Ongepaste reclame

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:28

Misschien kan iemand met verstand van dit onderwerp. Uitleggen dat het niet alleen aan de zoekgeschiedenis ligt.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:33

furious schreef:
Misschien kan iemand met verstand van dit onderwerp. Uitleggen dat het niet alleen aan de zoekgeschiedenis ligt.

Dat staat al ergens, een uitleg van Shadow. Maar dan moeten mensen wel lezen natuurlijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:16

Resistance schreef:
Google laat alleen dingen in banners zien die te maken hebben met je zoekopdrachten. ;) Dat slaat heus wel ergens op, het is namelijk echt waar.

Dit is NIET juist.

Google bepaalt op verschillende manieren wie welke advertentie te zien krijgen. Soms gebeurt dat op basis van voorkeuren die Google heeft geregistreerd. Sommige bedrijven laten ook heel specifiek advertenties zien van iets dat je bekeken hebt (bv schoenen of vakanties.)

Maar dit geldt zeker niet voor alle advertenties, en je mag er dan ook nooit de omgekeerde conclusie uit trekken, dat er rare advertenties komen omdat iemand wat raars gezocht zou hebben.

Anoniem

Re: Ongepaste reclame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:19

Als ik naar vliegtickets voor London google, krijg ik overal aanbiedingen van vliegtickets naar London te zien.

Als ik naar schoenen google, krijg ik overal schoenen te zien.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:26

Ik krijg auto reclames, maar ik kijk nooit voor auto's op het internet.
Tja

Gedeelte van die reclames zijn gewoon random.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:28

Resistance schreef:
Als ik naar vliegtickets voor London google, krijg ik overal aanbiedingen van vliegtickets naar London te zien.

Als ik naar schoenen google, krijg ik overal schoenen te zien.

Lees je nou bewust over Shadows bericht heen :+

Het is niet of of het is en en.

GeryonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:06

Nou echt he :+

Je draait het om. Lees shadows post nog eens door maar dan goed. Ze zegt niet dat het niet waar is dat google je zoekopdrachten gebruikt, maar dat dat niet het enige is waar je banners op gebaseerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:13

Eens met Selina!

Heb nu een banner van Alliander. Heb ik echt nog nooit wat over opgezocht dus super random.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 01:31

Shadow0 schreef:
Resistance schreef:
Google laat alleen dingen in banners zien die te maken hebben met je zoekopdrachten. ;) Dat slaat heus wel ergens op, het is namelijk echt waar.

Dit is NIET juist.

Google bepaalt op verschillende manieren wie welke advertentie te zien krijgen. Soms gebeurt dat op basis van voorkeuren die Google heeft geregistreerd. Sommige bedrijven laten ook heel specifiek advertenties zien van iets dat je bekeken hebt (bv schoenen of vakanties.)

Maar dit geldt zeker niet voor alle advertenties, en je mag er dan ook nooit de omgekeerde conclusie uit trekken, dat er rare advertenties komen omdat iemand wat raars gezocht zou hebben.

Had ons nou gewoon in de waan gelaten :')