hoe zit dat met gebande bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Re: hoe zit dat met gebande bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:00

Ja precies wat MarjanB vraagt, maar ook; betreft het dan het IP-adres waarmee het account geopend is of waarmee er later het vaakst ingelogd wordt?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:08

Wij gaan niet alleen uit van IP-adressen, al is het wel iets wat we controleren. Als de enige overeenkomst het IP-adres is dan doen we niets. Voor de zekerheid zou je het wel aan kunnen geven :)

Sinne: Dat weet ik eigenlijk ook niet. Ik weet alleen hoe ik het moet gebruiken, maar niet per se hoe het werkt :')

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:13

Ik zat inderdaad ook te denken aan gezinsrelaties, juist ook in dit geval. Stel een gebande bokker van een aantal jaren geleden plant zich voort, kinderen houden ook van de pony's en maken een nieuwe account aan met (bijna) dezelfde naam. Blijft het hetzelfde IP adres en andere overeenkomsten zullen ook grotendeels kloppen natuurlijk. Kind zal zich echter van geen kwaad bewust zijn en gebande ouder weet misschien niet eens dat kind zich op bokt heeft aangemeld...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:23

Met een VPN heb je zo een ander (anoniem) ip -adres.
Welke niet gekoppeld is aan je "vaste" ip-adres.

Ziggo heeft ook dynamische ip-adressen; als je modem lang uit staat is de kans redelijk aanwezig dat je daarna een ander adres hebt.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:24

CecileDV schreef:
Ik zat inderdaad ook te denken aan gezinsrelaties, juist ook in dit geval. Stel een gebande bokker van een aantal jaren geleden plant zich voort, kinderen houden ook van de pony's en maken een nieuwe account aan met (bijna) dezelfde naam. Blijft het hetzelfde IP adres en andere overeenkomsten zullen ook grotendeels kloppen natuurlijk. Kind zal zich echter van geen kwaad bewust zijn en gebande ouder weet misschien niet eens dat kind zich op bokt heeft aangemeld...

Had gekund, maar in het WWW topic zei ze 'hee, dat is lang geleden!' Klinkt niet als een nieuweling hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:25

Mijn man en ik zitten ook op hetzelfde IP-adres en regelmatig ook op dezelfde apparaten. :j
En onze bijrijdster zit ook weleens op haar telefoon op Bokt bij ons thuis.
Dat is in ieder geval geen probleem, ik heb daar destijds nog een mailtje over gestuurd. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:31

Anders gewoon bokken met je mobiel... bij elke nieuwe internet verbinding krijg je een nieuw IP adres.
Dus als je van wifi (vast ip adres) naar G3 gaat, wisselt je ip-adres ook.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:33

Maar ander gezinslid is normaal gezien ook ander e-mailadres. Het is een combinatie van zaken die wordt nagekeken. Als je twee gezinsleden hebt op hetzelfde mailadres, wat toch denk ik minder voorkomt, dan kunnen ze dat best even doorgeven aan het beheer. Dat is bij mijn weten al voorgekomen en zolang er geen storend gedrag oid is, wordt dat dan ook aangenomen. Of ja, vroeger toch, ik ga er vanuit dat dat nu niet anders is.

Als Kiwiko echt een schaduwaccount wou aanmaken, had ze dat vast wel wat slimmer aangepakt. Dus ik ga er vanuit dat dit iemand is uit dezelfde 'club' en dat ze gewoon Bokt een beetje willen stangen :D

Ik denk wel dat het belangrijk is te benadrukken dat er een aantal mogelijkheden zijn om accounts te checken, maar dat niets in strijd is met de privacywetgeving. Zeker als je over gegevens gaat zoals IP-adressen en zo...

En zo nog een aantal dingen :') Het is imo wel opmerkelijk dat de mogelijkheden nog nooit door een ex-teamie uit de doeken zijn gedaan. Ik ga dat ook niet doen, maar het is wel een beetje grappig hoe dat zo "wollig" kan blijven :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:34

Op PP heeft Kiwiko inmiddels laten weten dat zij geen schaduwaccount heeft aangemaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:36

Mars schreef:
Kiwiko0 schreef:
Zo ik kan weer reageren! :D
Maar als ik het goed begrijp mag ik deze naam niet gebruiken en wordt mijn account daarom dicht gezet?

:')

Volgens mij is dit Kim niet eens maar gewoon iemand die haar gebruikersnaam pakt om te provoceren. Vind ik dan wel weer jammer naar de echte Kim toe.

Klopt. Dit is Kim niet. Ze volgt het hele spelletje wel overigens omdat een andere ex-bokker het haar door gezonden heeft maar ze is niet degene die het account aan gemaakt heeft. Kim heeft momenteel wel boeiendere dingen te doen. :)

Als een van die ex-bokkers een SA aan maakt waarmee ze niet gepakt willen worden, dan pakken ze ze ook niet. :D
Al hun zogenaamde "verschillende technieken" ten spijt. :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:41

Ayasha schreef:
Als een van die ex-bokkers een SA aan maakt waarmee ze niet gepakt willen worden, dan pakken ze ze ook niet. :D
Al hun zogenaamde "verschillende technieken" ten spijt. :D

Dit inderdaad. Mensen die echt terug willen onder een SA zijn al lang terug. Wat meer undercover, maar hey :)

Bedenk mij net dat het hele RK gedoe ook alweer bijna 10 jaar geleden is :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:44

En zeker als je ooit in het team gezeten hebt, zal je ook wel weten hoe je onder de radar blijft. Het is geen rocket science.

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:54

Zou ik mogen vragen wat die Kim dan verkeerd heeft gedaan omdat ze gebant is ?
Of mogen jullie dat niet vertellen ? iets van privacy ofzo ?

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:54

Sokje_6 schreef:
CecileDV schreef:

Had gekund, maar in het WWW topic zei ze 'hee, dat is lang geleden!' Klinkt niet als een nieuweling hier.

True, maar vóór dat er stond was ik me dit ook al aan het bedenken. De naam zelf deed mij ook een belletje rinkelen en toen bedacht ik dat veel toevalligheden samen best wel tot vreemde situaties kan leiden in het geval van een ban een aantal jaar geleden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:56

Tieneke schreef:
En zeker als je ooit in het team gezeten hebt, zal je ook wel weten hoe je onder de radar blijft. Het is geen rocket science.

Dit inderdaad :j Ze hebben beiden genoeg kennis hoor :)

Wat er ook alweer met Kim was weet ik eigenlijk zo 123 niet meer. Maar mag ook niet worden gedeeld dacht ik.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:58

Gebruik de zoekfunctie als je nieuwsgierig genoeg bent.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:59

Ziet Kim er wel een beetje de lol van in? :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:23

Winged schreef:
Tieneke schreef:

Dit inderdaad :j Ze hebben beiden genoeg kennis hoor :)

Wat er ook alweer met Kim was weet ik eigenlijk zo 123 niet meer. Maar mag ook niet worden gedeeld dacht ik.

Kim was te straightforward voor bokt.
En ja, naar wat ik begreep vindt ze het wel geinig.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:33

Het ìs ook wel geinig :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:42

Ik wacht nog steeds op een RK post :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:43

Sja en voor hetzelfde geld wist de nieuwe gebruiker écht niet dat ze een "geladen" naam gekozen heeft (of hij.) :=
Toeval bestaat...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:45

Ayasha schreef:
Sja en voor hetzelfde geld wist de nieuwe gebruiker écht niet dat ze een "geladen" naam gekozen heeft (of hij.) :=
Toeval bestaat...

Volgens mij is de naam KiWiKo samengesteld uit namen van 3 paarden toch? Erg toevallig...

Heb nog even teruggezocht wat er ook alweer was met Kim, maar het hele bokt-leaks verhaal is net teveel om uit te zoeken :+

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:46

Ayasha schreef:
Toeval bestaat...

Maar zal het team iemand keer op keer bannen alleen op basis van een gekozen naam?
Mag toch aannemen dat er meer redenen moeten zijn voor iemand zo resoluut binnen een paar minuten geband wordt?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:47

Ayasha schreef:
Toeval bestaat...

Het kan idd. Of het waarschijnlijk is... De tijd zal het uitwijzen :D

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:53

maar ik vraag me af , er werd net gezegd dat de echte kim niet achter deze sa zit ? of is dat bullshit ?