Jtragter schreef:Lessen verzorgen op een manege? Dan werk je alleen 's avonds en dan zou je overdag rustig aan kunnen doen.
Er zijn weinig maneges waar je alleen instructrice bent. Vaak verzorg je ook de paarden, het terrein en heb je veel contact met de klanten. Ik vond het lesgeven heel intensief en heb je ook je volle concentratie nodig omdat je zowel mensen als dieren in de gaten moet houden. Ik vond het een pittige baan.
TS ,mijn advies aan jou is ga een mbo niveau 3 volgen in een andere sector. Met een niveau 2 opleiding ben je startbekwaam maar met een hogere opleiding heb je een bredere arbeidsmarkt. Wat me een leuke opleiding lijkt voor jou is SPW. Je bent dan met mensen bezig en binnen de opleiding is er veel keuze in de richting die je op wilt. Je kunt dan bijvoorbeeld ook denken aan werken bij een kinderboerderij of zorgboerderij. En vooral dat laatste zou handig zijn omdat je dan in een omgeving met dieren bent maar je collega's en werkgever ook verstand hebben van jouw ziektebeeld. Hoe vindt je zo iets klinken?