Oude berichten verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:46

op andere forums kun je gewoon wel je eigen berichten verwijderen en dit heb ik ook gedaan op een forum waar ik totaal niks meer mee te maken wilde hebben. EN dat lucht enorm op moet ik zeggen. Er zijn ook zoveel topics die totaal niet meer gebruikt worden enzo, dan is het toch niet erg als er een reactie weggehaald wordt? als je nu al je berichten zelf kunt verwijderen tot een jaar geleden dan moet er volgens mij geen probleem zijn. Ik zou het in ieder geval ook erg fijn vinden om sommige posts weg te hebben.

Anoniem

Re: Oude berichten verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:49

Ik heb net op Tweakers gekeken (en dat is vergelijkbaar met Bokt qua grootte) en kan gewoon een post wijzigen van oktober 2013. Dus ja...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:52

Toch eigenlijk best gek op dat fora voor volwassenen (Tweakers, Viva is ook huge en daar kan het ook) berichten wel verwijderd kunnen worden en accounts zonder problemen geanonimiseerd en op een forum als bokt waar veel mensen toch gegroeid zijn dit niet mogelijk is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:08

Dreamybol schreef:
Toch eigenlijk best gek op dat fora voor volwassenen (Tweakers, Viva is ook huge en daar kan het ook) berichten wel verwijderd kunnen worden en accounts zonder problemen geanonimiseerd en op een forum als bokt waar veel mensen toch gegroeid zijn dit niet mogelijk is...

Helemaal mee eens. Hopelijk wordt dit serieus besproken door het Bokt team.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:14

Ik begrijp het probleem niet zo... Des noods kan je posts alleen wijzigen als ze + zoveel maanden/weken oud zijn, of als een topic + zoveel maanden/weken inactief is. Dan kunnen er inderdaad gaten in een discussie vallen maar in oude topics mag je toch niet meer reageren dus dan wordt er toch gewoon een nieuwe aangemaakt... Er zijn al zo veel dubbeltopics, wat maakt dat nou uit.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:19

Ik snap de ophef over dit onderwerp. Natuurlijk worden er wel eens berichten geplaatst waar je later spijt van kunt hebben. Vooral in het geval van jongere gebruikers is het discutabel of deze berichten tot in het eind der tijden online gevonden moeten kunnen worden. Het gebruik van een forum zoals bokt door deze mensen valt onder de verantwoordelijkheid van de ouders/voogd, maar daar heeft de betreffende gebruiker op latere leeftijd niets meer aan natuurlijk.

De stap naar support om berichten aan te laten passen is niet heel erg efficient en werpt een behoorlijke drempel op. Maar daarentegen begrijp ik het probleem mbt gaten die in fora kunnen onstaan als er lukraak berichten worden verwijderd of rigoreus aangepast. Hier wil je dan ook geen ongecontroleerde modificatie voor aanbieden aan de gebruikers.

Ik denk dan ook dat hier een middenweg gekozen moet worden:
Verlaag de drempel en eenvoud om bepaalde acties uit te (laten) voeren.
Maar zorg dat er controle behouden wordt op wat er dan precies gebeurd.

Dit kan wmb prima door een zgn. "Verzoek tot -> Goed keuring -> Effectueer Actie"-model.
Geef gebruikers de tools om aanpassingen voor te stellen en het anonimiseren van accounts makkelijker te maken. Dus geen handmatige e-mail die richting support verzonden moet worden, met alle verwijzingen naar posts ed die daarin moeten worden geplaatst (copy-paste). Maar introduceer een een extra knop (of een aparte view) waar de mogelijkheid bestaat om wijzigingen voor te stellen aan het beheer.
Deze krijgen net zoals met TEMs een overzicht met alle voorgestelde wijzigingen. Indien akkoord: 1 druk op de knop (accepteer) en de wijziging wordt doorgevoerd.
Evt. kan deze actie gecombineerd worden met een verwijderverzoek naar de bekende zoekmachines, om de resultaten uit de cache te verwijderen (anders is de oorspronkelijke tekst nog steeds zichtbaar).

Hetzelfde geldt voor het anonimiseren van accounts. Geef deze mogelijkheid op het profiel van een gebruiker , waarna deze (met evt. een goedkeuring vanuit het beheer) actie automatisch (het zijn immers database verwijzingen die moeten worden aangepast, wat prima geautomatiseerd kan worden) wordt uitgevoerd.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 19:45

Ik heb inmiddels (aan de late kant) een berichtje gestuurd naar bokt@support. Ik ben benieuwd :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:47

Bizzybijtje schreef:
zonnebloem18 schreef:
Naam en woonplaats kan je met een goede reden vrijwel altijd laten verwijderen, dit kan het beste door een mail te sturen naar support@bokt.nl.

Het verwijderen van al je berichten voor een bepaalde datum is iets wat we niet doen. Bedenk dat iedereen jong is geweest en onhandige dingen heeft geplaatst, ik denk dat de meeste Bokkers zich wel schamen voor bepaalde berichten die ze plaatsen als puber/penny.

Zijn jullie wel verplicht toe als de gebruiker dat vraagt volgens mij. En van bepaalde bokkers is dat wel degelijk gedaan omdat dat van invloed zou zijn op bepaalde andere zaken.... :) Beetje hypocriet.

dat weet ik zo net nog niet, je accepteert de voorwaarden, en gaat hiermee akkoord

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:53

Het probleem is daarnaast ook, hoe meer topics, hoe meer posts en hoe meer gebruikers, hoe groter het forum lijkt, en dat is aantrekkelijk voor mensen die reclame willen aanbieden op bokt. Dat de helft van de gebruikers allang niet meer actief is, ach... Het gaat om het nummertje. Gaten in topics zou geen probleem hoeven te zijn. Niemand die de oude topics leest. Je mag er toch niet meer in posten, dus willen ze informatie, maken ze wel een nieuw topic aan. Maar hé, dat nummertje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:03

StalNollie schreef:
Bizzybijtje schreef:

Zijn jullie wel verplicht toe als de gebruiker dat vraagt volgens mij. En van bepaalde bokkers is dat wel degelijk gedaan omdat dat van invloed zou zijn op bepaalde andere zaken.... :) Beetje hypocriet.

dat weet ik zo net nog niet, je accepteert de voorwaarden, en gaat hiermee akkoord

Als er in de voorwaarden staat dat ze je van een brug mogen gooien gaat dat dan ook boven de wet? Want in dat geval ga ik toch maar iedere keer die algemene voorwaarden doorlezen.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:25

Algemene voorwaarden gaan boven de wet (prioriteit), maar niet als deze in strijd zijn met de wet (geldigheid).
Wat dus betekend dat de wet ruimte moet bieden om zaken duidelijker te vermelden. Wordt hiervan gebruik gemaakt, dan hebben bepalingen in de voorwaarden een hogere prioriteit.
Biedt de wet geen ruimte om zaken duidelijker te maken, dan zijn bepalingen in strijd met de wet en dus niet geldig.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:26

Je kan ook de berichten niet verwijderen maar als iemand bijv zegt ik woon in Amsterdam. Dat er dan komt de staan:
Ik woon in (plaats)

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:01

Dat is een goede mogelijkheid. Waar de optie die ik eerder al voorstelde in dit topic prima bij mogelijk is :j

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:43

De laatste jaren zijn we als Bokt.nl behoorlijk soepel geworden als het aankomt op het verwijderen of anonimiseren van oude berichten. Voor zover ik weet hebben we de verzoeken die binnen zijn gekomen via support dan ook naar tevredenheid af kunnen handelen.

We begrijpen heel goed dat tijden veranderen en dat mensen (gelukkig) regelmatig last hebben van voortschrijdend inzicht. Zeker net voor ze gaan solliciteren :) Als je gewoon een nette mail stuurt naar support met de situatie en je verzoek dan komen we eigenlijk altijd wel tot een passende oplossing.

Er is eerder al wel nagedacht over het bouwen van een systeem dat het makkelijker maakt om een dergelijk verzoek in te dienen maar de tijd/geld/energie die dat kost weegt niet op tegen de hoeveelheid verzoeken die we krijgen. En zo'n enorme drempel is het naar mijn idee ook niet? Als je last hebt van iets dat je een tijd terug hebt geplaatst is het niet heel veel moeite om even een mail te sturen lijkt me. Is in ieder geval niet heel veel meer moeite dan de berichten opzoeken, op de een of andere manier markeren, toelichten en verzenden binnen een automatisch systeem.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:55

Duidelijk :j

Wij hebben natuurlijk ook geen inzicht in de hoeveelheid meldingen die jullie krijgen. Maar als het omslachtig en niet tijd efficiënt is, dan zijn er genoeg andere zaken om bokt nóg beter te maken dan deze functionaliteit (no offense overigens :) )

Bedankt voor je toelichting in ieder geval +:)+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:59

Nou als jullie zo soepel zijn moet ik het toch maar eens opnieuw proberen want inderdaad heb ik een bericht dat ik graag weg wil hebben voordat ik ga solliciteren. Laten we zeggen dat wijsheid met de jaren komt.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 22:15

BartVB schreef:
De laatste jaren zijn we als Bokt.nl behoorlijk soepel geworden als het aankomt op het verwijderen of anonimiseren van oude berichten. Voor zover ik weet hebben we de verzoeken die binnen zijn gekomen via support dan ook naar tevredenheid af kunnen handelen.

We begrijpen heel goed dat tijden veranderen en dat mensen (gelukkig) regelmatig last hebben van voortschrijdend inzicht. Zeker net voor ze gaan solliciteren :) Als je gewoon een nette mail stuurt naar support met de situatie en je verzoek dan komen we eigenlijk altijd wel tot een passende oplossing.

Er is eerder al wel nagedacht over het bouwen van een systeem dat het makkelijker maakt om een dergelijk verzoek in te dienen maar de tijd/geld/energie die dat kost weegt niet op tegen de hoeveelheid verzoeken die we krijgen. En zo'n enorme drempel is het naar mijn idee ook niet? Als je last hebt van iets dat je een tijd terug hebt geplaatst is het niet heel veel moeite om even een mail te sturen lijkt me. Is in ieder geval niet heel veel meer moeite dan de berichten opzoeken, op de een of andere manier markeren, toelichten en verzenden binnen een automatisch systeem.

Dankjewel voor je reactie :j

Ik heb in ieder geval de bokt support mail een berichtje gestuurd met daarin een aantal linkjes waarin de berichten staan die ik graag zou willen verwijderen/anonimiseren. Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg gedaan heb.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 10:59

Inmiddels bijna een week geleden dat ik heb gemaild maar ik heb nog geen reactie gekregen. Ik hoop dat mijn mail wel is verstuurd o.i.d. :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:03

Ik heb support even ingeseind om hier te reageren.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:09

Ik heb even gekeken en zie dat je 11 juni een reactie hebt gekregen van Bart over het verwijderen van deze berichten. Misschien is deze mail bij je ongewenste mail binnen gekomen?

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 12:03

Coby schreef:
Ik heb even gekeken en zie dat je 11 juni een reactie hebt gekregen van Bart over het verwijderen van deze berichten. Misschien is deze mail bij je ongewenste mail binnen gekomen?

Ik heb geen mail gehad, ik kan hem iig niet vinden -O-

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:07

Ik stuur je even een pb.