Kraamstal ITP alleen voor KWPN veulens.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeryonJarig

Re: Kraamstal ITP alleen voor KWPN veulens.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 00:51

Ik zou het super vinden als het er komt :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 01:04

_Zsazsa_ schreef:
Ik zou het ook wel handig vinden. Met name omdat ik graag Nakomelingen van de hengsten zie. Ik heb indd ook geen interesse in shetjes, fjorden etc. Ik hoop altijd maar dat mensen het in hun topic titel zetten.

Tja, en ik hoop dat mensen die een topic op [BB] openen er bij willen zetten dat hun topic over een hond gaat zodat ik het niet aan hoef te klikken. En bij de [KS]topics dat het om een warmbloed gaat zodat ik het niet aan hoef te klikken.

Wat een warmbloed-centered nonsens toch weer, dit voorstel. Op bokt worden de KWPN'ers en dressuurruiters al schaamteloos voorgetrokken. Een apart stuk op [KS] zou er nou niet echt aan meewerken dat bokt voor álle rassen is.

[KS] is om veulens te kijken, gewoon voor de gezelligheid. Als je persé de veulens van een bepaalde hengst wil zien is daar een zoekfunctie voor. Gewoon even de naam van de hengst intikken, [KS] in het menuutje aanklikken en dan hoef je al die irritante tinkers en mini's niet meer te zien. [KS] is juist voor álle paarden, ook de veulentjes van rassen die een eigen subforum hebben moeten de veulentjes in de algemene [KS] volgens het huidige bokt.

GeryonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 01:14

Huh, dat herken ik echt totaal niet. Je komt juist maar weinig topics tegen met KWPN paarden.. wat ik zeer jammer vind. Shets, koudbloeden en pre's zijn niet zo mijn ding. En daar staat bokt juist vol mee.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 01:24

Alle stamboeken hebben een subforum onder Rassenpraat behalve de warmbloedstamboeken. Ze worden dus eerder benadeeld op Bokt en ik zou het voorstel echt een enorme verbetering vinden!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 01:30

harbourlight schreef:
Alle stamboeken hebben een subforum onder Rassenpraat behalve de warmbloedstamboeken. Ze worden dus eerder benadeeld op Bokt en ik zou het voorstel echt een enorme verbetering vinden!

Ja?? Waar zie jij het merens-subforum? EV-subforum? Connemara-subforum? Deutsche Reitpony-subforum? Quarter-subforum? Selle francais-subforum? Bovendien zijn dat subfora voor algemene topics over die rassen of verzameling rassen (want er zullen ook heus wel mensen met een Fries zijn die niet op "aaaaaaallll" die PRE's in [BKR] zitten te wachten). En is het niet de bedoeling dat daar veulenfototopics worden geopend. Die moeten in de algemene [KS]. En terecht, want waar zou je je fjord x tinkerveulen moeten laten. Waarom zou er voor [KS] een uitzondering moeten worden gemaakt voor KWPN? Het is niet eens een ras.

Een tag in de [KS]topics zie ik wel zitten, alleen al om de rasloze warmbloeden te kunnen omzeilen. Een subforum voor algemene topics over kruisingen inclusief KWPN: ja, waarom niet. Maar voor 1 stamboek een uitzondering maken op [KS] is gewoon niet logisch.
Laatst bijgewerkt door Koper op 23-03-16 02:08, in het totaal 2 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 01:38

Vjestagirl schreef:
Ik vind het idee van tags nog wel oké (aangezien ik véél liever fjordenveulens zie dan andere veulens :D ), maar een apart subtopic vind ik een beetje nutteloos.

Dit idd..alhoewel ik ook van mening ben dat je 9 van de 10 keer wel aardig aan de titel kan raden om wat voor ras (of iets in die trant) het gaat. Bij de KWPN veulens staat vaak de afstamming wel achter de naam bv. En bepaalde namen komen (uitzonderingen daar gelaten) 9 van de 10 keer bij bepaalde rassen voor.
Zo ben ik bv Arabierenfan. Om dan maar even een titel van die voorbeeld tags aan te halen: als ik bv zie staan 'Tooske gaat los' dan weet ik al dat het niet een Arabje zal zijn, maar zit ik eerder te denken aan bv een shet of een tinker ofzo (Fries zou ook nog tot de mogelijkheden behoren). Zelfde met namen als Hendrikje; verwacht ik ook geen arab maar ook geen kwpn.
Connemara's bv hebben vaak Ierse namen en IJslanders zijn natuurlijk helemaal makkelijk te herkennen aan hun naam. Zelfde geld voor de meeste Friezen.

Maar goed, moet toegeven; die tags in de titel is wel een heel goed idee :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:00

Koper schreef:
harbourlight schreef:

Ja?? Waar zie jij het merens-subforum? EV-subforum? Connemara-subforum? Deutsche Reitpony-subforum? Quarter-subforum? Selle francais-subforum? Bovendien zijn dat subfora voor algemene topics over die rassen of verzameling rassen (want er zullen ook heus wel mensen met een Fries zijn die niet op "aaaaaaallll" die PRE's in [BKR] zitten te wachten). En is het niet de bedoeling dat daar veulenfototopics worden geopend. Die moeten in de algemene [KS]. En terecht, want waar zou je je fjord x tinkerveulen moeten laten. Waarom zou er voor [KS] een uitzondering moeten worden gemaakt voor KWPN? Het is niet eens een ras..
kwpn is een stamboek, een zeer belangrijke ga dat nou niet proberen weg te moffelen met het is niet eens een ras dus achteraan aansluiten aub.. Diverse rassen en stamboeken hebben destijds hun eigen subforum gekregen.. Jij noemt er net een paar die dat niet hebben, maar wees daarin wel eerlijk, want je weet dondersgoed dat diverse andere stamboeken en rassen dat wel hebben. Dat de veulens allemaal op ks moeten blijven is vermoedelijk een overblijfsel uit de tijd dat het nog een tijdelijk forum was en dat is het al jaren niet meer. En ondertussen is het ook een stuk drukker!

Ik vind trouwens niet dat t kwpn enorm achtergesteld wordt op bokt, maar het wordt ook zeker niet voorgetrokken! Ik zie het probleem niet zo om eens te kijken of er wat meer structuur op ks kan komen. Niet alleen voor de warmbloedliefhebbers, maar ook voor de miniliefhebbers.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:06

Wat ik een groot nadeel vind aan tags is dat er ook rassen bestaan met lange namen. Als ik mijn Arabier erop zet valt het mee, of mijn mini of mijn Fjord. Maar wil ik mijn Shwarzwälder Fuchs in een tag zetten.. Hoe dan? Moet er dan voor letterlijk elk (élk!) paardenras een afkorting komen? Zodat het niet te veel wordt?
Ik ben absoluut niet voor, het zou een onnodig lange titel opleveren en erg onprettig lezen. De creativiteit wordt zo uit je titel getrokken ;)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:10

Als algemeen liefhebber van veulens vind ik de veulens verplaatsen naar de diverse subfora geen fijn idee. Want dan kan ik dus niet gewoon naar [KS] gaan, maar moet ik de diverse subfora afspeuren naar de veulen topics.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:12

Een [ras] tag lijkt me geschikt voor KS, maar om het kwpn een geheel eigen KS te geven lijkt me nogal overdreven.
Ik vind het juist Leuk om diverse veulens te zien, maar ik ga echt niet meerdere plekken afzoeken, nu staan alle veulens makkelijk centraal bij elkaar.

Dat KWPN geen eigen subforum heeft (zoals al gezegd, tinkers, fjorden, arabieren etc hebben het wel) was mij niet opgevallen, maar vind ik dan wel weer vreemd.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:17

Ligt het nu aan mij of is het helemaal geen moeilijk iets om de KWPNers te vinden?

Ik kijk graag alles behalve de KWPNers en ik kan ze er toch zonder moeite tussenuit vissen eigenlijk :Y) Gewoon de beginletter van het jaar opzoeken en vaak zetten de sportpaard fokkers ook de hengst in de titel.
Ik weet dan wanneer ik niet op het topic wil klikken, dan kan jij toch ook vinden op welke je wil klikken?

Voor nakomelingen van een hengst kan je ook beter op het bijbehorende subforum kijken van familiebanden, staan de nakomelingen nog netjes in een topic ook.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:29

djinnie schreef:
Als algemeen liefhebber van veulens vind ik de veulens verplaatsen naar de diverse subfora geen fijn idee. Want dan kan ik dus niet gewoon naar [KS] gaan, maar moet ik de diverse subfora afspeuren naar de veulen topics.

Exact dit ook! Het zou me toch wat zijn als elk ITP, HAW of volgtopic ras- of stamboekspecifiek moet zijn. Dat wordt me toch een gezoek!

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:40

Even vergeten wie het erop had gezet, maar ik vind dus helemaal niet dat je als KWPN'er eigenaar wordt gediscrimineerd, omdat bepaalde rassen of type paard een eigen subforum heeft.
Het valt me ook wel op dat bij de EHK bijvoorbeeld al een paar keer topics over bijvoorbeeld een haflinger verplaatst worden naar die subfora omdat daar meer antwoord kan gegeven worden (oke akkoord...), maar wat blijft er dan voornamelijk (dus niet allemaal, voor mij woorden verdraaid worden) over? Jawel de sport gerelateerde paarden (en dan voornamelijk KWPN).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:14

Een aparte plaats voor alleen KWPN zou ik heel raar vinden. Dan willen alle rassen dat wel op den duur. Wel kan ik mij vinden in het voorstel van de tags! Dan zie je in een oogopslag om welk ras het gaat. Ik zit namelijk ook niet te wachten op het zoveelste 'kleurenbommetje' bij die minipaardjes of het zoveelste dertien in een dozijn kwpn veulen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:16

Jelleee schreef:
Een aparte plaats voor alleen KWPN zou ik heel raar vinden. Dan willen alle rassen dat wel op den duur. Wel kan ik mij vinden in het voorstel van de tags! Dan zie je in een oogopslag om welk ras het gaat. Ik zit namelijk ook niet te wachten op het zoveelste 'kleurenbommetje' bij die minipaardjes of het zoveelste dertien in een dozijn kwpn veulen.

Die hebben dat toch ook?

Er zijn subfora voor andere rassen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:21

Ja, maar de veulentopics van die rassen staan toch bij kraamstal? Met een tag lijkt het me best overzichtelijk.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 25-03-16 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:26

Jelleee schreef:
Ja, maar de veulentopics van die rassen staan toch bij kraamstal?

Ja dat klopt.

Lijkt mij dat dat juist beter zou passen binnen die betreffende subfora.

Maar goed. KWPN zal zijn eigen plekje niet krijgen. Dus dan maar tags.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:57

Persoonlijk vind ik het onzin.
Om de nakomelingen en al dan niet behaalde fokdoelen te volgen ben ik lid van het KWPN, daar gebruik ik bokt niet voor.
En als ik benieuwd ben naar de uiterlijke vererving van een bepaalde hengst kan ik dat in de zoekfunctie in tikken. Net zo makkelijk en elke amateur/sport fokker noemt de afstamming in de omschrijving.
Tags vind ik ook wat ver gezocht. Gaan we dat dan straks ook bij ITP of HAW willen? Omdat mensen geen foto's willen zien van andere rassen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:08

Nou.... Het is een idee :')

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:32

Er zijn veel verschillende ideeën en meningen voorbij gekomen en er is overleg over geweest.

Een aparte sub voor kwpn, deze vraag staat eigenlijk los van de indeling van KS-ITP: de losse rassensubfora die er zijn hebben ook geen eigen KS ITP gedeelte, alle veulentopics zijn gebundeld op KS-ITP en dat willen we in ieder geval ook zo houden.

Er zijn legio mensen die het leuk vinden om juist alle veulenfoto's te bekijken, een centrale plek daarvoor, met ITP regels, is het meest logisch, zowel voor de mensen die de topics plaatsen als voor de kijkers, die anders langs alle verschillende fora zouden moeten klikken om de topics te vinden.
Een lijst topics bekijken en daar de voor jou meest aansprekende uitpikken, is een stuk makkelijker wat dat betreft, ook als er dan af en toe tussen zitten die je weer weg klikt omdat het niet was wat je zocht.

Wat wel een optie is, is inderdaad in de titel vermelden om welk ras het gaat, daar maken sommige mensen ook al aardig gebruik van, door het ras te noemen, of de afstamming.

Een tag kan daarbij een hulpmiddel zijn, het staat iedereen vrij om zo'n tag in zijn titel te plaatsen en als je dit als TS graag wilt, kun je een TeM zetten op jouw al bestaande KS-ITP topic, dan zullen wij ze er in plaatsen :)
(let op, bij een lange titel kan het gebeuren dat de titel zelf dan moet worden ingekort)

Het wordt geen verplichte regel, het is aan iedereen zelf of hij dit handig vindt of niet. Vind je het als TS niet nodig of neemt een tag teveel ruimte in waardoor je grappige, beschrijvende titel er niet meer naast past, dan plaats je hem niet.
Het heeft als 'kijker' dan ook geen zin om te TeMmen over tags plaatsen in topics van iemand anders, de keuze daarvoor blijft bij de TS liggen.

Misschien werkt het aanstekelijk en neemt het gebruik ervan een vlucht, maar als er topics bij zijn die geen tag hebben is dat ook goed, zo willen we het gaan doen. Tags zijn dus optioneel en de komende tijd zullen we zien of er veel gebruik van gemaakt zal worden :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:49

Sammie schreef:
Nou.... Het is een idee :')

Nou... en een mening :D

Nicole228, klinkt mij prima zo :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:09

waar zou ik mijn NRPS x AES dan kwijt moeten?

Een tag zou ik nog wel oke vinden, maar een aparte subforum hoeft voor mij niet

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:44

Silly1972 schreef:
waar zou ik mijn NRPS x AES dan kwijt moeten?

Bij het stamboek waar het paard is ingeschreven. :)

Als ik een Oldenburger hengst op mijn merrie zou zetten blijft het naar alle waarschijnlijkheid gewoon een KWPN veulentje wat er uit komt.

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:58

Ik vind het een super goed idee!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:29

Jammer dat er naar het lijkt niets met dit idee word gedaan tenzij we dus zelf een tag plaatsen.
Niet iedereen leest hier dus zal het alsnog het zelfde blijven.

Om terug te komen op gebruik de zoekfunctie, dan krijg je ook niet (altijd) wat je wil want juist die toevallige mooie combi waardoor je een bepaalde hengst weer gaat waarderen of herinneren is juist het mooie van de veulens bekijken zeker voor fokkers.
Daarom vind ik het persoonlijk ook jammer om door leuke/pakkende titels te moeten zoeken.