'Over Bokt en Bokkers', inhoud van topics besproken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:56

Kahawa schreef:
Pantykous schreef:
Ik word nooit besproken |(

Ja je zit op een openbaar forum, dat kan iedereen en overal lezen. Misschien is het niet perse netjes, aan de andere kant, men is vrij om zich aan te melden en er wat van te zeggen.

Ben er een trouwe meelezer en het is echt geen soort eensgezinde sekte hoor. Als jij iets onfatsoenlijk vindt dan zeg je dat gewoon.

Ja precies, dat zeg ik.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:56

PP is een soort 'uitgelicht' voor bijzondere, spraakmakende, heftige, ontroerende en opvallende bokt topics

gebrek aan overige topics en activiteit komt toch omdat het maar zo'n klein clubje is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:00

ruitje schreef:
Misschien zitten daar ook minder kleuters dus zijn er minder regels nodig, kip-ei :')

:D
Dat kan inderdaad ook nog.
Dat Bokt is veranderd is wel zeker, dat merk ik heel duidelijk. Wat Iris ook aangeeft, het was vroeger informeler, grappiger en gezelliger. Toen mochten nog dingen die nu meteen de kop in worden gedrukt. Jammer. Maar nu het zo groot is geworden snap ik wel dat het niet meer kan zijn hoe het was.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:06

Het is ook op discussies op FZ al vaker gebleven dat niet iedereen hetzelfde is, en dat ook niet iedereen op dezelfde manier communiceert of wil communiceren. Bokt kent veel gebruikers, en we krijgen zowel terug dat mensen de stijl van communiceren te hard en veroordelend vinden, en tegelijkertijd dat mensen vinden dat ze zo op hun woorden moeten letten.

Daarin is dus duidelijk niet iedereen tevreden te stellen. Persoonlijk vind ik het elke keer weer jammer als ik hoor dat mensen hele leuke foto's toch niet in een topic willen plaatsen omdat ze de sfeer zo onplezierig vinden. Zelf vind ik vriendelijk met elkaar omgaan het leven namelijk beslist leuker maken, en lees ik graag topics waar de TS steun en advies krijgt, maar ook de ruimte om zichzelf te zijn en zelf keuzes te maken.

Als andere mensen anders in het leven staan en behoefte hebben aan een ander forum lijkt me dat prima, dan kan iedereen een plekje zoeken dat qua sfeer en manier van omgaan met elkaar goed aansluit bij wat je zelf wilt. :j
Wat me wel verbaast is dat als er al zo'n plek is, waarom mensen dan steeds weer willen dat Bokt ook die richting op verandert, in plaats van te aanvaarden dat Bokt niet zo is en niet zo wil worden. Ik snap ook niet waarom er negatieve benamingen als 'kleuters' gebruikt moeten worden, ipv de verschillen gewoon als volwassenen te respecteren.

Ayasha
Blogger

Re: 'Over Bokt en Bokkers', inhoud van topics besproken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:10

Tja, en ik plaats dan weer eerder foto's op poetsplaats dan op bokt.
Als dat v kleuters op mij was; dat ging over de regels, niet over de bokkers. ik voel me bij die "doe doe dat mag je niet zeggen" pb's vaak als kleuter behandeld dus kan het echt niet anders noemen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:21

Shadow: Even inhakend op het 'bokt wil niet zo worden'.

Bokt is natuurlijk ontzettend gegroeid in de loop der jaren en ik ben zelf ook geen bokker van het eerste uur (maar wel alweer bijna 10 jaar lid). Of het nou aan mijn eigen pubertijd heeft gelegen of niet: Ik vond bokt vroeger minder 'streng' en meer open naar haar gebruikers toe. Dat er met meer mensen meer duidelijke regels moeten komen: A la. Logisch. Maar ik mis hier en daar het spontane vanuit het beheer en de mods. Regels zijn regels, maar sommige teamleden nemen zichzelf wel heel erg serieus naar buiten toe en voor mijn gevoel was dat vroeger niet zo.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:25

Ik wist ook niet van het bestaan. Ik snap je gevoel erbij als je ziet dat er, soms blijkbaar tot op het ordinaire af, bokttopics uitgebreid besproken worden incl. het linken naar.
Maar aan de andere kant is dit gewoon een openbaar forum. Alles wat je hier 'kwakt' is gewoon openlijk door de hele wereld te zien en lezen. Ik denk dat dat ook iets is dat je in je achterhoofd moet houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:44

Winged: die discussie is vooral een golfbeweging en was in elk geval ook al actueel toen ik lid werd (nu toch ruim 11 jaar geleden.)
Het is iets waarbij zowel de gebruikers als de mods steeds weer het evenwicht moeten zoeken tussen flexibel zijn (en de andere kant van die medaille, meten met twee of meer maten) of juist heel consequent zijn (en de andere kant van die medaille: rigide, regels zijn regels.) Meestal zie je dat dat heen en weer gaat, en dat er ook steeds verschillende discussies over ontstaan.

Een simpele oplossing daarvoor is er hoe dan ook niet, dat is iets dat we zowel als gebruikers en als team steeds weer moeten blijven invullen.

Spontaniteit wordt soms overigens wel heel erg afgestraft vind ik. Ik heb wat topics op FZ gelezen waarbij alles wat iemand van of over het team zei meteen werd uitgelegd als bewijs van kwade opzet. Welke weg laat je dan nog open om spontaan te zijn of open te communiceren?
Dat geldt nadrukkelijk ook voor het probleem tussen regels-zijn-regels en flexibel zijn. Flexibel op de situatie ingaan kan niet zonder dat het dus in situaties die misschien op elkaar lijken, toch anders wordt afgehandeld. Als mensen dat niet kunnen aanvaarden, is de enige andere weg een zeer rigide regelsysteem waar dus niet meer van afgeweken kan worden.

En welke weg het team kiest moeten ze zelf maar uitleggen, ik ben niet betrokken bij hoe het wordt uitgevoerd, maar ik wil wel het dilemma geven. Het is niet mogelijk om zowel een flexibel, spontaan en persoonlijk beleid te hebben als een volkomen uniform, strict consequent toegepast en altijd identiek beleid, en het is niet mogelijk om zowel tegemoet te komen aan de mensen die vinden dat Bokt de sfeer in topics meer moet beschermen als aan de mensen die vinden dat Bokt dat juist minder moet doen en iedereen moet laten zeggen wat 'ie wil.

Als we proberen de ene opvatting tegemoet te komen, betekent dat onvermijdelijk dat we iets verder van de andere partij afgaan.

(En eh, dat is niet geschreven om je inhoudelijke punt af te doen als onbelangrijk hoor! Alleen ben ik niet de juiste persoon om iets te kunnen zeggen over hoe het op dit moment verloopt, omdat ik dat niet weet. Ik schrijf ook vooral wat ik observeer als gebruiker die meeleest op FZ.)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:41

Ik ben lid op beide fora en kom juist dankzij het 'over bokt & bokkers' topic vaak erg interessante topics tegen die anders een beetje ondersneeuwen in de lijst met actieve onderwerpen.
En kom ik zelf een imo interessant topic tegen (zoals het topic van josav haar tv debuut om maar iets te noemen) dan deel ik dat daar ook. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:46

T is net het echte leven :+

Niemand is roomser dan de paus haha en iedereen praat wel eens over een ander :+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:57

Ik zit ook op poetsplaats en hier.
Ik vind dat iedereen dat voor zich moet weten.
Wat ik wel een heel positief iets vind van pp is dat er berichten over mij verwijderd zijn waar ik niet zo blij mee was. Hiervoor heb ik beheer ingeschakeld, en zij hebben dat zonder elke probleem weggehaald.
Er staat van jaren terug ook nog wat over mij, maar dat interesseert me niet eens.

Verder wordt er imo gereageerd zoals ze hier ook zouden doen :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:01

Grappig, ik zie het helemaal niet als roddel-iets :n
Ja tuurlijk worden er topics besproken, worden namen genoemd. Dat is het hele idee van dat forum onderdeel. Maar daar zitten wel een aantal mensen die hun mening durven en kunnen geven maar daarnaast ook niet bang zijn voor de discussie.

Naast regelmatig discussies met inhoud zie ik ook hele positieve opmerkingen over topics, mensen die ondersteund worden. Wordt zelden dommer van zulke discussies, zelf ben ik op die wijze ook wel eens op heel interessante topics gekomen :j

Zonde dat er vooral wordt gekeken naar de negatieve kant :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:17

_Yasmine_ schreef:
Zonde dat er vooral wordt gekeken naar de negatieve kant :o

En dat is typisch iets van Bokt... :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:35

Ik lach me altijd dood als ik het lees. _O- Het gaat soms helemaal nergens over, en is vaak ook echt lachwekkend. Maar vaak ook erg grof, zo is er een discussie geweest over een bokker die ze liever opgelost opgeknoopt zagen... dat gaat echt te ver.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:43

KimD schreef:
Ik lach me altijd dood als ik het lees. _O- Het gaat soms helemaal nergens over, en is vaak ook echt lachwekkend. Maar vaak ook erg grof, zo is er een discussie geweest over een bokker die ze liever opgelost opgeknoopt zagen... dat gaat echt te ver.

Oh echt? Dat heb ik niet voorbij zien komen.. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:51

Ik lees eigenlijk niks negatiefs over mezelf. Wat kritiek van Ayasha over een opmerking die ongetwijfeld ongepast was en waar ik niet aan herinnerd hoef te worden :') Te veel schaamte.

Ik zit wekelijks op dat forum. Eigenlijk ook voor de highlights zeg maar.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:53

Ik ben er ook al besproken meer dan eens, ze vonden het toen ook zieluggg wat ik mijn paard had aangedaan met het WK. :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:57

En is er nog een forum waar oud bokkers komen en waar dit ook gaande is.

Daar is ook alles beter dan hier. Prima, have fun! :+

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:09

Wat ik me ineens realiseer door dit topic.... Meermalen wordt er gezegd 'maar Bokt is zo groot geworden' en dus...

Ineens valt me op dat ik áltijd reacties lees van dezelfde mensen. Ik bedoel: hoe groot kan die groep bokkers nou helemaal zijn als je steeds dezelfde namen ziet verschijnen?

Tsja... Of het moet zo zijn dat er een groep mensen is die óf overal op reageren óf die exact dezelfde topics interessant vinden als ik.

Hoofdbrekens :-)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:17

Ligt eraan, het zijn vooral de mensen die bij actieve topics rondhangen denk ik. Want ik snuffel niet zomaar door subfora. Wel krijg je bij het zien van een bepaalde gebruikersnaam een bepaalde reactie.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:18

Dimple schreef:
En is er nog een forum waar oud bokkers komen en waar dit ook gaande is.

Daar is ook alles beter dan hier. Prima, have fun! :+

Welke is dat dan?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 20:21

Voor de PP'ers die net een beetje uitleg hebben gegeven (zij het op Bokt, of daar), bedankt, het schept duidelijkheid :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:24

Bokt heeft wel echt veel gebruikers, al denk ik dat het gros meer leest dan post. Zo'n groot forum is nu eenmaal anders dan een kleiner forum. Daar is het al gauw gezelliger en zijn strengere regels minder nodig (in mijn ervaring dan).

Ik kijk nooit op PP, misschien toch eens leuk om af en toe te kijken. Bespreken van bokkers vind ik niet zo interessant maar wat minder stijve regels wel. Van mij mag er wel wat meer lol getrapt worden op bokt :7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:17

lieveli schreef:
Ik lees eigenlijk niks negatiefs over mezelf. Wat kritiek van Ayasha over een opmerking die ongetwijfeld ongepast was en waar ik niet aan herinnerd hoef te worden :') Te veel schaamte.

Ik zit wekelijks op dat forum. Eigenlijk ook voor de highlights zeg maar.

Valt mee dat ik ook niet meer weet waar het om ging.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 08:54

Ik heb een account op PP, gewoon onder dezelfde naam als dat ik hier heb.

Wat mij betreft is PP gewoon 'een ander forum' net zoals je Fokt, Vivaforum etc.etc.etc. hebt.

Ik heb mij daar indertijd aangemeld nadat ik net Kevin had laten inslapen. Op PP zitten ook mensen die Kevin kenden van vroeger. Zij leefden toen erg mee en hadden zelfs nog foto's 'van uit de oude doos' :-) Ik heb toen een account aangemaakt en zo wat oude herinneringen opgehaald.

Momenteel lees ik af en toe mee, maar ben daar eigenlijk niet actief (veel te druk, al die fora bijhouden :)) )

Bokt is Bokt en PP is PP. Als Boktmoderator modereer ik alleen op Bokt en verder is het leven en laten leven. Als mensen Bokt te groot vinden dan staat het ze vrij om op een kleiner forum verder te gaan (met eigen regels). Er zijn ook mensen die op facebook verder gaan. Ieder zijn eigen keuze.