Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:44

A_nouk schreef:
Ergens begrijp ik het ook wel hetgeen de ts aanhaalt, het was iets wat mijn de laatste tijd ook was opgevallen :j

Vind het een beetje tweezijdig.

Bokt is een informatie forum. Mensen mogen vragen stellen op dit forum en zijn op zoek naar een antwoord waar ze iets aan hebben. Daarnaast dienen de topics ook als naslag werk voor mensen die zoeken naar hetzelfde probleem, die personen gaat het niks aan of iemand zich iets wel of niet kan permitteren, de persoon te groot, te klein, te dik, te dun enzovoort is.
Dus moeten moderators daar op ingrijpen.

Ja en nee.
Als iemand dik is en graag nog een zak chips leeg eet. Moet die persoon lekker zelf weten. Jou lichaam = jouw beslissing. Of het een goede beslissing is? Ik zou zeggen van niet, maar ik zal er ook niks van zeggen tegen die persoon zelf. Nogmaals, dat moet die persoon lekker zelf weten.

Maar, ik vind wel dat als iemand bijv. echt veelste zwaar en/of te groot is voor zijn/haar paard en foto's blijft plaatsen dat hij/zij er op zit, dat daar best op gereageerd mag worden dat het niet verstandig is. En nee, het hoeft niet gelijk hard tegen hard. Zelf zou ik het zelf krom vinden als er juist niks van gezegd wordt. Want puntje bij paaltje hebben we het hier toch allemaal het beste voor met onze edele viervoeters.

Iris82

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:57

Ik vraag mezelf wel wel af of vragen zoals die van KBK wel horen op een forum als ED. Ik heb het idee dat er de laatste tijd veel vragen naar ED verplaatst worden, waar vervolgens gigantisch op gemodereerd wordt (want dat is nou eenmaal de regel).

Maar in dat licht zou je alle 'vragen' wel naar ED kunnen verplaatsen en stukmodden. Zowel het topic van de kapotte trailer (slechte ervaring met bedrijf), waarbij een gebruiker helemaal niet vraagt naar ervaringen van anderen als bijvoorbeeld het topic van KBK waarin ze vraagt naar ervaringen met een opknapper (en helemaal niet met een dienst), hadden net zo goed op een ander deel van het forum kunnen staan waarbij wel meer ruimte was voor gesprek.

Nu is bijvoorbeeld in het topic van de kapotte trailer mijn reactie weggehaald, die ts ondertussen wellicht wel gelezen had en die ik best per pb had kunnen sturen, maar het was juist ook waardevol voor andere mensen die in dezelfde situatie zitten. Die kunnen m nu niet meer lezen omdat er enkel gereageerd mag worden als je een persoonlijke ervaring hebt met dat bedrijf.

Neem bijvoorbeeld dat topic over die meiden in Tunesië. Slechte ervaring met bedrijf. Was ook een 80 pagina tellend topic. Stond niet op ED. Had dat ook naar ED gemoeten? Dan was het waarschijnlijk niet verder gekomen dan 1 pagina.

Ik denk dat er iets herzien moet worden in het beleid als het om dit soort (ver)plaatsingen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:05

Iris, ik denk ook dat het probleem hem zit op de plekken waar de topics geplaatst worden :j
Maar soms roepen mensen het ook wel een beetje af met de info die te vinden is en de status 'bekende bokker' hebben. Het is dan gewoon veel makkelijker voor de buitenwereld om te oordelen. En je kunt mensen om die reden niet verplichten op delen van forum te posten die daar 'eigenlijk' niet voor geschikt zijn, dan verliest het forum voor een deel zijn informatieve karakter. Als zoiets in HK wordt bespreken is het via google al niet te vinden.

Miss_lizje, ik begrijp je antwoord wel maar dan nog zijn dat soort dingen erg gevoelig vooral op het gebied van te dik :j vind dat bokkers best wel wat minder heftig mogen reageren :j

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:40

Amaris schreef:
Ik vraag me altijd af wie of wat zo'n BB dan is...

Ik ken er eigenlijk maar eentje, maar die is met een hoop bombarie haar eigen forum begonnen.

Verder zou ik (terwijl ik dagelijks tot 8 uur per dag op bokt zit) geen enkele BB kunnen opnoemen.

Echt niet? Ik kan er zo een aantal opnoemen die ik echt heel vaak in topics tegenkom en sommige daarvan starten zelf ook vaak topics.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:03

Caatje87 schreef:
Amaris schreef:
Ik vraag me altijd af wie of wat zo'n BB dan is...

Ik ken er eigenlijk maar eentje, maar die is met een hoop bombarie haar eigen forum begonnen.

Verder zou ik (terwijl ik dagelijks tot 8 uur per dag op bokt zit) geen enkele BB kunnen opnoemen.

Echt niet? Ik kan er zo een aantal opnoemen die ik echt heel vaak in topics tegenkom en sommige daarvan starten zelf ook vaak topics.

Nee, echt niet. Als ik een naam zie staan denk ik wel 'ohja die zie ik vaker' maar om zo een naam op te noemen..... nope.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:28

Iris82 schreef:
Ik vraag mezelf wel wel af of vragen zoals die van KBK wel horen op een forum als ED. Ik heb het idee dat er de laatste tijd veel vragen naar ED verplaatst worden, waar vervolgens gigantisch op gemodereerd wordt (want dat is nou eenmaal de regel).

Maar in dat licht zou je alle 'vragen' wel naar ED kunnen verplaatsen en stukmodden. Zowel het topic van de kapotte trailer (slechte ervaring met bedrijf), waarbij een gebruiker helemaal niet vraagt naar ervaringen van anderen als bijvoorbeeld het topic van KBK waarin ze vraagt naar ervaringen met een opknapper (en helemaal niet met een dienst), hadden net zo goed op een ander deel van het forum kunnen staan waarbij wel meer ruimte was voor gesprek.

Nu is bijvoorbeeld in het topic van de kapotte trailer mijn reactie weggehaald, die ts ondertussen wellicht wel gelezen had en die ik best per pb had kunnen sturen, maar het was juist ook waardevol voor andere mensen die in dezelfde situatie zitten. Die kunnen m nu niet meer lezen omdat er enkel gereageerd mag worden als je een persoonlijke ervaring hebt met dat bedrijf.

Neem bijvoorbeeld dat topic over die meiden in Tunesië. Slechte ervaring met bedrijf. Was ook een 80 pagina tellend topic. Stond niet op ED. Had dat ook naar ED gemoeten? Dan was het waarschijnlijk niet verder gekomen dan 1 pagina.

Ik denk dat er iets herzien moet worden in het beleid als het om dit soort (ver)plaatsingen.

Zoo... En hier zou ik wel een MOD antwoord op willen zien! :) :)

Jij slaat de spijker op de juiste plaats....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:15

De openingspost van het topic over de trailers eindigt met de volgende zin:

Citaat:
Mocht je ervaring hebben met dit bedrijf, deel het met me, mag natuurlijk ook per pb!

Wordt dus wel gevraagd naar ervaringen met het bedrijf, en daarom is het topic naar ED verhuisd, daar is ED voor. :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:27

Maar het topic waar ook op gedoeld wordt, van KBK, staat ook op ED, maar daar mogen geen ervaringen gedeeld worden?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:33

Dat topic van kbk staat gewoon verkeerd.
Ze vraagt geen advies over een bedrijf o.i.d
Ze vraagt waar ze aan een opknapper kan komen..

Ik vind dit een algemene vraag wat niet op ED thuishoort..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:56

Iris ik vind wel echt dat je gelijk hebt. En ik denk ook dat het topic van kbk op de verkeerde plek staat. Want ik vind de discussie die eruit is voortgekomen en nu is verwijderd totaal niet onlogisch of onterecht en als dit topic op PP zou staan zou deze discussie waarschijnlijk wel door zijn gegaan.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:19

Ik denk dat je in zo een gevallen het topic beter terug kan zetten naar een ander forum (bv PP ipv ED) zodat je niet zo streng hoeft te moderaten, en daar evt. er wel goed op toezien dat er geen 'ervaringen tegen de regels' worden besproken. :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 00:39

Goh, iemand anders heeft het topic gemaakt wat ik Vd week al mezelf afvroeg, maar naar aanleiding van het sluiten en de opmerkingen heb ik toch nog maar even afgewacht met het openen.. Zie hier.

Wat mij ook opvalt is dat het lijkt dat bij ( in ieder geval 1) BB'ers berichten weggehaald worden :) ik en meerdere bokkers zijn overtuigd wen bericht gezien te hebben, en we kunnen het toch allemaal niet meer vinden terwijl we het topic waarin het bericht in heeft gestaan, ee nog is en er geen mod-opmerking in staat. Vreemd niet waar?

Ook ik vind dat het bij bepaalde bekende BB'ers heel soepel gaat allemaal. Achgosssie, zijn ze niet lief? Doen we er even een slotje op en gaat hij zo weer open. Even een waarschuwinkje, klaar is Kees en dan mag je weer aan de bel trekken als opmerkingen je niet aanstaan :=

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:03

Ja ik ben het wel eens met dit topic.
Bepaalde bokkers die hun hele leven op internet gooien en alles op zichzelf betrekken, is gewoon soms vervelend. Zeker omdat jij er dan niks van mag zeggen.
Waarom bovengenoemde topic naar ED verplaatst is, snap ik ook echt niet..
Ik vraag me af of de mods er zelf nog wel iets van snappen allemaal :').
Het was een periode erg leuk op bokt, vind ik tenminste, maar laatste maanden zakt het toch wel erg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 07:14

Nou ik denk niet dat ik een bekende bokker ben maar wel eentje die al 14 jaar meeloopt hier.
Ik heb nooit iets gemerkt van voortrekken of een andere behandeling. :n

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 07:36

Ik kan niet echt zeggen dat ik dat met die BB'ers merk, maar merk wel dat mijn tems wel een dag of 2 blijven staan (met regelmaat) en dan doen ze er iets mee na die 2 dagen en dan is de bv ruzie al lang weer voorbij en wordt er soms niet eens meer gereageerd en komt er zo'n hulk voorbij. Ii bedoel niet te Zeggen dat er niet gemod moet worden maar dat er eerder ingegrepen moet worden. Ik snap dat we hier met vrijwilligers te maken hebben en top dat ze de tijd vrijmaken, maar zorg dan voor meer mods :) overigens vind ik ook dat er soms incorrecte verplaatsingen zijn (en soms incorrecte hulks)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:04

Zomaar een idee, maar kan het niet zijn dat die mensen gewoon beter van het TeM systeem gebruik maken :) Waardoor het lijkt alsof er eerder ingegrepen wordt. En dat gebeurt dan ergens ook wel, omdat TeM's nu eenmaal eerder (en soms zelf alleen maar) opvallen. Niet iedereen mod neemt uitgebreid de tijd om alles door te lezen en er zullen er zelfs zijn die dat nooit doen. Dus dan krijg je een systeem waarbij alleen (en in ieder geval eerder) de TeM's afgehandeld worden, waardoor je dit soort gedachtes krijgt.

En het is heel nobel om van de mods te roepen we zijn onpartijdig en dat zal in de meeste gevallen ook zo zijn, maar iemand die constant negatief in beeld is roept ook eerder een negatieve reactie op en dat kan wel degelijk een beslissing beïnvloeden als in: "Oh heb je die weer" of "Het zal wel weer eens niet".

Verder is het maar een beetje geven en nemen. Het is een forum. Hang er gewoon rond of niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:22

Cinderella schreef:

Zie Neonlight @ [FZ] Sneller intreden bij bekendere bokkers?, omdat er ervaringen gevraagd werden. Als het over een ander topic gaat, dan is het nooit verplaatst naar ED door de mods.

Celiien schreef:
Wat mij ook opvalt is dat het lijkt dat bij ( in ieder geval 1) BB'ers berichten weggehaald worden :) ik en meerdere bokkers zijn overtuigd wen bericht gezien te hebben, en we kunnen het toch allemaal niet meer vinden terwijl we het topic waarin het bericht in heeft gestaan, ee nog is en er geen mod-opmerking in staat. Vreemd niet waar?

Als er een bericht verwijderd wordt hoeft er geen modopmerking geplaatst te worden, ik denk dat dat een misvatting is. De gebruiker waarvan het bericht is krijgt een pb met de reden waarom het bericht verwijderd wordt, en dat is tussen de mods en de gebruiker. Pas als er heel veel berichten in een topic verwijderd wordt kunnen we een modopmerking plaatsen, omdat er dan vreemde gaten in een topic kunnen vallen. Dus vreemd, nee hoor. Tenzij het bericht van je zelf was en je geen pb hebt gekregen, dan is het wel vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:38

Mwah ik merk wel dat er bepaalde bokkers zijn (of dat die nou bekend of berucht zijn dat laat ik maar in het midden) die wel 'iets' meer kunnen maken dan de gemiddelde bokker moet ik inmiddels zeggen... Genoeg huiskamertopics maar waar vervolgens wel heel negatief over andere bokkers wordt gepraat en zelfs posts worden nagelezen en gequote, waar ik zelf toch echt wel een hele nare smaak van krijg, ik zou me in dergelijke topics nou niet bepaald fijn & welkom voelen als er na tig pagina's nog over je gepraat/gestalkt wordt.

Moment dat je erop temt krijg je dan ook wel of helemaal nul respons, of hij wordt na een paar dagen maar eens gesloten met de mededeling 'oh. ja. het is al overgewaaid' maar het zijn wel een x aantal bokkers die dit redelijk vaak doen. Nu weet ik ook wel dat over elkaar praten heerlijk menselijk is, maar het valt me wel steeds meer op dat het dezelfde bokkers zijn die constant net met wat meer weg komen dan een ander. Erg jammer vind ik dat wel.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:40

miss_lizje schreef:
Je bent niet de enige die hier zo over denkt.

Zo vond ik een tijd terug ook dat sommige dingen door de vingers werden gezien door bokkers zelf, omdat het om bekende bokker (BB'er)ging.
Hoe vaak het wel niet gebeurt dat bij een willekeurige bokker topic's rel topic's worden zodra een bokker te groot en/of te zwaar is voor zijn/haar pony/paard. Maar zodra het om een bekende bokker ging was alles ineens "aawww" en "ooeees". En als je dan als enige kritiek had kreeg je het gehele topic over je heen.
Ik hou daar niet van. Recht = recht, krom = krom, te groot = te groot en te zwaar = te zwaar en het zal mij een worst wezen of het een BB'er is of niet.
Maar ik reageer in die topic's eigenlijk nooit meer,in tegendeel, ik klik er niet eens meer op.

Dit zou ik zelf ook kunnen geschreven hebben, je haalt me letterlijk de woorden uit de mond.
Als ik al topics van bepaalde Bokkers zie verschijnen gaan mijn vingers al kriebelen. Moet zeggen dat ik me stukken beter voel nu ik hun topics niet meer bekijk ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:50

Gast3289, tems worden wel degelijk opgepakt en besproken, alleen zie je zelf als temmer dat niet terug. Het gaat immers tussen de gebruiker en de mods. Maar ik kan je zeggen dat er wel degelijk iets mee gebeurd, ook al zie je dat zelf als temmer niet.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:03

@neonmight: even informatie maar als je temt en je vinkt aan dat je op de hoogte wilt gehouden worden. Kan het dan niet ingesteld worden dat, wanneer dat bericht verwijderd wordt of er komt een mod opmerking, er een automatisch bericht komt?

Puur informatieve vraag. Heb zelf al eens meegemaakt dat er posts verwijderd werden van bokkers maar nooit melding van gekregen terwijl ik aanvink op de hoogte te blijven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:54

Maar wat denk jij dat op de hoogte houden precies betekent? :) Overigens staat er volgens mij iets van laat het mij weten als de melding behandeld wordt. En dat zou gedaan moeten worden. T is alleen wel wat anders dan in detail te horen krijgen wat verwijderd wordt, waarom en of en welke sanctie er aan vast hangt.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 12:02

Al wil je een melding krijgen dat het behandeld word, dit krijg je alsnog niet.

Vele topics horen niet thuis waar ze zijn of worden verplaatst naar een specifiek deel waar er strengere regels zijn, vaak zijn moderators ook enorm beschermend over bepaalde bokkers.
En zijn er enorm veel bokkers die veel mogen/kunnen doen zonder dat er hierover een melding gemaakt word waardoor de reactie verwijdert word.

Zijn ook veel topic waarin bokkers gewoon besproken worden, maar dit laten ze dan ook weer toe.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:32

De regel is dat we altijd een antwoord geven op gesloten TeMs, al kan het er soms tussendoor glippen. Zo ben ik het wel eens vergeten toen ik nog maar net een moderator was. Antwoorden op een TeM kan je vinden in jouw instellingen. Hier staat het kopje 'Tip een Mod'. Onder 'gesloten meldingen' kan je dan al jouw TeMs en de antwoorden hierop zien.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:05

Neonlight schreef:
Cinderella schreef:

Zie Neonlight @ [FZ] Sneller intreden bij bekendere bokkers?, omdat er ervaringen gevraagd werden. Als het over een ander topic gaat, dan is het nooit verplaatst naar ED door de mods.

Celiien schreef:

Als er een bericht verwijderd wordt hoeft er geen modopmerking geplaatst te worden, ik denk dat dat een misvatting is. De gebruiker waarvan het bericht is krijgt een pb met de reden waarom het bericht verwijderd wordt, en dat is tussen de mods en de gebruiker. Pas als er heel veel berichten in een topic verwijderd wordt kunnen we een modopmerking plaatsen, omdat er dan vreemde gaten in een topic kunnen vallen. Dus vreemd, nee hoor. Tenzij het bericht van je zelf was en je geen pb hebt gekregen, dan is het wel vreemd.

Oo dat is echt wel heel vreemd vind ik persoonlijk.. Blokker in kwestie zei namelijk iets over dat ze paarden niet naar de kliniek bracht (topic over ziektekosten). Toen ik dat aanhaalde was ik een leugenaar, en inderdaad bericht plots verdwenen.. Maar wel meerdere bokkers die het 100% zeker gezien hebben, en ook van wie het was..