Het succes van een goed lopend topic.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:28

Eigenlijk vind t het juist leuk als je niet zo masale aanloop hebt. Vaak krijg je dan echt interessante reacties en evt een inhoudelijke discussie. (Ik heb/had een topic lopen over loopeenden, was echt heel leuk en waardevol!)

Zogenoemde bb-ers probeer ik ook te vermijden want als je iets inhoudelijks vraagt wordt t vaak niet eens gelezen of beantwoord wegens allelei penny reacties eromheen. Of een operassistent bb-er antwoord voor de bb-er. Heel irritant.

Tenzij ik iets echt oprecht boeiend vind (Geboorte van Beer, trekpaarden dracht is toch een vak apart en de live cam van Mierela was ook uniek).

maessie

Re: Het succes van een goed lopend topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:41

Volgens mij heb je een goedlopend topic te pakken Devica! :+

Wat bij mij veel invloed heeft is hoeveel tijd ik heb om te bokken. Veel tijd dan reageer ik vaak ook wat meer. (Slecht weer, idem, met mooi weer ben ik liever buiten!)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:57

Roos_M schreef:
Eigenlijk vind t het juist leuk als je niet zo masale aanloop hebt. Vaak krijg je dan echt interessante reacties en evt een inhoudelijke discussie. (Ik heb/had een topic lopen over loopeenden, was echt heel leuk en waardevol!)

Zogenoemde bb-ers probeer ik ook te vermijden want als je iets inhoudelijks vraagt wordt t vaak niet eens gelezen of beantwoord wegens allelei penny reacties eromheen. Of een operassistent bb-er antwoord voor de bb-er. Heel irritant.

Tenzij ik iets echt oprecht boeiend vind (Geboorte van Beer, trekpaarden dracht is toch een vak apart en de live cam van Mierela was ook uniek).

:') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:09

Ik mis een heel stuk, wat is een bb _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:09

_Dominique schreef:
Ik mis een heel stuk, wat is een bb _O-

Bekende bokker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:10

Aaah :))

Ik ben weer bij! :')

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:23

maessie schreef:
Volgens mij heb je een goedlopend topic te pakken Devica! :+
+:)+

Het is in ieder geval het belangrijkste dat je geniet van het leven buiten het scherm :-)

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:33

Ik ben zelf ook meer het type meelezer. Volgtopics vind ik denk ik het leukst. Je krijgt een kijkje in het leven van een ander mens met paard, doet inspiratie op en leeft mee.
Waar ik een hekel aan heb zijn topics zonder eind. Iemand stelt een vraag, krijgt een heleboel reacties, maar hoe het uiteindelijk afgelopen is kom je nooit te weten.

Zelf heb ik een enkele keren een topic geopend. Wat al gezegd wordt,veel moeite voor weinig reacties. Bovendien ben ik zelf best gevoelig voor kritiek. Kan het wel hebben en netjes reageren, zo bedoel ik het niet, maar ik wordt er snel onzeker van. Ik ben denk ik een perfectionist. Altijd op zoek naar meer om te leren met een enorme drive het dan ook goed te doen. Als ik dan vreselijk mijn best ergens voor heb gedaan en men ziet daar geen resultaat van kan dat best hard aan komen. Sommige mensen zijn meedogenloos hard in topics vind ik.

Reageren doe ik vooral als ik denk dat ik echt wat toe te voegen heb. Of bij fototopics die al lang open zijn maar nog weinig tot geen reacties hebben. Iedereen vind het toch leuk een reactie te krijgen denk ik. In de volgtopics die ik lang volg probeer ik af en toe eens wat te laten horen, omdat ik het anders een soort van onbeleefd vind. :+

Waar het dus aan ligt of een topic populair wordt of niet weet ik niet, maar dit is dus mijn "bokgedrag". Inclusief de voor mij nieuw ontdekte reden waarom ik dus nog altijd geen topic met rijfoto's heb geplaatst. :P
Misschien biedt alles bij elkaar enig inzicht.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:30

Gewoon een topic plaatsen over relatie leed, succes verzekerd :D

Ik ben ook wel het type dat meer mee leest dan reageert. En zoals als andere ook al noemen ben ik van het type 300x de voorpagina refreshen en amper verder op het forum zoek, tenzij ik opzoek ben naar een specifiek iets.

Er is tegenwoordig zo een over kill aan foto topics bij dat het al niet heel interessant meer is om te reageren. Zeker omdat een reactie vaak niet verder komt dan bv: leuk paard. Vind het dan niet echt de moeite om dat er onder te zetten. Maar even goed vind ik het wel leuk om ze even snel door te kijken.

Persoonlijk erger ik me vaak flink aan al die engelse topic titels, zeker omdat ze regelmatig niet eens in correct engels geschreven zijn. Zulk soort topic titels komen zo overdreven dramatisch over.

En het woord sprookjespaard mogen ze van mij ook wat meer exclusief houden. Alles wat wit is lijkt tegenwoordig gelijk de titel sprookjes paard te krijgen, dan open je vervolgens het topic en dan wederom anti climax...... dood normaal paard, niks bijzonders. En dat gaat bovendien toch irriteren. Of dat je paard opgewaardeerd word naar PRE sprookjespaard, terwijl het een mix is. Waarom een sticker plakken op iets wat het niet is, toch niks mis mee als je een (leuke) kruising hebt.

1 van de redenen dat ik vooral volg is ook deels gemak, want ik bok voornamelijk op mijn telefoon als ik weer eens tijd aan het doden ben. En veel typen op telefoon vind ik gewoon niet handig. Dit is 1 van de zeldzame keren dat ik wel op de laptop zit.
Roos_M schreef:

_O-

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:42

Bokker Pokémon zou een ultiem voorbeeld voor de maker van de goedlopende topics zijn.. toen geen BB maar toch superveel reacties! :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:43

Vaak zijn titels ook gewoon misleidend....
"Vlekkie was doodziek" en dan krijg je foto's van een rollend paard oid...
De titels worden steeds "creatiever"...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:46

Leuke club , leuke inhoud en gezelligheid

-pakt popcorn- -zet muziek aan-

Goed ben jarig

-strooit taart

Hoe ik het ooit dik 10 jaar uithoud :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:49

10 jaar? Broekie _O-

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 21:50

Gefeliciteeeeeeerd!!!!!!!!!!!!

Rebecca schreef:
Leuke club , leuke inhoud en gezelligheid

-pakt popcorn- -zet muziek aan-

Goed ben jarig

-strooit taart

Hoe ik het ooit dik 10 jaar uithoud :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:52

Tsja eerder was er geen internet thuis _O- , ben pas 24 . Al is het tegenwoordig normaal als een 9 jarige bokt , met de hilarische posts vaak tot gevolg _O-

Ben wel jaloers ^) , ik wil ook in 2001 hier zijn gekomen. Ben gewoon te laat gelegd -O-

Zie we hebben een onderwerp *\o/* , beetje smileys die helpen ook *\o/* *\o/* *\o/* . Maar teveel is irritant dus weg ermee :') , uh weg :) . Naja je weet wel ^^

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:55

Te laaaaaaaaaat :D

Jarig broekie!
En nogmaals gefeliciteerd Y)(^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:07

Dankje Shirley!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:28

Het succes van een goed lopend topic weet ik niet, maar waar ik vaak in reageer zijn dan toch topics die een gevoel brengen. Ook helpt het als de ts al open staat voor andere dingen dan de dingen die ze misschien wil horen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 08:07

Geerte, mee eens inderdaad :) als een TS niks van een ander aan wilt nemen, is de sfeer in een topic zomaar om geslagen.

Jeika, ik lees wel vaker dan over bokker Pokemon, maar wie was dat dan? Ik ben al zolang lid, maar kan mij niks meer herinneren over deze bokker of de ophef die er is geweest.

Knuffeldier, dat is inderdaad echt zo! Relatieleed hahaha.
"Ik vind hem leuk maar durf niks te ondernemen", en dan de groei zien dat de TS wel iets durft :D

NikkiB1991, bedankt voor je reactie :) ik herken mijzelf er ook wel in hoor, helemaal RITP, rijfoto's.
Sommige bokkers worden zo de hemel ingeprezen en de meeste bokkers worden de grond in geboord...
Dat is ook mijn reden waarom ik 'weinig' rijfoto's plaats.

Riel, heel goed verwoord!!! :D

Maessie, ja hahaha nu wel :P ik ben erg benieuwd naar inzichten van anderen :)

Roos_M, mooi punt omschrijf je daar :) liever waardevolle reactie's (waar je echt wat aan hebt) dan 99x "wauuuwww mooi paard!!!"

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:10

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:10

EngeltjeS schreef:
Geerte, mee eens inderdaad :) als een TS niks van een ander aan wilt nemen, is de sfeer in een topic zomaar om geslagen.

Jeika, ik lees wel vaker dan over bokker Pokemon, maar wie was dat dan? Ik ben al zolang lid, maar kan mij niks meer herinneren over deze bokker of de ophef die er is geweest.

Knuffeldier, dat is inderdaad echt zo! Relatieleed hahaha.
"Ik vind hem leuk maar durf niks te ondernemen", en dan de groei zien dat de TS wel iets durft :D

NikkiB1991, bedankt voor je reactie :) ik herken mijzelf er ook wel in hoor, helemaal RITP, rijfoto's.
Sommige bokkers worden zo de hemel ingeprezen en de meeste bokkers worden de grond in geboord...
Dat is ook mijn reden waarom ik 'weinig' rijfoto's plaats.

Riel, heel goed verwoord!!! :D
pokémon is de bokker van de groentesoep! Pokémon had lang geleden een topic geopend met dat ze een eigen pony wou houden in een schuurtje. ze zou hem voeren met groentesoep. er waren echt mensen die haar geloofde :') helaas.. bokker Pokémon is geband.

Maessie, ja hahaha nu wel :P ik ben erg benieuwd naar inzichten van anderen :)

Roos_M, mooi punt omschrijf je daar :) liever waardevolle reactie's (waar je echt wat aan hebt) dan 99x "wauuuwww mooi paard!!!"

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 08:12

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:27

Jeika en lady madonna hebben het volgens mij over een ander. Jeika is 12 en pas een jaar lid..

Ik snap het niet :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:32

Ik wist ook al van bokker Pokemon hoor, en ik heb ook de topics al vaker gezien. Alleen ik ben ook nog niet zo lang op bokt ;) Pokemon komt vaker voorbij.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:06

Roos_M schreef:

Hier ben ik het mee eens. Ik volg graag topics, maar een topic van meer dan 10 pagina's open ik meestal al niet eens. Laat staan de echt lange topics. Want daarvan lees je alleen de laatste pagina (of blader je hooguit 2 pagina's terug als het onderwerp je echt interesseert), maar op pagina 150 is het topic vaak al afgedwaald / verwaterd / een eindeloze herhaling van wat al gezegd is. Dan dateert het vaak ook al van langer geleden en voelt het niet meer alsof de TS nog wat aan je reactie zal hebben. Dus er zitten zeker ook voordelen aan kleine topics!