Foeilijst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:52

Wauw! Wat ontzettend akelig om zo te oordelen over mensen. Al hebben ze 20 paarden en werken niet, of dealen in drugs, daar hoef je je als buitenstaander toch niet druk om te maken?

Ik denk overigens dat we veel meer baat zouden hebben bokkers te kunnen blokkeren waarvan je niet wilt dat ze je berichten kunnen lezen :D maar gezien je makkelijk zonder account berichten kunt lezen is dat ook wel weer zinloos.

KimD

FriesWytske schreef:
Had wel verwacht dat ik half bokt over me heen kreeg. Maar heb gelukkig via pb ook al veel te horen gekregen dat ze het met me eens zijn.

En voor al mijn meelezers, hoop dat jullie weer een hoop lol om mij hebben.

Laat mijn geluk helemaal niet van bokt afhangen. En mijn omgeving weet gelukkig hoe ik ben en waar ik voor sta. En daar hecht ik meer waarde aan dan aan de mening van de bokkers die denken dat ze me altijd maar moeten afbranden om welke mening ook geef.

Die mensen wat het per PB met je eens zijn, zijn net zo laf. Misschien nog wel laffer....

En "mijn meelezers", wat en arrogantie. :n

Een mening hebben is zeker niet verkeerd, maar dit is kwetsend en bovenal niet waar.

JenW

FriesWytske schreef:
Tja, KBK. Het is wel zo. Je leeft van de staat met je uitkering. En Maarten heeft wel werk zeg je. Maar weet wel zeker dat hij daarvan niet het huis en 5 paarden kan onderhouden. Dan mag hij wel miljonair zijn. Bovendien vind ik het dan vreemd dat hij op bijna al jouw foto's staat.

En wie ben jij om in iemands anders portomonnee te kunnen kijken?
Als je jaloers bent kun je dat gewoon zeggen. Maar dit verdient kbk niet, ik zie haar altijd in topics staan met hele behulpzame en leuke reacties. En ook al staat Maarten veel op de fotos, nou en? Wie ben jij om hier over te oordelen zeg bah bah.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:54

Kunnen we het onderwerp niet gewoon bespreken zonder persoonlijk en beledigend te worden?
Nergens voor nodig :n

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:54

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen om ontopic en respectvol naar elkaar te blijven.. Er wordt een vraag gesteld die in algemene zin beantwoord kan worden. Het is niet nodig, en bovendien niet toegestaan, om hierbij specifiek andere gebruikers te bespreken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:58

Voor mij hoeft die hele foeilijst ook niet. Los van het feit dat ik reacties of tooics lees en niet eens zie wie hem heeft geopend. Maakt mij ook niks uit trouwens. Het gaat om wat er staat niet wat iemand heeft neergezet.

En stel ik zou iemand willen negeren, of wat ook. Dan lees ik over een reactie heen of open een topic niet. Dat kan ik heel goed zelf bepalen en heb ik geen lijstje of wat voor nodig.

Maar een vraag aan die wel dat lijstje gevuld hebben? Stel bij gratis weg te geven topic staat iets wat je graag zou willen hebben. Maar dat is geplaatst door iemand die op je lijst staat. Zou je het dan niet meer willen hebben?

En je weet niet waar of hoe iemand iets doet. Al zouden ze familie van de koning zijn of erfgenamen van heineken. Ik heb ook een wao uitkering en tot voor kort een meer dan royaal gezamelijk inkomen. Ben ik dan ook een profiteur?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:01

FriesWytske schreef:
Had wel verwacht dat ik half bokt over me heen kreeg. Maar heb gelukkig via pb ook al veel te horen gekregen dat ze het met me eens zijn.

Laat mijn geluk helemaal niet van bokt afhangen. En mijn omgeving weet gelukkig hoe ik ben en waar ik voor sta. En daar hecht ik meer waarde aan dan aan de mening van de bokkers die denken dat ze me altijd maar moeten afbranden om welke mening ook geef.

Flikker dan lekker van bokt af.

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:03

Ik ga gelijk iemand erop zetten.
Was het vergeten dat het bestond.
Ik irriteer me echt aan haar vooral haar domme opmerkingen.

leeneliefje

Re: Foeilijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:08

Haha jeetje jongens, er is nog een wereld buiten bokt he?! :')
Gooi aub niet je hebben en houden hier op bokt, ik ben totaal niet geïnteresseerd in persoonlijke perikelen van mijn mede-bokkers. Laat gewoon je paard zien en that's it.
En ga elkaar al helemaal niet afbranden en gun het je mede-bokkers al HELEMAAL niet dat je het plezier in bokt verliest omdat één iemand een topic opent. Ik zou je dan met klem willen adviseren je computer uit te schakelen en de échte wereld in te gaan ipv de virtuele. Too much bokt for you my friend :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:12

Jolien87 schreef:
Terug ontopic: ik heb 1 iemand op mijn foeilijst staan maar krijg alsnog jeuk wanneer ik zie dat hij in een topic heeft gereageerd. Ik kan me dan ook helemaal opfokken en lees dan alsnog zijn reactie ter bevestiging van mijn vermoeden. Om me dan alleen nog maar meer geïrriteerd te voelen. Of je komt alsnog zijn reacties tegen omdat ze worden gequote.

Dit dus, daarom is mijn foeilijst ook weer leeg, juist door dat zinnetje viel een opmerking meer op en gaat het jeuken om toch te lezen.

Offtopic;
Paarden houden kun je zo duur maken als je zelf wilt, die 4 van ons kosten nog geen 800€/jaar ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:14

Ach de een zet zn hele levensverhaal erop, de ander opent tig topics per week... Kan ik me niet extreem aan storen. Heb alleen één erop staan die het presteert met zo ongeveer elke opmerking het bloed onder mn nagels vandaan te halen. Zegt misschien meer over mij dan over haar, misschien niet.. Maar ik heb geen zin om me te ergeren dus nu hoef ik het niet meer te lezen... Best wel lekker eigenlijk.
Topics met een TS waarvan ik al weet dat t niet mijn cup of tea is klik ik gewoon niet aan. Zat andere topics om te bekijken. :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:17

Ik denk dat er 1 iemand is die de kroon spant op de foeilijsten. Misschien is het dan weleens een idee om te kijken waarom hij zo vaak op een foeilijst staat. Het zal vast een gegronde reden zijn.
En dan diegene van bokt knikkeren, maakt een boel mensen blij EN scheelt de modjes heel wat OW's en bannetjes uitdelen elk jaar :D.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:20

Ho ho prinses, ik weet wie je bedoelt. Toch zit er vaak wel een kern van waarheid in en zorgen zijn berichten tot discussie (zou een goede inwoner voor Wakkerdam zijn, haha).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:24

Cinderella schreef:
Ik denk dat er 1 iemand is die de kroon spant op de foeilijsten. Misschien is het dan weleens een idee om te kijken waarom hij zo vaak op een foeilijst staat. Het zal vast een gegronde reden zijn.
En dan diegene van bokt knikkeren, maakt een boel mensen blij EN scheelt de modjes heel wat OW's en bannetjes uitdelen elk jaar :D.

Dat zou eigenlijk best een grof schandaal zijn als dat gebeurt. -O- Dat iemand een mening heeft die niet die van jou is hoeft toch geen reden te zijn om iemand ergens compleet te weren van een openbaar medium?
En al zouden er 3 mensen wel de mening kunnen waarderen dat zijn er drie genoeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:30

Cinderella schreef:

Ik heb zo'n vermoeden ja. :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:32

En ik heb geen idee over wie jullie het hebben :')

Op mijn foeilijst staat overigens één persoon, en ik heb echt wel de zelfbeheersing om haar berichten niet te openen. Al scheelt het wel natuurlijk dat ze niet vaak topics opent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:37

Oh ik gebruik mijn foeilijst duidelijk anders dan de meesten hier geloof ik?

Want ik weet over wie het nu gaat, maar ik vind dat geen reden om iemand op een foeilijst te zetten eigenlijk. Ik gebruik die foeilijst alleen voor mensen waar ik persoonlijk problemen mee heb gehad en gewoon liever helemaal niet meer wil tegenkomen, dus ook niet hier op bokt. Scheelt wel een slok op den borrel als zij jou dan ook foeien, want dan kom je ze volgens mij echt niet meer tegen ook, maar dat weet ik niet zeker.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:49

Ailill schreef:
Wat een bijzonder verloop. Ik kan zelf best fel uit de hoek komen, kan dat daarnaast ook incasseren.

Foeilijst is hier niet leeg, gok dat ik er ook bij een aantal op sta ;)

Dat incasseren is bij veel mensen juist t probleem. Ze hebben overal een mening over maar als je ze er op aanspreekt dan heb je het gelijk gedaan :')

Vraagje als ik bijvoorbeeld iemand op foeilijst zet, kan die mijn berichten dan nog wel lezen?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:51

Lienie_F schreef:
En ik heb geen idee over wie jullie het hebben :')

.

ik ook niettttt -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:52

MarjanB schreef:
Ailill schreef:
Wat een bijzonder verloop. Ik kan zelf best fel uit de hoek komen, kan dat daarnaast ook incasseren.

Foeilijst is hier niet leeg, gok dat ik er ook bij een aantal op sta ;)

Dat incasseren is bij veel mensen juist t probleem. Ze hebben overal een mening over maar als je ze er op aanspreekt dan heb je het gelijk gedaan :')

Vraagje als ik bijvoorbeeld iemand op foeilijst zet, kan die mijn berichten dan nog wel lezen?

Ja, tenzij jij bij hun ook op de foeilijst staat.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:52

Dat ik de titel van dit topic zag, verwachtte ik dat Bokkers hier hun lijst van ondeugende paarden-streken zouden posten.. :')
Hoewel ik toch dagelijks Bokt bezoek, voel ik me, na het lezen van dit topic, toch een beetje Boktvreemd. Natuurlijk vallen sommige Bokkers op die vaker posten, maar blijkbaar lees ik nog niet genoeg topics door om me aan iemand te irriteren :P

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:09

FriesWytske schreef:

Jeetje zeg... Ten eerste vind ik het altijd heel laf van mensen als er in een topic een discussie is en dat mensen dan via PB het wel of niet met je eens zijn. Doe het dan open in het topic, wees niet zo laf om achter iemands rug te gaan roddelen.

Of houd gewoon je mond als je niet respectvol kan zijn. Wat iemand wel en niet met zijn geld doet, al is het van de staat, dan is ieders eigen zaak.

Ik heb altijd fulltime gewerkt en toen een paard gekocht, toen gewerkt en gestudeerd en nu zit ik door omstandigheden in een uitkering en onderhoud ik mijn paard ook van de staat en misschien straks ook van een wajong als me dat word toegekend.. En doe ik mijn paard weg, nee. Heb er zelfs nog een shetje bij als maatje voor haar. Ja, dat is van geld van de staat, maar en? Dat geld krijg je sowieso wel en of ik er nou kleren, make-up, meubels van koop of mijn paard onderhoud dat maakt dan f*ck uit. Zo snel het geld op MIJN bankrekening staat is het van mij en niet meer van de staat of de belastingbetalers, maar van MIJ.. En van KoudbloedKim. Daar mag je mee doen wat je wilt, en als ze 10 paarden er van wil onderhouden dan verdomme, dan doet ze dat, en daar hoeft niemand zich mee te bemoeien en over te oordelen.

Bokkers jouw afbranden om jouw mening? Wie de bal kaatst... Jij brand toch zelf ook een bokker af? In dit geval KBK.

Een eigen mening mag je hebben, maar enig respect is ook wel op zijn plaats. Je kan niet alles maar uit gaan bleren onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'. Er is ook nog zoiets als een fatsoenlijk persoon zijn en sommige dingen die je denkt voor jezelf houden.

Ik kom vaak genoeg mensen op bokt tegen waarvan ik denk 'Jeetje wat een verwend k*tkind.' 'Bah, die nieuwe laarzen zijn spuuglelijk.' 'Lol, die rijd nog geen deukje in een pakje boter.' Ga ik dat dan in elk topic neerzetten. Nee. Als ik niets positiefs te zeggen heb of geen kritiek met goed onderbouwde argumenten, maar alleen maar een negatieve mening die anderen pijn kan doen, dan klik ik het gewoon weg, klaar. Zo als het hoort.

Leven en laten leven.

Moet je dan maar, omdat je in een ongelukkige situatie zit en een uitkering krijgt, leven alsof je niets meer mag doen met dat geld, behalve het hoognodige om te overleven? '

Ik ben superzuinig, koop weinig kleren en andere dingen van mezelf, ga niet vaak uit, naar de bios, zwemmen etc, om mijn paardjes te veroorloven... En als ze ziek worden, dan komt de DA gewoon, want ik leg altijd geld opzij in het DA-potje om ziektekosten van mijn diertjes te kunnen betalen. Want die diertjes zijn mijn leven. Datgene wat me gelukkig maakt. Ik kan bij de paarden zijn en al mijn zorgen vergeten en gewoon genieten van hun gesnuffel, hun geurtjes, hun nieuwsgierigheid en om bezig zijn in en om de stal. Dat ik dan veel tweedehands kleren koop, so be it.

Dat is MIJN keuze.

En dat is KBK haar keuze.

Daar mag je het best niet mee eens zijn, maar je hebt nog wel enig respect op te brengen voor een ander, ook al ben je het niet eens met hun keuzes. Zeker omdat, ook al ben je het er niet mee eens, het je eigenlijk ook niets aangaat, hoe een bokker, welke bokker dan ook, financieel zijn of haar zaakjes regelt.

De wereld zou al een stuk mooier zijn als iedereen zich met zulke zaken nou eens aan leven en laten leven houd.

Heb jij er last van, dat KBK 5 paarden heeft? Heb jij er last van dat ik er 2 heb?

"Ja, maar het is mijn belastingsgeld en blabla." Nee, zo snel het op de bankrekening staat van de uitkeringtrekkende, is het van hen.. En daarvoor was het van de staat. Daarnaast, het bedrag dat ze krijgt zal heus niet veranderen afhangende van hoe ze het uitgeeft.

Ik heb nu 450 p/m, als ik 5 paarden heb en onderhoud krijg ik nog steeds 450 p/m, als ik alleen maar sigaretten koop, een nieuwe mobieltje, nieuwe televisie, krijg ik nog steeds 450 p/m, als ik het uitgeef om mijn kinderen te onderhouden is het alsnog 450 p/m. Het bedrag wat iemand met een uitkering krijgt is rechtmatig van hun en het is hun zorg en hun zaak wat ze ermee doen en hoe ze het uitgeven.

Niet die van jouw en tig andere bokkers.

Nou, over die foeilijst. Ik heb sinds een paar weken ook iemand onder mijn foeilijst en het is heerlijk rustig. Soms klik ik nog wel even op de verstopte post om hem te lezen, uit nieuwsgierigheid, maar de foeilijst geeft me wel die eigen keuze, en soms kies ik om het gewoon voorbij te scrollen. Het is alleen heel jammer dat het in quotes tevoorschijn komt soms, maar ik zou niet weten wat het boktteam daaraan kan doen.

Ook lijkt het me vervelend, als je veel mensen op je foeilijst hebt, dat je hun topic nog wel tegen komt in actieve onderwerpen. Zelf niet meegemaakt, maar het lijkt me lastig. Het zou fijn zijn als je hun topics ook niet meer ziet.

Maar zo wel, big deal. Dan klik je het toch weer weg? Niemand verplicht je het te lezen. Niemand heeft je op je stoel vastgebonden met je handen aan het toetsenbord en je ogen met plakkers open, dat je het wel moet lezen. Het kruisje is zo gevonden en dan is het toch weer opgelost?

Men moet eens wat meer onverschillig zijn in wat hun niet zo favoriete bokkers hier op bokt doen. Daar bespaar je heel veel kopzorgen mee.

@Alil: Dat incasseren heeft niet iedereen als talent, terwijl ze vaak wel kunnen uitdelen... Maar toch, waarom zou iemand in hemelsnaam moeten uitdelen en incasseren? Dan gaat er toch al iets niet goed.

Je kan best een felle gebrande discussie hebben, zonder persoonlijk te worden (hoe moeilijk ook), dus dan is er toch niets te incasseren en uit te delen. Tenminste, in een perfecte wereld niet :'). Maar helaas kunnen mensen discussies vaak niet los zien van zichzelf als persoon, en zijn er ook mensen die wel keihard uitdelen en/of persoonlijk worden en dan heb je al snel de neiging terug te slaan en niet altijd onderbouwd... Dan word er door beide partijen helemaal niet meer geincasseerd, want kritiek krijgen en ontvangen vinden veel mensen heel lastig, en beledigingen ontvangen nog lastiger, en voila, er is weer gedoe.

Ik probeer altijd koel te blijven en maar zo te denken. Mijn mening is een schip in een volle zee. Soms botst die met een ander schip en komt er een 'gevecht', een discussie, maar soms laat ik mijn schip maar stil langs een ander schip varen, want het is de moeite niet waard om daarvoor mijn kanonnen te gaan laden. Een deuk in andersmans schip ga ik dan toch niet krijgen, want hun mening is de absolute waarheid en het is me dan gewoon de moeite niet waard. Ik vaar dan lekker verder.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:30

Hanmar schreef:
IK wil jullie vragen om ontopic en respectvol naar elkaar te blijven.. Er wordt een vraag gesteld die in algemene zin beantwoord kan worden. Het is niet nodig, en bovendien niet toegestaan, om hierbij specifiek andere gebruikers te bespreken.

Ik quote de mod-opmerking maar even ;)

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:34

Wauw, wat een aantal bijzonder nare reacties zeg. :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:40

Een goed werkende foei lijst zou wel handig zijn.
En dan dat je er iedereen op kan zetten behalve beheer en mods . Maar wel andere teamleden.
En dat hun onfatsoenlijke PB's dan ook niet binnen komen maar dat er een bericht komt; "uw bericht kan niet verzonden worden" of zoiets.