Hoe Bok jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe Bok jij?

Ik gebruik alleen de voorpagina
208 (38%)
Ik sla de voorpagina over
91 (16%)
Ik bekijk de voorpagina en blader verschillende subfora door
128 (23%)
Voor fototopics bekijk ik alleen de voorpagina
63 (11%)
Voor foto's ga ik (ook) naar de foto-subfora
57 (10%)

Totaal aantal stemmen: 547

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:43

amoj schreef:
Ik kijk als eerst bij eigen berichten, daarna actieve berichten. Het nieuws bekijk ik even en uitgelicht. Maar echt tussen de subfora's zoeken doe ik alleen als ik zelf iets wil plaatsen/vinden.

Dit :j En bij mijn Eigen berichten heb ik ook de fora staan die ik volg, dus daar zie ik ook direct een overzicht van de onderwerpen die voor mij interessant zijn :+

BartVB
Eigenaar

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:57

Interessant topic! :)

Uit de statistieken is wel te halen welke pagina's veel worden bekeken, maar het is lastiger te zien waarom mensen er kijken.

Wat statistieken betreft:
De voorpagina is de pagina die het meest wordt bekeken (14% van het totaal aantal pagina's), 'Eigen berichten' is een goede tweede met 9%, actieve onderwerpen is ook populair met 4%.

Eerste forumpagina die in de statistieken terugkomt is LZP met 0,7% van de pageviews.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:07

De voorpagina is vrij logisch, typ bokt.nl in en dan Eigen berichten... Kun je ook zien hoe lang een pagina gemiddeld wordt bezocht Bart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:17

Ik gebruik de voorpagina, maar eigenlijk alleen om daar op een topic uit 'laatste berichten' te klikken, en naar mijn eigen berichten te gaan. Het nieuws of uitgelicht registreert eigenlijk nauwelijks, het is voor mij vooral de makkelijkste manier om met zo min mogelijk kliks te navigeren.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:21

Voor de mobiele bokkers, jullie weten dat deze knoppen staan voor actieve berichten en eigen berichten?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:31

Blijheid schreef:
Ik gebruik de voorpagina, maar eigenlijk alleen om daar op een topic uit 'laatste berichten' te klikken, en naar mijn eigen berichten te gaan. Het nieuws of uitgelicht registreert eigenlijk nauwelijks, het is voor mij vooral de makkelijkste manier om met zo min mogelijk kliks te navigeren.

Zo gebruik ik de voorpagina ook. Ik scan af en toe het nieuws door, maar daar zit vaak weinig interessants voor mij bij. Bij mij is het dus echt voorpagina openen, kadertjes met eigen berichten en actieve berichten doorkijken, uitgelicht topics bekijken en dat is het. De rest van Bokt zie ik niet eens meer.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:28

LZP -> FZ.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:31

Ik ga meteen door naar m'n eigen berichten. Wissel ik af met actieve berichten. Als ik me heel erg verveel wil ik nog wel eens een subfora aanklikken onder een titel bij eigen of actieve berichten.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:33

Lienie_F schreef:
Ik wissel eigenlijk alleen maar tussen "actieve onderwerpen" en "eigen berichten". Ik moet me wel heel erg vervelen wil ik op de subfora kijken :=

Precies dit :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:34

Lienie_F schreef:
Ik wissel eigenlijk alleen maar tussen "actieve onderwerpen" en "eigen berichten". Ik moet me wel heel erg vervelen wil ik op de subfora kijken :=

Ik ook :j Lekker simpel :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:34

O ja, en af en toe (voor de leuk) klik ik sommige bokkers aan om te kijken welke ellende ze zich nu weer op de hals hebben gehaald...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:35

zonnebloem18 schreef:
Voor de mobiele bokkers, jullie weten dat deze knoppen staan voor actieve berichten en eigen berichten?
[ [url=m/3gpNkv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yup ben nog steeds verbaasd dat ze nog niet slijten zoals de letters op mijn toetsenbord :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:35

Ik switch van eigen berichten naar nieuwe berichten en zo 1 keer per week duik ik een subforum in.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:43

Ik scroll door de voorpagina,soms lees ik wat van het nieuws. Daarna kijk ik bij mijn eigen berichten en en als ik me dan verveel ga ik kijken of er bij de laatste berichten wat leuks staat. Verveel ik me helemaal de pleuris dan kijk ik bij lzp, ritp of haw.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:50

Eigen berichten, actieve onderwerpen die me eventueel kunnen interesseren en heel af en toe wat op de voorpagina staat.

Merk wel dat sinds de voorpagina uitgelicht heeft gekregen, subcategorieën betreft voorpaginanieuws en de boktmark er is gekomen ik het allemaal minder interessant vind om echt alles te bekijken.
Is te druk geworden voor mij.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:55

Ook ik ben een eigen berichten en actieve berichten kijker.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:04

Ik kijk werkelijk nooit op de FP. 1x in de twee maanden wellicht.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:14

Dat Eigen Berichten en Actieve Onderwerpen (en de hoofdpagina natuurlijk) veel gebruikt worden wist ik.

Dat zoveel (iig van de gebruikers in dit topic) mensen de (sub)fora overslaan daar sta ik wel een beetje van te kijken. Hoewel ik het ook wel herken O:)

Hebben jullie wel 'Favoriete Forums' ingesteld staan?

Het nadeel van het alleen gebruiken van Eigen Berichten/Actieve Onderwerpen/Voorpagina is dat je nieuwe topics nooit te zien krijgt tenzij andere mensen ze oppikken en erop reageren. Dat is namelijk de enige manier waardoor nieuwe topics langer dan een paar minuten zichtbaar blijven bij 'Actieve Onderwerpen'.

Lijkt er dus op dat nieuwe topics heel erg snel ondersneeuwen door de manier waarop de site nu in elkaar zit. Interessant.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:16

Ikzelf heb 4 subfora bij favorieten (ITP, rij-ITP, HAW en UK)
Maar verder kijk ik echt nooit op de forums. Dus inderdaad, de topics zonder reacties mis ik dus al snel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:22

BartVB schreef:
Hebben jullie wel 'Favoriete Forums' ingesteld staan?

Nee.
Als ik me verveel zijn er enkele fora die ik soms op zoek (BEU, LZP, BB en FK), maar dat gebeurt niet zo vaak.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:30

Ik heb favoriete fora wel aanstaan (TAO, FZ en KG). Op die manier mis ik geen topics die ik eigenlijk toch wel had willen lezen. Verder als ik iets lees dat is het iets uit de INF-hoek omdat daar echt nog topics bij zitten waar ik wat van kan leren (MD, VSW enz).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:33

BartVB schreef:
Het nadeel van het alleen gebruiken van Eigen Berichten/Actieve Onderwerpen/Voorpagina is dat je nieuwe topics nooit te zien krijgt tenzij andere mensen ze oppikken en erop reageren. Dat is namelijk de enige manier waardoor nieuwe topics langer dan een paar minuten zichtbaar blijven bij 'Actieve Onderwerpen'.

Lijkt er dus op dat nieuwe topics heel erg snel ondersneeuwen door de manier waarop de site nu in elkaar zit. Interessant.

Dat is ook wel te zien als je kijkt naar de fotofora; het verbaast mij dat er regelmatig topics in Uitgelicht staan die 2 dagen geleden gepost zijn en sindsdien 0 reacties hebben gekregen. Als ze in Uitgelicht staan dan krijg je ineens reacties, maar dat is omdat de meeste mensen volgens mij voor foto's alleen nog naar de voorpagina kijken. Blijkbaar zijn er nauwelijks mensen die nog bewust naar de HAW/ITP fora gaan, nieuwe topics bekijken en ook nog een reactie achterlaten.

Ik bok alleen via de voorpagina en dan mis je inderdaad alle andere topics, maar eerlijk gezegd is het woud aan subfora dat achter de voorpagina begint ook zo dicht en chaotisch dat ik ook niet meer weet waar ik zou moeten beginnen als ik een subforum zou willen bekijken. Alleen al onder ITP vallen 11 subfora, en dan blijkt ITP zelf ook nog een subforum te zijn. En als ik al eens de moeite neem om naar een subforum te gaan, dan blijken die in vergelijking met vroeger (toen er nog geen voorpagina was) voor een deel echt uitgestorven te zijn. Vroeger waren de vrijheidsdressuur & grondwerkfora druk bezocht met veel discussies. Nu is op Van Nature het laatste bericht van april, en Trainen Vanaf de Grond heeft gemiddeld 1 levend topic per dag.
Ik vind topics alleen leuk als er wat leven in zit (daarmee bedoel ik niet reltopics, maar gewoon vraag & antwoord, actie & reactie), en aangezien de topics in 'Laatste Berichten' altijd levend zijn volg ik nu alleen nog maar die. Als ik specifieke informatie nodig heb dan google ik, dan kom ik vanzelf uit bij het betreffende topic op Bokt en hoef ik ook niet meer door alle subfora te dwalen op zoek naar een antwoord.

Ik heb trouwens geen favoriete forums, ik doe het echt alleen met de topics op de voorpagina, vandaar dat ik ook geen favoriete forums aan heb staan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-17 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:57

Op andere forums heb je vaak ook nog de optie, nieuwe berichten.
Dat zijn de berichten waar nog niets op gereageerd is. Dat bestaat hier niet of wel?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:59

Jolien87 schreef:
Ik beperk me ook tot eigen berichten en actieve onderwerpen.

Ik ook.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:09

Lienie_F schreef:

Precies dit.
En als ik iets zie in uitgelicht open ik dat