voorpagina smal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:36

control + drukken? Of control en scroll knop gebruiken

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:51

Muluna schreef:
control + drukken? Of control en scroll knop gebruiken

Dan word wel je beeld groter, maar ook je lettertype :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:23

Heb er ook last van. Heb niet zo'n groot scherm, maar het ziet er wel wat vreemd uit als de pagina steeds verspringt qua grootte bij het klikken van homepage naar andere pagina's (of andersom)

Captain

Re: voorpagina smal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:29

Hier ook last van, erg irritant. :')

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:38

BartVB schreef:
@xFloon; dat is al heel lang zo :j En is ook hoe 99% van de sites eruit ziet als je deze in een gemaximaliseerde browser gebruikt?

@Zoe_97; hele hoge resolutie scherm? Kan je een screenshot plaatsen?

Maar aan de hoofdpagina is idd iets gewijzigd, tot gisteren was deze volledige breedte, nu wordt hij beperkt tot ongeveer 1200 pixels zoals behoorlijk gebruikelijk op het internet. Voor de mensen die ook het forum breed hebben staan ga ik kijken of we dat aan kunnen passen, maar waarschijnlijk is dit na 1 dag wennen ook opgelost O:)

Nou dit probleem doet zit alleen voor op bokt bij mij en absoluut niet op alle andere sites dus ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Daarnaast vind ik het weer typisch bokt om te zeggen dat 'we maar moeten wennen' omdat jij toevallig 20 schermen open hebt staan. Als toch de meerderheid die reageert aangeeft deze weergave zeer onprettig te vinden, dan geef je daar toch gehoor aan. Desnoods door het in te kunnen stellen bij je persoonlijke instellingen.

Maar dat dit op '99%' van de sites is heb ik nog niet gezien. Vraag me ook al waar je dit cijfer vandaan hebt gehaald, maar goed.

Zo ik ben mijn frustratie weer kwijt :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:12

Jeetje Ilaan...
Wat een agressie... Nergens voor nodig lijkt me... en echt oprecht gewoon onfatsoenlijk.

Mag hopen dat je in je dagelijks leven íets anders omgaat met je frustratie, anders vrees ik dat je toch regelmatig in de problemen zult komen met je gedrag/je houding. Dit kán gewoon niet joh...

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:17

Hmm, ik zie nergens agressie. Ik ben het eigenlijk eens met haar :Y)
Ik vind dit scherm ook echt vreselijk. Volgens mij kan je dat trouwens ook bij je instellingen aanpassen. Wil je niet dat de volledige breedte gebruikt wordt, dan vink je dat af. Bij mij staat dat nu toch aangevinkt, dus dan verwacht ik eigenlijk wel dat de volledige breedte gebruikt wordt :j

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 07:42

Lol agressie :') Ik heb er ook last van, het kijkt zo onwijs vervelend. Ik heb áltijd mijn browser in de volledige breedte, alleen niet als ik iets moet schrijven, dan heb ik een word-document en een browser naast elkaar. Een groot scherm vind ik prettiger werken, maakt het niet zo klein en chaotisch. Dus ik ben het zeker eens met wat liaan zegt :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:36

@liaan; ik had aangegeven dat ik bezig ben met een oplossing :) Ik snap niet waarom mensen een site willen van een halve meter breed maar ik snap ook niet waarom er mensen zijn die thee met bosvruchtensmaak naar binnen krijgen. Wil niet zeggen dat ik vind dat bosvruchtenthee verboden moet worden. hmm, misschien toch geen slecht idee dat verbieden..

Als het goed is, heeft de hoofdpagina nu weer dezelfde breedte als een paar dagen terug. Voor de nieuwe hoofdpagina gaan we wel even kijken of we dit beter op kunnen lossen. Op dit moment is de Markt smal, het forum meestal smal, de wiki breed en de hoofdpagina breed. E.e.a. ook afhankelijk van de instelling in je profiel. Beetje rommeltje op het moment.

Wat die 99% betreft; ik had even een rondje gedaan langs de sites die ik regelmatig bezoek en die beperken de breedte van de site allemaal op 1 na.

Kijk o.a. bij wat populaire sites in NL: nu.nl, marktplaats.nl, buienradar.nl, youtube.com, linkedin.com, facebook.com, telegraaf.nl, nrc.nl, bol.com, tweakers.net, etc, etc.

Wikipedia is een van de uitzonderingen die ik zo kon vinden.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:47

hier is de voorpagina gewoon weer normaal :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:50

Ja, fijn! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:53

Bart moet zeggen dat je nieuwe voorpagina kwa leesbaarheid er uitziet zoals bokt 5 voor mij standaard. Wat is er mis met alles breed, tenminste leesbaar. De sites die jij hierboven noemt zijn stuk voor stuk voor mij niet te ontcijferen vanwege de geknepenheid van de paginas. Ook de nieuwe versie van mp is voor mij een drama geworden.

En ik heb nog steeds niks kunnen doorsturen omdat ik niet bij de gewone pc kan komen. Sorry gaat nog wel even duren. Ben blij met de printscreen in de openingspost die geeft netjes weer wat ik hier standaard zie op bokt 5. Geknepen, niet fijn leesbaar en onprettig. En nee dat went niet. Net als bosvruchtenthee trouwens. :+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:57

De nieuwe hoofdpagina staat nog niet online :)

Het enige dat de afgelopen dagen even veranderd is, is de breedte van de voorpagina. De letters e.d. zijn exact even breed gebleven. Daardoor past er meer informatie op een pagina maar krijg je, zeker op b.v. het forum, ook moeilijk leesbare lange zinnen.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:59

En om dat laatste (te lange zitten op een totaal breed forum) is het weer fijn dat het forum zelf smaller staat, voor mij in ieder geval :) De voorpagina is ingedeeld in meerdere kolommen, waardoor ik het in ieder geval wel prettig vind dat daar de volledige breedte van mijn browser gebruikt wordt.

Fijn dat de voorpagina (voor nu) weer gewoon zoals voorheen staat :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:06

De letters zijn gelijk maar dat is bij bokt 4 naar 5 ook. En toch oogt het niet prettig. Kennelijk net zo als de even iets aangepaste formaat voorpagina. Hoe kan dat dan?

Als de letters gelijk blijven waarom geeft het dan een onprettig en niet fijn lees baar beeld?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:53

Punz schreef:
Jeetje Ilaan...
Wat een agressie... Nergens voor nodig lijkt me... en echt oprecht gewoon onfatsoenlijk.

Mag hopen dat je in je dagelijks leven íets anders omgaat met je frustratie, anders vrees ik dat je toch regelmatig in de problemen zult komen met je gedrag/je houding. Dit kán gewoon niet joh...

Agressief? Ik vind van niet. Ik zeg wat ik denk en heb het naar mijn inziens toch netjes verwoord. Daarnaast heb ik nooit problemen met 'mijn gedrag/houding'.
Dat dit niet kan is jouw mening maar wat ik niet vind kunnen is dat je zo oordeelt, maar he wie ben ik.

BartVB schreef:
@liaan; ik had aangegeven dat ik bezig ben met een oplossing :) Ik snap niet waarom mensen een site willen van een halve meter breed maar ik snap ook niet waarom er mensen zijn die thee met bosvruchtensmaak naar binnen krijgen. Wil niet zeggen dat ik vind dat bosvruchtenthee verboden moet worden. hmm, misschien toch geen slecht idee dat verbieden..

Als het goed is, heeft de hoofdpagina nu weer dezelfde breedte als een paar dagen terug. Voor de nieuwe hoofdpagina gaan we wel even kijken of we dit beter op kunnen lossen. Op dit moment is de Markt smal, het forum meestal smal, de wiki breed en de hoofdpagina breed. E.e.a. ook afhankelijk van de instelling in je profiel. Beetje rommeltje op het moment.

Wat die 99% betreft; ik had even een rondje gedaan langs de sites die ik regelmatig bezoek en die beperken de breedte van de site allemaal op 1 na.

Kijk o.a. bij wat populaire sites in NL: nu.nl, marktplaats.nl, buienradar.nl, youtube.com, linkedin.com, facebook.com, telegraaf.nl, nrc.nl, bol.com, tweakers.net, etc, etc.

Dat jij dat niet snapt kan natuurlijk, iemand met migraine snapt het wel. Waarschijnlijk ook wat oudere mensen of mensen die maar 1 scherm tegelijkertijd open hebben staan. Niet iedereen is tegenwoordig even handig of vind een smallere weergave prettig. Heb expres voor een 17" beeldscherm gekozen ivm constante hoofdpijn wat bij veel op een klein scherm kijken overgaat in migraine. Naar mijn weten is mijn scherm trouwens nog lang geen halve meter ook, maar ook dat zal een verschil in beleving zijn dan.

Een optie om het aan te vinken in je instellingen zou ik bijvoorbeeld erg prettig vinden. Dan kunnen de mensen die een smaller scherm prettig vinden dat instellen en andersom. Dan is iedereen tevreden denk ik zo :)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:03

BartVB schreef:

Ik vind het vooral aan de layout liggen van een website wanneer een smalle layout prettiger leest versus een schermvullende layout. En het ligt er ook aan hoeveel smaller een site word voordat ik het storend vind.

Als een voorbeeldje vind ik Fok erg prettig kijken, zo ook met Tweakers. Tweakers is ook vrij smal.
Het verschil dat die prettiger kijkt vs bokt is omdat titels van nieuws berichten niet afgekapt werden, en dat had ik gister op de hoofdpagina van bokt wel. Zowel bij nieuws berichten als recente berichten werden niet de hele titels weer gegeven.

Natuurlijk verschilt het per persoon wat iedereen fijn vind, zou het niet een optie kunnen zijn dat gebruikers kunnen kiezen? Net zoals ze dat bij het forum kunnen kiezen of deze breed is of smal.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:48

Hij is bij mij nu weer smal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:52

Captain schreef:
Hij is bij mij nu weer smal..

Hier ook :=

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:55

Oh dat was dat dus :+
Hier ineens ook smal. Heb maar gewoon ingezoomd, dacht dat ik iets fout had gedaan _O-

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:01

Hier werd ie ook net weer smal

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:06

Nu is het weer weg, gelukkig!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:09

Ja hier nu ook weer normaal! :D

Fenrir