Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:23

Simpel.

Ik heette eerst JesdaPower.
Jesda is mijn Duitse Herder.
Ook heb ik een Border Collie Jinn en ik wist niet dat je je naam kon veranderen en toen ik dat wist heb ik het veranderd naar JesdaJinn, dus naar mijn 2 honden

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:24

miss is van miss als in de zin van dame. Daarachter mijn afkorting. Al dachten veel mensen altijd dat miss van missy was, mijn eerste verzorgpaard. Maar niks is minder waar, heb het echt gebaseerd op "dame".

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:24

Het is gewoon mijn eigen naam dus niet zo origineel.

HaKuNaMaTa

Re: Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:25

Hier mijn fotografie naam.. maar de hele naam was te lang dus heb ik a moment like this afgekort naar aMomentLT

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:26

Warboel schreef:
Dat heeft geloof ik iets te maken met mijn hoofd af en toe... :+

Proest _/-\o_

Hier gewoon mijn voornaam :)

musiqolog

Ik ben muziekwetenschapper, ook wel musicoloog. :)

Die naam ben ik op internet gaan gebruiken toen ik nog studeerde, toen ik musicoloog in spe was dus. Begin vorig decennium was het erg in de mode om overal (bijvoorbeeld in bedrijfsnamen) nutteloze q's in woorden te zetten, in plaats van c's of k's. :P Trouwens, je hebt nu ook de Marqt, dus echt verdwenen is die mode niet.

Een voordeel van zo'n aparte spelling is wel dat wanneer men jou zoekt, men jou ook vindt. Tenzij iemand zichzelf voor mij uitgeeft, hebben alle links met mij te maken.

JoycexEnya

Eerst heette ik BrammetJee naar mijn oaard Bram.

Nu bleek Bram geen Bram te heten maar Svenn.

Nu is het JoycexEnya
Mijn naam en die van mijn eerste eigen paard Enya.

Svenn is eigenlijk mijn eerste paard maar Enya hen ik zelf helemaal gekocht en betaal alles voot haar.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:27

miss_lizje schreef:
miss is van miss als in de zin van dame. Daarachter mijn afkorting. Al dachten veel mensen altijd dat miss van missy was, mijn eerste verzorgpaard. Maar niks is minder waar, heb het echt gebaseerd op "dame".

'Miss' is geen dame hè. 'Miss' is 'juffrouw', ongetrouwde vrouw.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:28

Vroeger was ik turbotinker (omdat ik dat zo leuk vond klinken en ik had een verzorgtinker :D ik was 15 ofzo)

Later heb ik het veranderd omdat ik turbotinker kinderachterig vond (terwijl ik dat nu niet meer vind _O- )
Nu is de naam turbotinker naar een andere bokker gegaan.

Tivoli heb ik gekozen omdat het een paard was wat ik kende en ik vond het lekker bekken. Later kwam ik erachter dat het ook een pretpark is :+
Aan Tivoli heb ik mijn bijnaam Tiefje overgehouden.
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 08-11-16 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Chardy

Mijn naam is Charlotte en mijn vorige pony zijn naam is Cody samen is dat Chardy. :)

ierusju

Een verkleining van mijn naam, en dan fonetisch opgeschreven. Bewust zonder hoofdletter geschreven :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:32

Nard is het paard waar ik anderhalf jaar geleden voor heb gezorgd en heb gereden op de manege toen der tijd. Dar was dan ook het eerste paars voor mij wat voor mij zo speciaal is. En een afkorting van mij naam

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:32

Bijnaam van mijn pony :')
Eigenlijk opzoek naar een andere naam maar nog niet echt iets gevonden.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:33

Oh, leuk topic om te lezen zo!
Ik wilde eerst bokt even 'uitproberen' maar mijn vaste gebruikersnaam (Berbertje, want ik was 14) was al in gebruik. Omdat ik dacht dat ik nooit verder iets met bokt ging doen, bedacht ik dat ik maar 'Marietje' moest heten, zoals mijn paard. Alleen, die was ook al bezet, dus werd het Marietjeeh :+

Die naam heb ik zo'n half jaar gehouden, maar ik vond hem zó stom! Dus wilde ik hem veranderen.
Mijn naam wordt nu bijna altijd verkeerd gespeld én verkeerd uitgesproken, maar ik heb de naam van mijn pony (Marietje) en mijn tweede naam (Maritt) bij elkaar gevoegd. Zo kreeg ik dus Mariett!

Amparo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:33

Amparo komt van een personage uit het boek The Relgion van Tim Willocks. Ik vond dat een ontzettend goed boek en de naam Amparo vind ik erg mooi.

Plus, het is een vrij onbekende naam, dus eigenlijk nooit in gebruik als gebruikersnaam.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:36

De mijne is gebaseerd op een afkorting van mijn naam plus mijn lievelingsgetal

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:38

Alarm Wlkp.
Staat op de stamboekpapieren van mijn eerste pony.
Met de nodige streepjes.
Vond het wel cool toen :')

Of ik het zou veranderen? Denk het niet, zou niet weten naar wat.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:39

Toen mijn bReEzEr pErI0de afgelopen was, vind ik Br0kenwingsx niet leuk meer. Daarnaast waren er nog veel meer mensen op andere fora die ook die naam gebruikten. Ik ben toen overal overgestapt op FavouriteNightmare, maar soms is die naam te lang en mag hij dus niet gebruikt worden dus moest ik een backup hebben voor als FN niet past.

Ik zat toen in een van mijn diepe dalen, kwam ergens het woord Fortitude tegen en heb dat als naam geadopteerd. Fortitude betekend zoveel als: kracht, vastberadenheid, geestkracht, standvastigheid. Het is voor mij echt een heel krachtig woord, het helpt me eraan te herinneren dat opgeven morgen ook nog kan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:39

Ik was eerst barockpinto, het ras van mijn paard.
Nu gewoon mijn eigen naam met de eerste letters van mijn man's achternaam en mijn eigen achternaam.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:40

Als Pennymeisje mocht ik ooit bij een groot paardenevenement in de stallen komen kijken bij de paarden Coby van Baalen. Daartegenover stond een andere amazone met haar paard. En dat was zo'n mooi en lief mens (stiekem vond ik haar veel leuker dan de beroemde Coby) en ze had zo'n bijzondere naam: Alwiene. Die had ik echt nog nooit gehoord!
Niet veel later had ik een nickname nodig en besloot daarvoor haar naam te gebruiken. En sindsdien heet ik op heel veel plekken Alwiene. Ik zal de naam altijd aan deze amazone blijven linken, maar inmiddels voelt het ook als mijn naam. Als je op straat Alwiene zou roepen kijk ik zeker om!
Ik vind het op internet vaak niet prettig om bij mijn echte naam genoemd te worden (m.u.v. bijv. Facebook natuurlijk). En het voordeel van mijn naam is dat veel mensen denken dat het ook mijn echte naam is en dus niet doorzeuren daarover haha.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Eerst had ik een pennynaam afgeleid van een manegepony. Inmiddels veranderd naar de naam van de direwolf van Arya Stark uit Game of Thrones, serie die ik volg. En ik vond het gewoon een mooie naam.

Leuk topic!

Fu_Qi

Ik had eerst 0152141488 een telefoon nummer uit Delf waar ik vroeger heb gewoond, maar toen meer mensen Bokt op mobiel gingen en naar mij profiel wilde gaan, belde hun telefoon per ongeluk dat nummer.

Was niet heel praktisch voor mijn mede-bokkers, dus ik heb het maar toen veranderd :P

Nu heb ik het veranderd in mijn eigen naam :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:41

Fu_Qi schreef:
Ik had eerst 0152141488 een telefoon nummer uit Delf waar ik vroeger heb gewoond, maar toen meer mensen Bokt op mobiel gingen en naar mij profiel wilde gaan, belde hun telefoon per ongeluk dat nummer.

Was niet heel praktisch voor mijn mede-bokkers, dus ik heb het maar toen veranderd :P

Nu heb ik het veranderd in mijn eigen naam :)

_/-\o_ :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:46

NesxNas: eerste 3 letters van m'n eigen naam + eerste 3 letters van toenmalige verzorgpony
Yezzi: Arabisch woord voor 'hou op', hoor ik heel vaak hier in huis :')
[naam]: naam van mijn vorige verzorgpony

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:51

Mijn naam is eigenlijk mijn bijnaam, mijn ouders noemen me mijn hele leven al mutsie, als ze mijn eigen naam zeggen zijn ze boos :Y) En 93 is mijn geboortejaar.