Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vero schreef:Ayasha schreef:Ik gok dat het over gekomen is van het engelse waar ze nogal eens spreken over "haters"
(Was het lilly Allen die "haters gonna hate hate hate" zong?)
Als ik het zie staan rol ik standaard met mijn ogen.
Dat was Taylor Swift
Mars schreef:Ach ja nu is het 'geen haat' of 'deze schoenen zijn echt leven'Ja het staat dom. Maar in mijn tijd waren pubers GEeN H44r B3t3R m3T OnZ3 Br33Z3R t44L jwz
The_Cat schreef:Maar is haat daar het juiste woord voor? Haat heeft in mijn ogen een veel sterkere negatieve feedback. Nazi's haatte de joden, zoals KKK de negers haatte, of zoals iemand een ex kan haten. Als ik hier op het forum iemand iets wil toezeggen, dan zeg ik meestal gewoon, niet grof of negatief bedoeld. Er is hier niemand waar ik zo'n sterke negatieve gevoelens toe heb. Of neem ik het woord te zwaar?
UhNee schreef:Kimbers schreef:Wat een geneuzel'vroegah' waren er wel andere dingen wat taalgebruik betreft dat niet correct was. Waait wel over.
Vroeger was echt niet alles beter
Inderdaad. Het is maar waar je je druk om maakt, jezusTaal veranderd nou eenmaal. Zo'n hekel aan het 'vroeger was alles beter, de jeugd van tegenwoordig'-cultuurtje.
Sizzle schreef:The_Cat schreef:Maar is haat daar het juiste woord voor? Haat heeft in mijn ogen een veel sterkere negatieve feedback. Nazi's haatte de joden, zoals KKK de negers haatte, of zoals iemand een ex kan haten. Als ik hier op het forum iemand iets wil toezeggen, dan zeg ik meestal gewoon, niet grof of negatief bedoeld. Er is hier niemand waar ik zo'n sterke negatieve gevoelens toe heb. Of neem ik het woord te zwaar?
Ja, je tilt er te zwaar aan.
Er is bijna geen kleuter die niet een keer zegt dat hij zijn moeder haat.
Toen ik nog een kleine penny was haatte ik ook school, haatte wiskunde, haatte afwassen, haatte in de regen fietsen.
Maar ergens haat aan hebben is nieuw voor mij, maar ach, vroeger had je haat jegens... (Tegen).
Sizzle schreef:The_Cat schreef:Maar is haat daar het juiste woord voor? Haat heeft in mijn ogen een veel sterkere negatieve feedback. Nazi's haatte de joden, zoals KKK de negers haatte, of zoals iemand een ex kan haten. Als ik hier op het forum iemand iets wil toezeggen, dan zeg ik meestal gewoon, niet grof of negatief bedoeld. Er is hier niemand waar ik zo'n sterke negatieve gevoelens toe heb. Of neem ik het woord te zwaar?
Ja, je tilt er te zwaar aan.
Er is bijna geen kleuter die niet een keer zegt dat hij zijn moeder haat.
Toen ik nog een kleine penny was haatte ik ook school, haatte wiskunde, haatte afwassen, haatte in de regen fietsen.
Maar ergens haat aan hebben is nieuw voor mij, maar ach, vroeger had je haat jegens... (Tegen).