OP leeghalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:33

Prrrr schreef:
De vraag is denk ik algemener: je ziet vaak dat de eerste reacties niet meer helemaal over de OP gaan, en als je dan kijkt is die OP na die eerste reacties nog eens aangepast. Dat is voor de daarna volgende discussie niet echt handig (Wat Zoe_97 ook zegt).

Maar dan zou je dus eigenlijk helemaal geen wijzigingen aan mogen brengen in een OP volgens jou.
Ik vind dat je op bokt toch al weinig zeggenschap hebt over je geplaatste teksten.
Als je iets wilt laten verwijderen dan beslist bokt of dat wel of niet gegrond is.
Een verzoek wordt echt niet altijd ingewilligd, ook al kan de reden voor jezelf heel helder zijn.
Laat die mogelijkheid om het eerste uur je OP te wijzigen of verwijderen maar lekker staan.
Als er topicstarters zijn die het iedere keer doen, quote dan bij hen de openingspost in een van de eerste reacties, dan is dat probleem toch opgelost.
En anders klik je toch door naar één van die andere ruim anderhalf miljoen (!) topics, genoeg leesvoer op bokt. :)

nenahdm

Re: OP leeghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:40

Noh, als je dan per ongeluk twee topics vantzelfde plaatst omdat je computer poedersuiker doet dan kan je de een alvast niet weghalen, zou stom zijn :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 13:42

xTitanic schreef:
Noh, als je dan per ongeluk twee topics vantzelfde plaatst omdat je computer poedersuiker doet dan kan je de een alvast niet weghalen, zou stom zijn :P

kan je sowieso niet, een op leeghalen is iets anders dan ee topic verwijderen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:43

Ik snap niet waar je je zo druk om maakt. Echt niet.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:45

Zoe_97 schreef:
xTitanic schreef:

kan je sowieso niet, een op leeghalen is iets anders dan ee topic verwijderen...

Ik zeg ook niet een topic verwijderen weet ik ook wel dat dat niet gaat. 'niet weghalen' bedoel ik van OP. Zodat mensen niet gaan reageren in beide topics, snapje?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:48

En waarom zou iemand het niet mogen weg halen. Moeiallen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:53

Ayasha schreef:

Ach, je moet wat hebben om over te zeiken op de zondagmiddag +:)+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:54

Openingspost weghalen is ook een manier om een topic p slot te laten gooien. Want dat is de "sanctie", en dat wil men juist vaak.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:46

Iris82 schreef:
KimD schreef:
Is het niet mogelijk om zoiets als Facebook te doen? Dat als je iets bewerkt, je toch kunt terug zien wat diegene bewerkt heeft?

Op Facebook kun je ook gewoon je reactie verwijderen als je je bedenkt toch?

Helemaal verwijderen, maar als je hem bewerkt kunnen andere mensen alle bewerkte versies bekijken.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:06

D4ni schreef:
Ik ben van mening dat iedereen, ongeacht het onderwerp of de plek waar de informatie online geplaatst wordt, het recht zou moeten hebben om die informatie weer te verwijderen als hij/zij daar de noodzaak toe voelt. Dat ik of willekeurig wie er dan tegenaan loopt niet de info te treffen die verwacht werd vind ik in alle gevallen ondergeschikt aan dat recht. Je kunt ervoor kiezen om je daaraan te ergeren, maar dat ligt bij jou, niet bij de TO.

Ik sluit me hierbij aan. Van mij hoeft het niet te veranderen

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:55

KimD schreef:
Is het niet mogelijk om zoiets als Facebook te doen? Dat als je iets bewerkt, je toch kunt terug zien wat diegene bewerkt heeft?

Effectief nemen we dan dus de mogelijkheid om je te 'bedenken' helemaal weg. Het nadeel van het systeem op Facebook is dat andere mensen nog steeds kunnen zien wat je oorspronkelijk had getypt. Velen vinden het systeem op Bokt vrij streng (aangezien het verwijderen van zaken over het algemeen via de mods gaat) maar op Facebook is iets in principe dus nooit echt aangepast. Dat zou ik eigenlijk een vervelender systeem vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:13

Zeker storend.
Ik maakt veelste vaak mee dat je topic leest en dat je vervolgens niet meer kan volgen waar over gaat door dat er een mod weer eens fanatiek bezig is geweest met berichten aan te passen.

En dan zal bezwaar zijn als iemand zijn openinspost aan past? Ik vindt dat juist men eigenlijk de mogelijk dient te hebben om zijn topic te kunnen wissen in dien gewenst. Ken zat forums waar dat wel kan en dat werkt hartstikke goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:16

D4ni schreef:
Ik ben van mening dat iedereen, ongeacht het onderwerp of de plek waar de informatie online geplaatst wordt, het recht zou moeten hebben om die informatie weer te verwijderen als hij/zij daar de noodzaak toe voelt. Dat ik of willekeurig wie er dan tegenaan loopt niet de info te treffen die verwacht werd vind ik in alle gevallen ondergeschikt aan dat recht. Je kunt ervoor kiezen om je daaraan te ergeren, maar dat ligt bij jou, niet bij de TO.

Helemaal mee eens _/-\o_

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:25

Ik snap het probleem niet.
Hoe vaak wordt het topic nu leeggehaald van alle aangemaakte topics???

Zeker wanneer er veel negatiueve reacties komen, kan ik me wel voorstellen dat je het wel begrepen hebt en je fout in ziet.
Ik zie ze zelfs lever verdwijnen dan uiteindelijk op slot zien gaan door een mod omdat het uit de hand is gelopen.
Bokt heeft al zoveel regeltjes.......

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:38

Ik vind het juist fijn dat dit leeggehaald kan worden in situaties zoals in het topic hier vaak aangehaald wordt. Dat topic is uit een emotioneel hart geschreven en het is beter voor de persoon dat het niet meer online is. Dit heeft ze zelf nog niet half door, maar dat komt nog als ze zich weer terug stabieler voelt.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:39

Waar maak je je druk om TS , klik het weg en klaar is kees

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:20

De reactie van Shadow daar ben ik het erg mee eens.

Daarnaast, is mijn persoonlijke indruk, gebeurt het niet al te vaak. Zeker niet op VMR waar ik moderator ben.
Daarnaast zie ik wel eens openingsposten die later leeg gehaald zijn, waar ik zelf niet ongelukkig mee ben omdat het ook wel te erg was wat er stond :o
We zijn wel streng, want we zien dit niet graag. Bezint eer ge begint is het motto van de moderators! Dus er zijn wel degelijk (strenge) sancties die uitgedeeld worden en waar we nooit mededelingen over doen.
Het gebeurd daarnaast vaak genoeg dat met behulp van een moderator een openingspost wordt aangepast als de eigen tijd verstreken is om dat nog te kunnen doen.

Zelf vind ik het systeem rondom openingspost veranderen, zoals het nu gaat goed.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:51

Ayasha schreef:

Dank u _/-\o_