Subforum ban?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:51

Maar wie zegt dat hij daar dan geen ow voor heeft gehad?
Die persoon is wel vaker een week afwezig. Of daar dan eens een verplichte afwezigheid bij zit?

Ik erger me meer aan een persoon die lelijk uithaalt.
Mensen reageren erop. Dan zegt ze het zo niet bedoeld te hebben. Een van de eerste keren dat ik dat las dacht ik dat kan. Tekst is niet altijd handig.
Maar in datzelfde topic later weer.
Daarna in een ander topic precies zo.
Elders nog eens.
En dan denk ik echt. Geloven de modjes dat echt? Dat is toch duidelijk bedoeld om onder de gordel te trappen!
Maar ik heb haar nog geen dag afwezig gezien.

Urielle

Re: Subforum ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:53

Houden jullie in de gaten dat je geen andere Bokkers (herkenbaar) mag bespreken?
Iemand nog commentaar of ideeën over de subforum van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:54

Het gaat niet alleen om de OW of uberhaupt een waarschuwing, maar dat zo'n bericht gewoon mag blijven staan.

Klopt, dat zie ik ook vaak voorbij komen.
Ik denk overigens dat Moderators ook niet gek zijn en dat ook wel door hebben, maar dat het dan net binnen de grenzen blijft.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:56

Urielle schreef:
Houden jullie in de gaten dat je geen andere Bokkers (herkenbaar) mag bespreken?
Iemand nog commentaar of ideeën over de subforum van?

Sowieso lijkt het me verstandig, als er meerdere klachten komen over een bokker die negatief in beeld komt op bepaalde forumdelen het team het even onder de loep moet nemen. Zeker als het ten koste van de sfeer gaat.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:58

Als de opmerkingen niet op de persoon gericht zijn en wel met het topic te maken hebben zie ik het probleem niet zo..
Als die persoon een andere (sterke) mening is dat toch geen probleem.. er zijn altijd mensen (waaronder ik vaak) die dat soort reacties juist waardevol vinden.. ik vind juist die mensen die er maar keer op keer op in blijven gaan en zelfs persoonlijk worden heel irritant.. wat mij betreft kunnen zij beter een subforumban krijgen voor persoonlijk worden :+
Zo zie je maar hoe subjectief het is.. in n discussie heb je altijd voors en tegens en ach als je die discussie moe wordt kun je altijd doorscrollen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:58

Ik denk dat dat een goed idee is. :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:00

Maar dat is dan de vraag wat is de grens.
Ik vind een trap onder de gordel nooit binnen de grens. Ik kan die grens juist ruimer zien als het gewoon hoppa rechtstreeks staat.
Misschien niet netjes maar Ten minste niet sneaky.
Maar ik denk dat daar ook vast niet iedereen zo over denkt.

Dus wat is de grens.

Een subforum ban.
Misschien kun je dan al zeggen het is een paarden forum. Dus op de sub forums klieren en zelden op het paarden gedeelte input hebben geeft na 3 ows al een ban voor een jaar. ( ik blijf tegen de permanente ban zijn of je moet een mod vermoord hebben :+ )

KoudbloedKim schreef:
Het gaat niet alleen om de OW of uberhaupt een waarschuwing, maar dat zo'n bericht gewoon mag blijven staan.

Klopt, dat zie ik ook vaak voorbij komen.
Ik denk overigens dat Moderators ook niet gek zijn en dat ook wel door hebben, maar dat het dan net binnen de grenzen blijft.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:04

bruintje123 schreef:
Maar dat is dan de vraag wat is de grens.
Ik vind een trap onder de gordel nooit binnen de grens. Ik kan die grens juist ruimer zien als het gewoon hoppa rechtstreeks staat.
Misschien niet netjes maar Ten minste niet sneaky.
Maar ik denk dat daar ook vast niet iedereen zo over denkt.

Dus wat is de grens.

Een subforum ban.
Misschien kun je dan al zeggen het is een paarden forum. Dus op de sub forums klieren en zelden op het paarden gedeelte input hebben geeft na 3 ows al een ban voor een jaar. ( ik blijf tegen de permanente ban zijn of je moet een mod vermoord hebben :+ )

Ik denk dat dat gewoon in overleg moet. Want tot hoever mag je off-topic gaan bijvoorbeeld? Overal zijn wel twijfels mogelijk, ook hierbij. Dus een echte grens zal er niet zijn. Een conclusie kun je meer laten afhanken van de hoeveelheid klachten, wat te klachten zijn en dan nog als team kijken wat de situatie precies is (om zwartmakerij te voorkomen).

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:05

KoudbloedKim schreef:
Sorry hoor, maar als ik openbaar op Bokt zet dat het grootste deel van getrouwde vrouwen prutsmutsen zijn met maar 1 klant, heb ik echt wel een OW aan mijn broek en wordt het bericht binnen 10 minuten verwijderd. :x

Ik wil de discussie waarin die opmerking geplaatst werd niet hierheen trekken maar wel aangeven dat mensen anders kunnen denken..

Zo lees ik hier dat mensen die opmerking heel erg vinden terwijl het mij echt aan het denken zet en ik het een heel waardevol discussiepunt vind..
het is ook totaal niet persoonlijk of aan iemand gericht.. dit is echt zoiets als wat ook maarten van Rossum op tv zou kunnen zeggen :+
Ja oke het is wat grof gezegd.. het had subtieler gemogen.. maar juist door de grofheid heeft de uitspraak kracht en daardoor raakt het blijkbaar ook mensen..
Dan kun je degene die de uitspraak doet op zn flikker geven.. of je kunt tegen de mensen die zich geraakt voelen door de opmerking zeggen het te negeren.. wanr laten we elkaar geen mietjes noemen, tegenwoordig hoor je op tv/radio wel schokkendere dingen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:07

Zie, en wat de een heel erg vindt, ziet de ander als ietwat sarcaatische vorm van humor...

Dit soort teksten blijft lastig te interpreteren zonder dat je iemands lichaamstaal en gezichtsuitdrukking ziet...

Soms heb ik, in het algemeen gezien, de indruk dat een groot deel van de "boktpopulatie" zichzelf net wat te serieus neemt. En dingen net even te weinig met een korreltje zout, zelfspot of humor beziet.

Blijft toch moeilijk, geschreven media met interactie.

Overigens is het nu dus volkomen duidelijk om welk topic het gaat, en om welk persoon. Mijn eerder geplaatste inhoudelijke berichten in dit topic blijven volkomen van kracht. Ook in deze specifieke situatie.
De inbreng van die ene die dingen net even anders ziet en verwoord kan ik beslist waarderen. Ook (of misschien wel juist heel duidelijk) in dat topic....

Inhoudelijk op het specifieke thema hier: een subforum ban instellen valt te proberen.
Maar ik denk dat moderaters met
Moderateropnerkingen
Pb's met commentaar naar gebruikers
Officiele waarschuwingen
Kortere of langere bans
Boktcensuur (bepaalde woorden die automatisch vervangen worden)
Topics sluiten of tijdelijk op slot gooien
En het plaatsen van topics over gewenst gedrag al redelijk veel tools in handen hebben om de boel te sturen.

Op dit forum (bokt) wordt toch al relatief veel gemodereerd. Nu is het publiek volgens mij ook relatief jong, en misschien is dat dus ook wel nodig hier.

Maar ik lees ook (en ben ook actief op) andere fora, en daar wordt beduidend minder gemodereerd.
Daar zouden vragen zoals in dit topuc niet eens opkomen in iemands hoofd...
En daar gaat het ook wel eens hard tegen hard, maar dat corrigeert zich vaak vanzelf wel weer.
Zo'n topic als dat hier aangehaald wordt (zei het niet duidelijk genoemd) zou daar werkelijk geen enkel probleem zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:11

Let wel dat ik schreef ik denk te weten over wie het gaat.
Dat is de eerste die mij na een pagina lezen in het hoofd schoot.
Maar ts bedoeld misschien wel iemand anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:14

KoudbloedKim schreef:
Sorry hoor, maar als ik openbaar op Bokt zet dat het grootste deel van getrouwde vrouwen prutsmutsen zijn met maar 1 klant, heb ik echt wel een OW aan mijn broek en wordt het bericht binnen 10 minuten verwijderd. :x

Met je mening delen is niks mis, ook niet meerdere malen, maar bepaalde opmerkingen van bepaalde mensen (niet maar 1, er zijn er echt wel meer) op Bokt zijn gewoon écht kwetsend en ook als zodanig bedoeld.
Niet gewoon een onhandige woordkeuze, wat mij persoonlijk wel eens is overkomen.

Tja, dan antwoord je daar toch gewoon op: dat maakt van alle getrouwde mannen (netjes blijven San), prutsmutsklanten. :+

Kennen jullie de Antwerpse groep Katastroof? Die maakte eerst een liedje " met de wijven niks als last" en nadien, speciaal voor de dames " de man is minderwaardig". >;)

Kijk, zo'n mensen kunnen je raken met hun mening, maar kaats de bal terug of reageer met een goede scheut sarcasme. Of je blokt die persoon gewoon af, zeg gewoon dit is mijn mening en daar stap ik niet van af, dus laat me gewoon met rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:14

Tja, aan de ene kant is het 'maar een forum', maar aan de andere kant hecht ik er ook veel waarde aan.
Heb onwijs veel bijgeleerd dankzij Bokt (en Bokkers natuurlijk) en veel waardevolle contacten opgedaan.
Dus bepaalde dingen trek ik mij te veel aan en ik zal er aan moeten werken om dat minder te laten worden.
Maar om om die reden niet meer op Bokt te komen, vind ik ook ver gaan.

Ik zou het in ieder geval wel goed vinden als er iets als een Subforum ban zou komen bij bijv. meer dan 20 'klachten' n.a.v een post uit 1 topic.
Dan niet direct een ban, maar een OW en bijv. na 3 keer 20 klachten in 1 topic, een ban.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:15

Maakt dat t goed? Moet t steeds groffer? Er zijn in t verleden ook modopmerkingen gemaakt dat een vrouw geen prutsmuts genoemd mag worden. Dat geldt dan voor iedereen en niet ach het is die en die... laat maar. .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:15

SandraVerl schreef:
[naam] schreef:

Met je mening delen is niks mis, ook niet meerdere malen, maar bepaalde opmerkingen van bepaalde mensen (niet maar 1, er zijn er echt wel meer) op Bokt zijn gewoon écht kwetsend en ook als zodanig bedoeld.
Niet gewoon een onhandige woordkeuze, wat mij persoonlijk wel eens is overkomen.

Tja, dan antwoord je daar toch gewoon op: dat maakt van alle getrouwde mannen (netjes blijven San), prutsmutsklanten. :+

Kennen jullie de Antwerpse groep Katastroof? Die maakte eerst een liedje " met de wijven niks als last" en nadien, speciaal voor de dames " de man is minderwaardig". >;)

Kijk, zo'n mensen kunnen je raken met hun mening, maar kaats de bal terug of reageer met een goede scheut sarcasme. Of je blokt die persoon gewoon af, zeg gewoon dit is mijn mening en daar stap ik niet van af, dus laat me gewoon met rust.
Goed idee. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:16

bruintje123 schreef:

Ik denk dat het over meerdere personen gaat, ik herken 2 personen in de vbn die langs komen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:17

Sammie schreef:
Maakt dat t goed? Moet t steeds groffer? Er zijn in t verleden ook modopmerkingen gemaakt dat een vrouw geen prutsmuts genoemd mag worden. Dat geldt dan voor iedereen en niet ach het is die en die... laat maar. .

Maar weet jij of het laat maar was?

Als dat bericht er nog staat dat klopt niet nee.

Maar misschien is die persoon er wel over aangesproken. Dus geen laat maar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:18

Dat staat hier als voorbeeld en daar reageer ik op.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:18

SandraVerl schreef:
bruintje123 schreef:

Ik denk dat het over meerdere personen gaat, ik herken 2 personen in de vbn die langs komen

Oké.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:20

Het gaat ook om meerdere inderdaad. :j
Ik kan zelf ook weleens een pittige mening posten in topics, met name als de gezondheid van een dier in het geding is, maar ik zal nooit bewust op Bokt iemand kwetsen, afbranden of beledigen. :n
Snap ook niet waarom sommige mensen dat wel nodig vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:36

Om even te reageren als TS, ik had meerdere bokkers in mijn hoofd bij het openen van dit topic (want tja, er is altijd een aanleiding om over dit soort dingen na te denken) maar ik wil wel duidelijk maken dat ik hier niet een discussie over één gebruiker heen wil halen. Anders had ik het topic wel "Hoe komen we van gebruiker X af?" genoemd :P

Ja er zijn veel tools maar ik zat puur te denken wat aan de ene kant wat milder is (omdat sommige bokkers bijvoorbeeld op paarden-forumdelen heel goed kunnen bijdragen en dat ook zeer waardevol is) en aan de andere kant wél effectief is tegen het continu 'kapen' van topics.

Overigens niks mis met een knuppel in het hoenderhok maar als die knuppel steeds opnieuw gebruikt word dan hou je geen kip meer over.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-15 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:36

KoudbloedKim schreef:
Het gaat ook om meerdere inderdaad. :j
Ik kan zelf ook weleens een pittige mening posten in topics, met name als de gezondheid van een dier in het geding is, maar ik zal nooit bewust op Bokt iemand kwetsen, afbranden of beledigen. :n
Snap ook niet waarom sommige mensen dat wel nodig vinden.

Dat is iets waar ik me ook aan kan ergeren. Al moet ik eerlijk toegeven dat er dan een duiveltje in me wakker wordt en ik soms vinnig kan reageren om de TS in dat topic dan te steunen (of degene die plots onterecht onder vuur ligt) }:)

Kijk en als ik iets post wat voor een ander "raar" over komt, spreek me er dan over aan, desnoods via pb. Ik blaf soms wel, maar ik bijt echt niet (grote mond, klein hartje) :roll:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:18

Ik ben ook fel soms.
En niet iemand die met de meute mee gaat.
Merk ook dat dat vaak niet gewaardeerd wordt.
Ja dan niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:20

Maar jij bent niet beledigend...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:24

Soms per ongeluk ook vast wel.
Ik vind alles duidelijk opschrijven moeilijk.
Met de mond is nuances zo veel gemakkelijker aan te geven.