Account verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:46

Met betrekking tot GDPR en "Personal Data":

What constitutes personal data?
Any information related to a natural person or ‘Data Subject’, that can be used to directly or indirectly identify the person. It can be anything from a name, a photo, an email address, bank details, posts on social networking websites, medical information, or a computer IP address.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:47

Heb trouwens zitten denken wat het effect zou zijn als de ponynamen verandert zouden worden en ik zelf een nieuwe gebruikersnaam zou nemen .. of het dan nog terug te vinden is en/of aan elkaar te linken .. Maar als ik dan zie hoe snel het gaat met het verwijderen van die foto's durf ik het niet eens te vragen :=

Als tussenoplossing dan .. want ik blijf voor het (zelf) verwijderen en opruimen van alles.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:54

biancaaaa schreef:
Met betrekking tot GDPR en "Personal Data":

What constitutes personal data?
Any information related to a natural person or ‘Data Subject’, that can be used to directly or indirectly identify the person. It can be anything from a name, a photo, an email address, bank details, posts on social networking websites, medical information, or a computer IP address.

Als dit waar is dan heeft het beheer straks een hele hoop meer te verwijderen - denk aan paardennamen, woonplaatsen, bepaalde persoonlijke beschrijvingen etc.
Goede zaak :)

Verder is het natuurlijk opvallend dat dit iets is wat echt al járen en járen loopt en waar nooit wat mee gedaan wordt. Hopelijk zijn het nu eens geen loze beloftes.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:58

Weet je wat ik grappig vind?

Alle foto’s ouder dan xxxx vervallen, waardoor een topic wat foto’s ter omdersteunijg van het onderwerp nodig heeft, volstreks onbegrijpelijk wordt..

Een topic ouder dan 2 weken, wordt al als oud beschouwd met een waarschuwing hier vooral niet in te posten.....echt oude topics mogen niet meer nieuw leven ingeblazen worden, maar moet opnieuw gestart worden, hoeveel topic zweven er dan wel niet op bokt met het uitgekauwde onder werp en je dan bruut wordt verzocht de zoekfunktie te gaan gebruiken? En dan een waslijst van topics tegen komt die ook weer oud zijn en waar je dus ook weer niet op mag reageren....

Dan heb je topics waar stevig de gum wordt/werd gebruikt, en dus op hetzelfde neerkomt.....soms zie ik een quote waarvan ik het oorspronkelijke bericht niet eens kan terug vinden en denk, heee heb ik wat gemist? Of reageert er een bokker op een bericht, waarvan ik het bericht niet eens kan vinden, laat staan de naam van de berichtschrijver, ook iets wat ik raar vind.

Hoezo komen er gaten in oude topics, die 1. Niet eens meer gebruikt mogen worden en 2. Zo ver naar achteren geschoven zijn, dat niemand er meer naar kijkt....

Ik vind het een stukje macht, maar ik denk dat de echte reden is: GEEN zin om dit klusje uit te voeren! En die gatenkaas is in mijn ogen een mooi excuus...

Dan heb ik nog een heel belangrijke reden! Er is een topic, iemand reageert, de boktridders klitten samen en gaan die bokker bashen, die bokker gaat zich verdedigen en wordt gelokt in een fuik waardoor zijn/haar berichten valselijk worden geinterpreteerd en die bokker krijgt ineens een stigma wat totaal niet zou zijn gebeurd als die niet door dat valselijke kliekje in dat topic zo in de tang was genomen en woorden in de mond gelegd en uitgelokt tot net even verkeerde woordspeling/ interpretatie...een bokker is geboren die niet in die sticker past en uiteindelijk van bokt weg wil of van dat opgelegde valselijke imago, maar kan niet.....en kan ook zijn imago niet weer terug brengen in zoals het eigenlijk is!!!! Heel kwalijk!
Immers, men leest zo graag berichten terug en kimen dan in berichten terecht waarin iemand zich op een verkeerde manier heeft verdedigd en meteen in alle nieuwe topics besmeurd is....
Dit maak ik in al die 17 jaar dat bokt bestaat herhaaldelijk mee met zoveeeeel bokkers...vragen ze dan om accountverwijdering, doet het modteam nog even een trap na!

En dat heeft niets te maken met eigen verantwoordelijkheid met wat je post, maar wel met de manipulaties van mensen, hetzij bewust, hetzij onbewust...ik weet zeker dat er ook types op bokt zitten die echt niet inde gaten hebben dat ze andere bokkers op een zeer negatieve manier stigmatiseren omdat hun eigen issues de boventoon voeren...
Laatst bijgewerkt door Indestal op 03-11-17 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:58

Ip adressen is dus achter de schermen iets wat van elk account opgeslagen word.
Dat mag dan ook niet meer?

Het gemakkelijkste is dus om iedereen de mogelijkheid te geven om het account op te heffen en ook zelf berichten te kunnen verwijderen.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:12

Ik ben mezelf in GDPR in aan het lezen (om andere redenen) en
ook de "Right to erasure (‘right to be forgotten’)" gaat van toepassing zijn. Er zijn uiteraard uitzonderingen waarom een bedrijf "Right to erasure" mag weigeren. Waaronder "for archiving purposes in the public interest, scientific or historical research purposes or statistical purposes".

Echter is volgens mij dan wel het volgende van toepassing:
Processing for archiving purposes in the public interest, scientific or historical research purposes or statistical purposes, shall be subject to appropriate safeguards, in accordance with this Regulation, for the rights and freedoms of the data subject. Those safeguards shall ensure that technical and organisational measures are in place in particular in order to ensure respect for the principle of data minimisation. Those measures may include pseudonymisation provided that those purposes can be fulfilled in that manner. Where those purposes can be fulfilled by further processing which does not permit or no longer permits the identification of data subjects, those purposes shall be fulfilled in that manner.

Ik ben overigens geen "legal" expert dus ben oprecht benieuwd wat dit voor Bokt en de Bokt gebruikers gaat betekenen. Het opslaan en processen van persoonlijke gegevens (waaronder IP) mag nog wel maar wel volgens GDPR waarbij dus toestemming wordt gevraagd aan de "data subject" en die ook zijn toestemming (wederom binnen de richtlijnen) mag wijzigen.

Meer info https://gdpr-info.eu/art-17-gdpr/ of http://www.eugdpr.org/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:13

Dat is het makkelijkste ja, gebruikers het zelf laten doen. Maar of dat een mogelijkheid wordt .. Dan kan ik alweer tig "ja, maar ... "-redenen bedenken.

Maar dat is makkelijk op te lossen: enkel eigen topics ouder dan 2 (?) jaar die niet meer actief zijn (en actief is dus langer dan 2 weken niet meer in gepost, immers krijg je dan die mooie melding). Gaat het om losse berichten dan via een mod.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Of nog simpeler zoals gezegd: alles ouder dan 2 (?) jaar automatisch weg, en degene die het graag teruglezen krijgen de kans om hun (eigen!) topics/berichten te bewaren. Of een andere constructie waar iedereen blij mee is. Het maakt mij niet uit, als er maar íets gebeurd ;)

Indestal

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:14

Iederen mag toch zelf bepalen of hij wel of niet als bokker nog zichtbaar wil,zijn? Te gek voor woorden toch! Alsof bokt een onmisbaar medium is waar onmisbare informatie in is verwerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:16

Het is natuurlijk interessant om te weten wat wettelijk wel en niet mag (hoewel ik echt niet door die engelse teksten kom dus op dat gebied ga je aan mij niet veel hebben :o ) maar ik denk dat het hier vooral gaat om een stukje service. Hoe moeilijk is het om tegemoet te komen aan de wensen van je "klanten", zelfs al moet het wettelijk niet? Zeker als er geen grote gevolgen voor zijn, waar zit dan het probleem?

En ik weet dat we geen letterlijke klanten zijn en nergens voor betalen, maar dat doe je op facebook ook niet en daar heb je wel alles zelf in de hand. Het gaat gewoon om het principe. Ik begrijp met alle wil van de wereld niet wat er zo moeilijk aan is. Op deze manier verlies je alleen maar mensen ipv een groot en interactief forum te blijven. Kan me niet voorstellen dat dat het doel is.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:21

Ik wil nu niemand voor het hoofd stoten, maar is het niet zo dat je al deze dingen weet voor je iets plaatst?
En dus door iets te plaatsen, akkoord gaat met de werkwijze van bokt (er dan vanuitgaand dat je, als je niet akkoord bent met de werkwijze van een bepaald forum, website, groep, vereniging, simpelweg geen lid wordt).

Ik ben het ermee eens dat het handig zou zijn moesten berichten zelf verwijderd kunnen worden. Het kan op Facebook en daar lijkt me ook geen probleem met gapende info ed.
Maar ik weet dat het hier niet kan en ik hou daarmee rekening wanneer ik wat plaats, want dat is nou eenmaal de gang van zaken..

Daarentegen vind ik ook dat topics na verloop van tijd automatisch verwijderd mogen worden, puur om het overzichtelijk te houden :)

Ik vind het gewoon 'raar' om beklag te doen (om het zo even uit te drukken) over een manier van doen waar ik zelf mee heb ingestemd door lid te worden. Als ik niet akkoord ga met de regels die mijn stal aanhoudt, ga ik daar toch ook niet staan?

Nogmaals, niet om iemand aan te vallen of om andere dingen goed te praten maar gewoon hoe ik denk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:22

https://www.lexx-it.nl/lexxit-knowledge ... rwijderen/
dit is zoals de wet nu is.
En met heel veel moeite houd bokt zich daar aan.

Al is wel de vraag of mensen van begin bokt, zoals Sabine wel duidelijk er op zijn gewezen dat verwijderen niet mogelijk is.
Zelfs nu is dat niet direct duidelijk. Maar ik weet nog wel van de forums vroeger dat er maar een stuk of 10 spelregels in stonden en daar stond nooit bij dat berichten tot de eeuwigheid bewaard beven.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:25

Niemand begint aan bokt met het idee dat ze verwijderd willen worden, die komen in een situatie en dat is echt niet altijd door eigen schuld, lees mijn post maar, daar leg ik het uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:27

@ Granoek : ik weet dat nu :j En hou daar nu rekening mee :j
Maar dit wist ik 13 jaar geleden niet, of besefte ik niet op de manier waarop ik het nu besef. Nu voel ik me er niet meer goed bij dat ik toen alles wat in mij opkwam zomaar op internet gooide, hoewel er geen echt verkeerde dingen te vinden zijn. Ik vind het idee gewoon niet leuk, en hoop dat er ooit iets aan te doen is.

Maar daarmee is het voor mij ook prima om oude topics op te ruimen en als er een probleem is in recente topics dat je daarvoor via mods moet. Voor mij persoonlijk gaat het vooral om de oude topics, die open en bloot op google te vinden zijn, en foto's die ondanks verwijderen op externe sites nog steeds op google staan "want ze bestaan nog op Bokt".

Het heeft voor mij gewoon het gevolg dat ik niks meer over mijn pony's plaats, en al helemaal geen foto's meer, niet via Bokt dus. Terwijl daar op zich niks mis mee is, maar ik wil het nu gewoon even niet meer. En zo zijn er meer mensen blijkt uit het andere topics, en dat is niet goed voor Bokt want dat wordt steeds inactiever op die manier. Maar dat maakt blijkbaar niet uit.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:30

Nee dat klopt ook, daarom zeg ik ook dat ik alleen maar voor het zelf verwijderen ben.
Ik bedoel gewoon dat het nu niet kan en dat is gewoon zo...
Het klinkt directer dan ik het bedoel want ik wil echt geen onrust stoken ofzo, maar ik heb al verschillende dingen gewijzigd gezien op bokt in de tijd dat ik er ben dus ik geloof wel dat ze er mee bezig zijn als ze dat zeggen. Dat dat wat langer duurt zal dan misschien ook zijn redenen hebben, ik zou het niet weten want ik heb van webbuilding geen verstand dus kan niet oordelen of het echt zo gemakkelijk is als soms beweerd wordt.

En Sabine, ik ben het met je eens hoor, ik heb je nergens ongelijk gegeven want ik ben alleen maar voor grote schoonmaak. Maar dat even terzijde, zouden mensen echt topics van 13 jaar geleden gaan doorspeuren om je dan te wijzen op een "foute tip" ofzo die je destijds gegeven hebt?
Want dat zou ik echt heel laag vinden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:35

Ik persoonlijk heb het nog niet gehad, maar ik heb wel al gelezen dat ze (oude) topics erbij halen en dan schermen met "maar toen zei je dit of dat". Maar daar kan ik persoonlijk dus niet verder wat over zeggen.

Ik weet wel dat ik vroeger (en dan dus echt vroeger, dus 10+ jaar geleden) topics heb geopend met dingen die ik nu niet meer zou openen, en die zie ik dus liever weg. En verder gewoon echte onzintopics, ik zou het nu echt niet meer op die manier doen. Ook weet je niet wie allemaal dingen over je opzoekt maar heb al gemerkt bij anderen dat dit soms ver kan gaan, dus wil ik liever alle verwijzingen naar mij of de pony's weg, gewoon voor de zekerheid. Ondanks dat ik zelf nog geen problemen hierdoor gekregen heb is het altijd een mogelijkheid en dat idee vind ik gewoon niet fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:35

Granoek schreef:
Ik wil nu niemand voor het hoofd stoten, maar is het niet zo dat je al deze dingen weet voor je iets plaatst?
En dus door iets te plaatsen, akkoord gaat met de werkwijze van bokt (er dan vanuitgaand dat je, als je niet akkoord bent met de werkwijze van een bepaald forum, website, groep, vereniging, simpelweg geen lid wordt).

Kan je dit verwachten van een 12-jarige, of zelfs nog jonger? Die denkt echt niet zo ver en zo goed na. Als Bokt hier geen rekening mee wil houden, dan moeten ze een leeftijdsgrens stellen waarin iemand wel capabel is om na te denken over wat diegene post (18 of 21+).

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:39

Kayleigh_ schreef:
Granoek schreef:

Kan je dit verwachten van een 12-jarige, of zelfs nog jonger? Die denkt echt niet zo ver en zo goed na. Als Bokt hier geen rekening mee wil houden, dan moeten ze een leeftijdsgrens stellen waarin iemand wel capabel is om na te denken over wat diegene post (18 of 21+).

Dat vind ik dan ook inderdaad :j
Over verwachtingen van 12-jarigen praat ik sowieso niet want dan lijk ik ouder dan ik ben :+ Ouderwets, ik weet het niet, maar ik had geen bokt of facebook ed toen ik 12 was.

Ben ook van mening dan minderjarigen beschermd moeten worden tegen zichzelf, mede ook waarom ik zei dat ik zeker voor het zelf verwijderen van topics ed ben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:40

Tegenwoordig is er sowieso meer bekend qua privacy (wat wel niet/plaatsen), of het leeft iig meer, dan < 10 jaar geleden. Bokt zal het sowieso anders moeten gaan aanpakken als ze een actief forum willen blijven denk ik want je merkt duidelijk dat het voor veel mensen een drempel is om (meer) te posten.
Er zijn tegenwoordig zoveel meer sociale media die makkelijker in gebruik zijn én veel beter omgaan met privacy.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:40

Da's de reden dat ik redelijk anoniem blijf. En zeker al geen namen of foto's neerzet. Zeker niet van mijn werk of paarden vrienden , bokt is groot en openbaar.

Zijn hun regels heb vaker topic over gelezen waardoor ik het wist sindsdien denk ik over mijn post zeer goed na voor ik plaats. Gelukkig kan je nog dertig minuten wijziging en aanbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:41

Granoek schreef:
Dat vind ik dan ook inderdaad :j
Over verwachtingen van 12-jarigen praat ik sowieso niet want dan lijk ik ouder dan ik ben :+ Ouderwets, ik weet het niet, maar ik had geen bokt of facebook ed toen ik 12 was.

Ben ook van mening dan minderjarigen beschermd moeten worden tegen zichzelf, mede ook waarom ik zei dat ik zeker voor het zelf verwijderen van topics ed ben.

Precies dat laatste! Ik was 12 toen ik lid werd van Bokt, heb in die puberjaren echt heel veel gepost wat ik nu echt nooit meer zou doen en als ik de mogelijkheid had om dat te verwijderen, zou ik daar direct mee beginnen. Maar dat is dus onmogelijk op Bokt, erg jammer. Want nu ik 25 ben denk ik wel na over wat ik plaats en ook wat de eventuele gevolgen zijn van de vindbaarheid en het imago wat je daarmee kan creëren online.

Maar toch staan die berichten die ik geplaatst heb tussen mijn 12e en 18e nog steeds gelinkt aan mijn gebruikersnaam, want een nieuw account maken mag ook al niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:42

upendo schreef:
Er wordt niets verwijderd van bokt 'want dan vallen er gaten in de informatie'. Dus ook alle hk topics blijven staan. :n

Pardon.
Weet toch 200% zeker dat er een compleet topic is verwijderd van een bokker.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:42

In 2001 toen Bokt nog een Boktje was waren de tijden ook heel anders. Ten eerste waren we allemaal jonger maar ook het internet stond nog in de kinderschoenen. Iedereen was nog erg naïef en ook was er gewoon nog niet zoveel bekend over de gevaren en de consequenties.
Ik zie dat veel mensen waar ik toen goed contact mee had inmiddels hun account hebben geanonimiseerd. Maar je kan idd via de zoekfunctie nog steeds achterhalen wie het is en posts teruglezen, al gaat het ietsje moeilijker. Ik snap ook niet waarom er zo moeilijk over wordt gedaan. Waarom moet alles blijven staan? Wat is daarvan het nut? Om over 60 jaar te kunnen teruglezen dat we nog RVS bitten hadden? Of dat Anky toen nog leefde? Of de Totilas relletjes?
Je account is niet van jezelf, het is van Bokt, net als al je Posts. Mensen kunnen misbruik maken van je oude domme posts maar er wordt niks gedaan om misbruikers op te sporen want dat mag niet vanwege de privacy..... :roll:
Maar je eigen privacy mag wel te grabbel worden gegooid omdat de berichten moeten blijven staan.
Ik ben een bokker van het eerste uur en ben hier ooit gekomen door de Horses chat. Er zijn er steeds minder zoals ik, bijna iedereen is weg. En ik snap het wel. Hoe het ooit begon is er niet meer.
Maar laten we met de tijd meegaan en mensen de mogelijkheid gunnen om fouten recht te zetten. Het anonimimiseren is niet genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:44

Anonimiseren lijkt me ook volslagen nutteloos inderdaad, door de vele informatie die in onschuld/naïviteit is geplaatst is vaak direct te achterhalen wie erachter zit...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:45

Of de berichten van bokt zijn is nog maar de vraag. Ik ben namelijk de auteur er van.
Voor de rest compleet met je eens hoor.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:49

Morganlefay schreef:
upendo schreef:
Er wordt niets verwijderd van bokt 'want dan vallen er gaten in de informatie'. Dus ook alle hk topics blijven staan. :n

Pardon.
Weet toch 200% zeker dat er een compleet topic is verwijderd van een bokker.

Maar dat is een uitzondering.
Ik wil simpelweg al mijn berichten van 2014 of eerder op zijn minst naar de mesthoop hebben, maar dat gaat nooit gebeuren.