xyzutu2 schreef:Ik moet zeggen dat ik zelf ook steeds minder op fototopics reageer op Bokt omdat daar tegenwoordig steeds meer fouten en slordigheden in voor lijken te komen. Gewoon hele stomme foutjes die prima te verhelpen zijn, maar die worden niet meer gezien en je mag er niet meer op wijzen.
Bijvoorbeeld mensen die rijden met een hoofdstel waarvan de neusriem gevaarlijk laag zit of waarvan de frontriem veel te kort is waardoor het kopstuk echt tegen de oren getrokken wordt. Als je daar dan iets over zegt, dan krijg je te horen 'Het zit goed, niet zeuren/het is handgemaakt dus het zit goed, niet zeuren/mijn paard loopt er prima mee, niet zeuren'.
Hetzelfde heb ik met topics met te kleine kindjes die los op een paard zitten, verkeerd zittende touwhalsters, paarden waarvan je gewoon ziet dat ze lopen met een been/rugprobleem/kreupel zijn, paarden die verkeerd voor de koets gespannen zijn, zadeldekjes die verkeerd zitten waardoor de rand onder de kussens zit, zadels die veel te lang zijn of juist bovenop de schoft liggen, en ga zo maar door. En de topicstarter post dan vrolijk een heel rijtje foto's waarvan de helft (of een deel of stomweg alles) niet klopt, of omdat ze gewoon nooit goede begeleiding hebben gehad of een goed paardenboek hebben gelezen en niet beter weten, of omdat ze verblind zijn door hun eigen zelfbeeld/internetsucces en kunnen zich niet meer voorstellen dat ze überhaupt ooit een fout zouden kunnen maken.
Maar ja, omdat in elk topic weer 'Leuke foto's, maar klopt het dat X niet helemaal goed zit?' te schrijven en dan vervolgens afgebekt worden of te horen krijgen 'mijn topic is alleen bedoeld voor veren in mijn reet, andere opmerkingen kunnen per pb/helemaal niet' wordt op een gegeven moment ook een beetje eentonig, dus merk ik dat ik zelf nauwelijks nog reageer in fototopics of in normale topics. Maar als anderen tegen hetzelfde aanlopen dan wordt het vanzelf erg stil op Bokt.
Dit vind ik ook.
De kennis is soms erg bedroevend.
En wijs je dan ergens op heb je haat. Of je bent een betweter.
Ja misschien ben ik wel een beter weter als ik meer kennis in actieve paarden jaren heb dan dat mensen oud zijn.
Maar nee alles met de applaus generatie moet zijn wat doe je het geweldig.
Niemand doet het geweldig, ik ook niet. Maar ik was (ben) juist blij als mensen de moeite nemen de tijd in me te steken om kritiek te uiten.
En dat willen vee niet meer, dus ja ik begrijp dat er dan maar helemaal niet meer gereageerd word.