Na 25 berichten pas ergens anders mogen posten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:32

Imo hebben de 25 nuttige berichten niets te maken met wel of geen verstand van paarden hebben. Als dat zo zou zijn zat Bokt vol met alleen maar experts. En nee, dan niet de zelfbenoemde die sommigen denken te zijn.
Als je een beetje interesse toont in diverse topics, oprechte vragen stelt of misschien een antwoord op iets kunt geven dan ben je redelijk snel aan je nuttige berichten.
25 x wat mooi, wat lief of wat sneu is idd niet nuttig.
Als niet paardenmens lijkt TS mij gewoon welkom moeten zijn. En wie weet steken de paardenmensen in het gerbil topic haar nog wel aan ook ;)
Maar een uitzondering op het aantal nuttige berichten maken? Neh.....

Urbanus

Re: Na 25 berichten pas ergens anders mogen posten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:38

Ach, niemand leest of je berichten echt nuttig zijn. Ik heb ook 25 keer een beetje geklooid. Ik heb een paard, ik rijd mijn hele leven en ik kom alleen op de niet-paardgerelateerde topics hier. Boeiend!

:D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:39

lieveli schreef:
Ach, niemand leest of je berichten echt nuttig zijn. Ik heb ook 25 keer een beetje geklooid. Ik heb een paard, ik rijd mijn hele leven en ik kom alleen op de niet-paardgerelateerde topics hier. Boeiend!

:D

Helemaal prima toch.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:42

beatje schreef:
Natuurlijk Janine, ik ben kortzichtig omdat jij graag hebt dat mensen liegen om ergens bij te horen.
Persoonlijk zie ik hier heel veel reclame rond het forum die 0,0 met paarden te maken hebben.

Ik geloof niet dat als iemand over gerbils schrijft of over glimwormen dat adverteerders hier weg blijven hoor.
De meeste moderaters zullen ook blijven ,de meeste vinden het leuk om Jantje intressantje te zijn bovendien heeft een deel van de moderaters geen eens een paard,zit er zelfs een tussen die niks met paarden heeft.Het is lang geleden ,ik weet ook niet meer wie,maar heb er toen een opmerking over gemaakt omdat ik het vreemd vond.Maar blijkbaar moest dat kunnen.

Ik merk dat mijn berichten je behoorlijk frustreren, waarom is dat?
Want aan dit bericht te lezen, heb je niet geheel begrepen wat mijn mening is. Ik heb namelijk, zoals reeds beschreven, niets op TS tegen of de Tweakers die hier inmiddels zitten zonder enige kennis van paarden (maar die kennelijk wel aan hun 25 nuttige posts hebben voldaan).

Ik heb enkel bezwaar tegen een uitzondering op de regel van 25 nuttige posts. Precies zoals Tica_81 zegt.

Daarmee zou jij dan beweren dat ook Tica_81 graag ziet dat mensen liegen om ergens bij te horen.

Rebekka78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:57

Mensen, ga onderling hier geen ruzie om maken.

Ik vroeg me gewoon af of deze regel logisch was.
Ik ben van meerdere fora lid. Eigenlijk alle fora die hier genoemd worden, dus dat is het probleem niet.
Als ik 25 berichten bij moet dragen dan doe ik dat.

Ik vroeg niet om een uitzonderingspositie dus ik snap de negativiteit richting mij niet zo goed. Ik gaf alleen aan dat ik het een vreemde regel vind

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:00

Rebekka78 schreef:
Mensen, ga onderling hier geen ruzie om maken.

Ik vroeg me gewoon af of deze regel logisch was.
Ik ben van meerdere fora lid. Eigenlijk alle fora die hier genoemd worden, dus dat is het probleem niet.
Als ik 25 berichten bij moet dragen dan doe ik dat.

Ik vroeg niet om een uitzonderingspositie dus ik snap de negativiteit richting mij niet zo goed. Ik gaf alleen aan dat ik het een vreemde regel vind

Je vraagt toch echt in de tweede alinea of er een uitzondering op de regel gemaakt kan worden ;)

Ik denk niet dat je het moet zien als negativiteit in jouw richting (in ieder geval niet van mij), zie het als Bokkers die meedenken over het beleid.

En discussiëren is wat er op een forum gebeurt, ik geloof niet dat hier ruzie wordt gemaakt hoor. :)
Het is begrijpelijk dat mensen anders over deze kwestie denken en dat ze dit uiten.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:07

25x "ahhh wat schattig" in Kraamstal ITP word volgens mij ook als mittig gezien :=

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:12

Persoonlijk vind ik de regel meer dan logisch: je krijgt het 'recht' om berichten posten als je wat kan bijdragen aan het forum. Als je dat 'recht' niet krijgt weet je dus niet veel van paarden en kan je imo niets anders dan het forum vervuilen.

Een steeds groter deel van bokt gaat al niet meer over paarden, en ik heb ook het idee dat mensen veel sneller om nutteloze dingen een topic starten dan vroeger. Laat bokt een paardenforum zijn, geen uitzonderingen. Het zou toch jammer zijn als straks nog maar 1% van bokt over paarden gaat?

Dus het spijt me zeer, maar ik vind dat we haar niet hoeven helpen om nuttige posts te krijgen, dat we nutteloze posts moeten blijven afkeuren en dat ze er niet bij hoort. Simpelweg omdat het hier om paarden gaat. Als we hier op bokt mensen niet toestaan om over andere dingen te praten stimuleren we dat ze ergens anders gaan praten waar het wel thuis hoort (en waar ts dus ook bij kan omdat ze daar verstand van heeft)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:25

Welkom op Bokt! Inderdaad hebben we de regel dat je eerst 25 'nuttige' berichten op de paardgerelateerde fora moet plaatsen. Bokt is in de eerste plaats een paardenforum, bedoeld voor mensen met een affiniteit voor paarden. Dit karakter willen we behouden en zodoende is deze regel ingesteld. Inderdaad zijn er ook verschillende fora voor andere onderwerpen en daar wordt ook heel veel gebruik van gemaakt. Iedereen is natuurlijk welkom, mits je met de regels akkoord gaat wanneer je een account aanmaakt, en daar is deze regel ook onderdeel van.

Feit blijft dat het paardenforum is en zodoende blijft deze regel in stand, daarvoor worden geen uitzonderingen gemaakt. Immers, als je interesse ergens anders ligt, dan kun je beter een forum zoeken waar mensen met dezelfde interesses komen. Daarnaast zijn er ook meerdere algemene internetfora te vinden die hier al genoemd werden, en waar wellicht ook mensen met dezelfde interesse komen. :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:47

Nou ja, misschien wil onze topic startster wel wat over paarden leren, of kijken naar de mooie foto's die op bokt vaak te vinden zijn.
Gerbils zijn eigenlijk ook een beetje kleine paardjes, maar dan zonder hoefjes en met een ADHD karakter.
En ze graven, dat doen sommige paarden ook, en springen kunnen ze, in verhouding, veel beter dan een paard.
Verder kan een gerbil ook ervandoor gaan, bijten, en trappen... ik zie het probleem dus niet zo. :P

Dus, welkom op bokt! :-)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:57

Jongens, bokt is het op 2 na grootste forum van Nederland en het enige top 10 forum dat over dieren gaat én met stip het grootste forum waar de meeste deelnemers vrouw zijn. Zo gek is het dus niet dat het actiever is dan een gerbil topic of dat er op algemene 'vrouwenfora' geen gerbiltopics te vinden zijn en ier wel.

Ik dacht dat de 25 berichten regel meer was tegen verkopers en trollen. Hoeveel last kunnen we nou helemaal hebben van een gerbil-fan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:05

Op zich niet. Maar waar trek je dan de grens?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:06

sallandval schreef:
Jongens, bokt is het op 2 na grootste forum van Nederland en het enige top 10 forum dat over dieren gaat én met stip het grootste forum waar de meeste deelnemers vrouw zijn. Zo gek is het dus niet dat het actiever is dan een gerbil topic of dat er op algemene 'vrouwenfora' geen gerbiltopics te vinden zijn en ier wel.

Ik dacht dat de 25 berichten regel meer was tegen verkopers en trollen. Hoeveel last kunnen we nou helemaal hebben van een gerbil-fan?

_/-\o_

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:18

Aan die 25 berichten zit je zo, ook als je niets van paarden weet. Als je echt toegang wilt tot het gerbilgedeelte, post je elke dag een paar berichten op de paardonderdelen. Kost je even tijd, maar dan heb je gewoon toegang tot Bokt, ook als je niets met paarden hebt. Laten we eerlijk wezen, er zijn maar weinig mensen die in hun 25 eerste berichten echt nuttige dingen hebben toegevoegd -O- , maar vind de regel wel goed om te zorgen dat hier vooral paardenmensen zitten. Het is hier nu eenmaal geen FOK, Viva of Flair. En het is niet dat je hier niet welkom bent, maar je hoeft alleen wat moeite te doen om aan die 25 berichten te komen. Is niet moeilijk hoor, lees je een paar dagen in over paarden op Wikipedia en dan kun je al wat zinnigs toevoegen en kun je na die berichten gewoon lekker los in het Gerbilgedeelte. Good luck.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:38

Iris82 schreef:
Op zich niet. Maar waar trek je dan de grens?

Bij 25 nuttige berichten. Van een beetje moeite doen is nog nooit iemand slechter geworden.

Nancy2307

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:49

Hoi,

Ook ik kom hier voor het grote gerbiltopic, er zijn helaas weinig (actieve) community's te vinden. Rebekka78 ik heb vorige week mijn terra en pups gekregen, wil je wat informatie van mij dan mag je altijd een pb sturen.

Verder heb ik heel wat jaren gereden, dus ik kan hoop ik wel aan de 25 reacties komen.

Groeten Nancy

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:10

Kan iemand me uitleggen hoe dat werkt met die 25 nuttige berichten? Ik zit sinds juli op Bokt, heb 26 keer inhoudelijk op topics gereageerd, en wil nu ook zelf wel eens een topic starten of over iets meepraten dat minder paard-rerelateerd is (nee, niet over gerbils :P )

Maar ik krijg de melding: "Je hebt nog geen 25 nuttige berichten op de specifieke paarden forums. Je hebt nog 20 berichten nodig."

Frustratie! Ik snap dit niet, en kan de informatie ook niet vinden over hoe e.e.a. precies werkt: wie bepaalt wat nuttig is? Hoe weet ik welke topics "meetellen"? Ik heb vooral rereageerd in de manege- of verzorgersonderwerpen. Die gaan toch over paarden…

Voor alle duidelijkheid: ik reageer niet lukraak om de 25 posts te halen, en ga dat ook niet doen. Ik reageer alleen als ik een topic de moeite waard vindt, of er denk iets aan te kunnen bijdragen.

Kan iemand me de regels wat gedetaileerder uitleggen, of me verwijzen naar waar het staat? Merci!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:14

Andra_S schreef:
Kan iemand me uitleggen hoe dat werkt met die 25 nuttige berichten? Ik zit sinds juli op Bokt, heb 26 keer inhoudelijk op topics gereageerd, en wil nu ook zelf wel eens een topic starten of over iets meepraten dat minder paard-rerelateerd is (nee, niet over gerbils :P )

Maar ik krijg de melding: "Je hebt nog geen 25 nuttige berichten op de specifieke paarden forums. Je hebt nog 20 berichten nodig."

Frustratie! Ik snap dit niet, en kan de informatie ook niet vinden over hoe e.e.a. precies werkt: wie bepaalt wat nuttig is? Hoe weet ik welke topics "meetellen"? Ik heb vooral rereageerd in de manege- of verzorgersonderwerpen. Die gaan toch over paarden…

Voor alle duidelijkheid: ik reageer niet lukraak om de 25 posts te halen, en ga dat ook niet doen. Ik reageer alleen als ik een topic de moeite waard vindt, of er denk iets aan te kunnen bijdragen.

Kan iemand me de regels wat gedetaileerder uitleggen, of me verwijzen naar waar het staat? Merci!

Reageer je wel in Informatief? Volgens mij telt alleen dat forum onderdeel mee...weet het niet zeker trouwens.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:16

De berichten die meetellen zijn berichten die in de fora geplaatst worden die onder het tabblad Informatief vallen. Ik zag dat je ook op andere tabbladen actief was. Die tellen wel mee voor je berichtentotaal maar dus niet voor je 'nuttige berichten'.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:20

Ah, okay, dat is duidelijker. Thanks!