Lichter werk in paardensport?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:17

Ja, want dat is ook echt wat ik probeer duidelijk te maken. B-)
Je kunt ook lezen wat je wil lezen i.p.v wat ik ermee zeg.
Ik zit in een groep met een hoop mensen met deze ziekte en ik vind het niet eerlijk om iemand wijs te maken dat het wel meevalt.
Maar goed, ik ga me uit deze discussie houden, want hier heeft TS niks aan en dit kost mij teveel energie.
:evaw:

Succes, TS!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:22

Ben op mijn 17e chronisch ziek geworden en op dat moment al werkzaam in de paarden. Was eigenwijs en wilde het absoluut niet opgeven. Doorgezet maar alleen maar slechter en slechter geworden tot mijn lijf zelf aan de bel trok. Heb het geluk gehad toen als dierenarts assistente aan de slag te kunnen. Heel wat anders. Nu ben ik 30+ en kan ik je alleen maar aanraden kies een ander beroep en houd de paarden als hobby en luister naar je lijf. Voor mij is het zelfs als hobby niet meer mogelijk.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:39

Jtragter schreef:
Lessen verzorgen op een manege? Dan werk je alleen 's avonds en dan zou je overdag rustig aan kunnen doen.

Er zijn weinig maneges waar je alleen instructrice bent. Vaak verzorg je ook de paarden, het terrein en heb je veel contact met de klanten. Ik vond het lesgeven heel intensief en heb je ook je volle concentratie nodig omdat je zowel mensen als dieren in de gaten moet houden. Ik vond het een pittige baan.

TS ,mijn advies aan jou is ga een mbo niveau 3 volgen in een andere sector. Met een niveau 2 opleiding ben je startbekwaam maar met een hogere opleiding heb je een bredere arbeidsmarkt. Wat me een leuke opleiding lijkt voor jou is SPW. Je bent dan met mensen bezig en binnen de opleiding is er veel keuze in de richting die je op wilt. Je kunt dan bijvoorbeeld ook denken aan werken bij een kinderboerderij of zorgboerderij. En vooral dat laatste zou handig zijn omdat je dan in een omgeving met dieren bent maar je collega's en werkgever ook verstand hebben van jouw ziektebeeld. Hoe vindt je zo iets klinken?

xMGrompy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 23:19

De CVS die ik heb zal wel blijven aangezien ik er al last van heb sinds baby af aan, later werd het pas erger. Vandaag bij de arts geweest voor mijn knieën, ik lig er een ruim een jaar uit aan beide operaties en herstel. In de tussen tijd kan ik verder zoeken naar eventuele andere opleidingen, banen etc. Als nog zal paarden altijd mijn passie zijn en blijven en ook iets wat ik liever niet op geef. Niet als hobby en liever niet als werk, toch sta ik wel open voor andere dingen. Het dus even uit vogelen hoe het verder zal gaan. Iedereen bedankt voor de goede tips en bedoelingen.

KarinBrunink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:22

Je kunt ook iets van administratie of receptioniste gaan doen op een hengstenstation, altijd genoeg mensen nodig. :)

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:26

TS, zou jij mij misschien een PB willen sturen? Ik kan je misschien helpen, niet qua werk maar gezondheid. :)

Nadia
Oppermuts

Re: Lichter werk in paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:07

Dit topic hoort niet op WWW, maar op STW. Aangezien de TS nog niet genoeg berichten heeft om op STW te posten, hier een slotje.
Zodra de TS genoeg berichten heeft, zullen we het topic verplaatsen en openen zodat de TS weer in haar eigen topic mee kan praten.