Topics niet meer tonen in 'Actieve Onderwerpen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:06

BartVB schreef:
Onderaan de 'Actieve topics' staat een dropdown met tijden. Die dropdown gebruikt werkelijk niemand, dus die heb ik even veranderd zodat we wat met AO kunnen spelen. Als je nu naar AO gaat dan zie je wat je altijd ziet. Als je echter in de dropdown een optie kiest en op OK klikt dan wordt AO beperkt tot topics die in die periode gestart zijn. Meest interessant opties zijn 1 en 7 dagen. Ik heb het idee dat we met de 7 dagen optie een heel eind komen. Dan staan er nog wel een paar grote topics in de lijst die 7 dagen lang iedere dag redelijk bovenaan staan, maar het overgrote deel van de lijst bestaat uit nieuwe topics waarin wordt gereageerd of die net nieuw zijn.

Ik heb onderaan die lijst net '1 dag' ingesteld, maar deze keuze wordt slecht 1x doorgevoerd en niet onthouden: als ik nog een keer daar de complete AO-lijst ga, staat KoudbloedKim weer bovenaan de lijst en is mijn keuze voor alle topics van 1 dag oud dus weer verwijderd.

Sowieso hoopte ik dat de keuze die ik op grote AO lijst voor 1 dag maakte ook doorgevoerd zou worden in de AO op de startpagina van Bokt, maar dat is niet zo. Dat vind ik jammer, want ik kijk alleen maar op de AO-lijst op de startpagina (en erger me dus ook alleen daaraan), ik klik eigenlijk nooit door naar de grote lijst daarachter.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-16 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Topics niet meer tonen in 'Actieve Onderwerpen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:07

Sorry voor het ongemak. :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:09

@xyzutu2; oh, sorry. Ik was niet heel erg volledig in mijn bericht.
Het is een experiment, met die dropdown kan je een kijken hoe de lijst eruit ziet als je zou filteren op 1 dag, 7, dagen, etc. Die keuze permanent maken is iets meer werk maar dat doe ik natuurlijk alleen als dat het gewenste effect heeft.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:12

Helemaal mee eens, zo zijn er een heleboel mensen die topics openen die ik echt maar dan ook echt niet meer kan zien.. No worries, ben wel vaker snel geirriteerd _O-

Wat voor mij een optie zou zijn, maar weet dus niet of DAT moeilijk/uberhaupt mogelijk is, dat mensen die op je foeilijst staan (omdat je dus knettergek wordt van die berichten) ook niet meer bij je topics voorbij komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:18

BartVB schreef:
Het is een experiment, met die dropdown kan je een kijken hoe de lijst eruit ziet als je zou filteren op 1 dag, 7, dagen, etc. Die keuze permanent maken is iets meer werk maar dat doe ik natuurlijk alleen als dat het gewenste effect heeft.

Aha, ik snap! :j
Ik vond het wel leuk om het verschil te zien tussen 1 dag en altijd, zo komen er toch meer verrassende onderwerpen bovendrijven dan steeds weer dezelfde topics. Ik ga er nog eens meer mee experimenteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:52

Ik denk dat dit probleem vandaag spontaan is opgelost. Als je in de buitenbak gaat zitten kom je überhaupt geen actieve onderwerpen meer tegen!

Puik denkwerk Bart, snel gefixt ook! +:)+

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:13

BartVB schreef:

Ik vind het geweldig, maar nog mooier zou zijn als door keuzeknop niet onderaan de pagina maar bovenaan staat. Of ben ik nu te veeleisend? :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:55

Haha maar in de avond zien we Gaston, dus dan gaat het los! :)
Kidding, kim is idd actief. maar ja gezelligheid he... :D

-

vind het een goed idee.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:38

Ik zou het werkelijk ontzettend jammer vinden als AO alleen maar nieuwe topics zou tonen.... ik bok bijna volledig op AO en ben juist blij dat topics daar soms weer terug komen.

BartVB schreef:
Hetzelfde met de Actieve Onderwerpen (AO). Er worden honderden topics gestart per dag, daarvan vind je er uiteindelijk maar een paar interessant om te bekijken. Het is geen doen om al die andere topics dan aan te klikken om aan te geven dat je ze niet boeiend vind.

Overeigens denk ik dat hier een denkfout zit. Zoals ik het van TS en anderen hier begrijp is het niet de bedoeling om álle topics waar ze niet in geinteresseerd zijn te markeren om niet getoond te worden, maar enkel sommigen die ze steeds terug zien. Ik denk dat het eerder om een paar topics gaat dan om veel.

Persoonlijk zou ik het echt erg jammer vinden als AO veranderd enkel omdat er een paar topics zijn die een aantal mensen te vaak zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:21

Ik sluit me bij Lali aan. :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:27

BartVB schreef:

Was heel interessant om te zien wat er op de instelling 1 dag naar boven kwam ja :j Dan zie je een hoop meer kleine topics voorbij komen.

Het is moeilijk het alle gebruikers naar de zin te maken van wat ze wel en niet kunnen/hoeven/willen zien. maar is er bv geen optie om in je persoonlijke instellingen iets van aanvinkbare knopjes te maken (zoals AO nu heeft met geen HK topics) en dan bv met "alleen paard gerelateerd" "topics niet ouder dan 1 uur" "topics met minder dan (zeg eens wat) 5 pagina's". Gewoon wat algemene dingen waardoor je als gebruiker het personaliseren zeg maar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:28

Precies. Er zijn heel af en toe topics met een bepaald onderwerp waar ik liever niet iedere keer aan herinnerd word. Die zou ik willen kunnen weghalen uit de AO.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:05

En dat gebruiksvriendelijke valt voor mij ook heel erg mee! Ik vind het juist prettig om zelf wat dingen te kunnen doen en er zelf wat meer controle over heb. Ik ontstip ook wel vaak topics, gewoon omdat ik er niet meer in geïnteresseerd ben of het topic een soort reltopic aan het worden is. Ik zou het niet fijn vinden als het systeem dat voor mij doet, dan mis ik bijvoorbeeld ineens topics. En dat is ook spijtig!
Dus een aantal topics echt compleet uit je AO halen vind ik ook prima. Gewoon, langlopende topics met nare titels die mij persoonlijk confronteren, die zou ik wel weg willen halen. Niet allemaal en zeker geen filters, want dan gaat al mijn controle er weer aan :o

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:08

Iris82 schreef:
Precies. Er zijn heel af en toe topics met een bepaald onderwerp waar ik liever niet iedere keer aan herinnerd word. Die zou ik willen kunnen weghalen uit de AO.

Dit klinkt meer als de functie 'dit wil ik niet zien' op Facebook.
Voor sommige heftige onderwerpen is dat misschien een uitkomst,maar of dat op een forum haalbaar is..?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 16:41

Lalidan schreef:
Ik zou het werkelijk ontzettend jammer vinden als AO alleen maar nieuwe topics zou tonen.... ik bok bijna volledig op AO en ben juist blij dat topics daar soms weer terug komen.

BartVB schreef:
Hetzelfde met de Actieve Onderwerpen (AO). Er worden honderden topics gestart per dag, daarvan vind je er uiteindelijk maar een paar interessant om te bekijken. Het is geen doen om al die andere topics dan aan te klikken om aan te geven dat je ze niet boeiend vind.

Overeigens denk ik dat hier een denkfout zit. Zoals ik het van TS en anderen hier begrijp is het niet de bedoeling om álle topics waar ze niet in geinteresseerd zijn te markeren om niet getoond te worden, maar enkel sommigen die ze steeds terug zien. Ik denk dat het eerder om een paar topics gaat dan om veel.

Persoonlijk zou ik het echt erg jammer vinden als AO veranderd enkel omdat er een paar topics zijn die een aantal mensen te vaak zien.

Inderdaad, wat jij zegt is 100% wat ik bedoel. Persoonlijk zou ik filters niet gaan gebruiken, dan kijk ik wel over die paar topics heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:58

Ik erger mij vooral aan topics die 10x terugkomen van populaire bokkers. Zou mij een goed idee lijken dat een topic met meer dan 30 reacties niet meer in ao komen.
Zo krijgen andere minder populaire bokkers ook eens een kans.
Ipv 3 topics van dezelfde bokker in ao.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:41

amoj schreef:
Ik erger mij vooral aan topics die 10x terugkomen van populaire bokkers. Zou mij een goed idee lijken dat een topic met meer dan 30 reacties niet meer in ao komen.

Populaire bokkers/doodspammende bokkers, het is maar hoe je het bekijkt :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:47

Ik zou zo graag de topics van mijn lijstjefoeimensen niet voorbij zien komen, maar dat lijkt me een onmogelijke taak of niet Bart?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:03

Mij lijkt zoiets ook wel handig.
Na wekenlang dingen over waxmelts gezien te hebben, heb ik dat uiteindelijk maar gegoogled om te weten wat het is...maar het interesseert me nog steeds niet :+
Het lijkt me in iedergeval al niet nodig om centrale topics in actieve berichten te zetten. Deze zijn sowieso al vindbaar.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:57

Haha ik ben dus niet de enige die zich ergert aan dat waxmelts topic. Komt elke dag een stuk of 50x voorbij. :')

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 01:27

amoj schreef:

maar er zijn voor mij genoeg topics op bijv LZP of NM met meer dan 30 reacties of soms zelfs al meer dan 10 pagina's die ik wel graag blijf zien. Dus dat zou ik een heel slecht idee vinden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:17

Floor_x schreef:
amoj schreef:

maar er zijn voor mij genoeg topics op bijv LZP of NM met meer dan 30 reacties of soms zelfs al meer dan 10 pagina's die ik wel graag blijf zien. Dus dat zou ik een heel slecht idee vinden

Als je een topic wil blijven zien dan zet je toch gewoon een stipje?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:21

Ja, maar als je eens een dag niet online zou komen zou je dan een hoop leuke topics, die toevallig meer reacties kregen omdat het leuke topics zijn, missen. Met ITP topics zie je dat ook erg vaak, dat mooie fototopics veel reacties krijgen. Van een bekende bokker hoeft dan niet eens, als het maar hele mooie foto's zijn. En dan mis je dat hele topic omdat het meer dan 30 reacties heeft en je er toevallig overheen hebt gekeken..
Ik werk ook bijna alleen maar met AO en ik zou het jammet vinden om dan dingen te missen.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:25

Eigenlijk zou er gewoon een functie moeten komen met 'wil ik niet meer zien'. Op die manier mis je ook niks en kies je er bewust voor om bepaalde topics niet meer in beeld te krijgen.

Ik vind het wel een goed idee TS :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:26

Sizzle schreef:
Als je een topic wil blijven zien dan zet je toch gewoon een stipje?

Dan moet je dat topic wel eerst gezien hebben. En ik zie topics door AO. Dus als een topic 's avonds gestart word en ik kom pas de volgende dag online, dan zou ik hem dus al niet meer zien en niet meer kunnen stippen omdat hij dan al te veel reacties heeft en dus niet meer in AO komt. Beetje jammer.

Dan vind ik de optie 'wil ik niet meer zien' voor dat enkele topic wat mensen echt niet meer langs willen zien komen echt een veel betere optie.