mods doen niets aan 'persoonlijke aanval'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 12:02

Jennifuur schreef:
Zoe, lees nou eens rustig alles door en insinueer niet dat cyberpesten zou mogen.
Ik vind het een groot woord om die ene opmerking die ik gevonden kreeg, cyberpesten te noemen. Je maakt het er zelf ook niet beter op door er een heel topic aan te wijden, terwijl je wilt dat niemand het leest..?
Ik zie jou heel vaak voorbij komen in topics en ook daarbij kom je af en toe hard over, dat zou iemand ook als aanvallend of pesten kunnen zien.

Ik heb ook een keer een reactie van iemand getemd, die niks met mij te maken had, maar een heel gevoelige kwestie bevatte die zou kunnen uitlopen op een dikke ruzie. Gelukkig beschikt een groot deel van de Bokkers over een portie capabiliteit tot zelfregulatie, waardoor er eigenlijk helemaal geen Mod meer aan te pas hoefde te komen en dit is me toen ook netjes uitgelegd onder mijn tem.

Je moet er in feite van uit gaat dat alles wat je op internet (Facebook, Bokt, etc.) zet, nooit verwijderd kan worden. Als je ook beter nadenkt over wat je dus zelf op Bokt zegt en wat je reageert op anderen, is het minder snel nodig om hele topics te laten verwijderen door Bokt, wat groot voor overlast en een groot gat.

Ik heb een sterke mening ja, maar ik ben er nooit op aangesproken en ben nooit persoonlijk geworden, ik ben er dan ook nog nooit over aangesproken. En dat heeft hier trouwens niets mee te maken. Ik ben gedorst geweest in het verleden. Mijn gewicht is een gevoelig punt en dat mensen dat op zo'n manier reageren (zeker nog eens natrappen in een ander topic) komt voor mij zeker als pesten over.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:07

Zoe_97 schreef:
Ik heb een sterke mening ja, maar ik ben er nooit op aangesproken en ben nooit persoonlijk geworden, ik ben er dan ook nog nooit over aangesproken. En dat heeft hier trouwens niets mee te maken. Ik ben gedorst geweest in het verleden. Mijn gewicht is een gevoelig punt en dat mensen dat op zo'n manier reageren (zeker nog eens natrappen in een ander topic) komt voor mij zeker als pesten over.

Ik zie desbetreffende bokker in het topic over jouw kat nergens reageren over jouw gewicht. In het topic dat over o.a. jouw afvallen gaat reageert ze wel, maar dan in de richting over wat zou kunnen. En ja, ik vind pesten ook een groot woord. Om eerlijk te zijn. Het komt mij meer over als 'denk even na', over jouw eigen welzijn en die van de kat.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:08

Het kan wel zo overkomen, maar dat is het toch niet?
Het was een misplaatste opmerking, een mislukt grapje, dat verder door iedereen werd genegeerd.
Dat kun je toch geen cyberpesten noemen?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:11

Zoe_97: Volgens mij hebben meerdere moderatoren inmiddels uitgelegd waarom in deze specifieke kwestie besloten is het betreffende bericht niet te verwijderen. Die reden is niet dat het 'teveel moeite is'. Inderdaad doet jouw manier van posten op het forum er in feite niet toe; immers, iedere post/TeM wordt op zichzelf & in eigen context bekeken. Vanuit dat overleg wordt vervolgens gehandeld/ingegrepen waar nodig.

Mioux, daar heb je inderdaad een punt. :j Echter, zoals gezegd: dat een post niet verwijderd wordt, betekent niet dat er niets is gedaan. Het grootste deel van moderatoracties gaat via de PB; dan wordt dus de specifieke gebruiker aangesproken op iets, zonder dat dat op het forum zelf zichtbaar is voor 'derden'.

In mijn eerdere post zei ik al: in sommige situaties worden offtopic posts verwijderd. Gaat het om een paar posts en gaat het topic daarna weer gewoon ontopic verder, dan is er geen probleem en wordt er doorgaans ook niets verwijderd. In sommige gevallen leidt het echter tot eindeloos offtopic gaan en dan wordt er soms gekozen voor het verwijderen van een aantal posts, vaak in combinatie met een moderatoropmerking in het topic met het verzoek weer ontopic te gaan + melding dat er posts verwijderd zijn (zodat het ook te volgen blijft voor andere gebruikers).

Mioux

Re: mods doen niets aan 'persoonlijke aanval'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:14

@hanmar ik bedoel ook niet dat er niks gedaan word, dat is duidelijk wel gebeurd/nog aan de gang. En dat diegene niet openbaar word aangesproken vind ik alleen maar netjes. Bedoelde alleen als punt van het is op zich op te vatten als "uitlokken van reactie/ruzie".

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:14

Maar wat lost het verwijderen van het bericht nu nog op?
Het wist niet uit je geheugen wat die bepaalde bokker heeft gezegd.
De rest van de bokkers zijn inmiddels verdergegaan met "hun leven" en denken er niet over na.
De enige die met het gevoel blijft zitten ben jij. Of het bericht er nu nog staat of inmiddels is verwijderd.
Dat de desbetreffende bokker wordt aangesproken lijkt mij voldoende. En mocht het weer voorkomen? Niet op reageren maar een TEM sturen.

Los daarvan: dat bepaalde punten voor jou gevoelig zijn, dat kunnen wij vanachter onze laptop niet ruiken. Je kunt wel aangeven "ik vind de opmerking niet gepast, je snijdt een voor mij gevoelig punt aan". Bokker kan dan eventueel een excuus aanbieden. Mocht de betreffende bokker doorgaan dan is een TEM gepast.
Internet vereist een beetje een dikke huid ;) en vergeet niet dat "achtergronden" vaak onduidelijk zijn waardoor makkelijker en vaak onbedoeld een kwetsende opmerking wordt gemaakt.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:36

Ik vind het een interessante discussie, verbaas me erover dat mensen de grens van pesten zo makkelijk opzij schuiven.
Heb de reacties waar TS op doelt gelezen, en ja, dat valt bij mij wel onder pesten. Zeker als je eerst in het ene topic een opmerking maakt over het afvallen, en dan vervolgens je eerste en enige post in het andere topic plaatst die een sneer is naar de eerdere post.

Jammer dat het dan door anderen gebagatalliseerd wordt, en dan TS de bal terug gekaatst krijgt over haar eigen reacties (wat mij overigens nooit is opgevallen).

Vind dat Ilaan het heel mooi verwoord heeft, als je de lat verlegd zal pesten altijd blijven bestaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:40

De mod reageert in tem dat post nergens voor nodig is. Of er sancties zijn genomen daar gaat het niet om. Post wordt in ieder geval niet verwijderd. TS ervaart het als pesten. En het gaat dus ook om een persoonlijke post en refereert ook nog eens aan een ander topic (ook dat mag niet op bokt) Dit staat letterlijk in de bootregels:

Citaat:
Als de moderators merken dat er op Bokt een geschil, ruzie of persoonlijke vete wordt uitgevochten dan wordt er ingegrepen. Ook tegen (cyber)pesterijen wordt hard opgetreden. Ruzie op Bokt is voor veel gebruikers ergernis nummer één: het is slecht voor de sfeer en zorgt ervoor dat topics ontsporen in negativiteit. Scheldpartijen, pesterijen, bedreigende of haatdragende berichten tegenover een andere partij, ook als die persoon niet op Bokt aanwezig is, zijn gewoon not done.

Bokkers worden geacht zich aan de regels te houden.... nu de mods nog... echt onbegrijpelijk deze starre houding van de mods.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:43

Pesten is een ding, maar kom op: dit is een eenmalig incident tussen twee bokkers. Gebeurd dagelijks denk ik wel honderden keren. Als al die bokkers meteen in de dramastand zouden schieten en met termen als cyberpesten zouden gaan gooien dan zou het een mooie boel worden hier :=

Ik vind het wat anders als iemand je stelselmatig opzoekt in topics en elke kans aangrijpt om na te trappen of een steek onder water te geven. En er zijn mensen die daar dagelijks mee te maken hebben en dat is heel erg... In die zin vind ik het ook een beetje ongepast om die term hier op te gooien naar aanleiding van één irritante actie van een andere bokker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:44

Nogmaals; Iemand gaat zoeken, sherlock holmes lopen spelen en in andere topics reageren om de boel op te ruien. Dat is en blijft nog steeds pesten. Dat de een het veel sneakyer kan spelen of omschrijven dan de ander, maakt het pesten zelf niet minder erg!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:47

@Mars dat is wat ik begrijp dat deze persoon gedaan heeft. Haar profiel klikken, posts zoeken en daar nogmaals met een opmerking reageren die naar TS bedoelt is.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:51

Die laatste post is dan blijkbaar een sneer geweest waarbij mijn inziens hard mag worden opgetreden.
Desbetreffende bokker wist inmiddels dat het onderwerp gevoelig ligt en gaat dan nog verder in een ander topic.

Maar dan nog: ook het verwijderen van dat bericht wist niet het geheugen van TS. En de rest van de bokkers staat waarschijnlijk niet stil bij de post. Die lezen er gewoon overheen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:52

Mars schreef:
Pesten is een ding, maar kom op: dit is een eenmalig incident tussen twee bokkers. Gebeurd dagelijks denk ik wel honderden keren. Als al die bokkers meteen in de dramastand zouden schieten en met termen als cyberpesten zouden gaan gooien dan zou het een mooie boel worden hier :=

Ik vind het wat anders als iemand je stelselmatig opzoekt in topics en elke kans aangrijpt om na te trappen of een steek onder water te geven. En er zijn mensen die daar dagelijks mee te maken hebben en dat is heel erg... In die zin vind ik het ook een beetje ongepast om die term hier op te gooien naar aanleiding van één irritante actie van een andere bokker.

Dat is verschuifen van de norm, een keer mag wel. :+ :+

Stelselmatig, als iemand dat doet verbannen van bokt.

Als het probleem duidelijk is is het al te laat, pesten heeft veel te maken met hoe mensen het ervaren.
Op het moment dat iemand aangeeft dat zo te ervaren moet je dat serieus nemen.
Posts als niet zo zwaar aantillen snappen niet dat dat een vrijbrief voor de pester is en een nieuwe dolksteek voor het slachtoffer. Neem deze altijd klachten serieus!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:07

Welkom op bokt...

Ik ben ook walgelijk genoemd. Blijkbaar is dat maar allemaal normaal hier. En het is me opgevallen dat het vaak dezelfde mensen zijn. Ook ik heb aangegeven dat ik wilde dat mijn reacties verwijderd mochten worden. Hier heb ik geen antwoord meer op gekregen.

Bokt hoor gezellig en behulpzaam te zijn. Iets wat veel mensen niet lijken te begrijpen..!!

Nee mijn bokt dagen zijn voorbij...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:15

Is bij mij ook weleens gebeurd hoor. Ik ben eens geband voor een kleine ruzie in een HK topic, terwijl ik weleens voor dikke gore snol, hond, prutsmuts etc. ben uitgescholden door mijn nationaliteit, en die persoon bleef vrolijk doorbokken :) zo gaan die dingen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:18

Joliieeenn schreef:
Nee mijn bokt dagen zijn voorbij...

Ik spreek je over een jaar wel weer.

Ik heb hier ook hele nare reacties gehad van eh.... steeds dezelfde mensen. Die hebben me bijna twee jaar van Bokt gehouden - althans, ik heb in die tijd maar heel sporadisch gepost.

Wat de kwestie van TS en die andere Bokker betreft: je weet toch wie het zegt. Hoeveel waarde hecht je aan de posts van iemand die het zogenaamd beter weet dan de dierenarts, altijd, voor alle katten?

Maken jullie nou allebei niet de fout die ik heb gemaakt. Staar je niet blind op een paar onaangename mensen die nou eenmaal niet wijzer zijn.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:19

Arc_En_Ciel schreef:
Is bij mij ook weleens gebeurd hoor. Ik ben eens geband voor een kleine ruzie in een HK topic, terwijl ik weleens voor dikke gore snol, hond, prutsmuts etc. ben uitgescholden door mijn nationaliteit, en die persoon bleef vrolijk doorbokken :) zo gaan die dingen.

Heb je toen de moderatoren op de hoogte gesteld? Ik vind je post wel een beetje passief-agressief klinken.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 03-12-15 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:20

musiqolog schreef:
Maken jullie nou allebei niet de fout die ik heb gemaakt. Staar je niet blind op een paar onaangename mensen die nou eenmaal niet wijzer zijn.

Gaat er hier niet om wat de sancties zijn die deze laffe mensen krijgen maar om hoe de mods ermee omgaan. Niet eens de betreffende posten verwijderen.... Regels toe passen wanneer het hun uitkomt....

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:23

musiqolog schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Heb je toen de moderatoren op de hoogte gesteld? Ik vind je post wel beetje passief-agressief klinken.

Ja, meerdere keren getemd en pb's gestuurd naar mods.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:52

slimmerik schreef:
De mod reageert in tem dat post nergens voor nodig is. Of er sancties zijn genomen daar gaat het niet om. Post wordt in ieder geval niet verwijderd. TS ervaart het als pesten. En het gaat dus ook om een persoonlijke post en refereert ook nog eens aan een ander topic (ook dat mag niet op bokt) Dit staat letterlijk in de bootregels:

Citaat:
Als de moderators merken dat er op Bokt een geschil, ruzie of persoonlijke vete wordt uitgevochten dan wordt er ingegrepen. Ook tegen (cyber)pesterijen wordt hard opgetreden. Ruzie op Bokt is voor veel gebruikers ergernis nummer één: het is slecht voor de sfeer en zorgt ervoor dat topics ontsporen in negativiteit. Scheldpartijen, pesterijen, bedreigende of haatdragende berichten tegenover een andere partij, ook als die persoon niet op Bokt aanwezig is, zijn gewoon not done.

Bokkers worden geacht zich aan de regels te houden.... nu de mods nog... echt onbegrijpelijk deze starre houding van de mods.

Helemaal mee eens. Daarom heb ik het desbetreffende bericht gewoon nog eens getemd. Al is het maar om aan te geven dat er meerdere mensen zich prutsmuts echt aan storen.
Jammer dat de mods. Niet de ernst van die opmerking in kunnen zien. zo'n opmerking die geplaatst wordt kan echt hele ver gaande gevolgen hebben richting de gezondheid van de desbetreffende persoon.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 13:55

nee dat wist het niet uit mijn geheugen, maar gevoelsmatig maakt het een groot verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:56

Nou, ik heb ook de post even nagelezen en eerlijk gezegd vind ik niet dat die daarvoor moet verwijderd worden. Persoon is flink gefrustreerd omdat die van mening is dat de kat niet goed gevoerd wordt. Het is geen faire uithaal maar het lijkt mij nu ook niet direct pesten. Denk dat in al haar frustratie ze het verkeerde heeft gezegd. Ik vind dit topic dan eigenlijk ook niet echt nodig, maar goed, dat is mijn mening.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:59

Ik vind het ook echt niet netjes dat iedereen nu weet welke bokker iets gezegd heeft (lees hier dat mensen het betreffende bericht opzoeken) wat blijkbaar kwetsend over gekomen is maar deze bokker weet waarschijnlijk niet eens zij hier voorbij komt.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:00

Ik vind dat er overduidelijk naar ts haar profiel gegaan is, haar berichten nagelezen en dan vervolgens in een ander topic reageren verwijzend echt heel kinderachtig is en ook een behoorlijk een persoonlijke aanval. Als t's dan aangeeft liever hebben dat de post verwijderd wordt voor haar gevoel vind ik dat hier gehoor aangegeven moet worden.
Normaal hebben mods nooit zoveel moeite met vegen in topics..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:02

Ik had het bericht niet opgezocht, maar er had iemand gereageerd in het topic waardoor deze naar boven kwam. Pas bij het aanklikken zag ik dat het het topic was waar de post van Ts over gaat :)

Ts: Persoonlijk denk ik dat je zelf een stuk gelukkiger zou zijn als je dit soort reacties over jou heen laat gaan. Het was geen mooie reactie maar reageer er dan gewoon niet op en trek het jou niet aan :)