goldenarrow schreef:Misschien moeten jullie dan eens niet die honingpot ferm dicht slaan en vervolgens komen met hij gaat pas weer open als je een mooi koekje hebt gebakken, dan proeven wij er even van, gaan we het beoordelen en dan pas gaat de honingpot misschien weer open... En als je dat niet doet, nou dan blijft die pot dicht. (Als je nu geen idee hebt waar dit over gaat, raad ik je aan om even achter de schermen te kijken. Dit is een metafor omdat je over honing begint, dus dat is imo een mooie verwijzing) Als je als team of groep zó om gaat met iemand die honing aanbiedt, dan wil je imo gewoon niet. Dat wordt ook nog eens bevestigd door een aantal reacties hier, waar ik al eerder naar refereerde.Je vangt uiteindelijk meer vliegen met honing dan met azijn.
'Jullie', ondanks dat het wel fijn is dat er zo snel een reactie komt, reageren imo te snel om van een groepsdiscussie/dynamiek/overleg te spreken dus is het meer een persoonlijke reactie en hier en daar proef ik ook nog eens een persoonlijke aangevallenheid. En waarom mag joost weten..? Het is als groep een beleid, daar sta je als groep achter. Als ik iemand persoonlijk (aan)wil spreken op het e.e.a. ja dan stuur ik wel een pb. Er gebeuren nu vage en niet te begrijpen dingen, die door meerdere mods worden gebezigd. Dan is een topic op FZ imo toch echt de beste plek.
Dat idee krijg ik gezien het vorige topic en het slotje wat daar op volgde en de pb conversatie die daar weer op volgde totaal niet. Het feit dat iemand al die moeite neemt om een topic aan te maken en aan te geven dat het e.e.a. niet lekker lijkt is al meedenken. Nee bam, slotje erop.. Los het maar op via pb. En ook hier weer.. diverse opmerkingen in dit topic tonen gewoon aan dat te concreet worden niet mag en nogmaals dan verander je ook niks. Ook een betoog dat ik al eerder heb gehouden. Vervolgens komt er een opmerking als 'straks wordt het hier ook gesloten'. Ik kan met de allerbeste wil van de hele wereld niet in zien dat je met zo'n opmerking en op zo'n manier open staat voor reacties en/of graag wil dat mensen meedenken. Dat komt imo toch echt over als deuren dichtslaan. En heel eerlijk.. dan heb je nog mensen die misschien met een koevoet het nog even blijven proberen, maar dat houdt ook een keer op hoor.Citaat:We willen juist graag dat de sfeer verbeterd, en op bepaalde plekken heb ik ook het idee dat dit daadwerkelijk gebeurt. We willen graag meedenken, we nemen de punten ook zeker mee achter de schermen. Maar we vragen van jullie dan wel dat jullie ook meedenken. Dat jullie met alternatieven komen, dingen waar wij misschien nog niet aan gedacht hebben. Juist omdat jullie de sfeer nog zoveel meer voelen dan wij.