Neh, laat maar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:32

Ik reageer ook niet zo heel vaak, want ben vaak bang dat m'n reactie verkeerd geïnterpreteerd wordt en dat het daardoor op anderen heel anders overkom. Ben ook redelijk conflictmijdend via internet (niet altijd IRL :+ ) dus daar heeft het ook mee te maken.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:35

Ik heb het wel eens dat ik mij bedenk omdat ik de informatie in het bericht in op internet wil. Veel mensen gooien er zoveel info op dat ze het zich niet lijken te realiseren of te boeien dat het op internet staat.

En soms omdat ik bang ben om iets verkeerds te zeggen in: iemand anders zal het wel beter weten, misschien zeg ik het wel verkeerd.

Ik heb echter nooit dat ik iets onaardigs typ en weghaal, daar heb ik niet zo snel de neiging toe.

Chapeau2002

Re: Neh, laat maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:43

Sommige topics (en de adviezen die daar gegeven worden) zijn tenenkrommend...
Begin soms heel pittig een antwoord te typen, lees het na en wis het dan weer. :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:12

Ik heb al te vaak reacties getypt die achteraf ongelofelijk stom waren. Ik heb van nature nu eenmaal een probleem met woede-aanvallen. Als je die onderdrukt, blijf je zitten met heel veel opgekropte frustratie; het probleem is dus nog niet opgelost. Als ik zoiets eenmaal gepost heb, begint de oliebol pas echt goed. Het beste kan ik misschien wel eerst iets doms posten en het dan meteen weggooien... (Niet echt natuurlijk.)

Sommige topics open ik gewoon niet, zoals hierboven al gesuggereerd. Als het over binnenlandse politiek gaat, denk ik bij voorbaat "laat maar". Discussies van het type "kan zwarte piet nog en hoe moet hij er precies uitzien" vermijd ik ook als de pest. Wat rijtechnische discussies betreft: daarvan heb ik te weinig verstand om zelf een standpunt in te nemen. Dat soort topics kan ik met interesse lezen, en als ze ontaarden in gekift is mijn interesse over en klik ik weg.

Mijn ervaring is helaas dat het vaak fout gaat in langlopende topics over loze dingen. Die beginnen gezellig, maar op den duur komt er altijd iets waaraan ik me dood erger en dan kan ik het niet laten er iets van te zeggen. Of een ander kan dat niet laten, want ik ben niet echt de enige Bokker met een zelfbeheersingsprobleem.

Overigens zou ik liever veel meer op het paardengedeelte posten en veel minder op het off-topcgedeelte. Maar ja, daarvoor is mijn kennis net iets te gering en mijn paardenhobby iets te beperkt (geen eigen paard bijvoorbeeld). Vragen van een ander kan ik niet beantwoorden en wat ik zelf wil weten kan ik aan mijn instructrice vragen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:51

Herkenbaar! Ik ben al niet mega actief op Bokt, maar er zijn zoveel lange tenen waar je rekening mee moet houden. Dan typ ik iets en denk ik ‘iemand zal zich hierdoor wel weer aangevallen voelen’ en haal ik het weer weg. Wilde laatst even iets positiefs in een topic plaatsen en kreeg toen ook al meteen een uithaal om de oren. Dat maakt reageren gewoon niet leuk. Je moet zó ontzettend op je woorden letten, even spontaan reageren is er al haast niet meer bij.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:58

Bellatrix schreef:
En dan lees je de reacties door en kom je je eigen mening al een keer tegen....dus dan post ik niets want mijn mening staat er al. En om dan dat bericht te quoten en eronder te zetten 'dit!' vind ik stom. :+

Dit!

:D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:01

Ja ik heb dat ook.

Net weer een reactie bij een topic geplaatst, hele normale reactie verder maar het deed niks bij aan het topic terwijl het een topic met een 'erg' onderwerp is zeg maar. Dan denk ik, leef je een beetje in in TS.

Daar zou ik dan heel graag op willen reageren, maar ik heb geleerd dat het soms beter is om het gewoon te laten gaan.

Ook bij sommige topics zou ik graag een hele reactie willen plaatsen, maar dan weet je al dat je mensen over je heen gaat krijgen. Dat is opzich niet erg maar daar heb ik helemaal geen zin in dan. Dan moet je daar weer op gaan reageren want als je dan niet meer reageert, komt ook wat raar over. Dus dan laat ik het meestal maar zitten.

Of ik denk na 5 zinnen typen, laat ook maar. En dan haal ik het weg :+

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:09

Oh.. Constant! :')
Ik open een topic, lees de soms urenlange verhalen, en dan tja... Ik verwijder ook zo vaak gewoon berichten. Ik wil niet dat ik iemand kwets, en dat gevoel heb ik erug snel. :roll: Of ik type een heel verhaal, en verwijder het dan weer. Ik check om de 10 minuten wel bokt, ( Ja.. Echt.. _O- ) maar reageer eigenlijk bijna nooit. :P
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 03-11-18 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:09

Chapeau2002 schreef:
Sommige topics (en de adviezen die daar gegeven worden) zijn tenenkrommend...
Begin soms heel pittig een antwoord te typen, lees het na en wis het dan weer. :')

Inderdaad, dit dus |o

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:52

Bellatrix schreef:
En dan lees je de reacties door en kom je je eigen mening al een keer tegen....dus dan post ik niets want mijn mening staat er al. En om dan dat bericht te quoten en eronder te zetten 'dit!' vind ik stom. :+

Dit :') :')

Zonder gekheid, dit is ook vaak de reden dat ik niet zoveel post. Vaak is alles al gezegd en wat voegt het dan toe om het toch nog even te benoemen. Ik doe dat alleen als ik denk dat het zou helpen in de discussie

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 21:53

Ik heb trouwens ook wel vaak dat ik denk 'ik reageer straks wel even' en dan een paar uur later het topic zo'n wending heeft genomen dat mijn reactie nergens meer op zou slaan :')

Ik wis nooit wat omdat het onvriendelijk zou zijn ofzo :o Meer dat ik dan wat bedenk en een verhaal begin, maar met alle nuances erin waar anderen anders over gaan vallen wordt het zo'n verhaal dat ik het maar weer verwijder.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:13

Ik typ altijd veel reacties, maar plaats vrij weinig :')

Vaak scroll ik voor het plaatsen even omhoog en denk dan; tsja, het wordt door meerderen gezegd dus laat maar.

Ik kijk bij het openen van een topic altijd naar de naam van TS en van bepaalde mensen lees ik de topics maar niet meer want ik ben altijd heel eerlijk en recht-voor-zijn-raap of sarcastisch. Wordt vaak niet gewaardeerd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:17

Ik zou het vaker moeten denken waarschijnlijk. _O-
Opletten op wie de TS is of wie degene is met een andere mening doe ik niet, kom zeg, mijn mening hangt niet af van over wie het gaat. Bokt is, hoe zeer het er soms ook van gemaakt wordt door sommigen, toch echt geen basisschool met kliekjes en dat niemand iets durft te zeggen over of tegen de populaire mensjes.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:25

Anoniem schreef:
Opletten op wie de TS is of wie degene is met een andere mening doe ik niet, kom zeg, mijn mening hangt niet af van over wie het gaat. Bokt is, hoe zeer het er soms ook van gemaakt wordt door sommigen, toch echt geen basisschool met kliekjes en dat niemand iets durft te zeggen over of tegen de populaire mensjes.

Ik kijk daar dus wel naar omdat een aantal bokkers wel advies wil maar er uiteindelijk niets mee doet en dat telkens weer. Zonde van de tijd die ik gebruik om te lezen en reageren etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:30

xGoldenHero schreef:
Anoniem schreef:

Ik kijk daar dus wel naar omdat een aantal bokkers wel advies wil maar er uiteindelijk niets mee doet en dat telkens weer. Zonde van de tijd die ik gebruik om te lezen en reageren etc.

Die insteek snap ik zeker!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:32

Ik ben wel vrij selectief in op welke bokkers ik reageer.
Er zijn bokkers die van mij bewust de silent treatment krijgen maar dat is puur omdat ik geen zin heb om mijn energie daarin te stoppen. Ik heb wel wat beters te doen. Maar ik laat me niet weerhouden door het feit of een bokker wel of niet populair is en of ik daardoor het risico loop op een stormvloed van volgelingen.
Nu moet ik zeggen dat dit aantal op één hand te tellen is, maar ze zijn er wel degelijk.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:56

Haha ik herken mij niet echt in het feit dat ik berichten type en daarna weg haal. Maar áls een onderwerp mij boeit en ik eenmaal besloten heb te reageren. :') :') men. Dan moet dit een compleet essay worden, met de mooiste zinsconstructies en de best kloppende grammatica _/-\o_ :') dan verdrink ik op den duur in mijn eigen post en is het zo een uur later. Uiteindelijk lees ik mijn hele post nog een x, verander ik hier en daar nog wat of voeg ik nog iets toe. Als ik dan eiindelijk op verzenden druk... en dan een reactie krijg.. ben ik eigenlijk te moe om daar nog weer op te reageren :') :j

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:12

Pfoe als ik alles zou posten... zou ik zoveel posts hebben dat mensen me eindelijk geen zogenaamde “troll” noemen {:)-:( :roll: Want als je minder dan 500 posts hebt ben je meteen nep hier :list:

Wat ik wel moet zeggen: afentoe zou ik willen dat ik “nee laat maar” had gedacht :o Heb best spijt van sommige van mijn posts ha ha!! Heb gewoon nogal een sterke mening in sommige dingen en vind het dan lastig om maar niks te zeggen oeps... Ook ben ik nogal een nieuwsgierig aagje, en aangezien ik relatief “nieuw” ben op bokt weet ik soms niet over wie indirecte posts gaan, ookal wil ik het zo graag weten :+

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:19

Tja dan zou ik zo veel meer posts hebben. Bokkers die topics openen waarvan ik denk 'hoe haal je het in je hoofd'? Mijn inner woede komt dan echt naar boven en na driftig typen heb ik een bericht. Dan denk ik er over na of het verstandig is en dan klik ik het topic gewoon weer weg. Eigenlijk best erg dat dat gebeurt en je je mening niet kunt geven, omdat je bij voorbaat al denkt 'neh'.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:52

Heel herkenbaar, het enige topic waarin ik alles zeg is in het spel weerwolven hier op bokt en dan vinden mensen me vaak niet meer lief.
Dus ik denk dat het maar goed is dat ik heel veel berichten die ik in eerste instantie wou plaatsen en al half aan het typen was niet plaats _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:29

Dat gevoel had ik nu net nog, dat ik een reactie had getypt en dat ik dacht nah, laat maar :x
Had me zeker een OW opgeleverd O:)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:17

chanicha schreef:
Dat gevoel had ik nu net nog, dat ik een reactie had getypt en dat ik dacht nah, laat maar :x
Had me zeker een OW opgeleverd O:)

Ik denk wel dat ik weet over welk topic dit gaat :+
Ik moet ook op mijn handen zitten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:32

Ik heb vooral vaak dat ik een topic zie, waar mensen bijv een jaarlinger hebben en er naast staan en dan echt veel te dik zijn en dan heb ik gewoon medelijden met de toekomst van zo’n beest. Of dat veel te dikke mensen op een paard zitten en iedereen reageert: mooie combinatie! Je zit netjes! Ziet er leuk uit!

Leuk uit?!?!?!? :wow:

Maar dan houd ik me ook maar in. Maar wat ik dan wil typen is ook niet sociaal aanvaardbaar denk ik.

Verder blijf ik meestal wel uit discussies oid omdat ik mezelf totaal niet op een lijn vind zitten met een gros deel van de bokkers. Ben veel te student voor sommige onderwerpen en hoe ik er over denk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:48

Ja ook inderdaad maar ik denk dan mensen vraag dan niets op Bokt als je het antwoord niet wil horen, kan daar erg slecht tegen ~~}>

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:58

Mijn berichtenaantal had veel hoger geweest. Komt denk ik ook door dat ik heel erg verlegen ben en natuurlijk door de confrontatieangst.

Zelfs dit bericht type ik al voor de derde keer :') Iedere keer weer ach laat ook maar haha