In Memoriam voor huisdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:38

Winged schreef:
annikeee19 schreef:
ik ben voor !!! het lijkt me idd dat iemand sneller ene topic maakt over ene poes, konijn, hond, etc dan over een goudvis

Zie reactie van de MOD hier vlak boven.

Amanda: Deze staan ook allemaal gecombineerd opLZP. Waar tig verschillende topics staan... Ook daten heeft geen aparte sub. Of moet daar dan ook een [IM] komen voor alle overleden dierbaren om daar de negatieve sfeer tegen te houden?

Nee dat zeg ik niet, ik zeg alleen als er een forum als LZP kan zijn, forums voor entertainment, forums voor technische zaken en al die andere dan snap ik niet waarom mensen het argument gebruiken dat het een paardenforum pur sang is, wat het aantal niet gerelateerde paardentopics is ook behoorlijk groot. Ik snap niet waarom er dan geen sub zou kunnen zijn voor dieren IM.

Winged

Re: In Memoriam voor huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:40

Omdat in de basisfora je sowieso een 'hoofdonderdeel' hebt en een aantal subonderdelen (zoals een stuk over andere dieren of algemene levenszaken) hebt. Dat is de basis voor vrijwel elk forum.

En eigenlijk zeg je het zelf al, 'het aantal niet gerelateerde paardenfora is groot'. Een hond, kat, papegaai, whatever, is ook geen paard toch?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:44

Winged schreef:
Omdat in de basisfora je sowieso een 'hoofdonderdeel' hebt en een aantal subonderdelen (zoals een stuk over andere dieren of algemene levenszaken) hebt. Dat is de basis voor vrijwel elk forum.

En eigenlijk zeg je het zelf al, 'het aantal niet gerelateerde paardenfora is groot'. Een hond, kat, papegaai, whatever, is ook geen paard toch?

Ik snap niet wat je bedoelt te zeggen met die laatste opmerking?

Ik denk alleen dat wanneer er ruimte is voor zoveel andere dingen dan paarden, waarom dan geen sub IM voor dieren?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:51

Zie de uitleg van de mod, het [IM] voor dieren overstroomd het hele subonderdeel niet.

En laten we het zo zeggen met mijn opmerking: Moet het 'algemene' groter worden dan het paardengerelateerde op een paardenforum? Zoals ik al eerder zei, als je nu begint met een IM voor dieren, dan krijg je ook een IM voor dierbaren. Of een algemeen kattenonderdeel, hondenonderdeel etc. Dat kan niet de bedoeling zijn. Alleen maar 'omdat er al zoveel ruimte is voor andere dingen dan paarden.'

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:05

Winged schreef:
Zie de uitleg van de mod, het [IM] voor dieren overstroomd het hele subonderdeel niet.

En laten we het zo zeggen met mijn opmerking: Moet het 'algemene' groter worden dan het paardengerelateerde op een paardenforum? Zoals ik al eerder zei, als je nu begint met een IM voor dieren, dan krijg je ook een IM voor dierbaren. Of een algemeen kattenonderdeel, hondenonderdeel etc. Dat kan niet de bedoeling zijn. Alleen maar 'omdat er al zoveel ruimte is voor andere dingen dan paarden.'

Ah zo, nu snap ik wat je bedoelt.

Ik denk dat er meer behoefte is aan een IM dan nu blijkt, ik denk ook niet dat een sub IM voor huisdieren meteen leidt tot nog meer subs.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:39

Wanneer er meer behoefte is.... Dat weet ik niet. Ik kijk zelf niet veel op BB, maar ik zie ook niet in dit topic dat er erg veel behoefte naar is. Tenminste, een kleine 50 man (als dat het al is) lijkt mij niet voldoende draagvlak.

Misschien is het want voor het team om te onderzoeken welke fora samengevoegd kunnen worden en of er an ruimte is voor iets nieuws. En dan door middel van een onderzoek op bokt bekijken waar behoefte voor is en of er voldoende draagvlak voor is. Er zijn vaker gebruikersenquetes, dus waarom niet een keer hier een onderzoek naar instellen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:41

Winged schreef:
Wanneer er meer behoefte is.... Dat weet ik niet.

Misschien is het want voor het team om te onderzoeken welke fora samengevoegd kunnen worden en of er an ruimte is voor iets nieuws. En dan door middel van een onderzoek op bokt bekijken waar behoefte voor is en of er voldoende draagvlak voor is. Er zijn vaker gebruikersenquetes, dus waarom niet een keer hier een onderzoek naar instellen?

Zou liever eerder een LZP-HK zien voor alle topics met meer dan 25 paginas.
BB is een rustig subforum. Wat mij betreft kunnen in memorian topics daar prima gepost worden met een [IM] tag :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:12

Winged legt het al mooi uit, de behoefte is er wellicht, maar de nood niet. IM topics over dieren kunnen gerust op BB of BB-ITP geplaatst worden en wij zien daar ook niet een negatieve sfeer aan hangen. Natuurlijk is het wat bedrukter, maar over het algemeen wordt er heel mooi steun gegeven aan de ts, wat weer de kracht van het forum toont.

Mede omdat de plaats er op BB wel is en we IM echt paardgerelateerd willen houden, zullen we IM niet open gaan stellen voor andere diersoorten.

Ik denk ook zeker dat we zouden kunnen kijken naar welke subs er nog echt nodig zijn. Toch is de kans groot dat het vrij maken van het één niet direct ruimte geeft voor het ander. Liever niet zelfs, gezien de al grote hoeveelheid. Daarnaast is het ook lastiger om een sub op te heffen, dan (weloverwogen) een uitbreiding niet toe te staan. Zeker als de nood er niet is.