Ongepaste reacties.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:38

Ibbel schreef:
Amandavd schreef:
Maar dat is dan toch ook geen tegengeluid?

Een vleeseter in een vegetariërtopic is geen gelijkgestemde. En volgens BarbaLala hoort die daar niet structureel thuis. Ook niet zonder te roepen: vegetarisch eten is ongezond, mensen zijn alleseters, etc.

Goed daarmee ben ik het dan oneens.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:39

Ik heb goed gelezen Barba. Jij hebt het over gelijkgestemden waar geen andersdenkenden bijhoren.
Lees voor vleeseters 'bewust kinderlozen' en voor vegetariërs 'mensen met kinderen' en vertel me het verschil...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 21:40

Ibbel schreef:
Ik heb goed gelezen Barba. Jij hebt het over gelijkgestemden waar geen andersdenkenden bijhoren.
Lees voor vleeseters 'bewust kinderlozen' en voor vegetariërs 'mensen met kinderen' en vertel me het verschil...

Nee dankje, geen behoefte aan.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:45

Ik denk dat TS bedoelt dat ze het niet de bedoeling vindt dat in kletstopics, bijv een topic voor het uitwisselen van vegetarische/veganistische recepten, niet mensen herhaaldelijk een andere mening zouden moeten verkondigen, bijv dat je toch echt vlees moet eten. Daar zijn discussietopics voor.

Ik heb geen idee over welke topic ze het zou hebben, maar ik snap haar punt wel. Zelf erger ik me bijvoorbeeld aan die mensen die maar enkele van de berichten in een topic lezen en dan luid iets gaan verkondigen wat al zeventig keer voorbij is gekomen O:)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:49

0Lunerancea0 schreef:
Ik denk dat TS bedoelt dat ze het niet de bedoeling vindt dat in kletstopics, bijv een topic voor het uitwisselen van vegetarische/veganistische recepten, niet mensen herhaaldelijk een andere mening zouden moeten verkondigen, bijv dat je toch echt vlees moet eten. Daar zijn discussietopics voor.

Ik heb geen idee over welke topic ze het zou hebben, maar ik snap haar punt wel. Zelf erger ik me bijvoorbeeld aan die mensen die maar enkele van de berichten in een topic lezen en dan luid iets gaan verkondigen wat al zeventig keer voorbij is gekomen O:)

Echter (ik lees ook in dat topic mee) en zie nu niemand constant roepen dat kinderen zo geweldig zijn en het ieders roeping is, zegmaar :=
Eerder ‘ik lees mee en als ik soms mijn eigen kind zie, hebben jullie helemaal gelijk’

Als inderdaad een vleeseter die 2x per week vega/vegan wil eten, en daarvoor het topic van vega/vegans binnenkomt voor recepten :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:50

Dit meen je toch niet serieus he? Want dit komt op mij toch echt over als gezever. :')

Het is een openbaar forum. En als iemand het te veel of topic vind gaan dan TEM je maar. Maar mensen buitensluiten omdat ze een andere mening hebben....sorry maar dat vind ik niet kunnen. Vrijheid van meningsuiting enzo...

Ik heb in het hier genoemde topic, waar ik zo nu en dan met een glimlach mee lees, ook eenmaal gereageerd. Gewoon met een goed bedoelde tip. Maar dat mag blijkbaar niet?...

Ik zit in het Gelderse huiskamertopic. Daar zit ook iemand met een Tuigpaard en iemand met Welshjes. Is helemaal prima. En als er iemand met een stevige antipathie tegen Gelderse knollen iets wil komen zeggen, zijn mening kwijt wil...ook prima.

Wil je wel een geheel eigen groep dan maak je een eigen forum aan. :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:51

En waarom zou dat niet mogen?
Niemand zegt dat jij die reacties moet leze,op moet reageren of er rekening moet mee houden toch?
Simpel zat,als jij een Bep reactie niet wil,negeer ze en doe alsof ze er niet is toch?
Zo simpel kan het zijn....?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:53

Ik ben kinderloos (ohnee, kindvrij }> ), zit in het desbetreffende topic, en zie het probleem niet :?

Er wordt door niemand door je strot geduwd hoe leuk kinderen wel niet zijn....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:55

BarbaLala schreef:
Topics voor gelijkgestemden horen niet structureel anders gestemden (en daarbij behorende uitlatingen) te bevatten, heel veel simpeler kan ik het niet maken.

Ik denk dat daar vooral het verschil van inzicht zit. Bokt is nl. een discussieforum en geen forum voor alleen gelijkgestemden (of met alleen topics voor gelijkgestemden).
Dat wil niet zeggen dat er geen grenzen zijn als iemand bijv. heel bewust loopt te zieken, maar als iemand met een andere mening op een normale fatsoenlijke manier mee de discussie aan gaat, dan is dat helemaal volgens onze regels en dan is het ook terecht dat de mods daar niet op ingrijpen.

Er zijn natuurlijk wel fora waar het er anders aan toe gaat, of waar je bijv. besloten groepen hebt waarin wel alleen gelijkgestemden toegelaten worden. Dat is ieders goed recht om het op hun eigen manier te doen, maar wij doen het wat anders :)

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:57

TS bokt is nog altijd een open discussieforum, maar gelukkig heb je die besloten Anti-kind Facebook groep nog +:)+

Hilli

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:00

Zonder specifieke voorbeelden én zonder toelichting of het om het functioneren van een mod of de gevolgde lijn van discussie gaat is het allemaal speculatie.

Ga paarden voeren i.p.v. trollen :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:03

Oscar schreef:
Dat wil niet zeggen dat er geen grenzen zijn als iemand bijv. heel bewust loopt te zieken, maar als iemand met een andere mening op een normale fatsoenlijke manier mee de discussie aan gaat, dan is dat helemaal volgens onze regels en dan is het ook terecht dat de mods daar niet op ingrijpen.

Dus als iemand in een bitloos topic goed geargumenteerd blijft doorpiepen over de voordelen van een figuurzaag als bit is dat oké?
Kan een héle goed onderbouwde discussie zijn, hoor! Maar het is toch niet de bedoeling van een bitloostopic?
En uit jouw tekst maak ik op dat dit dus oké is...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:06

Tot op zekere hoogte is dat inderdaad oke (behalve dat we natuurlijk geen dierenmishandeling willen zien, maar ik ga er vanuit dat de figuurzaag spreekwoordelijk bedoeld is). Zolang iemand de normale fatsoensnormen in acht neemt en er geen 'stokpaardje' van maakt (maar dat geldt andersom ook voor de pro-bitlozen in dit voorbeeld), dan mag er ook tegengeluid gegeven worden.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:27

BarbaLala schreef:
Topics voor gelijkgestemden horen niet structureel anders gestemden (en daarbij behorende uitlatingen) te bevatten, heel veel simpeler kan ik het niet maken.

Tja ik lees hier uit dat anders gestemden en andere reacties niet gewenst zijn.
TS ik begrijp dat dit ook zo een ongepaste reactie is volgens jouw norm.
Maar als ik me aan de regels van Bokt houd, waarom zouden die reacties dan niet mogen?
Blijkbaar vind jij dat storend, maar er zijn waarschijnlijk anderen die er iets van leren, of er over nadenken en die dat heel anders ervaren.

sinds ik met paarden werk heb ik geleerd dat als je niet het juiste antwoord krijgt je erover moet nadenken of je de vraag wel goed steld!

Hilli schreef:
Zonder specifieke voorbeelden én zonder toelichting of het om het functioneren van een mod of de gevolgde lijn van discussie gaat is het allemaal speculatie.

Ga paarden voeren i.p.v. trollen :+

na deze opmerking mag er van mij hier een slotje op

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:30

Maar dat bepaal jij dan weer niet... :n :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:31

Nee maar die opmerking was wel kansloos.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:47

Ik vind juist dat ze het mooi samenvat.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:00

Er schiet mij steeds een regel van een liedje te binnen: “ en als er dan een club komt, waar ik niet bij wil horen, mag ik dan bij jou?”

Topics voor gelijkgestemden? Mensen die daar niet bij mogen? Alstublieft niet zeg.

Ik heb kinderen. Ik lees met regelmaat dat topic. De Andere kant bekijken kan heel verhelderend zijn hoor.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:07

Oei, sjips, dit is een paarden forum maar ik heb al in geen jaren op een paard gezeten en heb er ook geen! Ik zal mezelf eens snel gaan verwijderen, want oei... :evaw:

Waar je je allemaal druk om kan maken joh...
Laatst bijgewerkt door Steeph op 08-05-18 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:08

Steeph schreef:
Oei, sjips, dit os een paarden forum maar ik heb al in geen jaren op een paar gezeten en heb er ook geen! Ok zal mezelf eens snel gaan verwijderem, want oei... :evaw:

poedersuiker ik ookal een jaar niet meer :’) oeps!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:08

Celiien schreef:
Steeph schreef:
Oei, sjips, dit os een paarden forum maar ik heb al in geen jaren op een paar gezeten en heb er ook geen! Ok zal mezelf eens snel gaan verwijderem, want oei... :evaw:

poedersuiker ik ookal een jaar niet meer :’) oeps!

Snel, wegwezen! :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:15

Jongens. Ik heb hier wat groen uitslaande mostegels in de tuin liggen.

Ik heb gehoord dat azijn daar goed tegen werkt. Zal ik mijn adres maar even doorsturen?

Zonder gekheid.
Als je geen tegengeluid mag laten horen heb je te maken met wetten die overtreden worden enzo. Ik snap hdt punt dus niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 05:44

BarbaLala schreef:
GDG schreef:
Euh, wat een rare gedachtengang :? . Mensen die niet in een bepaald topic 'thuishoren'... wie bepaalt of ze er niet thuishoren? Hoe wordt dat bepaald? Volgens mij bepaald bokt dat nog altijd zelf door te stellen dat het een openbaar forum is met openbare topics.

Niks geen rare gedachtegang hoor :)
Dat verhoudt zich normaliter vanzelf. Echter nu dus niet en dat is dus storend.
Een veehouder past bijv. niet in een meepraat topic voor veganisme, en zo zijn er tal van voorbeelden te noemen natuurlijk, waarin het storend en ongewenst, ongepast is.

Je zou eens moeten proberen in gesprek te gaan met mensen die een ándere mening dan jij, een andere ideologie, of andere levensopvattingen. Dat is veel interessanter dan je eigen visie steeds bevestigd krijgen ( hoewel dat natuurlijk fijner is voor je ego).
Veganisten zouden juist wél met veehouders moeten praten, en omgekeerd. Niet "storend, ongewenst of ongepast", het zou wel eens verhelderend kunnen zijn....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:20

BarbaLala schreef:
Niks geen rare gedachtegang hoor :)
Dat verhoudt zich normaliter vanzelf. Echter nu dus niet en dat is dus storend.
Een veehouder past bijv. niet in een meepraat topic voor veganisme, en zo zijn er tal van voorbeelden te noemen natuurlijk, waarin het storend en ongewenst, ongepast is.

Ik vind het juist wel prettig als iemand van 'de andere kant' zich er ook in mengt. Je kunt je anders soms ergens een mening over vormen die niet altijd waar is. Mensen van 'de andere kant' kunnen dit weerleggen en daarbij uitleggen hoe zij het zien en waarom.. Zo kun je alleen maar leren van elkaar lijkt me. :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:29

Ik vind het leuke juist aan Bokt dat het een openbaar forum is en iedereen dus in principe welkom is. Topics waarin mensen zich melden met een andere mening zijn imo vaak juist veel interessanter. Discussiëren met anderen die ergens een andere visie op hebben, vind ik leuk.
Het is anders als er mensen stelselmatig een mening verkondigen alleen om een topic te verzieken. Daar zijn gelukkig de mods voor, maar zij hoeven toch niet altijd maar in te grijpen als mensen met een andere mening een discussie aangaan?
Overigens wel een interessant topic dit. Jammer dat mensen ervoor pleiten dat verschillende meningen juist goed zijn en vervolgens nu met sneren uithalen naar de TS, omdat zij een andere mening heeft dan de rest. :)