Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tobbes schreef:antje_vip schreef:Jeetje TS, zeiksnor, kijk even wat zo'n grote site allemaal kost om goed te laten draaien.
De meeste mods zijn gewoon vrijwilligers .
Bokt heeft 277.000 leden. Mochten ze per lid 1 euro binnen halen via de advertenties dan hebben ze al behoorlijk jaar inkomen. Webhosting kost echt geen 200.000 per jaar. Dan nog betaald lidmaatschappen van 15 euro per jaar...
djinnie schreef:Hier ook geen adblocker. De advertenties storen niet en ach, wie weet, misschien zie ik soms een leuke ad...Ik wist alleen niet dat de adblocker ook op youtube werkt. Daar vind ik de ad's wel irritant.
BartVB schreef:Die 15 euro per jaar is vooral gebaseerd op wat andere sites ongeveer vragen voor bannervrij achtige constructies en op basis van wat mij redelijk lijkt. Wat een gebruiker oplevert aan advertentieinkomsten is eigenlijk niet te zeggen. Dat hangt heel erg van de gebruiker af. Hoevaak is deze op de site, klikt deze banners aan, bestelt hij/zij vervolgens iets? En klikt iemand op een Etos banner of op een banner over hypotheken? Een euro per geregistreerde gebruiker per jaar ongeacht activiteit zou leuk zijn
Wat de kosten betreft; daar komt echt nog wat meer bij kijken. De hostingkosten zijn idd geen 200.000 per jaar, maar we redden het echt niet met een standaard hosting pakketje van 20 euro per maand. Voor alleen het bedrag dat we iedere maand aan xs4all (onze hoster) betalen huur je een erg leuk appartement. Daarnaast zijn servers die moeten gekocht en onderhouden en vooral ook salarissen en de kosten van freelancers (boekhouder, programmeurs, vormgever, etc). Dus zonder flink wat inkomsten uit advertenties blijft Bokt.nl echt niet draaien.
BartVB schreef:Natuurlijk doe ik dit niet voor niets. Het is al jaren een fulltime bezigheid en ik heb ook gewoon eten en een dak nodig. Dat valt onder het kopje 'salarissen'.
Feit is dat Bokt redelijk wat omzet moet draaien om überhaupt in de lucht te kunnen blijven. En als we over een paar jaar nog steeds willen bestaan zal er ook moeten worden geïnvesteerd in b.v. vormgevers en programmeurs.
Bottomline is vooral dat het, in mijn ogen, vrij asociaal is om een adblocker te gebruiken. Overigens snap ik het wel, ik ben het ook zeker eens met de stelling dat adverteerders en uitgevers veel te ver zijn gegaan wat betreft banners. Knipperende rommel, te groot, te schreeuwerig, te zwaar. Youtube is ook geen geweldig voorbeeld van klantvriendelijkheid. Natuurlijk kost het online houden van Youtube bergen met geld, maar geef mensen dan de mogelijkheid om video's te kijken zonder die reclame door een paar euro per maand te betalen (of een paar cent per video af te tikken).
Een beter model voor (heel) kleine betalingen kan nog best een flinke revolutie teweeg gaan brengen op internet. Dat is iets waar ook al 20 jaar over gesproken wordt, maar het is er nog steeds niet. Overigens ben ik zeer benieuwd hoe zoiets zou werken in Nederland. Als er een zuinig/gierig volk is op de wereld dan zijn wij het welOok legio mensen die hun telefoon hacken zodat ze geen 2 euro hoeven te betalen voor het installeren van een spelletje... Ik snap dat niet helemaal, iemand heeft flink wat tijd geïnvesteerd in het maken ervan, je beleeft er een hoop plezier aan en dan toch vinden dat dat gratis moet kunnen? Rare wereld
Zoolgangster schreef:HindaFree schreef:vind het op bokt enorm mee vallen! ga eens naar marktplaats.nl.... mijn laptop van 2 jaar oud loopt er haast op vast....
Op bokt kun je rustig je Adblocker uitschakelen, geen enkel probleem.
BartVB schreef:Natuurlijk doe ik dit niet voor niets. Het is al jaren een fulltime bezigheid en ik heb ook gewoon eten en een dak nodig. Dat valt onder het kopje 'salarissen'.
Feit is dat Bokt redelijk wat omzet moet draaien om überhaupt in de lucht te kunnen blijven. En als we over een paar jaar nog steeds willen bestaan zal er ook moeten worden geïnvesteerd in b.v. vormgevers en programmeurs.
Bottomline is vooral dat het, in mijn ogen, vrij asociaal is om een adblocker te gebruiken. Overigens snap ik het wel, ik ben het ook zeker eens met de stelling dat adverteerders en uitgevers veel te ver zijn gegaan wat betreft banners. Knipperende rommel, te groot, te schreeuwerig, te zwaar. Youtube is ook geen geweldig voorbeeld van klantvriendelijkheid. Natuurlijk kost het online houden van Youtube bergen met geld, maar geef mensen dan de mogelijkheid om video's te kijken zonder die reclame door een paar euro per maand te betalen (of een paar cent per video af te tikken).
Een beter model voor (heel) kleine betalingen kan nog best een flinke revolutie teweeg gaan brengen op internet. Dat is iets waar ook al 20 jaar over gesproken wordt, maar het is er nog steeds niet. Overigens ben ik zeer benieuwd hoe zoiets zou werken in Nederland. Als er een zuinig/gierig volk is op de wereld dan zijn wij het welOok legio mensen die hun telefoon hacken zodat ze geen 2 euro hoeven te betalen voor het installeren van een spelletje... Ik snap dat niet helemaal, iemand heeft flink wat tijd geïnvesteerd in het maken ervan, je beleeft er een hoop plezier aan en dan toch vinden dat dat gratis moet kunnen? Rare wereld