Volgtopics die stilvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:36

Dat klinkt simpel shadow, gewoon niet reageren.. Maar als de ts dan helemaal geen reactie krijgt, dan is het ook niet goed en is bokt net zo goed harteloos.

Soms is het net zoals bij honden, negatieve aandacht is ook gewoon aandacht, ookal komt het soms nog zo hard aan.

Als het een geval is zoals tita aangeeft, zullen er steeds meer topics volgen, net zo lang tot ze wel de aandacht krijgen die ze "willen"

Advies als "zoek eens hulp" is vaak ook weer niet goed, want dan proppen we ts in een "hokje"

Bij reacties waar ts niet op zitten wachten halen ze ineens de op leeg of komt er een "verzoek voor een slotje" waar vaak nog gehoor aan word gegeven ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:57

palousa_boy schreef:
Dat klinkt simpel shadow, gewoon niet reageren..

Dat klinkt niet alleen simpel, dat is het ook. Niet-reageren is niet zo heel moeilijk, miljoenen mensen doen het dagelijks.

Citaat:
Maar als de ts dan helemaal geen reactie krijgt, dan is het ook niet goed en is bokt net zo goed harteloos.

Dat herken ik eigenlijk helemaal niet, dat het dan harteloos zou zijn. Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat het wel heel vervelend is voor een TS die steun zoekt, maar niet dat het tot een verwijt van anderen dan TS zou leiden dat het harteloos is. Niet reageren mag gewoon - ik vind dat de TS die vrijheid heeft, maar uiteraard heeft iedere gebruiker van Bokt het absolute recht om niet mee te doen aan topics waar die persoon niet aan mee wil doen. Dat is echt een prima haalbare basis. Dat hoeft echt niet gebruikt te worden als hypothetisc scenario om de claimerigheid mee goed te praten.

Als je de TS graag wilt steunen of denkt iets nuttigs toe te voegen hebt aan informatie en je wilt dat graag doen, dan reageer je. Als je geen zin hebt om tijd te investeren die misschien niet beloond wordt met een 'dank je' (of een volledige gedetailleerde verslaglegging van alles wat er volgt) dan reageer je niet. Veel ingewikkelder dan dat is het echt niet.

Citaat:
Als het een geval is zoals tita aangeeft, zullen er steeds meer topics volgen, net zo lang tot ze wel de aandacht krijgen die ze "willen"

Welnee. Dat is echt spijkers op laag water zoeken. Als er geen reactie komt, dan eh, houdt het ongeveer op. Dan schopt de TS het topic misschien nog een keer omhoog, waarmee ze zichzelf al in een bepaalde positie plaatst, en dan is het ongeveer afgelopen. Een nieuw SA wordt dan niet toegekend, een nieuw topic door hetzelfde SA wordt over het algemeen getemd en niet toegestaan - wellicht dat de TS het dan onder haar eigen naam probeert maar als dat op dezelfde manier niet de aandacht krijgt die bedoeld was, dan doven die dingen over het algemeen min of meer uit.
Des te meer reden dus om vooral NIET te reageren als je denkt dat er iets niet pluis is.

palousa_boy

Re: Volgtopics die stilvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:45

Die mensen reageren dan omdat ze het niet (meer) interessant vinden, net als dat filmpje hier boven bijvoorbeeld.

Echter zijn er hier op bokt heel veel mensen waar de nieuwsgierigheid het vaak wint van het verstand zou ik bijna zeggen.

Zeker bij de wat zwaardere zaken, of persoonlijkere problemen, die hebben dan gewoon een soort aantrekkingskracht.
Het nadeel daarvan is dan weer dat ze er alles van willen weten, en als ts dan bijvoorbeeld een radiostilte inzet, kan ik best begrijpen dat dat irritant is (maar dan weer niet meer dan dat).
Dat dan meteen de roddelmachine aangeslingerd word (zou ze dood zijn, zelf mishandeld etc) vind ik dan ook wel weer een beetje ver gaan.

Ben idd wel van mening dat het reageren gewoon van 2 kanten moet komen, ookal begint het topic een beetje zwaar te worden voor ts. Dat kun je immers ergens wel verwachten als je een topic opent.

Gooi een grote groep mensen (zal niet vrouwen zeggen want er komen hier ook een paar mannen) bij elkaar en er is altijd wel iemand die niet tevreden is..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:10

Ik ben ook enkele malen klachten tegengekomen van mensen die een topic geopend hadden en waar dan niet direct of niet voldoende reactie op kwam. Het is dus nooit goed.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:10

palousa_boy schreef:
Ben idd wel van mening dat het reageren gewoon van 2 kanten moet komen, ookal begint het topic een beetje zwaar te worden voor ts. Dat kun je immers ergens wel verwachten als je een topic opent.

Ik vind dus dat niemand de plicht heeft om te reageren. Als het te zwaar wordt mag iedereen gewoon het topic wegklikken. (En als het onaanvaardbaar wordt vooral de mods inseinen.)
(En misschien moeten we het ook in het algemeeen niet zo normaal vinden dat die dingen zo regelmatig uit de hand lopen... maar dat is gedeeltelijk een adnere discussien.)

Maar NIEMAND hoeft verplicht te worden om zich onder sociale druk te laten beledigen, kwetsen, beschuldigen, in een hoek geschoven te worden etc. Iedereen heeft het recht om zich te onttrekken aan situaties die niet prettig zijn, er is niet een soort 'recht' van meelezers op de investering van de TS en al helemaal niet op het rot voelen door de TS als een soort van boetedoening. Als je je goede advies niet wilt stoppen in een topic waar je misschien geen reactie krijgt: doe het dan niet. Jouw reactie als gebruiker verplicht de TS tot niets.

(En echt, ik zou hier graag willen kunnen verdedigen dat het juist fatsoenlijk is voor mensen die bv vragen 'wat kunnen we op kamp doen' dat ze een reactie geven waar de rest ook weer wat aan heeft... maar dat kan niet zolang dit argument gebruikt wordt om mensen in kwetsbare posities onder extra druk te zetten. Zolang er niet een soort basisfatsoen is in hoe gebruikers naar een TS reageren, ga ik niet de andere kant verdedigen, want dat belang valt in het niet met hoe er omgegaan wordt met mensen in kwetsbare situaties.)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:11

anjali schreef:
Ik ben ook enkele malen klachten tegengekomen van mensen die een topic geopend hadden en waar dan niet direct of niet voldoende reactie op kwam. Het is dus nooit goed.

Hoe bedoel je dat precies?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:15

Denk dat je me niet begrijpt ;)

Je bent niet VERPLICHT om te reageren, maar net zo min VERPLICHT om een topic te open.

Open je een topic over een beladen onderwerp, kun je dus wel (gezien de geschiedenis op bokt) verwachten welke kant zo'n topic op zal gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:37

Lente schreef:
@lieveli; het klopt dat je geen hulpverlener hoeft te zijn om iemand een nummer van veilig thuis te geven.
Maar het zit denk ik ook een stukje in de manier van reageren naar een gebruiker toe. Plus eventueel een stukje bescherming naar het team toe want die worden natuurlijk als eerste geconfronteerd met al die heftige verhalen.
Ik denk dat opgeleid MWD'ers/SPH'ers/psychologen/agenten/artsen/desnoods vertrouwenspersonen daar vanuit hun opleiding toch op een andere manier mee om hebben leren gaan.
Maar misschien is dat mijn eigen beroepsdeformatie. :)

Misschien. Ik persoonlijk vind dat je je niet zou moeten blindstaren op het stickertje hulpverlening, iedere clown kan een SPH doen en zich hulpverlener noemen. Hier mee om kunnen gaan en adequaat kunnen reageren zit in je of niet, daar doet een opleiding niet zoveel aan.

tita schreef:
Sensatie zoekerij

Laten we beginnen bij de mods
Een SA krijg je vrij makkelijk vervolgens neem je op dat moment de moeite om heel zielig verhaal te typen

De antwoorden bevallen je niet en exit is de SA
Die wel nog tijd heeft om op der gewone account te bokken

Ik vind persoonlijk dat een mod moet stoppen met SA te geven
Als een SA'er na paar dagen niet post gewoon slot erop dan is het stemmingsmakerij geweest mensen in nood zoeken vaak graag contact

Nee, een SA kan ook nuttig zijn, ik vond het topic van Michelle over haar meervoudig gehandicapte kindje echt heel pittig en volkomen begrijpelijk dat ze dat 1. kwijt wilde maar 2. niet onder haar eigen naam.

Ik denk dat het bestuur wat moet schiften in de onderwerpen die worden aangesneden. Want verder ben ik het in grote lijnen eens met je, als de antwoorden niet bevallen is de vogel gevlogen. Of het dan echt voor aandacht is, weet ik niet. Kan ik niet zeggen.

Sammie schreef:
anjali schreef:

Hoe bedoel je dat precies?

Zijn dat niet vooral 'kijk mijn hamster' topics?

palousa_boy schreef:
Denk dat je me niet begrijpt ;)

Je bent niet VERPLICHT om te reageren, maar net zo min VERPLICHT om een topic te open.

Open je een topic over een beladen onderwerp, kun je dus wel (gezien de geschiedenis op bokt) verwachten welke kant zo'n topic op zal gaan.

Nou en dat is zeker waar. En dan vind ik bokt nog het vriendelijkste forum dat hier rondzweeft, op Viva worden mensen gewoon gefileerd :') Dus misschien is dat iets wat meegegeven moet worden bij een S.A. De hoeveelheid reacties die losgemaakt worden en of mensen bereid zijn om daarmee te dealen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:51

Dat voorbeeld van Michelle dat je nu toevallig naar boven haalt is eigenlijk best een lastige voor een sa.

Aan de ene kant denk ik, je hebt gelijk dat je het onder een sa plaatst.
Aan de andere kant denk ik (ik zelf dus) dat dat dan weer een vorm van het ontkennen is en dat kan niet in dat geval. Ja het is zwaar, dat geloof ik meteen, maar in mijn ogen veranderd een sa daar niets aan tegenover je eigen gebruikersnaam.

Nu ben ik daar zelf vrij nuchter in hoor, ook kwa "privacy" (als iemand iets wilt weten komen ze er links of rechtsom toch wel achter) dus misschien begrijp ik dat dan gewoon niet, maar zo denk ik er dan over.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:22

Ik snap juist wel dat je niet wil dat de hele wereld weet dat je misschien wel een kindje draagt wat iets mankeert maar dat je ook nieuwsgierig bent naar hoe anderen er mee zijn omgegaan en je hart wil luchten. En uiteindelijk is ze gewoon onder haar eigen naam verder gegaan natuurlijk.

Zeggen dat je er heel nuchter instaat is makkelijk als je net vader bent geworden van een gezonde dochter (gefeliciteerd :D ) maar ik heb dus geen idee hoe ik zou reageren in die situatie.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:34

Tuurlijk is dat makkelijk, en nu gaat het toevallig over een kind, maar zo ben ik met alles. Misschien niet altijd handig, maar zeg het liever gewoon dan dat ik anoniem een brief ga schijven.
Ja, dan krijg je ook mensen tegen je, maar je kunt niet met iedereen vrienden zijn toch ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:53

De eerste les die kinderen rondom empathie globaal leren is dat ze zichzelf in de situatie van een ander moeten verplaatsen: hoe zou je je voelen als? Dat is een prima eerste les. Maar daarna komt les 2: niet altijd is de ander als jij, en als een ander iets niet wil wat jij wel ok zou vinden, heb je dat toch te aanvaarden en te respecteren.

Ik me een SA dan ook prima voorstellen, nog los van wat ik zelf wel of niet zou vinden... het is echt prima voorstelbaar dat iemand bv geen behoefte heeft aan 'hee, ik las op Bokt dat je misschien [gevoelig onderwerp], heb je al besloten wat je doet' van de dochter van de achterburen of een vage stalgenoot, op een moment dat je vooral lekker even bij de paarden zit uit te rusten en daar helemaal niet aan wilt denken. (En het simpel weg ophalen van dat onderwerp is dan al behoorlijk vervelend. En je krijgt er ineens een extra taak bij: je grenzen aangeven tegenover iemand.)
Want ook buiten Bokt speelt datzelfde thema, iets te vaak eigenen mensen zich een drama van de ander toe, niet om die persoon oprecht te steunen in wat zij of hij nodig heeft (dat betekent namelijk dat je vooral iemand de ruimte geeft om wel of niet te delen wat die persoon wil, en ook te respecteren als het belangrijk is om een bepaald onderwerp te laten rusten en er even niet mee bezig te zijn) maar eerder om zichzelf centraal te stellen, hun schok, hun 'hulpvaardigheid', hun opinie, hun 'goede raad' etc.

Een SA kan dan een manier zijn om dat behoorlijk te kaderen: je kunt met anderen spreken zonder dat vage oppervlakkige kennissen dat soort dingen weten. En je kunt op elk moment bepalen dat je wel wilt lezen en schrijven, maar vooral ook wanneer je dat niet wilt, zonder dat je daar eerst een hele strijd van hoeft te maken.

Voor de ene zal het niet zo moeilijk zijn, sommige mensen halen inderdaad makkelijker hun schouders op over wat anderen zeggen en doen. Prima zolang je daarmee niet over de grenzen van anderen heenwalst. Maar dat is geen reden om te verwachten dat anderen zich dus ook maar zo moeten kunnen opstellen, en dat anderen niet andere manieren mogen hebben om een manier te zoeken die voor hun werkt, zoals een iets anoniemere vorm van contact, waarbij ze kunnen kiezen met wie ze wel of niet delen wie ze zijn.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:04

Mij zou zoiets, dat dan privé terug zou komen idd weinig interesseren. Als ik er geen zin in heb zeg ik gewoon dat het ze niets aan gaat, en anders maar in het topic moeten reageren. Dan is het ook klaar en gaat het leven weer gewoon verder.

Tuurlijk moet iedereen doen en laten wat ze nodig achten, ookal denk ik er anders over.
In het echte leven zou ik alleen wel m'n mening laten horen, wat de andere persoon er dan mee doet is aan hun.
Ik heb gewoon vrij direct.
Hier op bokt moet ik soms ook erg m'n best doen om me in te houden en dat lukt ook niet altijd. Het "makkelijkst" is dan idd niet reageren maar dat blijft dan nog dagen aan me vreten. Het is dus niet de makkelijkste weg, en heel erg tegen m'n natuur in.

Verschillende meningen zullen er altijd zijn, en dat is ook helemaal niet erg.
Maar nogmaals, dat gaat 2 kanten op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:23

palousa_boy schreef:
Mij zou zoiets, dat dan privé terug zou komen idd weinig interesseren.

Zie les 2: jouw perspectief is niet leidend daarin.

Citaat:
Tuurlijk moet iedereen doen en laten wat ze nodig achten, ookal denk ik er anders over.
In het echte leven zou ik alleen wel m'n mening laten horen, wat de andere persoon er dan mee doet is aan hun.

Dat is eigenlijk gewoon vrij onbehoorlijk gedrag. Je geeft daarmee feitelijk aan dat je geen zin hebt om je te verdiepen in andermans grenzen, dat je daarin alleen je eigen visie laat meewegen.

Citaat:
Verschillende meningen zullen er altijd zijn, en dat is ook helemaal niet erg.
Maar nogmaals, dat gaat 2 kanten op.

Verschillende meningen kan. Verschillende gedragingen in het respecteren van andermans grenzen en autonomie zit al een stuk minder rek. Het is duidelijk dat er geen 'het moet van 2 kanten komen' is als het bv gaat om ongevraagd en ongewenste aanraking, of dat nou seksueel, agressief of anders is: je hebt dat gewoon niet te doen klaar punt uit.

Met emotionele en sociale omgang is dat echt niet zo anders. Je hebt niet zomaar over andere mensen heen te walsen en dan te zeggen "ik heb het recht, een ander moet zichzelf maar redden" of "het moet van twee kanten komen." Het komt helemaal niet van twee kanten want je legt de verantwoordelijkheid dan buiten jezelf en bij de ander.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:35

Sammie schreef:
Shadow.. De praktijk zit anders in elkaar, er blijven namelijk reacties komen, hetzij inhoudelijk, hetzij over het niet reageren, gevolgd door andere mensen die dáár weer op reageren. Buiten het feit dat een maatschappij zo helemaal niet werkt, ook bij jou niet. Heb al paar keer aangegeven niet meer in discussie met je te gaan. Toch blijf je mij telkens persoonlijk aanspreken.. (De oplossing is vrij eenvoudig dan toch? Niet doen dus! - maar bij deze dan nogmaals en de laatste maal :) ) komt het over als 'Zoek het maar uit jongens, geen reactie is ook een reactie en anders reageer je toch gewoon niet..' Goed advies voor een forum waar het community-gevoel (en de daaraan hangende afhankelijke inkomsten) zogenaamd hoog in het vaandel zouden moeten staan. :j

De praktijk zit inderdaad heel anders in elkaar. Precies hetzelfde verzoek met zelfde resultaat.
Over onbehoorlijk gedrag gesproken en niet verdiepen in andermans grenzen gesproken. En laten we eigen visie de strot door duwen maar helemaal niet aanhalen. :+
Maar dan in topic met SA zou dat ineens anders werken.
Apart.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:44

Even een klein voorbeeld dan.

We zijn uit eten bij een oom van mij die net z'n restaurant heeft geopend. We zitten daar met de hele familie omdat m'n oma jarig is, en dat meteen een mooie generale is voor de opening de volgende week (aldus m'n oom).

Kort gezegd viel het vreselijk tegen. Er was niet genoeg ingekocht, alles duurde te lang (we hebben 3 uur moeten wachten voordat we überhaupt een kart kregen, ook na herhaaldelijk vragen), kregen niet de goede gerechten etc.

Ik zeg daar gewoon wat van (het is immers een generale toch, dan wil je graag weten wat er beter kan) dat het vreselijk tegen viel, en wat er dan zo slecht was.

Echter staat dan aan de andere kant iemand te roepen dat ik dat niet kan maken omdat het familie is, dat het de eerste dag is etc etc.
Maar ondertussen wel tegen de rest van de tafel klagen dat het niet goed is.

Aangezien mn oom zelf ook niet echt een blad voor de mond heeft als het om dat soort zaken gaat, gooi ik er ook gewoon uit wat ik van deze "ervaring" vond.

Vervolgens kwamen de week erop alle smoezen waarom het niet liep.. Dan ben je mij echt kwijt, het was gewoon niet goed en daar waren geen nuances in.

Natuurlijk ben ik niet iemand die met een botte bijl m'n mening verkondig om te zeggen zo, nu ben ik het kwijt, de groeten.. Maar als iemand naar mijn mening vraagt ga ik er geen moeite voor doen om dat over te liegen.
Misschien breng ik het wat anders, afhankelijk van de persoon, maar het blijft mijn mening, en die heeft de persoon in kwestie net zo goed te respecteren.

Maar nogmaals, niet iedereen kan daar tegen, en dat hoeft ook niet. Maar die mensen lopen dan vanzelf wel weg, of vragen gewoon niet naar mijn mening ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:52

Palousa dat heb ik precies zo.
Mij wordt wel een "verweten" dat ik de directheid heb van een kerel.
Misschien loop jij daar op een "vrouwen" forum ook tegen aan.

Irl heb ik het idee Dat kerels vaak ook best wel kunnen tegen eerlijk commentaar maar dat het de wijven (ja wijven) zijn die daar om achter de rug om zeiken. Zoals in jou voorbeeld daar aan tafel.

Hier op bokt bijvoorbeeld via pb.
Ik gooi het gewoon openbaar neer. Daar maak ik geen vriendjes mee maar dat hoeft ook niet. Mensen weten wel een eerlijke mening en niet een halve en de andere helft in een pb.

Maar dat is weer offtopic.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:56

Dat is het precies idd. De "handschoentjes" waarmee je iedereen moet behandelen omdat je anders iemand op z'n teentjes trapt..

Achteraf krijg je dan mails en pb's van mensen die het wel met je eens zijn, maar de spreekwoordelijke ballen niet hebben om het ook openbaar uit te spreken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:06

Ik krijg regelmatig een pb van een mod dat ik op moet letten wat ik schrijf.
En het enige wat ik dan denk is
: Dat deed ik al.
Als ik schreef wat ik dacht kregen de zieltjes hier een rol beroerte.

En het aparte. Irl noemen mensen mij duidelijk en klantvriendelijk.
Krijg ook regelmatig dat van bezoekers te horen.
Maar ga niet lopen kwallen. Dan zit je voor altijd fout.

Ontopic.
Ik heb dus bijna dagelijks te maken met mensen met een hulpvraag.
Soms simpel. Soms zwaar.
Nee ik ben geen hulpverlener. Ik kan wel goed luisteren. En krijg de meest uiteenlopende verhalen te horen.
En ik weet daarom dat het erg fijn voor mensen kan zijn hun verhaal te delen.
Ik weet daardoor ook dat er mensen zijn die die verhalen heel erg aantrekken en dat niet los kunnen laten.
Dat zijn mensen die in de topics vaak ook door gaan.
Deze mensen raak je emotioneel echt.
En dan moet je als forum toch afvragen wat weegt zwaarder.
Een SA dat het verhaal kwijt kan of de lezer die het misschien niet los kan laten.
Deze laatste krijgt het wel ongevraagd voorgeschoteld.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:56

De SA account van Michelle was een actieve SA'er dan vindt ik het geen punt.
Zij bleef posten en uiteindelijk kwam ze uit der SA

Is nu meer de mensen die een SA aanvragen heel topic maken en vervolgens nooit iets laten horen.
Dan zou zo'n topic gewoon oo de MH moeten (mesthoop)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:04

Ik vind niet dat je kan eisen dat iemand een update post.

Ik snap ook best dat mensen hier zeggen dat ze gewoon eerlijk vertellen wat ze denken en dat vind ik ook echt wel goed. Je hoeft niet alleen mee te gaan in de mening van de SA'er, maar je moet wel kijken hoe je het opschrijft en brengt aan de ander. Ik zie echt heel regelmatig enorm botte opmerkingen voorbij komen die degene heel erg kunnen raken. Waar ik echt van schrik. Die opmerkingen kunnen en zullen waarschijnlijk ook echt wel goed bedoelt zijn, maar werken vaak JUIST averechts. De topicstatrter voelt zich aangevallen en wordt beschuldigd dat ze bijvoorbeeld domme dingen heeft gedaan en schiet vervolgens in de verdediging.

Als je vind dat ze heel dom bezig is dan kun je dat ook anders opschrijven dan "wat ben jij toch dom bezig", je kan ook schrijven " dat je ... deed was misschien niet heel erg slim" en vervolgens opschrijven hoe ze het de volgende keer aan kan pakken. Dat werkt ook nog eens een stuk beter, want dat zullen ze echt eerder van je aannemen. En daardoor zullen ze ook eerder blijven reageren.

Ik snap namelijk best dat als je meerdere keren voor dom wicht en weet ik wat wordt uitgemaakt en boote opmerkingen krijgt je zoiets hebt van daar reageer ik niet meer. Dat zou ik zelf ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:33

Verplicht reageren zou ik heel raar vinden, maar ik snap wel dat het fijn is als een topic even een eindberichtje krijgt.
Paar jaar terug volgde ik bijvoorbeeld een topic van een SA, over een nogal bedreigende situatie bij haar thuis. Er werden in dat topic eigenlijk alleen steunende reacties geplaatst en TS had aangegeven bepaalde stappen te gaan zetten en dan een update te geven. Na een tijdje bleef het maar stil, en ik heb me toen best zorgen gemaakt of het wel goed ging met haar. Ik heb eerst haar SA een PB bestuurd, geen reactie. Een week later heb ik toen toch maar een mod gePBt. Zij heeft even gekeken, en zag dat het SA nog wel op haar reguliere account actief was, uiteraard zonder mij te vertellen wie het was. Moet zeggen dat dat best een geruststelling was :j

Dus....verplicht reageren voor een TS? Nee. In topics over heftige onderwerpen een afsluitend berichtje? Heel graag :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:44

Maar eigenlijk is dat toch een beetje hetzelfde?
Een afsluit bericht is toch een laatste "verplichte" reactie?
Al zie ik het niet als verplicht maar als beleefde reactie.
Daar hoeven geen in en outs in te staan.
Maar even je mee levers, of je het nu met ze eens was of niet een eind berichtje geven.
Waarna een mod ook snel sluit zodat er niet nog 10 pagina's gezever komen over dat laatste bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:00

Een beetje, met het verschil dat het een verzoek is en geen verplichting :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:06

en afsluitend bericht kan ook door de mods gedaan worden :)