbaarheid getoond, vragen ze om nu het topic weer te richten op je gezondheid en de de steun die je van anderen kan krijgen.
Ze hebben al meer toegelaten dan strikt nodig was en grijpen nu in om de crowdfunding niet het belangrijkste te laten overnemen: jou!
mvdende schreef:Ik heb een hekel aan doneer acties. Als je zelf het geld niet hebt, ga je maar sparen of je doet het niet. Het is in mijn ogen bedelen om geld. Ik wil ook wel "gratis" naar Disneyland. Of in mijn geval een hulphond die me geen 20.000 kost.
Iedereen heeft wel wensen die niet uit kunnen komen omdat het geld er niet is. Kijk maar in het 30 miljoen topic.
Ik snap dat als je ongeneeslijk ziek ben, dat je herinneringen wil maken, maar een strand wandeling of een boswandeling zijn toch ook herinneringen?
DIT IS MIJN MENING EN ZAL OOK NOOIT MEE DOEN MET EEN DONEER ACTIE
Liselot schreef:Wat mij vooral steeks aan die hulk is dat er de laatste 3(!!!) dagen welgeteld 1 opmerking is gemaakt over het opgehaalde bedrag. Het ging daar niet eens meer over in het topic en dan komt er als spuit 11 nog even een hulk.
Kan me prima voorstellen dat dat in een topic als dat van Quera in het verkeerde keelgat schiet
Liselot schreef:Wat mij vooral steeks aan die hulk is dat er de laatste 3(!!!) dagen welgeteld 1 opmerking is gemaakt over het opgehaalde bedrag. Het ging daar niet eens meer over in het topic en dan komt er als spuit 11 nog even een hulk.
Kan me prima voorstellen dat dat in een topic als dat van Quera in het verkeerde keelgat schiet
MoniqueT schreef:Ik denk dat jullie als team een goed punt hebben, maar dat het voor Quera fijn was geweest als jullie dit van vooraf met haar even hadden opgenomen zodat het niet zo rauw op haar dak was gevallen. Ze vat het erg persoonlijk op, maar ik begrijp dat heel goed in haar situatie.
Hanmar schreef:Voor ons als modteam is dit een hele lastige kwestie. Wij kunnen immers niet controleren of het een legitieme inzameling is en of het geld op de juiste plaats terechtkomt. In het verleden zijn er ervaringen geweest waarbij helaas het geval bleek dat er iets niet in de haak was. Daar is de afspraak uit voortgekomen dat zulke acties niet op het forum 'gepromoot' mogen: een link in het onderschrift wel, maar uitgebreid bespreken in topics niet. In het betreffende topic werd veelvuldig over de actie gesproken door allerlei gebruikers. Een kwestie van één of twee posts editten (wat moderators overigens wel kunnen/mogen, maar alleen in uiterste gevallen) was het dus niet.
In dit geval kun je uiteraard zeggen dat het wél legitiem was en voor een belangrijk en mooi doel. Echter moeten wij hier, hoe moeilijk dat soms ook is, wel één lijn in blijven trekken. Er zijn immers ook andere mooie, goede redenen voor een inzamelingsactie, waarbij het niet altijd zo duidelijk is.
Voor ons een lastige situatie want we willen enerzijds natuurlijk mooie initiatieven de ruimte geven,maar we moeten ook afspraken handhaven om willekeur bij het modereren te voorkomen...
MoniqueT schreef:Ik denk dat jullie als team een goed punt hebben, maar dat het voor Quera fijn was geweest als jullie dit van vooraf met haar even hadden opgenomen zodat het niet zo rauw op haar dak was gevallen. Ze vat het erg persoonlijk op, maar ik begrijp dat heel goed in haar situatie.
mvdende schreef:Ik heb een hekel aan doneer acties. Als je zelf het geld niet hebt, ga je maar sparen of je doet het niet. Het is in mijn ogen bedelen om geld. Ik wil ook wel "gratis" naar Disneyland. Of in mijn geval een hulphond die me geen 20.000 kost.
Iedereen heeft wel wensen die niet uit kunnen komen omdat het geld er niet is. Kijk maar in het 30 miljoen topic.
Ik snap dat als je ongeneeslijk ziek ben, dat je herinneringen wil maken, maar een strand wandeling of een boswandeling zijn toch ook herinneringen?
DIT IS MIJN MENING EN ZAL OOK NOOIT MEE DOEN MET EEN DONEER ACTIE