Steeds de zelfde paarden in uitgelicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:15

Fortitude schreef:
Ik kijk weinig bij uitgelicht, maar dit was mij ook al opgevallen.

Jammer dat er van allerlei kanten gelijk weer vijandig gereageerd wordt. Zou leuk zijn als iedereen gewoon 5x adem zou halen. Uiteindelijk is het maar bokt.

Ik zou het wel inderdaad eerlijk vinden als er bij uitgelicht opgelet wordt dat iemand niet teveel topics aanmaakt en dan in uitgelicht komt. Dan kun je die gebruiker er wel op aanspreken, maar dan nog in uitgelicht zetten vind ik persoonlijk een onnodige beloning. Foutje is menselijk hoor, maar deze situatie was bijvoorbeeld wel erg opvallend.

Maar echt druk maak ik me er niet om. Dan klik ik toch niet op die fotos?

Helaas is er technisch geen mogelijkheid om te zorgen dat een bepaald topic, paard of gebruiker gestipt kan worden als "even niet op uitgelicht" of iets dergelijks. Het is echt werk dat we als team geheel handmatig doen, en hierdoor zal het ook niet altijd opvallen. En dat is jammer, want ik deel de mening dat we liever verschillende gebruikers/paarden in uitgelicht zien als telkens dezelfde. Wat we daaraan kunnen doen is iets om achter de schermen verder uit te denken. Als iemand een idee heeft, dan horen we dat natuurlijk graag.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:21

Moet zeggen dat ik in het begin van Uitgelicht ook vond dat er telkens dezelfde mensen uitgelicht werden. Vond ik ook oneerlijk, als je ziet hoeveel foto-topics gestart werden. Maar de laatste tijd vind ik er steeds meer variatie in komen dus dat is wel erg leuk!! :j Tuurlijk denk ik soms: 'Hé die bokker staat wel met ieder topic dat hij/zij opent in Uitgelicht' Maarja, so be it :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:26

Waar maakt men zich toch druk om hier op bokt.
Er zal heus geen opzet in het spel zijn dat geloof ik niet, leven en laten leven?? :Y)

Zijn mensen jaloers dat hun niet in uitgelicht staan ofzo?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:30

Angela schreef:
Fortitude schreef:
Ik kijk weinig bij uitgelicht, maar dit was mij ook al opgevallen.

Jammer dat er van allerlei kanten gelijk weer vijandig gereageerd wordt. Zou leuk zijn als iedereen gewoon 5x adem zou halen. Uiteindelijk is het maar bokt.

Ik zou het wel inderdaad eerlijk vinden als er bij uitgelicht opgelet wordt dat iemand niet teveel topics aanmaakt en dan in uitgelicht komt. Dan kun je die gebruiker er wel op aanspreken, maar dan nog in uitgelicht zetten vind ik persoonlijk een onnodige beloning. Foutje is menselijk hoor, maar deze situatie was bijvoorbeeld wel erg opvallend.

Maar echt druk maak ik me er niet om. Dan klik ik toch niet op die fotos?

Helaas is er technisch geen mogelijkheid om te zorgen dat een bepaald topic, paard of gebruiker gestipt kan worden als "even niet op uitgelicht" of iets dergelijks. Het is echt werk dat we als team geheel handmatig doen, en hierdoor zal het ook niet altijd opvallen. En dat is jammer, want ik deel de mening dat we liever verschillende gebruikers/paarden in uitgelicht zien als telkens dezelfde. Wat we daaraan kunnen doen is iets om achter de schermen verder uit te denken. Als iemand een idee heeft, dan horen we dat natuurlijk graag.

Dat geeft geen antwoord op mijn vraag

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:31

Yonker schreef:
Waar maakt men zich toch druk om hier op bokt.
Er zal heus geen opzet in het spel zijn dat geloof ik niet, leven en laten leven?? :Y)

Zijn mensen jaloers dat hun niet in uitgelicht staan ofzo?

Oh ja echt super jaloers. Daarom heb ik ook geen itp topics lopen. En als ik die wel heb staan die vaak ook gewoon in uitgelicht.
Alleen is dat 2x per jaar. En niet per week :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:33

Op welke vraag wil je precies antwoord cp112?

Dit bovenstaande was een antwoord op de opmerking van Fortitude hoe het kan dat het voorkomt dat een gebruiker met meerdere topics per week ook vaker in uitgelicht is gekomen (namelijk dat het handwerk is, en er technisch geen mogelijkheid is om iemand uit uitgelicht te houden).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:02

cp112 schreef:
Angela schreef:

Het is zeker wel een punt waar we op letten, en gebruikers die meer als 1 ITP topic per week openen, die worden daar ook op aangesproken. En nee, daar zien jullie niets van, want we nemen daarop niet meteen de maatregel om een topic te sluiten, zeker niet als een gebruiker hier nog niet eerder op aangesproken is.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat 1 paard erg vaak in uitgelicht komt. Als dat voorkomt is het zo ver ik kan beoordelen niet met opzet gedaan.

Maar hoe kan het dan dat als er getemt is bij itp wegens teveel topics wel al deze topics in uitgelicht komen? Dat hoort dan toch ook niet te kunnen als jullie daar achter de schermen de ts op aan spreken.

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:04

Mijn zwarte tinker komt regelmatig in uitgelicht.
Ik ben een leek op het gebied van bokt en heb ook totaal geen idee hoe het helemaal werkt.

Zo wist ik ook niet dat je per week 1 topic mocht openen bij in the picture.

Ik deel mijn paard gewoon in berichten voor de mensen die ik op bokt heb ( net als wat ik op mijn Facebook plaats ).

Ik koop niemand op bokt om om in uitgelicht te komen.

Ik sta er zelf ook iedere keer van te kijken hoe vaak ik erin sta.

Ze kiezen zelf uit wie hun erop willen hebben.

Anoniem

Re: Steeds de zelfde paarden in uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:07

Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen de regels niet lezen , ben ik ergens voor het eerst lees ik vluchtig door wst de regels zijn.

Is maar waar je je om druk maken kan

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:11

Ook niks om jou paard hoor Anne. Vindt het een mooi dier :). Toevallig viel deze op en wordt als voorbeeld naar voren gehaald omdat het niet klopt.
De modjes hadden je moeten wijzen op de hoeveelheid topics per week regel. En dan ook niet vervolgens ze allemaal op uitgelicht zetten. Dat is hun fout.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:11

Maar wat is nu concreet het probleem?

Mocht je moeite hebben met de inhoud van uitgelicht dan bied je de MOD aan te helpen?

Ik begrijp niet wat het probleem is.

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:12

cp112 schreef:
Ook niks om jou paard hoor Anne. Vindt het een mooi dier :). Toevallig viel deze op en wordt als voorbeeld naar voren gehaald omdat het niet klopt.
De modjes hadden je moeten wijzen op de hoeveelheid topics per week regel. En dan ook niet vervolgens ze allemaal op uitgelicht zetten. Dat is hun fout.

Ze hebben mij het er ook opgewezen. Maar toch zetten ze het op uitgelicht!

Ik plaats gewoon dingen omdat ik trots ben op mijn paard en dat graag deel :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:16

@cp112:
Het is niet 1-2-3 te vinden als een gebruiker is aangesproken. Er gaan ook geen alarmbellen af, geen rode balken of wat dan ook. Ook voor ons zijn jullie allemaal gewoon gebruikers, of je nou 4 keer een OW hebt ontvangen, of nog nooit bent aangesproken, jullie zien er ook voor ons allemaal hetzelfde uit.

Het wel of niet aangesproken zijn moeten we echt specifiek naar zoeken. Het zijn dus heel wat extra handelingen om te kijken of iemand ergens al op is aangesproken. Daarbij komt het niet heel vaak voor dat we iemand op meerdere topics per week moeten aanspreken, waardoor het checken eigenlijk teveel werk is in verhouding tot wat het oplevert (zolang ik moderator ben op ITP heb ik, als ik het me goed herinner, ongeveer 4 keer een gebruiker aangesproken op het meerdere topics per week plaatsen.)

Het wordt dus niet gecheckt. En dat is eigenlijk ook niet haalbaar gezien de extra tijd die het kost.

Daarbij kan het ook voorkomen doordat iemand op ITP een topic opent, en daarnaast ook een RIJ-ITP topic. Dat mag wel naast elkaar bestaan, ze staan immers op een andere sub. Dat maakt dat een bepaalde gebruiker dan wel meerdere topics heeft lopen, en dat ook is toegestaan.

Ik hoop dat ik daarmee je vraag heb beantwoord?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:16

Dan is het helemaal vreemd dat ze dan wel uitgelicht zetten :')

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:21

Zou ergens best praktisch zijn als aangesproken gebruikers er anders uit zouden zien... maar... dat maakt ook dat we dan bevooroordeeld naar een gebruiker zouden gaan kijken, en dat willen we voorkomen.

Zonder te zoeken heb ik dus geen idee of ik iemands naam ken omdat die is aangesproken, of omdat iemand dik 10000 posts heeft, of omdat ik net van die gebruiker een ITP heb bekeken. En dat is wel zo prettig, want dat maakt het neutraal blijven wel gemakkelijker.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:31

Er zijn maar een paar modjes die uitgelicht behandelen. Als het gebruikers, die net zoveel paarden op bokt voorbij zien komen, Opvalt moet het modjes helemaal opvallen.

Leuk dat het mooi staat op de voorpagina maar niet eerlijk tegenover andere bokkers die misschien wat minder geweldige foto's in hun topic hebben staan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:37

Datis zon kromme redenering... Het valt mij niet op, dus zal het de modjes helemaal niet opvallen. Is van t gelijke soort. Stevige drogredenering.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:39

Uitgelicht is het visitekaartje van bokt, dus moeten de foto's mooi zijn en van goede kwaliteit. Dat is al zo vaak voorbij gekomen in de tig topics over dit onderwerp.

Jammer voor die andere met minder mooie/kwalitatieve foto's? Misschien, maar daar is uitgelicht niet voor.
Als je het niet wil zien klik je er toch niet op?
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 04-09-15 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:39

Dat klopt dat het niet eerlijk is, en het is ook niet de bedoeling dat telkens dezelfde gebruiker in uitgelicht komt. Het is ook doorgegeven aan het team dat uitgelicht onder hun hoede heeft. Bedankt dus ook aan TS voor het opmerken en het doorgeven.

Als iemand een gemakkelijk systeem weet dat het mogelijk maakt om het te checken, dan kan dat meegenomen worden.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:58

scheffersxx schreef:
cp112 schreef:

En je mag er ook trots op zijn.
Ik heb Anne een berichtje gestuurd dat dit topic waarschijnlijk over haar gaat.
Heb ik gedaan omdat ik vind dat ze zich best mag verdedigen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:02

Soms is dit toch ook echt een kleutersite hoor met 'niet eerlijk' :+

Alsof je tekening niet op de ere plek komt te hangen bij de juf ;')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:05

Fenrir schreef:
Uitgelicht is het visitekaartje van bokt, dus moeten de foto's mooi zijn en van goede kwaliteit. Dat is al zo vaak voorbij gekomen in de tig topics over dit onderwerp.

Jammer voor die andere met minder mooie/kwalitatieve foto's? Misschien, maar daar is uitgelicht niet voor.
Als je het niet wil zien klik je er toch niet op?

Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat uitgelicht alleen een visite kaartje is en je daar alleen maar mooie dingen op moet zetten. Uitgelicht is toch juist ook een mooie kans om mensen die al wel veel gebruik maken naar van de site eens naar topics te laten kijken die ze anders misschien niet zouden bekijken, het zou imo niet alleen om de mooiste foto moeten gaan van topics die toch al wel opgezocht worden.

Ik vind het trouwens wel een beetje ingewikkeld gedacht dat je iemand aan zou moeten stippen dat ie niet op uitgelicht kan, als je de periode waarin je iemand niet 2x plaatst niet te lang maakt kan je dat toch best gewoon in een lijstje schrijven?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:08

Ja zo gaan die dingen, net als dat fotograven altijd dezelfde paarden voor de lens zetten met foto meetings.
Doe je niks aan. :)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:08

scheffersxx schreef:
cp112 schreef:

Nietes Anne, je koopt ze gewoon om... Ik weet het zeker :D

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:10

Collie2008 schreef:
Soms is dit toch ook echt een kleutersite hoor met 'niet eerlijk' :+

Alsof je tekening niet op de ere plek komt te hangen bij de juf ;')

Iedereen wil toch dat zijn of haar tekening daar hangt? -O-