"Geen haat"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:15

"Geen haat" wil ik zelf ook nog wrl eens gebruiken. Als ik een reactie plaats wat een tip is, maar ik weet (bijna zeker) dat die persoon het anders op zal vatten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:17

KittyDylan schreef:
"Geen haat" wil ik zelf ook nog wrl eens gebruiken. Als ik een reactie plaats wat een tip is, maar ik weet (bijna zeker) dat die persoon het anders op zal vatten.

Maar waarom dan niet iets als "niet rot bedoelt" ofzo?

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:19

Op instagram zie ik ook vaak 'geen haat' of 'hate is block' oid staan.
Bijvoorbeeld bij meiden van rond de 12/13/14 die, met hun voeten over de grond slepend, op hun o zo sterke shetlander aan het rijden zijn. Ze weten prima dat ze veel te groot zijn, maar kunnen het niet laten om op hun shetlander te gaan rijden..
Bij degene waarbij ik het idee heb dat het meer om onzekerheid gaat staat er vaak iets van 'houd het vriendelijk' of zo.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:19

Maar is haat daar het juiste woord voor? Haat heeft in mijn ogen een veel sterkere negatieve feedback. Nazi's haatte de joden, zoals KKK de negers haatte, of zoals iemand een ex kan haten. Als ik hier op het forum iemand iets wil toezeggen, dan zeg ik meestal gewoon, niet grof of negatief bedoeld. Er is hier niemand waar ik zo'n sterke negatieve gevoelens toe heb. Of neem ik het woord te zwaar?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:20

Vero schreef:
Ayasha schreef:
Ik gok dat het over gekomen is van het engelse waar ze nogal eens spreken over "haters"
(Was het lilly Allen die "haters gonna hate hate hate" zong?)

Als ik het zie staan rol ik standaard met mijn ogen. :')

Dat was Taylor Swift :P

Kon ook nog. _O- ze lijken allemaal op elkaar voor mij! :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:21

Mars schreef:
Ach ja nu is het 'geen haat' of 'deze schoenen zijn echt leven' :') Ja het staat dom. Maar in mijn tijd waren pubers GEeN H44r B3t3R m3T OnZ3 Br33Z3R t44L jwz :')

*\o/*

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:23

Mars schreef:
Ach ja nu is het 'geen haat' of 'deze schoenen zijn echt leven' :') Ja het staat dom. Maar in mijn tijd waren pubers GEeN H44r B3t3R m3T OnZ3 Br33Z3R t44L jwz :')

Na tig keer lezen snap ik hem....ook die periode is duidelijk aan mij voorbijgegaan :')

Maar inderdaad "haat" is echt een heel sterk woord. Althans in mijn ogen. Sommige dingen vind ik niet aardig of lief of leuk etc maar echt haten doe ik maar heel weinig dingen. En als je kritiek al haten vind wat moet je dan vervolgens gebruiken om het haten te beschrijven want het originele woord dekt de lading niet meer.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:29

Qimm schreef:
Mariett schreef:
Ze groeien ongetwijfeld wel over hun 'geen haat' periode heen :)

Vast wel. YOLO kom je ook al bijna niet meer tegen :')

Alle YOLO mensen zijn door door alle domme dingen die ze onder het YOLO-motto hebben gedaan :7 :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:34

The_Cat schreef:
Maar is haat daar het juiste woord voor? Haat heeft in mijn ogen een veel sterkere negatieve feedback. Nazi's haatte de joden, zoals KKK de negers haatte, of zoals iemand een ex kan haten. Als ik hier op het forum iemand iets wil toezeggen, dan zeg ik meestal gewoon, niet grof of negatief bedoeld. Er is hier niemand waar ik zo'n sterke negatieve gevoelens toe heb. Of neem ik het woord te zwaar?

Ja, je tilt er te zwaar aan.
Er is bijna geen kleuter die niet een keer zegt dat hij zijn moeder haat.
Toen ik nog een kleine penny was haatte ik ook school, haatte wiskunde, haatte afwassen, haatte in de regen fietsen.

Maar ergens haat aan hebben is nieuw voor mij, maar ach, vroeger had je haat jegens... (Tegen).

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:35

UhNee schreef:
Kimbers schreef:
Wat een geneuzel :') 'vroegah' waren er wel andere dingen wat taalgebruik betreft dat niet correct was. Waait wel over.
Vroeger was echt niet alles beter :+

Inderdaad. Het is maar waar je je druk om maakt, jezus :') Taal veranderd nou eenmaal. Zo'n hekel aan het 'vroeger was alles beter, de jeugd van tegenwoordig'-cultuurtje.

Je haalt de woorden uit mijn mond. Wat een gezeur om niks.

Geen haat alsjeblieft... :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:47

Sizzle schreef:
The_Cat schreef:

Toen ik nog een kleine penny was haatte ik ook school, haatte wiskunde, haatte afwassen, haatte in de regen fietsen.

Maar ergens haat aan hebben is nieuw voor mij, maar ach, vroeger had je haat jegens... (Tegen).

Lijkt mij niet dat een kleuter de precieze betekenis van haten weet. :P

Urbanus

Re: "Geen haat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:52

Wat een discussie om straattaal. Ik wil niet haten maar hebben jullie niks beters te doen?

MillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:03

Iris82 schreef:
Mars schreef:

*\o/*

Waar is de tijd?!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:05

Wij spraken over reetkevers en hoorde een kat schijten.
Wij deden aan direct 1:1 vertalen: go your hall but. Of: let but hang.

Maar goed, dat was voor het bestaan van internet :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:20

lieveli schreef:
Ik wil niet haten maar hebben jullie niks beters te doen?

_/-\o_ _/-\o_ :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:24

lieveli schreef:
Wat een discussie om straattaal. Ik wil niet haten maar hebben jullie niks beters te doen?

Je doet er anders 'gezellig' aan mee nu door deze duit in het zakje... :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:24

Picasso schreef:
lieveli schreef:

Je doet er anders 'gezellig' aan mee nu door deze duit in het zakje... :+

Haten is verlaten!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 21:25

Op t moment niet eigenlijk :+ maar ik vroeg me wel serieus af waar het vandaan kwam.

En, over een peuter die roept dat ie z'n moeder haat.... das wel wat anders dan iemand van 18 oid..
Ik geloof dat ik niemand ken die ik haat...

Charvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:27

hahahXD
Ze bedoelen geen haat over mijn houding of hoe ik met mn pony om ga ect.
Ik hoop dat ik een beetje heb geholpen *\o/*

maralyn

Ik was in de puberteit toen kanker als scheldwoord gebruikt werd. Heb t zelf nooit gedaan.
Ik riep wel kak. En toen ik in de vierde gestraft werd voor bullsht omdat t een scheldwoord was riep ik continu koeienpoep.
Ghehehe

Maar haat... ach... tja...

Anoniem

Lieveli je spoort voor geen kwartje... }>

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:28

*getemd* persoonlijke aanval magnie! ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:29

:*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:30

Juist 18 jarigen haten alles links en rechts die zitten vol onder de hormonen, da's erger dan drugs :D

Ik wacht nu op een post waarin iemand vraagt: wat is een kwartje?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:32

Sizzle schreef:
The_Cat schreef:

Imo is dat een beetje hetzelfde als ergeren/irriteren door elkaar halen. Iets irriteert je of je ergert je ergens aan. Je haat iets of je hebt ergens een hekel aan. Maar haat hebben aan klinkt echt nergens naar :')