Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:Gini schreef:
Een tijdje geleden? Je bedoelt 1 jaar, 3 maanden en 3 dagen geleden? Als je een topic uit zo een ver verleden moet aanhalen als punt om te bewijzen dat het boktteam inconsistent is, dan vind ik dat toch slapjes en vind ik dat het team best wel goed werk levert.
Wat ontzettend goed dat jij de moeite hebt genomen om dat topic op te zoeken. Buk es, dan krijg je een mooie veer in je hol.
En dit was inderdaad een voorbeeld. Het eerste wat me zo te binnen schoot.
Suzanne F. schreef:Als hier een topic komt over huiselijk geweld dan wordt er toch ook niet ingegrepen?
xyzutu2 schreef:Suzanne F. schreef:Als hier een topic komt over huiselijk geweld dan wordt er toch ook niet ingegrepen?
Op zich is dat wel interessant. Bij topics over huiselijk geweld gaat het normaalgesproken om mensen die vertellen dat ze mishandeld worden. Dit topic gaat meer over hoe nu verder als een Bokker in een opvoedingstopic zegt dat ze haar kinderen regelmatig een klap verkoopt of een dag zonder eten of drinken opsluit als opvoedingstactiek, inclusief uitleg van hoe en waarom dat de beste behandeling, en filmpjes van hoe dat eruitziet.
Andere Bokkers lezen dat, komen erachter dat het ook nog eens serieus bedoeld is en die Bokker blijft actief verder posten op Bokt waardoor andere Bokkers die persoon continu tegenkomen terwijl ze weten dat het daar in huis echt niet lekker loopt, maar ze kunnen er niets tegen doen omdat niemand weet waar het is.
Andere fora zijn dan meer van het stenigingsprincipe, Bokt doet inhoudelijk liever niets. Doet dat iets met je als je zo'n persoon ineens weer in andere topics tegenkomt, misschien dan juist wel met goed advies?
Koper schreef:Leo schreef:We hebben een duidelijke regel met betrekking tot dierenmishandeling: filmpjes, foto's etc. van dierenmishandeling staan we niet toe op het forum. Geenszins willen we als Bokt podium bieden voor dergelijke praktijken, zelfs niet met de insteek om te laten zien hoe afschuwelijk het is. Daar zijn we het immers allemaal wel met elkaar eens.
Zou je mij misschien eens willen uitleggen waarom er dan een tijdje geleden door nota bene het boktteam zelf (in de vorm van de nieuwsredactie) een topic met daarbij een afgrijselijk filmpje van een ezel die door tijgers wordt opgegeten geplaatst is? Of zijn ezels geen dieren? Ja, ik snap dat tijgers ezels eten. Nee, ik snap niet dat dierentuinpersoneel een levende ezel een tijgerverblijf in schuift. En ik snap ook niet dat het boktteam het filmpje dan deelt.
En snap jij dan nu dat ik het niet anders dan onbetrouwbaar en onvoorspelbaar kan noemen als bokt.nl de ene keer predikt dat dierenleed niet is toegestaan, en dan zo'n filmpje zelf deelt, en daarna weer vroom meldt dat dierenmishandeling toch écht niet kan?
MiniMeLona schreef:Ik begrijp hopelijk het punt wat je probeert te maken.
Mijn idee hierbij is dan meer dat ik persoonlijk zelf onderhand wel kan inschatten wie ik hier op dit forum serieus neem en wie toch vooral niet.
Maar wat ik ook vaak zie is dat juist de personen die ik vooral zelf niet serieus neem, hier met grote regelmaat posten overal en nergens op het forum en hun advies uitbrengen over allerlei uiteenlopende zaken. En dat die dan toch veel te serieus worden genomen, door de jongeren en/of mensen met wat minder ervaring. Dat vind ik persoonlijk een kwalijke zaak, maar wat je daar nou toch als forum aan kan doen? Geen idee... Misschien juist niet zo makkelijk een slotje ergens op gooien, omdat het grootste gedeelte van bokt het met elkaar eens is en niet met de ts in kwestie? Zodat zoiets in de picture blijft? Wellicht is dat een idee? Hoewel je dat ook niet als richtlijn kan uitoefenen, moeilijk hoor! Ik ben blij dat ik geen modje ben iig.
xyzutu2 schreef:Suzanne F. schreef:Als hier een topic komt over huiselijk geweld dan wordt er toch ook niet ingegrepen?
Op zich is dat wel interessant. Bij topics over huiselijk geweld gaat het normaalgesproken om mensen die vertellen dat ze mishandeld worden. Dit topic gaat meer over hoe nu verder als een Bokker in een opvoedingstopic zegt dat ze haar kinderen regelmatig een klap verkoopt of een dag zonder eten of drinken opsluit als opvoedingstactiek, inclusief uitleg van hoe en waarom dat de beste behandeling, en filmpjes van hoe dat eruitziet.
Andere Bokkers lezen dat, komen erachter dat het ook nog eens serieus bedoeld is en die Bokker blijft actief verder posten op Bokt waardoor andere Bokkers die persoon continu tegenkomen terwijl ze weten dat het daar in huis echt niet lekker loopt, maar ze kunnen er niets tegen doen omdat niemand weet waar het is.
Andere fora zijn dan meer van het stenigingsprincipe, Bokt doet inhoudelijk liever niets. Doet dat iets met je als je zo'n persoon ineens weer in andere topics tegenkomt, misschien dan juist wel met goed advies?
Prrrr schreef:Interessant om te zien hoe dit door de verschillende bokkers wordt beleefd. Ik kan best een juridisch kant en klaar antwoord geven, maar daar gaat het uiteindelijk niet alleen om. Het gaat er ook om of dat juridisch kloppende (en uitvoerbare) beleid nog een beetje past bij de werkelijkheid zoals die ervaren wordt.
DezeNaam schreef:@Leo
Nuja, wie stelt de regels van Bokt uiteindelijk helemaal op? Zoals het geval dat Koper op de eerste pagina aanhaalde van al die verwaarloosde IJslanders. Op Bokt werden al die topics dicht gegooid zodat er praktisch niks gedaan kon worden en er mocht ook niet meer over gepraat worden.
Het is dankzij andere forums waar dit wel gewoon besproken mocht worden dat deze dieren uit hun miserie gehaald zijn, maar als het aan Bokt gelegen had stonden die dieren daar nu misschien nog steeds... Terwijl het overduidelijk was dat deze dieren dus gewoon verwaarloosd werden.
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je deze mensen gaat bedreigen, denk dat iedereen met logisch verstand dat ook wel weet (al snap ik het kwade gevoel wel). Maar door alle meldingen die er bij de dierenbescherming door verschillende personen en weet ik veel wat (moet het verhaal nog eens opnieuw doornemen) hebben ze er wel voor kunnen zorgen dat de dieren gered zijn. En volgens mij zijn de eigenaren niet vermoord of aangevallen ofzo...![]()
Op het internet hebben mensen sowieso wel een grotere mond en zal er misschien wel eens iets gezegd worden in de aard van 'Val dood' of 'Pas maar op als ik je tegenkom op straat.' Het tweede is een echte bedreiging natuurlijk en dat is niet oké maar of deze persoonlijk werkelijk iets zou doen als het erop neerkomt? Ik heb mijn twijfels.
DezeNaam schreef:Prrrr schreef:Interessant om te zien hoe dit door de verschillende bokkers wordt beleefd. Ik kan best een juridisch kant en klaar antwoord geven, maar daar gaat het uiteindelijk niet alleen om. Het gaat er ook om of dat juridisch kloppende (en uitvoerbare) beleid nog een beetje past bij de werkelijkheid zoals die ervaren wordt.
Hoe zou het juridisch gezien dan gaan als iemand zoals in de vorige posts filmpjes plaatst van kinderen die 'lichtelijk' mishandeld worden?
DezeNaam schreef:Want hoeveel paardenmeisjes hebben uiteindelijk verstand van paarden? In de manege leer je rijden. Oortjes naar voren is blij en naar achteren is boos, maar verder leer je eigenlijk niet veel over het gedrag van paarden en hoe je emoties/gedragingen kan herkennen (net zoals mensen vroeger vooral naar de staart van de hond keken om het gedrag af te lezen terwijl we nu ondertussen wel weten dat honden véél meer signalen sturen die wij vaak missen). Over hondengedrag leren mensen tegenwoordig veel meer. Denk dat dat ook wel een probleem is op maneges, het is geen gewone hobby zoals skiën waarbij je even je latjes pakt en je ze daarna gewoon weer terug kan zetten. Je gaat met een levend dier om en dat lijken sommige mensen wel eens te vergeten.
xyzutu2 schreef:Met het risico om off topic te gaan: waarom mogen leden op andere fora eigenlijk wel succesvol reddingsacties opzetten en uitvoeren voor zo'n verwaarloosde kudde? Doen die fora dan iets wat juridisch niet mag, of volgt Bokt daarin gewoon eigen richtlijnen?
DezeNaam schreef:@Leo
Nuja, wie stelt de regels van Bokt uiteindelijk helemaal op? Zoals het geval dat Koper op de eerste pagina aanhaalde van al die verwaarloosde IJslanders. Op Bokt werden al die topics dicht gegooid zodat er praktisch niks gedaan kon worden en er mocht ook niet meer over gepraat worden.
Het is dankzij andere forums waar dit wel gewoon besproken mocht worden dat deze dieren uit hun miserie gehaald zijn, maar als het aan Bokt gelegen had stonden die dieren daar nu misschien nog steeds... Terwijl het overduidelijk was dat deze dieren dus gewoon verwaarloosd werden.
Peetstap schreef:DezeNaam schreef:@Leo
Het hypocrite aan bovenstaande is dat het volledig 1:1 vergelijkbaar is met de situatie die TS hier ter discussie stelt.
Heel bizar dat Koper ook nog es als eerste reactie durft te geven......, splintertje <> balk![]()
TS: laat het rusten, zonde van je energie, zonde van de (bij je paarden)tijd en het haalt niets uit.
Trek je conclusie's voor jezelf hoe serieus je iemand nog wilt nemen.
Wat je wellicht kunt doen is in topics waarschuwen voor de adviezen die niet kloppen naar jou mening.
Vet jammer dat er, in dit geval, een paard de dupe van is.
Leo schreef:Ik niet, maar ik kan die opmerking niet direct plaatsen bij welk deel van mijn bericht dat hoort.
Wat betreft Valom: dit speelde in 2011 (tenminste heb ik net terug gezocht), maar ik kan me er zelf uit mijn mod-tijd niets over terug halen. Ik heb dus eerlijk gezegd geen idee waarom destijds keuzes zijn gemaakt zoals ze zijn gemaakt. In de tegenwoordige tijd zal het team er allicht anders mee om gaan, ik weet het oprecht niet.
Ik geloof ook niet dat de vele grofgebekte bedreigen die vandaag de dag normaal worden gevonden op internet daadwerkelijk uitgevoerd zouden worden door de roeper als die de beoogde dader op straat zou tegen komen. Maar dat betekent niet dat internetplatforms in het algemeen gezien het dan maar toe moeten staan. Ik persoonlijk vind het misselijkmakend wat mensen wel niet roepen tegen anderen, op het zo fijn anonieme internet. Ik denk dat Bokt daar heel netjes mee omgaat door dat niet toe te staan.