Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:18

xyzutu2 schreef:
Ik moet zeggen dat ik zelf ook steeds minder op fototopics reageer op Bokt omdat daar tegenwoordig steeds meer fouten en slordigheden in voor lijken te komen. Gewoon hele stomme foutjes die prima te verhelpen zijn, maar die worden niet meer gezien en je mag er niet meer op wijzen.

Bijvoorbeeld mensen die rijden met een hoofdstel waarvan de neusriem gevaarlijk laag zit of waarvan de frontriem veel te kort is waardoor het kopstuk echt tegen de oren getrokken wordt. Als je daar dan iets over zegt, dan krijg je te horen 'Het zit goed, niet zeuren/het is handgemaakt dus het zit goed, niet zeuren/mijn paard loopt er prima mee, niet zeuren'.
Hetzelfde heb ik met topics met te kleine kindjes die los op een paard zitten, verkeerd zittende touwhalsters, paarden waarvan je gewoon ziet dat ze lopen met een been/rugprobleem/kreupel zijn, paarden die verkeerd voor de koets gespannen zijn, zadeldekjes die verkeerd zitten waardoor de rand onder de kussens zit, zadels die veel te lang zijn of juist bovenop de schoft liggen, en ga zo maar door. En de topicstarter post dan vrolijk een heel rijtje foto's waarvan de helft (of een deel of stomweg alles) niet klopt, of omdat ze gewoon nooit goede begeleiding hebben gehad of een goed paardenboek hebben gelezen en niet beter weten, of omdat ze verblind zijn door hun eigen zelfbeeld/internetsucces en kunnen zich niet meer voorstellen dat ze überhaupt ooit een fout zouden kunnen maken.

Maar ja, omdat in elk topic weer 'Leuke foto's, maar klopt het dat X niet helemaal goed zit?' te schrijven en dan vervolgens afgebekt worden of te horen krijgen 'mijn topic is alleen bedoeld voor veren in mijn reet, andere opmerkingen kunnen per pb/helemaal niet' wordt op een gegeven moment ook een beetje eentonig, dus merk ik dat ik zelf nauwelijks nog reageer in fototopics of in normale topics. Maar als anderen tegen hetzelfde aanlopen dan wordt het vanzelf erg stil op Bokt.

Dit vind ik ook.
De kennis is soms erg bedroevend.
En wijs je dan ergens op heb je haat. Of je bent een betweter.
Ja misschien ben ik wel een beter weter als ik meer kennis in actieve paarden jaren heb dan dat mensen oud zijn.
Maar nee alles met de applaus generatie moet zijn wat doe je het geweldig.
Niemand doet het geweldig, ik ook niet. Maar ik was (ben) juist blij als mensen de moeite nemen de tijd in me te steken om kritiek te uiten.
En dat willen vee niet meer, dus ja ik begrijp dat er dan maar helemaal niet meer gereageerd word.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:19

Wij komen idd een beetje uit hetzelfde bokttijdperk haha! :+

Ohja uitgelicht.. toen dat net bestond voegde dat wel wat toe maar nu ook niet meer. Ik sta met vrijwel elk topic in uitgelegd maar meestal nog geen 10 reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:24

bruintje123 schreef:
xyzutu2 schreef:
Ik moet zeggen dat ik zelf ook steeds minder op fototopics reageer op Bokt omdat daar tegenwoordig steeds meer fouten en slordigheden in voor lijken te komen. Gewoon hele stomme foutjes die prima te verhelpen zijn, maar die worden niet meer gezien en je mag er niet meer op wijzen.

Bijvoorbeeld mensen die rijden met een hoofdstel waarvan de neusriem gevaarlijk laag zit of waarvan de frontriem veel te kort is waardoor het kopstuk echt tegen de oren getrokken wordt. Als je daar dan iets over zegt, dan krijg je te horen 'Het zit goed, niet zeuren/het is handgemaakt dus het zit goed, niet zeuren/mijn paard loopt er prima mee, niet zeuren'.
Hetzelfde heb ik met topics met te kleine kindjes die los op een paard zitten, verkeerd zittende touwhalsters, paarden waarvan je gewoon ziet dat ze lopen met een been/rugprobleem/kreupel zijn, paarden die verkeerd voor de koets gespannen zijn, zadeldekjes die verkeerd zitten waardoor de rand onder de kussens zit, zadels die veel te lang zijn of juist bovenop de schoft liggen, en ga zo maar door. En de topicstarter post dan vrolijk een heel rijtje foto's waarvan de helft (of een deel of stomweg alles) niet klopt, of omdat ze gewoon nooit goede begeleiding hebben gehad of een goed paardenboek hebben gelezen en niet beter weten, of omdat ze verblind zijn door hun eigen zelfbeeld/internetsucces en kunnen zich niet meer voorstellen dat ze überhaupt ooit een fout zouden kunnen maken.

Maar ja, omdat in elk topic weer 'Leuke foto's, maar klopt het dat X niet helemaal goed zit?' te schrijven en dan vervolgens afgebekt worden of te horen krijgen 'mijn topic is alleen bedoeld voor veren in mijn reet, andere opmerkingen kunnen per pb/helemaal niet' wordt op een gegeven moment ook een beetje eentonig, dus merk ik dat ik zelf nauwelijks nog reageer in fototopics of in normale topics. Maar als anderen tegen hetzelfde aanlopen dan wordt het vanzelf erg stil op Bokt.

Dit vind ik ook.
De kennis is soms erg bedroevend.
En wijs je dan ergens op heb je haat. Of je bent een betweter.
Ja misschien ben ik wel een beter weter als ik meer kennis in actieve paarden jaren heb dan dat mensen oud zijn.
Maar nee alles met de applaus generatie moet zijn wat doe je het geweldig.
Niemand doet het geweldig, ik ook niet. Maar ik was (ben) juist blij als mensen de moeite nemen de tijd in me te steken om kritiek te uiten.
En dat willen vee niet meer, dus ja ik begrijp dat er dan maar helemaal niet meer gereageerd word.

Maar het gaat meestal om de manier waarop... Ik lees vaak reacties dat ik denk tjeeeeez, dat kan wel wat vriendelijker verwoord worden... Dat er gelijk mer verwijten gegooid wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:25

Ik heb niet het idee dat Bokt an sich veel veranderd is. Het verschil in aantallen reacties in een topic is niet veranderd. Vroeger was dat verschil er ook al tussen de populaire users en de minder bekende users.

Wat ik wel opvallend vind is de verandering in reageren. Meningen lijken haast op de meest botte manier verkondigd te moeten worden. Aan de andere kant schort er ook veel aan het incasseringsvermogen van de ontvangende partij, want vaak genoeg wordt er op goedbedoelde kritiek enorm verdedigend gereageerd door de TS of vriendjes/vriendinnetjes van.

Het lijkt een vicieuze cirkel of zo. We willen veel reacties, maar geen kritiek. Maar we willen ook niet enkel aaah en oooh reacties, maar ook inhoudelijke berichten waar men wat mee kan (opbouwende kritiek). Schiet mij maar lek.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:26

Anoniem schreef:
Maar het gaat meestal om de manier waarop... Ik lees vaak reacties dat ik denk tjeeeeez, dat kan wel wat vriendelijker verwoord worden... Dat er gelijk mer verwijten gegooid wordt.

Bij veel mensen moet ook alles in bubbeltjes plastic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:30

bruintje123 schreef:
Anoniem schreef:

Precies hoe je nu reageert... Waarom moet je zo bot/sarcastisch reageren op wat ik vind?
Precies dit is het hele probleem van Bokt nu.

Als iemand het ergens niet mee eens is moet dat gelijk de grond in getrapt worden, teniet gedaan worden of iemand wordt achterlijk verklaard...

Dus, bedankt voor dit voorbeeld wat precies duidelijk maakt wat ik bedoel :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:32

Ja precies wat jij nu doet :D
1 het is niet bot
2 het is niet sarcastisch
3 niemand word voor achter verklaard, de grond in getrapt of welke dingen je er ook bij haalde, alleen mijn mening over het probleem.

dus ja precies bedankt voor het voorbeeld dat alles in bubbeltjes plastic moet.
Voor vele denk ik ook echt het voorbeeld.

Anoniem schreef:
Precies hoe je nu reageert... Waarom moet je zo bot/sarcastisch reageren op wat ik vind?
Precies dit is het hele probleem van Bokt nu.

Als iemand het ergens niet mee eens is moet dat gelijk de grond in getrapt worden, teniet gedaan worden of iemand wordt achterlijk verklaard...

Dus, bedankt voor dit voorbeeld wat precies duidelijk maakt wat ik bedoel :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:35

Ik vind het wel bot. Hoewel ik ook vind dat veel mensen niet meer kunnen incasseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:37

1 en 2, het is wel bot en sarcastisch.
Er is een verschil tussen dingen verdoezelen en minder erg maken dan ze zijn, en de tijd nemen gewoon een fatsoenlijke, normaal geformuleerde reactie te schrijven...

(en 3, t achterlijk verklaard sloeg niet op jou reactie, maar in heg algemeen)

Als iemand, in mijn geval, de moeite neemt een normale reactie te schijven, krijgen ze ook een normale reactie terug. Doen ze dat niet, hoeven ze die van mij ook niet te verwachten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-10-17 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:38

bruintje123 schreef:
Anoniem schreef:

Ik vind dit ook bot en sarcastisch. Je kan het ook anders verwoorden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:40

Er zijn er dus meer eens met mij...

En ik wil het niet persoonlijk maken bruintje, maar ik heb het vaker bij jou...
Niet de dingen die je zegt, daar is niks mis mee. Maar wel hoe je het zegt, en vooral als iemand het daar niet mee eens is...

En zo zijn er meer hoor. Ik, en vele met mij, vragen dingen om te leren, niet om afgekat te worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-10-17 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:40

Misschien een tikkeltje bot, maar ik vind het absoluut de waarheid. Het lijkt wel of je tegenwoordig alles zo voorzichtig mogelijk moet brengen, nee. Het is zoals het is en dat mag ook gerust en keer zo simpel gezegd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:41

Ik opende het laatst een topic, waarop ik meteen als reactie kreeg: "wat open jij veel topics"... Tja, dan weet ik het ook niet meer.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:41

Huh, bruintje is het er toch alleen maar er mee eens? Of snap ik het niet :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:42

Wat valt er anders aan te verwoorden?
mensen willen het in watjes? In zachte tissues?
Ze kunnen niet meer tegen weerwoord. Een andere mening?
Want er niets bots aan. Sarcastisch was ik al helemaal niet, dus dat is een eigen verzinsel. Zelf bedacht.
Dan kan alles wel verkeerd opgenomen worden als men zelf invult.

Gewoon mijn mening, waar je het niet eens mee eens hoeft te zijn, maar wel duidelijk dat mensen het in bubbeltjes plastic willen. Bewijs geleverd :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:43

Anoniem schreef:

Niet de dingen die je zegt, daar is niks mis mee. Maar wel hoe je het zegt, en vooral als iemand het daar niet mee eens is...

En zo zijn er meer hoor. Ik, en vele met mij, vragen dingen om te leren, niet om afgekat te worden.

Oh nu is het zelfs afgekakt.

hoeveel plasticc heb je nodig :D }>
Er zijn er meer met jou ..... die nu reageren.
Genoeg die het voortaan laten tegen de jeugd van tegenwoordig.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:45

Nies_ schreef:
Misschien een tikkeltje bot, maar ik vind het absoluut de waarheid. Het lijkt wel of je tegenwoordig alles zo voorzichtig mogelijk moet brengen, nee. Het is zoals het is en dat mag ook gerust en keer zo simpel gezegd worden.

De waarheid zeggen kan ook op een respectvolle en opbouwende manier, zonder onaardig te moeten reageren.

Voor mij persoonlijk zijn de botte reacties in veel topics een reden om gewoon niet meer te reageren, ook als die reacties niet tegen mij gericht zijn, en het is al helemaal een reden om geen fototopics meer te openen.
Als manegeruiter is er namelijk nog ontzettend veel te verbeteren en te veranderen, en is het tuig niet altijd helemaal perfect glimmend. Maar daarom ben ik nog wel trots op wat ik inmiddels bereikt heb. Er is alleen op Bokt geen sfeer meer om dat te tonen.

Het enige subforum waar ik nog veel reageer is de speelkamer, daar is het tenminste gezellig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:46

JIJ kan niet tegen een weerwoord, dat merk ik vaker (en bij meerdere).

Ik ben zelf heel direct, soms te. Maar juist op internet lees ik altijd 2x wat ik type, omdat het daar nog 10x zo hard/verkeerd aan kan komen.
Waarom mag iets niet vriendelijker verwoord worden? Is dat nou echt zooo moeilijk?
Als je wilt dat er wat met je "goedbedoelde advies" gedaan wordt mag men wel even 2x nadenken over hoe ze het brengen.

Dat afgekat, en daarbij had ik het over het algemeen, niet jou reactie naar mij. Ik lig er niet wakker van hoor ;)
Maar kan mij heel goed voorstellen dat dit de jongere gebruikers die wel willen leren en het goed willen doen, enorm tegenhoudt om hier iets te vragen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:47

Nies_ schreef:

Mwa. De waarheid mag gezegd worden. Maar er hoeft ook weer niet doorgeschoten te worden. Helemaal op een geschreven medium moet je wat langer nadenken over hoe tekst kan overkomen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:47

Overigens heb ik daar zelf ook last van (die botte bijl waar ik ook mee hak :o ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:48

_San87_ schreef:
Overigens heb ik daar zelf ook last van (die botte bijl waar ik ook mee hak :o ).

Ik dus ook hoor :D Maar niet op internet. Even 2x lezen wat ik zeg, en 9 van de 10 keer moet ik inderdaad iets aanpassen wat zwart-op-wit dus heel anders overkomt dat ik bedoelde ;)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:50

bruintje123 schreef:
Anoniem schreef:

Oh nu is het zelfs afgekakt.

hoeveel plasticc heb je nodig :D }>
Er zijn er meer met jou ..... die nu reageren.
Genoeg die het voortaan laten tegen de jeugd van tegenwoordig.

Ik apprecieer Bruintje123's manier van antwoorden juist wel. No nonsense.

Je moet ook in het achterhoofd houden dat de jongere generatie veel meer smileys gebruiken. En als je dat niet doet, komt je antwoord gemakkelijk bot over. Daarom is het zo niet bedoeld.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:51

Ik kan heel goed tegen weerwoord. Maar wel tegen een eerlijk woord. En dat ben jij nu niet. Want om te beginnen maak je het wel persoonlijk terwijl je zegt van niet :+
Prima, zeg dan gewoon, ik neem je even als voorbeeld, is een stuk beter wil je een prettige reactie terug.

Maar nee ik zie nog steeds het botte niet in als ik zeg dat mensen graag reacties zien in bubbeltjes platic.
Wat is daar mis aan om dat te zeggen?
Is toch hetzelfde als zeggen, mensen kunnen niet tegen weerwoord?
Eigenlijk vind ik bubbeltjes plastic nog een stuk vriendelijker over komen.
Anoniem schreef:

Ik ben zelf heel direct, soms te. Maar juist op internet lees ik altijd 2x wat ik type, omdat het daar nog 10x zo hard/verkeerd aan kan komen.
Waarom mag iets niet vriendelijker verwoord worden? Is dat nou echt zooo moeilijk?
Als je wilt dat er wat met je "goedbedoelde advies" gedaan wordt mag men wel even 2x nadenken over hoe ze het brengen.

Dat afgekat, en daarbij had ik het over het algemeen, niet jou reactie naar mij. Ik lig er niet wakker van hoor ;)
Maar kan mij heel goed voorstellen dat dit de jongere gebruikers die wel willen leren en het goed willen doen, enorm tegenhoudt om hier iets te vragen.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 01-10-17 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:52

Anoniem schreef:

Als ik reageer of advies geef, probeer ik het netjes en respectvol te verpakken. Zo bot en kortaf hoeft echt niet inderdaad. Voorbeeldje: een paar jaar geleden was mijn bijrijdpaard gereden door een trainer. Een bepaalde oefening lukte niet, hij zou er wel even op gaan om het te "fixen". Niet mijn paard, dus ik had niets te zeggen in deze, maar ik stond er niet achter. Afijn, hij is zo aan het klooien, gevolg: kale plekken op de buik door de sporen. Ik maak een topic aan met de vraag wat ik kan doen om te zorgen dat de huid soepel blijft en zet er nog extra duidelijk in dat ik me bewust ben van de ethiek en ik dus geen reacties hoef over het spoorgebruik. Je raadt het al... Eerste reactie: "sporen af en les nemen!" Tweede reactie: "ik vind het belachelijk dat jij zo iemand op je paard laat rijden!" Nou... ik had er gelijk al geen zin meer in |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:52

Juist dat laatste zinnetje van jou reactie is het enige wat ik bedoel! :D
Het komt op internet nou eenmaal vaker botter over dan bedoeld, juist daarom zou men is ietsje meer de tijd moeten nemen het wat beter te formuleren.

Ik heb ook zeker niks tegen de reacties van bruitje, helemaal niet zelfs. Maar af en toe wel op de manier hoe ze ze verwoord. Niet iedereen kan dat hebben, maar al helemaal op internet (met jonge gebruikers/meelezers) mag men wel is wat subtieler zijn dan ze on real life zijn :D Zeker als het een vraag van iemand is.

En dat is zeker niet de enige bokker, maar wel even degene in dit topic.

EDIT: bruintje, ik maak het toch ook niet persoonlijk? In ieder geval niet meer dan jij ook doet door direct op mij te reageren :D
Als jij niet in dit topic zat, was het niet eens in mij opgekomen je als voorbeeld te gebruiken, dus no worries :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-10-17 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt