Veulenverkiezing: hoe heeft iedereen gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe heb jij op de veulens gestemd?

Ik stemde op het best gebouwde veulen
51 (25%)
Ik stemde op de mooiste foto
83 (41%)
Ik stemde op het ontroerendste verhaal
3 (1%)
Ik stemde op het veulen dat ik al veel langer volg
64 (31%)

Totaal aantal stemmen: 201

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:14

2a54z6e45r6r schreef:
Ik heb gestemd op het veulen die ik recentelijk gekocht heb, ingestuurd door de fokker :p

Dat snap ik. :D Leuk dat je eigen veulen op die manier in de verkiezing staat!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:14

Nu zeg je zelf aansprekende foto of aansprekend paard.
Dat is imo iets compleet anders dan 'mooiste foto' of 'correct gebouwd veulen'.

Maargoed. Jij wint de discussie,want ik praat tegen een muur dus ik ga mijn energie ergens anders insteken.
Ik probeerde je alleen maar te wijzen op hoe je een poll objectief kon maken,zodat je uitslag ook een juist beeld geeft.
Wat jij met advies doet,moet je zelf weten. :)

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:36

xyzutu2 schreef:
@ Mirjam: Fout invullen kan altijd gebeuren, fijn dat je dat meldt. :j
Uit slechts 4 keuzes kunnen kiezen is ook gewoon lastig als mensen zich laten leiden door het gevoel van 'aansprekendheid', maar ik was juist benieuwd naar mensen die in dat gevoel een onderscheid kunnen maken tussen een aansprekende foto, aansprekend paard, aansprekend verhaal of het al langer fan zijn.
En juist de keuze voor een aansprekend paard/pony heb je er niet bij staan.
(Ja, de optie voor een correcte bouw, maar daar kijk ik dus totaal niet naar omdat ik daar geen verstand van heb)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:44

Ik kijk welke ik het schattigste vind. Sommige veulen heb ik al eerder gezien, sommige heb ik vaker gezien (juist omdat ik het een leuk veulen vind en daardoor de topic open). Als ik de veulens niet ken ligt het aan de foto in het verkiezingstopic. Vind ik het een leuke foto en het meeste schattige veulen, dan krijgt het mijn stem.

Ik kijk hierin dus helemaal niet naar best gefokt of goed gebouwd, maar gewoon lief, leuk, grappig, etc.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:53

Ik heb gestemd op veulens die mij aanspreken. Dat kan zijn omdat ze super correct en prachtig zijn of gewoon heel schattig.

Heb ook gelet op (de kwaliteit van) de foto. Bij opgave mag je wel een beetje moeite doen voor een leuke foto.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:56

Azmay schreef:
xAnthea schreef:
Ik heb gestemd op de veulens die me het meeste aanspreken... :)

Ik ook, weet alleen niet wat ik dan bij deze poll in moet vullen :o

Idem hier, mis deze optie in de poll :)

Kabayo

Re: Veulenverkiezing: hoe heeft iedereen gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:00

Ik heb 2 paginas paar keer langs gescrolld en bij welke ik even bleef staan omdat ik ze zo leuk vond heb ik op gestemd. Op een shetje met echt super leuke oortjes of juist een mooie kwpn merrie met witte bips. Vind het prachtige dieren.

Dus idd, op het veulen die mij het meest aansprak

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:17

Het is de BOKT veulenverkiezing dus ik kies al jaren voor het veulen dat echt bij Bokt hoort. Dit is niet het mooiste of best gebouwde veulen, maar het veulen dat me het meest bij blijft. Meestal zijn dit dus de veulens met de leukste topics, grappigste foto's of het mooiste verhaal. De mooiste en best gebouwde veulens kunnen al een kans maken op de veulenverkiezingen. Bokt is een forum, dus ik kies voor het veulen dat het meest opvalt op het forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:31

Suzanne_J schreef:
Het is de BOKT veulenverkiezing dus ik kies al jaren voor het veulen dat echt bij Bokt hoort. Dit is niet het mooiste of best gebouwde veulen, maar het veulen dat me het meest bij blijft. Meestal zijn dit dus de veulens met de leukste topics, grappigste foto's of het mooiste verhaal. De mooiste en best gebouwde veulens kunnen al een kans maken op de veulenverkiezingen. Bokt is een forum, dus ik kies voor het veulen dat het meest opvalt op het forum.

Dat is ook een leuke manier om ernaar te kijken, zo had ik dat nog niet bekeken. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:35

Ik stemde op het veulen dat ik het mooiste vond. Niet gekeken naar bouw maar naar type, kleur en koppie <3 die naar mijn smaak is. Vond het overigens moeilijk hoor want ze zijn allemaal leuk!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:32

xyzutu2 schreef:
@Natasja: ik had als niet-fokker er totaal niet bij stilgestaan dat mensen ook zouden kunnen stemmen op basis van de fokkerijgeschiedenis van een veulen. :D Weer wat geleerd.

Een veulentje heeft geen fokkerijgeschiedenis ;)
De moeder en grootmoeder mogelijk wel.
Ok flauw :D

Maar ja inderdaad. Ik probeer dat erbij te pakken omdat je de veulens meestal niet in het echt kan bekijken.

Ik denk dan... Ohhhh een ..... Uit een keur preferente merrie uit dat lijntje... Hmmmmm interessant bloed.
En probeer dan op grond van foto's ook te bekijken of het veulen een goede bouw heeft en een aansprekend type heeft. Kleur is uiteraard van ondergeschikt belang.

Overigens kan ik ook genieten van alle schattige wolletjes. Want ALLE veulens zijn leuk.

Maar ik vind het zelf een sport en leuker om een veulen opafstamming, bouw en type te beoordelen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:46

Ik heb gestemd omdat ik de fokkers ken! :)

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:52

De pol heeft toch echt veel beperkingen. Ik heb op 4 veulens gestemd, maar niet allemaal om dezelfde reden en twee van mijn redenen staan niet in de poll. Ik vul hem dus niet in en had het topic weggeklikt.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:53

Ik had graag meer opties aan willen vinken.
Ik heb nu de laatste optie maar gedaan. Ik volgde een veulen namelijk al erg lang, en het veulen kwam zó leuk op mij over, daar moest ik wel op stemmen. Maar ik heb ook gestemd op een veulen met een apart verhaal. En op twee veulens die mij ontzettend aanspraken (qua koppie enzo, qua bouw kan ik er toch weinig over zeggen als ze nog veulen zijn).
En ik had nog op een ander hengstveulen willen stemmen, alleen slechts twee, dat is zo weinig :P

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:59

Ik heb gestemd op de veulens die ik het schattigst vond, en daardoor heb ik op vier shetjes gestemd O:)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:48

Ik heb bij de merries gestemd op 1 waarvan ik de eigenaar ken, en bij de andere gekeken welke ook wel bij mij mocht komen omdat ie zo scheetig was

Bij de hengstjes heb ik 1 gekozen om het verhaal en de ander omdat ik zn oortjes zo geweldig vond :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:54

Ik heb de poll ook niet in kunnen vullen door wisselende motivaties. Ik denk dat mijn overkoepelende motivatie is dat ik me betrokken voel bij de veulens die ik heb gekozen.

Bij de merries had ik vier favorieten. De uiteindelijke top 2 is gekozen door mijn vriend puur op foto. Ik had 1 favoriet om het verhaal/omdat ik die uitgebreid heb kunnen volgen, een ander doordat ik dit veulen in het echt had gezien en een door mij gemaakte foto werd gebruikt, 1tje om de leuke uitstraling en familieband met mijn 2017 veulentje en dan nog eentje vanwege het ras en leuke koppie.

Bij de hengsten is 1 keuze gemaakt op uitstraling en zelfde vader als mijn veulen to be, de ander omdat ik hem heel schattig vond.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:48

Ladybird schreef:
Ik heb bij de merries gestemd op 1 waarvan ik de eigenaar ken, en bij de andere gekeken welke ook wel bij mij mocht komen omdat ie zo scheetig was

Bij de hengstjes heb ik 1 gekozen om het verhaal en de ander omdat ik zn oortjes zo geweldig vond :')

Die met die 2 verschillende kleuren oren? Ik ook namelijk :')

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:03

Ik heb gestemd op de veulens die mij het meest aanspreken en wat ik mooi vind.
Ik kijk niet naar de fokker of bokker of dat het veulen "bekend" is.

Bij sommige vond ik de foto's niet duidelijk genoeg of stond het veulen er maar deels op, dan stem ik daar ook niet zo gauw op.