Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:54

Volgens mij is die tijd allang geweest, hoe meer gebruikers hoe meer inkomsten en je hoeft niet te bewijzen dat je paarden hebt/rijd dus ik denk dat het niet opgelost kan worden en is ook niet nodig. Gewoon laten gaan en niet kijken naar iets wat je niet interesseert , blijkbaar zijn er wel voldoende mensen die het wel aandachtig volgen en reageren want als mensen geen reacties kregen waren ze ook zo weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:05

Mij is het niet opgevallen, ik dacht/denk altijd dat de mensen die hier zitten vanwege de paarden juist ook gerbiltopics en noem maar op aanmaken omdat dat een andere interesse is. (kijk maar naar mijn koeientopic :P). Dus ik heb niet het idee dat er veel niet-paardenmensen aanwezig zijn.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:09

Er zijn inderdaad wel vaak mensen die zich voorstellen die niks met paarden te maken hebben, maar ja, hier heb je ook niet heel lang last van denk ik? Die zijn meestal heel erg snel weg of worden weggejaagd door de bokkers (bijvoorbeeld mannen die een vriendin zoeken :+ )

Ik denk inderdaad dat het door het aantal topics met informatie over alles komt. Echt alles over alles staat zo ongeveer op bokt. Toch denk ik dat de 25 berichten mensen ook wel tegenhouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:12

Ik vind dit echt een briljant topic. _O- :D

Een tijdje geleden zag ik hetzelfde; een topic dat wordt geopend over een niet-paard-onderwerp, TS heeft dan nog drie posts en verdwijnt weer. Ik dacht dat je eerst een aantal posts op paardensubfora moest hebben voordat je in het algemene gedeelte mocht posten?
En moet je eigenlijk Temmen als je zoiets ziet?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:13

Maar hoe moeilijk is het om 25 posts te zetten? Als je op bokt wilt komen dan doe je dat. Desnoods typ je gewoon de mening van de bokker voor je over om tot je 25 informatieve berichten te komen toch? :')
5 minuutjes werk.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:28

Lumea schreef:
Maar hoe moeilijk is het om 25 posts te zetten? Als je op bokt wilt komen dan doe je dat. Desnoods typ je gewoon de mening van de bokker voor je over om tot je 25 informatieve berichten te komen toch? :')
5 minuutjes werk.

off-topic
Mijn vader zit/zat ook op bokt. Schreef hele leuke verhalen over hoe hij de "paardenwereld" in zijn ogen zag en hoe zijn ontwikkeling daarin was. Beetje de Manvan stijl in dagboekvorm. Begon zijn topic met hoe hij kon helpen met halster omdoen, hoe je lichaamstaal van een paard leest (en wat dat dan betekend) tot aan hoe trots hij was dat hij voor het eerst ging longeren. Topic werd mede doordat er zoveel volgers kwamen verplaatst naar huiskamer. Toen kon hij ineens niet meer in zijn eigen topic posten omdat zijn eigen reacties in zijn topic nog onder de 25 zaten voordat het verplaatst werd. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:31

Yo, dat is krom. >;)
Ten onder gegaan aan zijn succes... 8)7

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:12

Het aanbrengen van een goede scheiding tussen 'mensen die echt interesse in paarden hebben' en 'de rest' is iets waar we al een hele tijd mee worstelen. Op Bokt hebben we daar inderdaad de 25 posts regel voor, men moet eerst 25 berichten hebben geplaatst in forums die alleen over paarden gaan voor men toegang krijgt tot de overige fora.

Op zich werkt dat redelijk, de meeste ex-vriendjes en andere stoorzenders houd je ermee buiten. Die regel heeft echter ook een aantal nadelen. Het voorbeeld van miss_lizje is er een van. Iemand die niet perse heel veel met paarden heeft maar wel een leuke/interessante bijdrage kan leveren wordt op die manier buitengesloten. Overigens worden er in die geval ook wel uitzonderingen gemaakt zodat mensen toch actief kunnen blijven in hun verplaatste topic.

Ook krijg je flinke hordes met 'sprokkelaars'; mensen die 25 redelijk nietszeggende paardenposts plaatsen zodat ze b.v. toegang krijgen tot een HK-topic. Vaak zijn dat mensen die wel iets met paarden hebben maar die niet het geduld hebben om 25 constructieve posts te plaatsen.

Er wordt al een flinke tijd nagedacht over een beter alternatief voor die 25 paardenposts, suggesties zijn heel erg welkom :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:24

Met wat hulp van bokkers is mijn vader uiteindelijk wel aan zijn 25 berichten gekomen. Kreeg zelfs pb's met suggesties waar hij kon reageren. Dit was trouwens wel een voorbeeld van een aantal jaar geleden.
Ik vind de 25 postregel wel een fijne regel trouwens. Het houd toch wel een beetje schorriemorrie buiten het forum. Maar misschien werkt het in een ander jasje wel beter. Al zou ik zelf niet zo snel een idee hebben in wat voor jas.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:36

Ik snap het probleem niet hoor.
Er is momenteel wel wat meer aan de hand in de wereld dan de zorg wat voor kleur je nieuwe dekje moet worden

Ik vind het juist fijn dat er ook niet aan paard gerelateerde onderwerpen zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:41

Er is zo'n vinkje die je kan activeren bij actieve onderwerpen. Zet je daar alleen paardgerelateerd neer, hoef je alleen dat maar te bekijken :P Heb je weer een paardenforum :)

Ik maak me er niet zo heel erg druk om, zolang men de regels maar accepteert. Onlangs wilde iemand graag een uitzondering op de regel worden. Dat vind ik niet nodig, doe maar even je best voor die 25 paardgerelateerde posts als je zo graag in HK topic X mee te kletsen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:41

@Bart: Misschien zorgen dat 'gasten' de niet-paardgerelateerde topics helemaal niet kunnen zien/lezen? Dan voorkom je eendagsvliegen die vanwege een google zoekresultaat over de iPhone/TV/gerbil/paashaas zich aanmelden en er dan pas achter komen dat ze 25x iets over paarden moeten bedenken/kopiëren/plaatsen... Ik kom ook wel eens op zoekresultaten in google waarbij je als je doorklikt de melding krijgt dat je geregistreerd moet zijn om iets te lezen. En dat is dan net een stap te ver als je je al moet registreren om te kunnen lezen. Registreren om iets te kunnen posten/vragen, OK, maar als je die moeite al moet doen terwijl je niet weet of wat je te lezen krijgt een antwoord op je google zoektocht is...

@ravellie: het gaat niet om de niet-paardgerelateerde topics voor bokkers, het gaat er om dat niet-paardenmensen die verder niets met bokt hebben voor een enkele niet-paardenvraag binnen komen vallen. En dan vaak ook nog eens veel heisa schoppen over: waarom mag ik niet reageren?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 08:44

Ibbel die kom ik inderdaad ook best vaak tegen. Eerst aanmelden dan lezen, vaak een goede rem omdat aanmelden dan net iets te veel werk is. En het gaat niet over niet paard gerelateerde onderwerpen maar over niet paardenmensen die zich aanmelden alleen voor een niet paard probleem.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:49

Dat lijkt me een heel goed idee ibbel.

Janine
Die van het gerbil topic had geen vriendinnetje die haar wel even zou helpen met plaatsen en vroeg het daarom nog eerlijk of het toch niet mocht.
Dat waardeer ik dan veel meer

Niet veel later melde iemand zich aan, gaf aan niets met paarden te hebben maar binnen de uur de 25 berichten gehaald. Vriendin zit wel op bokt.
Dan weet je voldoende.
Maar dat bij de moderator melden heeft geen nut.

Dus Bart je kunt er zeggen we willen er wat aan doen maar het gebeurd toch niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:54

bruintje123 schreef:
Dat lijkt me een heel goed idee ibbel.

Janine
Die van het gerbil topic had geen vriendinnetje die haar wel even zou helpen met plaatsen en vroeg het daarom nog eerlijk of het toch niet mocht.
Dat waardeer ik dan veel meer

Niet veel later melde iemand zich aan, gaf aan niets met paarden te hebben maar binnen de uur de 25 berichten gehaald. Vriendin zit wel op bokt.
Dan weet je voldoende.
Maar dat bij de moderator melden heeft geen nut.

Dus Bart je kunt er zeggen we willen er wat aan doen maar het gebeurd toch niet.

Daar heb je wel weer gelijk in, dan is het wel een behoorlijk verschil.

Maar ook als leek kan je toch wat nuttige berichten plaatsen? Hoevaak ik wel niet berichten tegen kom die helemaal niet relevant zijn in een topic, of helemaal niet nuttig... Dan lijkt me de hulp niet echt heel nodig.

Het is gewoon jammer, maar wel fijn om te lezen dat er achter de schermen wel over na wordt gedacht :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:01

Ik merk meer van de oneliners van de wel paardenmeisjes die de HK in willen dan dat ik last heb van die eendagsvliegen die toevallig op Bokt uitkomen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:03

Iris82 schreef:
Ik merk meer van de oneliners van de wel paardenmeisjes die de HK in willen dan dat ik last heb van die eendagsvliegen die toevallig op Bokt uitkomen.

Maar daar kan dus wel gewoon op getemd en gemodereerd worden...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:04

Ibbel schreef:
Iris82 schreef:

Maar daar kan dus wel gewoon op getemd en gemodereerd worden...

Ik hoop dan ook van harte dat iedereen dat doet... :j Maar volgens mij was het al een poosje niet meer cool om te temmen... Of hopelijk alleen het benoemen van je tem is niet meer cool.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:32

In de wereld buiten Bokt zijn sinds de economische recessie ook minder paardenmensen dus op een paardenforum zijn dan ook minder "echte" paardenmensen. Verder kan ik me voorstellen dat Bokt belang heeft bij een zo hoog mogelijk aantal leden, ongeacht of dit paarden liefhebbers zijn. Wat weten wij over Bokt, wie is de eigenaar? Is Bokt al eens van eigenaar verandert en hoe vaak? Wat is Bokt waard? Of staat deze informatie op de Bokt site, het kan zijn dat ik het gemist heb aangezien mijn interesse uitgaat naar de paard gerelateerde rubrieken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:36

Je bent sinds 2004 lid en je weet niet dat bokt van Bart is, die al in dit topic gereageerd heeft?
Grappig genoeg zie ik zelfs eigenaar onder zijn naam staan......

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:42

@Billy: zoals ik al schreef, ik kijk graag naar de paard gerelateerde rubrieken en heb geen idee hoe ik een smiley kan plaatsen laat staan dat ik weet wie de eigenaar is en wat de omzet/marktwaarde van Bokt is of waar de belangen van Bokt liggen. Tegenwoordig moet een organisatie of bedrijf transparant zijn. Je reactie is nogal fel, mag ik deze vragen niet stellen? Bokt is niet mijn dagbesteding, ik probeer er het elke dag een kwartiertje te lezen maar heb daarvoor niet altijd de tijd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 09:45

Als je al meer dan 10 jaar lid bent en niet weet dat Bart bedenker en maker van bokt is. Ai :+ .

Maar ik tem rustig op oneliners of nog erger de plus 1. Meld het niet in het topic maar tem gewoon. :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:51

T.a.v. De vindbaarheid op Google: wij fanatieke Bokkers krijgen bij alles wat we googelen Bokt topics bovenaan in het zoekresultaat.
Google weet aan de hand van cookies dat wij de informatie van Bokt interssant vinden.

Als ik op mijn werkcomputer Google dan krijg ik daar geen of weinig Bokt resultaten omdat ik niet Bok op mijn werk.

Buitenstaanders krijgen niet altijd Bokt bovenaan ten zij er over een bepaald onderwerp verder weinig te vinden is.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:59

soms vind ik die singel mannen wel eens eng ...je weet nooit of basje of wie dan ook verkeerde bedoelingen heeft.En waar gebeurd hier in de buurt was er dus ook n pedo die via sites als dit verzorgers zocht...met alle gevolgen van dien.
natuurlijk is het niet de schuld van bokt want deze had zelfs n pony en het blijft internet maar wat kunnen we tegen dit soort dingen doen?
Maar anderzijds is het ook weer wel leuk dat er voor de algemene onderwerpen ook niet paardenmensen zijn die het hier dan toch gezellig vinden ( zonder gekke bij bedoelingen) :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:01

Cil_ schreef:
@Billy: zoals ik al schreef, ik kijk graag naar de paard gerelateerde rubrieken en heb geen idee hoe ik een smiley kan plaatsen laat staan dat ik weet wie de eigenaar is en wat de omzet/marktwaarde van Bokt is of waar de belangen van Bokt liggen. Tegenwoordig moet een organisatie of bedrijf transparant zijn. Je reactie is nogal fel, mag ik deze vragen niet stellen? Bokt is niet mijn dagbesteding, ik probeer er het elke dag een kwartiertje te lezen maar heb daarvoor niet altijd de tijd.

Oh, geen interesse maar wel lange tenen......sorry hoor....